Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom geen Podenco?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

korthaar
Zeer actief

Re: Waarom geen Podenco?

Ongelezen bericht door korthaar »

Jion schreef:Ik lees net op de site van een stichting:
Podenco’s werken graag voor hun baasje,
en worden ook wel de katten onder de honden genoemd.
In tegenstelling tot wat vaak gedacht word zijn
het geen fanatieke jagers.
Er zijn dus blijkbaar nogal wat podencobaasjes met niet-rastypische exemplaren, met hun jachtpassie. :lol1:

Volgende keer wil ik een échte podenco, eentje die niet jaagt. :oohja:
De baas gerichte podenco's komen w.s. uit gundog lijnen.
Die wachten op het schot om te apporteren en anders niks aan de hand.
hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

Jion schreef:
hewi schreef:ja het is een fout ja dat zeg ik je hoeft niet gelijk te kotsen hoor wil je een bakje?
weet je waar het echt mis gaat met vermiste honden?
De doodsbange zogenaamde zielige honden die met zielige verhaaltjes worden geplaatst...
en waar dan een stichting achter zit die geen flikker eraan doet behalve geld opstrijken maar
das een heel ander discussie punt

en ja de tekst is van jeannette vrij ervaren met podenco's dus ik zou zeggen vraag die :mrgreen:
Ach hou toch op met je vingertje wijzen naar andere stichtingen. Ik heb laatst Jeanette's huilie-huilie verhaal gelezen op dat andere forum, dat jullie afgelopen jaar 3 honden hebben verloren na vermissing, en hoe dat toch allemaal kan dat die adoptanten maar niet naar jullie willen luisteren. :roll:

Misschien gewoon eerlijke informatie geven aan adoptanten? Het is maar een idee.

Ander forum? huilie huilie? ik denk dat je niet bij mij moet zijn,wat jeannette tikt ben ik niet verantwoordelijk voor godzijdank
Wat heeft een hond die door ons goed vast is gezet in een auto en door een adoptant los is geklikt
met een podenco te maken?
Hou toch op met je vingertje wijzen? Tjeetje ik zeg alleen dat ik me erger aan zielige verhalen....
Hey ik ga niet verder met jou hetze hierover oke?
Blijkbaar zit jou tegen mij of Jeannette iets heel erg dwars, ik geloof niet dat we jou verkeerde informatie
hebben gegeven over jou hond dus dat zal het niet zijn { zowieso was ik er toen nog niet bij}
Verder ga je je heerlijke gang maar, mocht je serieus in gesprek willen dan hoor ik het wel.
in elk geval bedankt voor het melden van onze tekstfouten en dat we dat even anders moeten gaan neerzetten.
Nogmaals ik heb het doorgegeven.
Groetjes Heidi
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Omdat jij gelijk met kots smiley kwam:-)
en ik schijn erg moe te zijn mijn excuses.
Ik heb al paar keer gezegd dat het veranderd moet worden
maar ik blijf er ook bij dat er verschil zit tussen een
po pup dan een po die al een jaar zwerfend over
straat heeft gelopen.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Lekker collegiaal om iemand zo te kakken te zetten op een forum :schrik: jeej, nu weet iedereen wie dat stukje, waar heeft geschreven :cheer: :mrgreen:
wat boeit het nou wie het heeft geschreven :roll:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Nanna schreef:Deze Podengo kwam op Terschelling ook nog gezellig met de verse lunch langsdribbelen :cool2:

Afbeelding
Toch nog een roodrok op Terschelling. :cool2:
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ja, dat is een spaanse Podenco. Een schat van een beest, zolang je geen konijn bent dus :D Beestje was ongelofelijk schijtbang toen hij hier aankwam en is nu een mooi zelfverzekerd hondje geworden. Mèt jachtpassie, dat dan weer wel. Heeft ook een maatje en samen kunnen ze al helemaal niet los. Hij heeft als bijnaam Houdini :schrik:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Is niet mijn Po hoor, maar ik ken hem wel (dûh, klein eiland), ik heb geen podenco, vind ze wel geweldig, maar ik heb na Willem wel even genoeg van weglopende en jagende honden!

Als je ze op het strand loslaat kan er niet veel mis gaan, alleen op het groene strand heb je de konijnenrijke duinen wel heel dicht in de buurt. Ik zou beginnen op Oosterend of Hoorn. En opletten dat er geen aflandige wind staat (geur).

Tot ziens op Terschelling!
Afbeelding
Wimbo
Actief
Mijn ras(sen): We zijn op zoek naar een Podenco Canario
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Wimbo »

Ik ben nieuw hier. We willen een Podenco. Heb ik een topic over gemaakt (Hondenrassen, Po, po. p.... Pedenco!)

