Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenmiddel voor zeer tekenrijk gebied gezocht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Tekenmiddel voor zeer tekenrijk gebied gezocht

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb de honden een paar dagen geleden voor het eerst een seresto band omgehangen. Ze hadden zelf nog geen vaste teken maar bij de speurtraining waren al wel wat wandelaars van honden en mensen gehaald dus ik wilde het niet afwachten. Diem krijgt heel snel een ontsteking van een tekenbeet omdat hij ze zelf onthoofd. (door zijn dikke vacht vind ik ze nooit tijdig) Daarnaast vind ik 1x in mijn leven 's nachts met blote voet op een volgezogen teek stappen meer dan genoeg :kotz:

Vorig jaar had ik een bravecto gegeven maar ik durfde niet meer. Tot nu toe gaan de banden goed: geen jeuk en zelfs in Mies haar halflange vacht valt de dunne band mooi weg. Ze zijn ook geurloos.

Volgens de bijsluiter mag een hond met band niet in bed slapen maar daar houd ik me niet aan. En wie weet ben ik nu ook wel onaantrekkelijk voor teken :engel:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Dan kan ik alvast mijn begrafenis wel gaan regelen. Ik lig nu soms met 3 beesten met tekenbanden om me heen in bed. Honden dragen ze al een paar jaar en ze bevallen super. Geen ene teek meer gezien.
Maar ook de katten moesten er nu aan geloven. We zijn verhuisd naar een meer tekenrijk gebied. Plus veel meer groen in de tuin. Katten komen niet verder dan de kattenren, maar teken houden geen rekening dat ze niet de kattenren in mogen. Dus zelfs de katten dragen ze nu.
Heb ze nu een aantal dagen om.
Ik was m'n handen echt niet altijd na aaien, en ik voel me prima.

Misschien werkt het juist wel positief voor ons ook, haha.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier kan ik elke dag alweer half volgezogen teken wegplukken dus ik ben bang dat het toch weer een Bravectopil gaat worden, dan zijn ze in elk geval het hele seizoen verlost van die krengen. De Frontline helpt in elk geval niet.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Marie-Josée schreef:Hier kan ik elke dag alweer half volgezogen teken wegplukken dus ik ben bang dat het toch weer een Bravectopil gaat worden, dan zijn ze in elk geval het hele seizoen verlost van die krengen. De Frontline helpt in elk geval niet.
Mahru heeft er ondertussen ook weer een gehad. Jura wacht ik nog even mee, die is nog herstellende en loopt nu toch niet in het bos. Misschien dat ik voor haar later Nextguard probeer.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ody schreef:Voor de honden dit jaar gewoon weer een Scalibor band, ik lees regelmatig dat deze niet voldoende meer werken, maar ik heb tot nu toe nog nooit één teek gehad met deze banden en ze zijn veel goedkoper dan de Seresto banden.
De katten krijgen wel weer een Seresto band, weinig goede alternatieven tegen teken bij katten.

Ik heb bij geen van mijn dieren ooit problemen gehad met deze tekenbanden zoals jeuk, hotspots of kale plekken. Soms breekt wel het haar af onder de banden. Ze hebben ze bij mij gewoon het hele seizoen af, ik doe ze tussendoor niet af.
Iedere keer handen wassen doe ik niet aan, maar ik zeg wel tegen de kinderen de eerste tijd van die band af te blijven. De honden slapen niet in bed, de katten soms wel.
Ik woon in het duingebied met zeer veel teken. Met de Serestoband hebben ze misschien 1-2 teken (die dood gaan/zijn) per jaar en met de Scaliborband wel een stuk of 10. Daarnaast haal ik het 'seizoen' met een Seresto maar net met 8 maanden. Een Scaliborband werkt maar 5 maanden dus dan zou ik er 2 moeten kopen per hond per jaar en dan is een Seresto dus goedkoper dan een Scalibor ;-).

