Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door gonnie »

lucie schreef:
gonnie schreef:
kooi schreef:
lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.

Misschien een raar voorbeeld, maar nu haast 4 jaar geleden is mijn moeder in een liftschaft te pletter gevallen omdat de vrouw die bij haar in de lift stond haar (aan de flexi vastgelijnde) hond niet bij zich hield. Moeder stapte uit, hond volgde, eigenaar was afgeleid, deuren gingen dicht, lift omhoog en de hond werd opgehesen. Moeder probeerde hond te bevrijden, veiligheidssysteem van de lift werd gedeblokkeerd door de lijn van de hond waardoor de deuren openden. En zo tuimelden moeder en hond naar beneden. Dood.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...
Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen. :80: :ugh: :roos:
Dat weet ik nog, was echt heel erg. Er gebeuren best wel veel ongelukken met liften.
Zal niet ver bij jou vandaan zijn geweest, Capelle ad IJssel :wink:

Maar dat bedoel ik: achteraf kun je zeggen als nou dit of als nou dat. Maar dat heeft totaal geen zin. Het is gegaan zoals het is gegaan.
Het is nu te hopen dat Lief zo gauw mogelijk haar hond terug krijgt zonder al te veel nare consequenties. En dat de mevrouw in kwestie snel weer op de been is en zonder al te veel trauma's weer met haar hond het park in durft. Dat is het enige dat telt. Dàt en hoe het voorkomen had kunnen worden, is al niet meer relevant.

Maar voor mezelf probeer ik er wel lessen uit te trekken. Denk nooit: mijn hond doet zoiets niet. En pas op met honden in de lift :(:
Meer dan je best kun je niet doen helaas....

Ja, weet ik. Was vlakbij het IJsselland ziekenhuis toch?
Woon ik een kleine tien minuten fietsen bij vandaan.
Hier vlakbij in de bergen is ook eens een heel ernstig ongeluk geweest in een lift. Echt heel erg.

Ik hoop ook dat Lief snel haar hond terug heeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.

Misschien een raar voorbeeld, maar nu haast 4 jaar geleden is mijn moeder in een liftschaft te pletter gevallen omdat de vrouw die bij haar in de lift stond haar (aan de flexi vastgelijnde) hond niet bij zich hield. Moeder stapte uit, hond volgde, eigenaar was afgeleid, deuren gingen dicht, lift omhoog en de hond werd opgehesen. Moeder probeerde hond te bevrijden, veiligheidssysteem van de lift werd gedeblokkeerd door de lijn van de hond waardoor de deuren openden. En zo tuimelden moeder en hond naar beneden. Dood.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...
Grote god wat verschrikkelijk
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat vreselijk :cry: je wilt je moeder nooit verliezen, maar op deze manier... afschuwelijk :ugh:
Nog heel veel sterkte gewenst!

En helemaal met je eens: elke hond kan ineens anders reageren dan je verwacht. Wij vermenselijken honden vaak teveel en zien in een situatie
soms andere dingen dan de hond.
Het is heel goed mogelijk dat de hond van de TS gevaar zag en zijn roedel beschermde, vanuit een hond gezien heel logisch, beestje is daarom
echt niet vals of ineens een andere hond.

