Kijk zo hoort het. Paedagogisch volledig verantwoord vind ik, al ziet de wet dat totaal anders. Als jouw neefje in dezen een van mijn zoontjes was geweest had hij van mij nog een pak slaag als toegift gekregen. Dan wist ik zeker dat hij dat nooit meer zou doen.Budkes schreef: Ik heb een neefje van mij al wel eens een flinke draai om de oren gegeven toen ik zag dat hij mijn Jack Russell een rotschop gaf, op een hele nare manier, eerst ff om zich heen kijken of iemand het zag en toen trapte hij hem. Heel bewust dus. Pats hij had er al 1 te pakken van me.
Sommige ouders zouden aangifte tegen jou kunnen doen wegens het lichamelijk mishandelen van een minderjarig kind. Je zou dan ongetwijfeld voor de politierechter dienen te verschijnen. Gelet op de situatie zal de rechter ongetwijfeld verzachtende omstandigheden in overweging nemen. Neemt niet weg dat je in zijn ogen geen eigen rechter had mogen spelen. De verzwarende omstandigheden zullen zijn dat je een politieagente bent. En die dienen in zijn ogen een voorbeeldfunctie te zijn.
Puur theoretisch hoor maar twee jaar geleden had ik een soortgelijke situatie aan de hand. Met mijn hond aangelijnd zit ik op een bank in het park. Komt er zo'n wanstaltig gedrocht van een jaar of 12 voor ons staan en begint met stokken naar Lut te gooien. Ik verzocht hem om daar mee te stoppen. Hierop begon hij grijzend met stenen te gooien en schoppende bewegingen naar Lut te maken. Jij moet hier weg want ik wil daar zitten zei hij toen. Dat deed ik natuurlijk niet. Zonder stemverheffing kan ik daar heel stoïcijns onder blijven. Aangezien zijn breedte gelijk stond aan zijn lengte had ik al snel zijn zwakke punt gevonden. Psychisch heb ik hem dan ook gruwelijk tot op het bot beschadigd. Wat ik allemaal tegen hem gezegd heb laat ik maar even in het midden. Maar na een half uurtje taaide hij gelukkig af.
Het liefste had ik hem echter met zijn dikke reet over mijn knie gelegd om hem wat normen en waarden bij te brengen. Of Lut die helemaal opgefokt was even de flex opengooien om even te mogen sneppen.
Maar helaas, juridisch gezien waren beide oplossingen niet aanvaardbaar. Iemand psychisch naar zijn mallemoer helpen zal ook wel niet mogen, maar dat laat gelukkig geen zichtbare sporen na.