Hier gaan de Serestobanden binnenkort ook weer om, ik gebruik ze al jaren voor mijn honden en kat en erg tevreden over. Ze spelen veel, zwemmen veel, maar de werking blijft goed. Voor mij geen Bravecto, vind zo'n gifpil een eng idee. Ik bestel ze altijd online, scheelt behoorlijk met de dierenwinkel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zag dat zooplus nu 10% korting had. Vorig jaar iets van 35 per band betaald volgens mij. Daar zijn ze nu 28
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Dit jaar komen hier ook serestobanden. Heb alweer wat teekjes mogen verwijderen. Ze schijnen ook tegen leish te werken. Twee vliegen in één klap. Ik ben benieuwd hoe ze bevallen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tara schreef:Hmmm... Ik vind het leuke dingen, maar ik ben toch nog niet echt overtuigd.
Ik hou het toch maar bij die seresto's geloof ik.

Ik ben ook niet overtuigd, maar wie weet is er iemand hier die het wel graag wil proberen. Ik doe Finn geen band om, die gaat al dood als hij een halsband aan moet, dus 24/7 een band om doen ga ik hem niet mee pesten. Ik kijk het voor nu aan en wanneer het nodig lijkt misschien toch een bravecto erin. Al heb ik ook nog een Advantix pipet liggen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij gaan deze week een saresto band halen voor Toots, afgelopen week had hij twee teken na in Poppel te zijn geweest en aangezien we daar om het weekend zijn en afgelopen jaar echt lopen kutten met diverse merken pipetten. Zie ik dit nog als enigste redmiddel zeg maar, nog nooit gehad maar afgelopen jaar had meneer echt veel teken, dus ik hoop echt dat het werkt. Ik wil liever ook geen band, maar alles beter dan die vieze teken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Marie-Josée schreef:Hier kan ik elke dag alweer half volgezogen teken wegplukken dus ik ben bang dat het toch weer een Bravectopil gaat worden, dan zijn ze in elk geval het hele seizoen verlost van die krengen. De Frontline helpt in elk geval niet.
Frontline werkt hier al jaren niet afdoende meer, snap niet dat dat spul überhaupt nog verkocht wordt.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Voor degenen die voor het eerst een scalibor of seresto omdoen, hou de hals van je hond een paar dagen in de gaten. Izzy heb ik vorig jaar voor het eerst een scalibor omgedaan en een week later was haar keel kaal en vurig rood. Ik heb gelijk de band afgedaan en een dag later was het vurige wel al helemaal weg en het haar is ook weer gewoon aangegroeid. Maar doordat ik Izzy de dag nadat ik de band heb omgedaan een nacht bij mijn zusje heb gedaan zag ik het te laat en was het toch een behoorlijke plek geworden.

Even de tekst aangepast omdat ik ging twijfelen heb ik nog even terug gezocht in een topic van vorig jaar maar het ging om een scalibor en ze heeft 'm een ruime week om gehad... lekker dat geheugen van me :engel:
Laatst gewijzigd door Rebble op 22 mar 2017 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Ik heb hem ook besteld bij zooplus.
Goeie tip rebble. Hoop echt dat het goed gaat.
Alfilillo
Zeer actief

Hier twee serestobanden gekocht. Omdat mijn honden 9 en 12 kilo wegen, heb ik die voor honden van >8 kg genomen. Ik heb er een enorme stuk af moeten knippen, dus had best de kortere goedkoper variant kunnen nemen. Misschien iets om rekening mee te houden, mocht je hem willen kopen.
Ik vind zo'n band wel heel lelijk bij een hond met dikke kraag,maar goed, dat is het minst belangrijk. Hopelijk doen ze hun werk.

Alfil & Lily
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

hier ook alweer een paar weken de serestobanden om na de goede ervaring vorig jaar.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Even een vraagje, heb vanmorgen voor Toots de seresto band gekocht en heb hem direct om gedaan, Toots heeft nog nooit eerder een vlooienband gehad, maar hij krabt nou steeds aan zijn hals en gaat met zijn koppie over het kleed. Ik vraag me af of ik hem niet beter af kan doen.

