Ody schreef:Voor de honden dit jaar gewoon weer een Scalibor band, ik lees regelmatig dat deze niet voldoende meer werken, maar ik heb tot nu toe nog nooit één teek gehad met deze banden en ze zijn veel goedkoper dan de Seresto banden.
De katten krijgen wel weer een Seresto band, weinig goede alternatieven tegen teken bij katten.
Ik heb bij geen van mijn dieren ooit problemen gehad met deze tekenbanden zoals jeuk, hotspots of kale plekken. Soms breekt wel het haar af onder de banden. Ze hebben ze bij mij gewoon het hele seizoen af, ik doe ze tussendoor niet af.
Iedere keer handen wassen doe ik niet aan, maar ik zeg wel tegen de kinderen de eerste tijd van die band af te blijven. De honden slapen niet in bed, de katten soms wel.
Ik woon in het duingebied met zeer veel teken. Met de Serestoband hebben ze misschien 1-2 teken (die dood gaan/zijn) per jaar en met de Scaliborband wel een stuk of 10. Daarnaast haal ik het 'seizoen' met een Seresto maar net met 8 maanden. Een Scaliborband werkt maar 5 maanden dus dan zou ik er 2 moeten kopen per hond per jaar en dan is een Seresto dus goedkoper dan een Scalibor

.
Hier gaan de Serestobanden binnenkort ook weer om, ik gebruik ze al jaren voor mijn honden en kat en erg tevreden over. Ze spelen veel, zwemmen veel, maar de werking blijft goed. Voor mij geen Bravecto, vind zo'n gifpil een eng idee. Ik bestel ze altijd online, scheelt behoorlijk met de dierenwinkel.