Moeilijke situaties allemaal, heel erg voor iedereen, het is gewoon een nachtmerrie :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Het is heel goed mogelijk dat de hond van de TS gevaar zag en zijn roedel beschermde, vanuit een hond gezien heel logisch,
Vind je het logisch dat een hond naar iemand die verderop met een ouwe setter staat en zich juist probeert af te zonderen, loopt en die bijt om zijn 'roedel te beschermen'? Ik zou nog maar wat boekjes over hondengedrag kopen :wink:
Nou dat.
ik snap niet zo goed waarom je je hond op anderen af laat gaan als je ziet dat ze zich afzonderen.
Maar goed das allemaal achteraf en " had ik maar"
Hoe is het nu met de mevrouw?
ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe en wat , sterkte
Groetjes Heidi
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Het is heel goed mogelijk dat de hond van de TS gevaar zag en zijn roedel beschermde, vanuit een hond gezien heel logisch,
Vind je het logisch dat een hond naar iemand die verderop met een ouwe setter staat en zich juist probeert af te zonderen, loopt en die bijt om zijn 'roedel te beschermen'? Ik zou nog maar wat boekjes over hondengedrag kopen :wink:
als je die boekjes naast elkaar ligt dan zal er in elke wat anders staan, maar mensen die bang zijn kunnen heel raar gaan doen en als vreemd worden ervaren en op die manier ongewenst de aandacht op zo`n manier trekken - en meer dan 1 hond kan er op reageren....ik houdt daar altijd rekening mee want ik kom vaker van die figuren tegen, maar als je er niet op bedacht bent kan het je wel zomaar overkomen
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Alsof niet bij de meeste mensen de hond wel eens ergens gaat buurten. Gewenst of ongewenst. En dan is het ook nog zo dat als je dat ziet aankomen dat je dan vaak nog wel overwicht hebt op de hond. Maar als ze al onderweg zijn en harde wind waardoor je jezelf niet eens hoort. Nou ik weet zeker dat 9 van de 10 honden doorlopen. Erg zwart wit weer. Er zitten nog heel veel nuances tussen in de verschillende situaties die kunnen ontstaan. Ik denk dat als TS zich op tijd bewust was geweest van het afzonderen er zeker actie op was ondernomen. Anders kun je geen 6 jaar zonder schade rondlopen met een malamute
Laatst gewijzigd door Jackira op 20 mar 2017 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ten eerste: dit zijn geen excuses en het kan natuurlijk niet dat een hond een mens of een andere hond bijt.

Tegelijkertijd vraag je je af: waarom? Volgens mij kan een hond raar of agressief reageren op mensen die in hun ogen onvoorspelbaar zijn (ook in het voorbeeld van Nanna van de man met de piposchoenen). Misschien was dat bij Shadow ook zo. Blijkbaar had die vrouw al vaker aanvaringen met andere honden. In dit geval begon ze met haar armen en benen te zwaaien en te schreeuwen, ze was in paniek en ze dook naar de grond. Wellicht heeft dit de reactie van Shadow getriggered. Niet om het te vergoelijken, helemaal niet. Het doet je echter wel beseffen dat je nooit 100% zeker kan zijn van hoe een hond reageert en in het geval van Shadow zou ik hem in het vervolg absoluut een muilkorf omdoen in losloopgebied.

Zo liep ik een tijd geleden met Alfil in het bos samen met mijn vader. Een man loopt ons tegemoet en ik zeg nog tegen mijn vader: 'het fijne van Alfil is dat hij nooit op mensen reageert'. Op dat moment zijn Alfil en die man vlak bij elkaar en begint Alfil die man aan te blaffen. :oeps: Vervolgens zie ik dat de man een bierfles in zijn hand heeft en straalbezopen is. Waarschijnlijk voelde Alfil dat er iets met die man was, misschien rook hij het ook wel. Kortom, een hond kan dat andere of onvoorspelbare voor gevaar inzien. In dit geval was er verder niks gebeurd, maar het is wel iets waar ik nu alert op ben.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik hoop dat je goede hulp gaat vinden, wat een klotezooi hoe je het ook went of keert..dit wil je niet.
Hopelijk gaat het in zijn voordeel werken dat hij nooit iets gedaan heeft.. ik ga hard voor jullie duimen.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik vind het raar om maar steeds terug te komen op bepaalde 'triggers': mensen zijn bang, doen raar en daarom... Komt toch een beetje over als de schuld afschuiven.
Voor mijn Sammie zijn rolschaatsende kinderen een trigger. Hij gaat er achteraan en zal zelfs durven te bijten. Maar kinderen rolschaatsen nu eenmaal. Mijn probleem, ik moet voorkomen dat Sam hier op reageert. Door appèl, omlopen, aanlijnen, maakt niet uit wat als ik het maar kan voorkomen.

Overigens gaat het mij hier niet om Shadow. Daarvan wist TS, volgens eigen zeggen, niet eens dat hij zou kunnen reageren op afwijkend gedrag, zoals de vrouw in kwestie die haar hond wilde beschermen.

Wat dat betreft ben ik het dan ook eens met Laeken. Dit soort vervelende incidenten gebeuren nu eenmaal, hoort bij het hebben van en omgaan met honden.

Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. Vallen de verwondingen van de mevrouw mee en komt Shadow weer gewoon naar huis.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Rami schreef:Ik vind het raar om maar steeds terug te komen op bepaalde 'triggers': mensen zijn bang, doen raar en daarom... Komt toch een beetje over als de schuld afschuiven.
Voor mijn Sammie zijn rolschaatsende kinderen een trigger. Hij gaat er achteraan en zal zelfs durven te bijten. Maar kinderen rolschaatsen nu eenmaal. Mijn probleem, ik moet voorkomen dat Sam hier op reageert. Door appèl, omlopen, aanlijnen, maakt niet uit wat als ik het maar kan voorkomen.

Overigens gaat het mij hier niet om Shadow. Daarvan wist TS, volgens eigen zeggen, niet eens dat hij zou kunnen reageren op afwijkend gedrag, zoals de vrouw in kwestie die haar hond wilde beschermen.

Wat dat betreft ben ik het dan ook eens met Laeken. Dit soort vervelende incidenten gebeuren nu eenmaal, hoort bij het hebben van en omgaan met honden.

Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af. Vallen de verwondingen van de mevrouw mee en komt Shadow weer gewoon naar huis.
Nee, het is zeker geen schuld afschuiven, maar gedrag proberen de verklaren om het vervolgens te kunnen voorkomen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:
Je kan ook blijven geloven in 'mijn hond doet dat niet', maar iedere hond kan plotseling anders reageren dan je denkt.
Dat zeg ik dus: wij vermenselijken ze teveel, het zijn honden met hele andere instincten die wij vaak niet (h)erkennen.

Je weet niet wat er zich afgespeeld heeft, en nee ik ook niet, en ik bedoel het absoluut niet als schuld afschuiven of 'dat moet maar kunnen'.
Nee natuurlijk moet dat niet kunnen, ja natuurlijk is er iets grandioos fout gegaan.
Maar blijven ontkennen dat honden niet ineens heel anders kunnen reageren dan een gemiddelde mens denkt, is je kop in het zand steken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb Shadow een aantal keren meegemaakt en dat is echt wel een stabiele hond te noemen die zich niet laat gek maken.
Zowel Doña als Spring waren de eerste keren nogal onder de indruk van hem, net als veel andere honden. Shadow reageert echt super stoïcijns dan wel vriendelijk op andere honden. Ook honden die hem uitkafferen. Naar mensen toe is hij een knuffelkont zonder opdringerig te zijn. Ik denk dat er echt wel meer is gebeurd dan naar die vrouw lopen en gaan bijten omdat die vrouw raar doet. Ik zeg niet dat ik dat normaal vind of dat het dan goed is, maar doen alsof Shadow zomaar die vrouw is gaan bijten zonder dat we weten wat er echt gebeurd is slaat ook nergens op. Ik geloof niet in roedel beschermen hoor. Ik weet ook niet wat er wel is gebeurd maar ik geloof er niks van dat het alleen "raar doen" was wat hem triggerde. Ik zou er proberen op aan te sturen dat hij zo snel mogelijk getest wordt. Ik heb er vertrouwen in dat hij door die test komt. Natuurlijk moet je in het vervolg meer maatregelen nemen om dit te voorkomen nu je het weet maar ik geloof niet in een onbetrouwbare Shadow.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

sirene schreef:Ik heb Shadow een aantal keren meegemaakt en dat is echt wel een stabiele hond te noemen die zich niet laat gek maken.
Zowel Doña als Spring waren de eerste keren nogal onder de indruk van hem, net als veel andere honden. Shadow reageert echt super stoïcijns dan wel vriendelijk op andere honden. Ook honden die hem uitkafferen. Naar mensen toe is hij een knuffelkont zonder opdringerig te zijn. Ik denk dat er echt wel meer is gebeurd dan naar die vrouw lopen en gaan bijten omdat die vrouw raar doet. Ik zeg niet dat ik dat normaal vind of dat het dan goed is, maar doen alsof Shadow zomaar die vrouw is gaan bijten zonder dat we weten wat er echt gebeurd is slaat ook nergens op. Ik geloof niet in roedel beschermen hoor. Ik weet ook niet wat er wel is gebeurd maar ik geloof er niks van dat het alleen "raar doen" was wat hem triggerde. Ik zou er proberen op aan te sturen dat hij zo snel mogelijk getest wordt. Ik heb er vertrouwen in dat hij door die test komt. Natuurlijk moet je in het vervolg meer maatregelen nemen om dit te voorkomen nu je het weet maar ik geloof niet in een onbetrouwbare Shadow.
Kan natuurlijk ook dat die vrouw door haar eigen hond gebeten is.