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Alfilillo schreef:Hier twee serestobanden gekocht. Omdat mijn honden 9 en 12 kilo wegen, heb ik die voor honden van >8 kg genomen. Ik heb er een enorme stuk af moeten knippen, dus had best de kortere goedkoper variant kunnen nemen. Misschien iets om rekening mee te houden, mocht je hem willen kopen.
Ik vind zo'n band wel heel lelijk bij een hond met dikke kraag,maar goed, dat is het minst belangrijk. Hopelijk doen ze hun werk.
Niet alleen de centimeters verschillen maar ook de dosering :W: De kleine hond en kat zijn hetzelfde, die voor de grote hond bevat bijna 4x zoveel.
Groetjes,
Wendy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:Even een vraagje, heb vanmorgen voor Toots de seresto band gekocht en heb hem direct om gedaan, Toots heeft nog nooit eerder een vlooienband gehad, maar hij krabt nou steeds aan zijn hals en gaat met zijn koppie over het kleed. Ik vraag me af of ik hem niet beter af kan doen.
Ik herken t niet, dit zegt Sersesto;

Bijwerkingen:
Soms kan er bij dieren die niet gewend zijn een vlooienhalsband te dragen, milde gedragsstoornissen zoals krabben aan de toedieningsplaats worden waargenomen tijdens de eerste dagen na het aanbrengen. Zorg ervoor dat de vlooienhalsband niet te strak zit om milde reacties op de toedieningsplaats zoals jeuk, roodheid en haarverlies te kunnen voorkomen. Deze zijn gemeld als zeldzaam en verdwijnen doorgaans binnen 1 tot 2 weken zonder dat de vlooienhalsband afgenomen moet worden. In enkele gevallen wordt het tijdelijk verwijderen van de vlooienhalsband aanbevolen, totdat de symptomen verdwenen zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik had het gister nadat ik het getypt had gelezen, want was nog wezen zoeken.
Om die rede heb ik hem nog om gelaten, ik kijk het een paar dagen aan, wekend gaan we naar Poppel en ik hoop dat het van de jeuk weg trekt, gister toen ik thuis kwam was een paar uurtjes weg geweest was de jeuk voor mijn idee heftig, vandaar toch de vraag gesteld. Maar dat was denk ik een combinatie van super vrolijk en jeuk want daarna werd het eigenlijk snel minder al krabt hij nog steeds op die plek. Hij heeft geen rode plek ofzo verder.

Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Onze hond krabt ook als hij een gewone halsband oid om heeft, gewoon omdat er iets om zijn nek zit, dat is ie niet gewent en vind hij dus ook niet leuk. Maar wel in de gaten houden of het niet echt jeuk is en rood wordt.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het is wel echt jeuk, maar is "nog" niet rood. Het irriteerd hem dus wel degelijk nog steeds.
Er zijn geen wondjes of kale plekken, maar jeuken doet het zeker bij hem. Hij doet ook echt met zijn kop langs het kleed en momenten dat hij ineens van de bank naar zijn bedje sjeesd en weer terug het is duidelijk dat het hem irriteerd. Ik de hele bijsluiter maar even gelezen en het is de bedoeling hem wel om te laten, dus ik kijk het nog aan omdat het binnen enkele dagen zal verdwijnen volgens de bijsluiter en maandag moeten we voor zijn enting bij de da zijn, hopelijk is het voor die tijd weg, als het verergerd gaat hij per direct af. Het is overgens niet zo dat hij er continu last can heeft, maar wel vaak. Hij heeft wel echt nog nooit een vlooien band om gehad en dat schijnt dus wel vaker voor te komen, maar als ik dit van te voren had weten had ik of toch voor een pil gekozen, of weer die pipetjes. Maargoed nu moeten we maar heel even doorzetten.

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier zijn ze ook weer besteld... de eerste teken alweer er vanag geplukt. Als t er nog meer worden gaan ze weer om.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb trouwens toch weer even da gebeld, en die heeft ook geadviseerd nog even aan te zien, best wel stom dat je toch gaat twijfelen. Ze heeft me wel geadviseerd dat als het rood wordt ik hem af kan doen en later weer om doen, maar als hij af gaat dan blijft hij af.

Alfilillo
Zeer actief

toots schreef:Ik heb trouwens toch weer even da gebeld, en die heeft ook geadviseerd nog even aan te zien, best wel stom dat je toch gaat twijfelen. Ze heeft me wel geadviseerd dat als het rood wordt ik hem af kan doen en later weer om doen, maar als hij af gaat dan blijft hij af.
He, dat is Balen....
Hier hebben ze ze een paar dagen om en gelukkig geen jeuk en nog geen teken.

