smoekie schreef:Even hoor, los van het feit dat je dit niemand toewenst en het gewoon op zijn hollands gezegd klote is voor alle betrokkenen, maar ik vind dat er hier toch wel heel erg "makkelijk" wordt omgegaan met de situatie puur en alleen omdat het nu een hond van een medeforummer betreft.
Zou iemand zich hier gemeld hebben met exact de situatie beschreven zoals de TS deed maar dan in de hoedanigheid van "slachtoffer" (de eigenaar van de oude setter) weet ik nagenoeg zéker dat er géén verklaringen voor het "gedrag" van de hond gezocht zou worden. Dan zou de betreffende hond gewoon "afgespoten" moeten worden etcetcet, jullie kunnen inmiddels allemaal de welbekende termen wel. Zéker wanneer er sprake is van een "pitbullachtige".
Of de hond dan lief is geweest, nog nooit heeft gebeten, de situatie(bewezen) is uitgelokt doet er dan niet eens toe. De spuit er in!!! Bah!
In enkele reacties lees ik hier gewoon terug dat die ouwe krakkemik en baas het wellicht op "zichzelf" hebben afgeroepen ook nog
Marion. schreef:Wat is het verschil tussen een bestuursrechterlijke en strafrecherlijk? Is dat laatste erger? Wat een drama zeg. Ik zou zelf weinig trek hebben om deze mevrouw met een bos bloemen te verblijden

Hier, dit dan. Mevrouw verdient geen blommetje omdat mevrouw aangifte heeft gedaan. Omdat mevrouw zich niet wenst te "verdiepen" in de geschiedenis van die grote hond die op haar en haar ouwe hond afkwam en haar dusdanig gebeten heeft dat ze nu met een gat/gaten zit die onder normale omstandigheden gehecht zouden zijn! Hou toch op zeg!
Als ik godverdomme zo in mijn flikker zou zijn gebeten zou ik waarschijnlijk hetzelfde hebben gereageerd en gedacht. Opdonderen met die kuthond! De spuit er in. Misschien dat dat later wat zou zijn afgezwakt, maar op het moment van zeker niet vermoed ik zo maar.
Nanna schreef:gonnie schreef:Ik gun het de vrouw ook niet, maar als hondenbezitter kan toch ze toch wel iets meer begrip hebben?
Waarom zou ze begrip moeten hebben? Als ik zodanig in mijn mik gebeten wordt vanuit het niets dat ik naar het ziekenhuis moet voor behandeling, heb ik geen 'begrip' hoor. Zij kan niet weten dat dit Shadows eerste keer is en dat hij verder een lieve hond is.
Dit dus! Kom op zeg. De omgekeerde wereld. Nu worden er allerlei excuses gezocht, om e.e.a. te verklaren, het slachtoffer wordt zo ongeveer als dader bestempeld en de "dader" als slachtoffer(oh wat zielig

).
Tis heel simpel, er heeft zich een situatie voorgedaan die niemand hoopt mee te maken. TS heeft die nu wel meegemaakt. TS staat nu aan die kant waarin vele haar hier op het forum zijn voorgegaan en met niet mis te verstane bewoordingen en veroordelingen mbt "de dader/eigenaar".
Klote? Dat zonder twijfel, voor de vrouw en haar ouwe krak, en já ook voor TS en Shadow. Maar dat doet allemaal niets af aan de ernst van wat er gebeurt is en daar lijkt men hier nu een "beetje"(understatement) aan voorbij te gaan. Zie hier onder.....
Ri@ schreef:Nou naar het ziekenhuis was niet perse nodig hoor. Het is niks wat de huisarts niet kan. Geen hechtingen geven, een a.b. kuur en tetanus injectie eventueel. Ik denk dat ze dat dagelijks doen. Maar ja ziekenhuis klinkt wel gelijk ernstig natuurlijk.
Deze reactie (niet persoonlijk bedoelt) maar is de achterlijkheid ten top

Wie de fuck kan hier oordeel/zeggen/weten of het niet perse nodig was naar het ziekenhuis te gaan? Alsof het naar het ziekenhuis gaan was om de boel "aan te dikken" kom nou toch zeg!
Neeltje schreef:Wedden dat als het andersom was geweest, als Lief door de hond van de mevrouw was gebeten er hier totaal andere berichten zouden staan?
Ik heb er wat langer over gedaan, maar dit in een notendop dus!
Wat TS en Shadow betreft heel veel sterkte. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid is en alles uiteindelijk tóch (enigzins) met een sisser gaat aflopen en je Shadow weer gauw bij je terug hebt en je tevens afscheid kunt nemen van een klote tijd die je zo te lezen al een tijdje "achtervolgt"