Ik ben ook weleens gebeten door een van mijn honden als ik ze uit elkaar wilden halen, en ik kon echt niet zeggen wie van de twee me beet. Ik dacht altijd Nikkie, maar dat dacht ik omdat die wel vaker beet om zich af te reageren. Maar zeker weten deed ik dat nooit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

sirene schreef:Ik heb Shadow een aantal keren meegemaakt en dat is echt wel een stabiele hond te noemen die zich niet laat gek maken.
En misschien heeft ie wel helemaal niet gebeten en was het gewoon mw. haar eigen hond die beet. In paniek kan er veel gebeuren. Ook een oude en krakkemikkige hond kan hard bijten.
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

laura23 schreef:
En misschien heeft ie wel helemaal niet gebeten en was het gewoon mw. haar eigen hond die beet. In paniek kan er veel gebeuren. Ook een oude en krakkemikkige hond kan hard bijten.
Ik neig die richting ook op te gaan hoor, vooral gezien waar ze gebeten is, zou mij dat niet verbazen. Hoop dat er snel duidelijkheid komt, hoe het verder gaat met Shadow.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Shadow is een hond zonder agressie in z'n geschiedenis, die stoïcijns zou zijn, zich niet snel gek zou laten maken. En dan heb je ook nog verwondingen bij het slachtoffer die niet overduidelijk door Shadow aangebracht moeten zijn. Ook is er een oudere, mogelijk krakkemikkige, andere hond in het spel, die afgeschermd werd door z'n bazin, daardoor waarschijnlijk geen kant op kon, terwijl z'n bazin geen stabiliteit maar juist paniek uitstraalde.
Ben ik dan heel gek dat ik eigenlijk niet kan geloven dat Shadow gebeten heeft en niet de setter? Ik zou zo snel mogelijk uitgezocht willen hebben of het überhaupt terecht is dat Shadow in beslag genomen is, of hij überhaupt de schade gemaakt heeft.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lief schreef:Ik hoop ook dat mevrouw er goed doorheen komt, die had haar zondag vast ook liever anders gezien.

Voor wat betreft het thuiskomen; dat hangt af van een gedragstest en mijn vriend wil geen hond die zoiets kan doen bij ons zoontje, dus ik heb met een beetje pech dadelijk een strafblad en geen hond meer....

Het enige voordeel dat ik zie: we hoeven waarschijnlijk geen pension te regelen voor komende vakantie.
Allereerst, wat een ongelofelijk drama. Echt niet te bevatten lijkt me dat.
Ik hoop dat de vrouw er goed vanaf komt al klikt het wel heftig.

Dan wil ik nog wel aangeven dat ik je vriend hierin snap. Als jou hond dit gedaan heeft dan. Ik zou dit ook niet meer thuis bij mijn kind willen hebben rondlopen.

Het verschrikkelijk nare is dat je niet echt zekerheid hebt nog of jou hond dit gedaan heeft. Heel veel sterkte.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Rami
Zeer actief