Alfil & Lily
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hier jaarrond teken waar niets tegen hielp. Bravecto werkte perfect en geen van de honden had bijwerkingen.
Toch wel wat terugggeschrokken van alle negatieve publiciteit en dus sinds een aantal maanden op de Serestoband. Ervaringen zijn redelijk, maar toch minder goed dan Bravecto helaas.
Zelf vind ik zo'n band een lelijk en naar ding, maar de honden hebben er geen last van en ze blijven voorlopig om.
Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

toots schreef:Het is wel echt jeuk, maar is "nog" niet rood. Het irriteerd hem dus wel degelijk nog steeds.
Er zijn geen wondjes of kale plekken, maar jeuken doet het zeker bij hem. Hij doet ook echt met zijn kop langs het kleed en momenten dat hij ineens van de bank naar zijn bedje sjeesd en weer terug het is duidelijk dat het hem irriteerd. Ik de hele bijsluiter maar even gelezen en het is de bedoeling hem wel om te laten, dus ik kijk het nog aan omdat het binnen enkele dagen zal verdwijnen volgens de bijsluiter en maandag moeten we voor zijn enting bij de da zijn, hopelijk is het voor die tijd weg, als het verergerd gaat hij per direct af. Het is overgens niet zo dat hij er continu last can heeft, maar wel vaak. Hij heeft wel echt nog nooit een vlooien band om gehad en dat schijnt dus wel vaker voor te komen, maar als ik dit van te voren had weten had ik of toch voor een pil gekozen, of weer die pipetjes. Maargoed nu moeten we maar heel even doorzetten.

Ik zou niet enten als de hond net gif om zijn nek heeft hangen hoor (zelfde geld bij pillen/ druppels of als ze niet lekker zijn of echt een ziekte hebben) , zou dat even uitstellen of toch de band af doen. Zo duidelijk last hebben is voor mij voldoende om niet door te zetten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ze beiden vanmiddag de band omgedaan en geen van beiden enige reactie. Is t niet dat ie niet gewend is een band om te hebben? Net als een pup?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik heb de band afgedaan, Toots heeft een hotspot op zijn poot gekregen denk wel daardoor ook. Ga de afspraak voor enten ook verzetten ondanks dat hij nu af is, het enten kan wel een weekje wachten, de band krijgt hij ook niet meer om. Hij heeft hem zaterdag nog omgehad en het leek beter te gaan, heb zelfs nog foto's gemaakt zaterdag middag, maar later op de middag werd hij sloom, overgegeven, en dus de hotspot. Zaterdag de band afgedaan begin van de avond en alle klachten zijn meteen weg. Behalve de hotspot. Dus ik ga morgen wel even langs de da s'morgens even vertellen dat de enting verzet gaat worden en kijken of de hotspot evt minder uit zichzelf wordt anders even een zalfje ofzo halen, heb echt verschrikkelijk spijt dat ik Toots dit heb aangedaan.

Ik heb zitten twijfelen over de pil tegen teken maar durf dat nou ook niet meer aan.

Marcel.s
Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Heeft Toots normaal veel last van teken?
Anders zou je dit https://bloesemdroom.net/barnsteen/ nog kunnen proberen, ik denk er zelf ook over om die te bestellen voor de 2 honden die langhaar en krulhaar hebben. De 2 kortharen hebben zo ie zo bijna nooit een teek en die behandel ik dan ook nooit.

Maar wel balen dat Toots zo op de teken band reageerd, heb dat wel vaker gehoor.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Marcel.s schreef:Heeft Toots normaal veel last van teken?
Anders zou je dit https://bloesemdroom.net/barnsteen/ nog kunnen proberen, ik denk er zelf ook over om die te bestellen voor de 2 honden die langhaar en krulhaar hebben. De 2 kortharen hebben zo ie zo bijna nooit een teek en die behandel ik dan ook nooit.

Maar wel balen dat Toots zo op de teken band reageerd, heb dat wel vaker gehoor.
Hier thuis eigenlijk nooit. Maar we zijn om het weekend in Belgie en dan wandelen we veel in in de omgeving van de Antwerpse Kempen o.a bij hulsel, de rovertse leij etc en daar heeft Toots wel veel last van teken, afgelopen jaar ondanks pipet nog een keer 9 teken. Dus dat hielp niet. Dat was in juli. En toen heb ik die band niet meer geprobeerd.

Ik doe nu maar even niets,en dan maar weer de pipetjes zijn van een natuurlijk iets. Ben niet zo voor gif maargoed door al die teken had ik zo iets van moet toch eens wat proberen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 27 mar 2017 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”