lucie schreef:Zal niet ver bij jou vandaan zijn geweest, Capelle ad IJsselgonnie schreef:Dat weet ik nog, was echt heel erg. Er gebeuren best wel veel ongelukken met liften.kooi schreef:Wat een horrorstory is dat zeg. Zit hier sprakeloos te lezen.lucie schreef: nee, die ellende wil niemand en daarom moet iedereen (dus de CC bezitters net zo goed als de poedelbezitters) daarop toch alert zijn, maar tevens dat het gewoon nooit helemaal te voorkomen valt. Hetgeen een schrale troost is.
Misschien een raar voorbeeld, maar nu haast 4 jaar geleden is mijn moeder in een liftschaft te pletter gevallen omdat de vrouw die bij haar in de lift stond haar (aan de flexi vastgelijnde) hond niet bij zich hield. Moeder stapte uit, hond volgde, eigenaar was afgeleid, deuren gingen dicht, lift omhoog en de hond werd opgehesen. Moeder probeerde hond te bevrijden, veiligheidssysteem van de lift werd gedeblokkeerd door de lijn van de hond waardoor de deuren openden. En zo tuimelden moeder en hond naar beneden. Dood.
Iedereen zal vinden dat de vrouw haar hond kort bij zich had moeten houden, dan was dit niet gebeurd. Maar door de samenloop van omstandigheden is het wel gebeurd en daar kan niemand wat aan doen noch aan veranderen. Ik heb die vrouw dan ook nooit wat kwalijk genomen. Maar een nachtmerrie met vel stress en slapeloze nachten, was het net zo goed...![]()
![]()
![]()
Maar dat bedoel ik: achteraf kun je zeggen als nou dit of als nou dat. Maar dat heeft totaal geen zin. Het is gegaan zoals het is gegaan.
Het is nu te hopen dat Lief zo gauw mogelijk haar hond terug krijgt zonder al te veel nare consequenties. En dat de mevrouw in kwestie snel weer op de been is en zonder al te veel trauma's weer met haar hond het park in durft. Dat is het enige dat telt. Dàt en hoe het voorkomen had kunnen worden, is al niet meer relevant.
Maar voor mezelf probeer ik er wel lessen uit te trekken. Denk nooit: mijn hond doet zoiets niet. En pas op met honden in de lift![]()
Meer dan je best kun je niet doen helaas....
Ja, weet ik. Was vlakbij het IJsselland ziekenhuis toch?
Woon ik een kleine tien minuten fietsen bij vandaan.
Hier vlakbij in de bergen is ook eens een heel ernstig ongeluk geweest in een lift. Echt heel erg.
Ik hoop ook dat Lief snel haar hond terug heeft.