Maar je weet toch echt wel door welke hond je gebeten wordt? Ook in het vuur van de strijd. Toen ik een Jack Russell probeerde te 'helpen' omdat 'ie werd aangevallen door een grote hond werd ik in mijn handen gebeten door die Jack (stank voor dank :pffff: :wink: ). Daar was echt geen twijfel over mogelijk. :19:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Fotogravinnetje schreef: Ben ik dan heel gek dat ik eigenlijk niet kan geloven dat Shadow gebeten heeft en niet de setter? Ik zou zo snel mogelijk uitgezocht willen hebben of het überhaupt terecht is dat Shadow in beslag genomen is, of hij überhaupt de schade gemaakt heeft.
Het lijkt me vrij lastig, zo niet onmogelijk dit nog te achterhalen. De enige persoon die het van dichtbij heeft meegemaakt is de gebeten vrouw en zij beweert dat Shadow de dader is. Ongeacht hoe het nou precies is gegaan, denk ik dat je er sowieso niet onderuit gaat komen dat Shadow een gedragstest moet afleggen en dat het resultaat daarvan zwaar zal meetellen in hoe er uiteindelijk over zijn lot wordt beslist.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Lief, ik zou deze informatie (en Sonja als getuige en gezien haar ervaring met honden wellicht ook als deskundige) heel goed vastleggen en aangeven bij de hondengeleider dat Shadow al 6 jaar geen problemen heeft gemaakt met Sonja's ervaring met hem erbij. Als het op een zaak aankomt is het heel handig als er getuigen of deskundigen zijn die Shadow kennen en die kunnen verklaren hoe hij normaal gesproken is.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nouja zelf al zou ze weten dat haar eigen bond beet, is de vraag of ze dat zou aangeven.
Ze was natuurlijk al bang en ergens is het vreemd dat iemand zo panisch doet, iemand die zo bang is voor honden, daarbij vraag ik me ook af wat die in een gebied doet waar veel honden rond lopen.

Maar er valt vanaf hier heel weinig over te zeggen, het is gewoon echt een kut situatie en een verschrikkelijke nachtmerrie voor beide partijen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

LongFields schreef:
Lief, ik zou deze informatie (en Sonja als getuige en gezien haar ervaring met honden wellicht ook als deskundige) heel goed vastleggen en aangeven bij de hondengeleider dat Shadow al 6 jaar geen problemen heeft gemaakt met Sonja's ervaring met hem erbij. Als het op een zaak aankomt is het heel handig als er getuigen of deskundigen zijn die Shadow kennen en die kunnen verklaren hoe hij normaal gesproken is.
Ja, goed idee om het officieel op papier te zetten als een referentie. Misschien kunnen meer mensen dat doen die Shadow persoonlijk (live) kennen. :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Het is gewoon een hele nare samenloop van omstandigheden. Hond heeft dit nooit eerder gedaan en ook nooit dit beeld gegeven. Ze heeft een klein kindje en dus was het vertrouwen in de hond er gewoon. Hij liep los zoals ik mijn honden ook altijd los laat. Mijn hond Cleo is bv wel 100 keer naar iemand toe gelopen. Die deed niks. Precies wat de TS ook dacht....

Dus de fout is niet zozeer de betreffende vrouw nog de TS alswel de situatie en de hond die anders blijkt dan verwacht. Kun je weer zeggen ja maar het is een malamute en dat zijn nu eenmaal....etc maar de hond is 6 en heeft nog NOOIT agressief gedrag naar mensen laten zien. Als je dit had moeten anticiperen dan kan je eigen hond ook je eigen kinderen aanvallen. Misschien heeft de TS haar hond onderschat of verkeerd gelezen. Dat kan best. Vraag me alleen wel af waarom ze dit had moeten zien aankomen bij een hond die al 6 jaar geen signalen geeft dit ooit te willen doen.

Precies. Dan kun je beter alle honden uit voorzorg verplicht muilkorven in de openbare ruimte.
95% is toch al een risico wanneer alle soorten gektes en wanen geaccommodeerd moeten worden.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

LongFields schreef:
Dit soort informatie leg ik zeker vast. Er zijn al meer mensen die hebben aangegeven dat ze 'character witness' zouden willen zijn. Ook de agenten ter plaatse hebben geen agressieve hond gezien.

@Sonja; ik ben blij dat ik mijn hond toch niet door een compleet roze bril zie, maar dat jij dit ook zo ziet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat ze wel weet of haar hond gebeten heeft want ze moest hem van de liggende vrouw afhalen. Dat hij op die vrouw en die hond zat zegt genoeg. Maakt dan ook niet uit wie bijt en wie niet want dat gedrag is hoe dan ook dominant en overheersend en ongewenst. Als ik op de grond val en een hond springt op me en wordt door de baas van me af gehaald is hoe dan ook een probleem tenzij hij staat te kwispelen en mijn gezicht aflebbert.
Ik zou mijn aansprakelijkheidsverzekering bellen. Die voeren ook strijd als er juridisch zaken niet kloppen want dan willen ze niet betalen. Goede rechtsbijstand inschakelen?

Het is gewoon een vreselijke situatie en daarin zijn altijd alleen maar verliezers. De dame van de Setter is helaas het meest getroffen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rami schreef:Maar je weet toch echt wel door welke hond je gebeten wordt? Ook in het vuur van de strijd. Toen ik een Jack Russell probeerde te 'helpen' omdat 'ie werd aangevallen door een grote hond werd ik in mijn handen gebeten door die Jack (stank voor dank :pffff: :wink: ). Daar was echt geen twijfel over mogelijk. :19:

Nee hoor, echt niet wanneer het snel genoeg gaat.
Tibbe heeft me toen hij aangevallen werd wel aan gort gebeten, dat weet ik zeker :Q:
Django en Niko zijn elkaar wel eens in de haren gevlogen toen ze nog ballen hadden, vriend kwam er tussen en heeft maanden met een lelijke wond gelopen. Wie het was, geen idee.
We gaan uit van niko, omdat die als enige een ontzettend scherp en correct gebit heeft.
:roll: Koop je jarenlang dure ballen om slijtage te voorkomen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

LongFields schreef:
Zowel Doña als Spring waren de eerste keren nogal onder de indruk van hem, net als veel andere honden. Shadow reageert echt super stoïcijns dan wel vriendelijk op andere honden. Ook honden die hem uitkafferen. Naar mensen toe is hij een knuffelkont zonder opdringerig te zijn. Ik denk dat er echt wel meer is gebeurd dan naar die vrouw lopen en gaan bijten omdat die vrouw raar doet. Ik zeg niet dat ik dat normaal vind of dat het dan goed is, maar doen alsof Shadow zomaar die vrouw is gaan bijten zonder dat we weten wat er echt gebeurd is slaat ook nergens op. Ik geloof niet in roedel beschermen

hoor. Ik weet ook niet wat er wel is gebeurd maar ik geloof er niks van dat het alleen "raar doen" was wat hem triggerde. Ik zou er proberen op aan te sturen dat hij zo snel mogelijk getest wordt. Ik heb er vertrouwen in dat hij door die test komt. Natuurlijk moet je in het vervolg meer maatregelen nemen om dit te voorkomen nu je het weet maar ik geloof niet in een onbetrouwbare Shadow.
Heel goed plan :ok:
Rami
Zeer actief

Heavy schreef:
Alfilillo schreef:
Rami schreef:Ik vind het raar om maar steeds terug te komen op bepaalde 'triggers': mensen zijn bang, doen raar en daarom... Komt toch een beetje over als de schuld afschuiven.

Nee, het is zeker geen schuld afschuiven, maar gedrag proberen de verklaren om het vervolgens te kunnen voorkomen.
Precies en daar komt ook de woede vandaan bij Lief . Als die mevrouw gewoon stil was blijven staan dan had ze haar hond nog gehad en niet in deze rot situatie gezeten . Dat hoort er allemaal bij woede, verdriet, onmacht het is niet niks .

Bovendien wil je ook het gedrag van je hond kunnen verklaren om hem weer te kunnen vertrouwen.
Ik had het juist niet over dit specifieke geval met Shadow. Dat zeg ik ook duidelijk in mijn post. :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

laeken schreef:Denk dat ze wel weet of haar hond gebeten heeft want ze moest hem van de liggende vrouw afhalen. Dat hij op die vrouw en die hond zat zegt genoeg. Maakt dan ook niet uit wie bijt en wie niet want dat gedrag is hoe dan ook dominant en overheersend en ongewenst. Als ik op de grond val en een hond springt op me en wordt door de baas van me af gehaald is hoe dan ook een probleem tenzij hij staat te kwispelen en mijn gezicht aflebbert.
[...]
Hij kan ook geprobeerd hebben de boel te kalmeren, wat niet per definitie met tanden gedaan hoeft te worden. Ongewenst, ja, maar dat is de hele situatie. Dominant en overheersend, hoeft niet.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Lief schreef:Ik ga wel hulp zoeken bij mensen met verstand van deze situatie.
Ik moet ze nog even vinden, maar het is voor mijzelf te emotioneel om dit goed aan te pakken. Ik weet hier niets van, en ik kan alleen maar fouten maken.
kan je niet met gaus contact opnemen? Ik weet dat hij vaker bemiddeld heeft en mensen kent die je kunnen helpen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”