Ik heb niet alle berichten gelezen over de Podenco. Een hond is een hond. Een hond is geen mens. Omdat een hond niet een mens kan worden hoe hard je hem, de hond, ook traint, je traint een jachtinstinct er blijkbaar niet uit. Maar... behalve dat instinct zijn er natuurlijk ook een heleboel eigenschappen die wél kloppen bij de Podenco, die het een leuke, mooie, fijne, goed luisterende hond maken. En ik vind dat die zeker wel in verhouding staan tot dat ene punt, waar schijnbaar een boel mensen over vallen.

Wij zouden bijv. nooit een kwijler nemen. Of een kleine hond. Of een Tackel. Of een Bulldog. De een wil een Opel, de andere een Ford. Iedereen weet dat een Fiat vrij een onbetrouwbare auto is. Tóch kopen de mensen ze. Waarom? Liefde op het eerste gezicht? Aantrekkingskracht? Ik weet het niet. Maar ik laat me er niet door afschrikken. Iedere hond heeft wel een eigenschap, waarvan je zegt, nou, nou.... Tja, hoort erbij. Maar da's mijn mening ☺☺☺☺
Maar toch - zo lees ik - zijn er een boel gelijkgestemden hier aanwezig. Is er ook een gedeelte Podenco op het forum om van alles uit te wisselen? :19:
No woef like a good woef...
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Voor mij zouden ze door de grootte afvallen en er daardoor al niet naar kijken.
Maar vind ze wel leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wimbo schreef:Ik ben nieuw hier. We willen een Podenco. Heb ik een topic over gemaakt (Hondenrassen, Po, po. p.... Pedenco!)

Ik heb niet alle berichten gelezen over de Podenco. Een hond is een hond. Een hond is geen mens. Omdat een hond niet een mens kan worden hoe hard je hem, de hond, ook traint, je traint een jachtinstinct er blijkbaar niet uit. Maar... behalve dat instinct zijn er natuurlijk ook een heleboel eigenschappen die wél kloppen bij de Podenco, die het een leuke, mooie, fijne, goed luisterende hond maken. En ik vind dat die zeker wel in verhouding staan tot dat ene punt, waar schijnbaar een boel mensen over vallen.

Wij zouden bijv. nooit een kwijler nemen. Of een kleine hond. Of een Tackel. Of een Bulldog. De een wil een Opel, de andere een Ford. Iedereen weet dat een Fiat vrij een onbetrouwbare auto is. Tóch kopen de mensen ze. Waarom? Liefde op het eerste gezicht? Aantrekkingskracht? Ik weet het niet. Maar ik laat me er niet door afschrikken. Iedere hond heeft wel een eigenschap, waarvan je zegt, nou, nou.... Tja, hoort erbij. Maar da's mijn mening ☺☺☺☺
Maar toch - zo lees ik - zijn er een boel gelijkgestemden hier aanwezig. Is er ook een gedeelte Podenco op het forum om van alles uit te wisselen? :19:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk: voor ieder het zijne. Iedereen heeft andere voorkeuren, dingen waar hij of zij over valt of juist niet.
De reden dat hier zo veel mensen afhaken op het jachtinstinct van de podenco, is denk ik omdat dit best wat consequenties heeft. De meeste mensen vinden het toch erg leuk als hun hond gewoon los kan lopen en enige will to please heeft. Als je er geen probleem mee hebt als een hond niet of heel beperkt los kan lopen en je daarbij altijd heel goed op moet letten en je houdt juist wel van dat eigenzinnige, denk ik dat je aan een podenco echt een superhond kunt hebben.
Wimbo
Actief

Wie zich enigszins verdiept in de Podenco, zal er achter komen dat De Podenco niet bestaat. Er zijn vele verschillende. Idd. ook kleine, maar ook heb je de Canario, de Andaluz, de Maneto, Grande, Precio, de Faraohond, de Hond van de Balearen, de Malagueño, Ibicenco, de Portugêz, de Cirneco dell’Etna, kleine, grote, met haar, zonder haar (nou ja, glad dan) Dus de grootte hoeft niets te maken te hebben in de zin van Te Groot.... want je hebt dus voor elk wat wils. Van spierwit tot donkerbruin en ook gemeleerd.
Maar uit al die keuzes kozen we voor de Canario. Dus...
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat leuk dat jullie een canario willen Wimbo.
Willen jullie er eentje uit een asiel of een met stamboom? in Nederland zijn geen met stamboom momenteel, ik ken een paar goede verantwoorde fokkers in tenerife mocht je serieus interesse hebben kan ik hun adressen doorgeven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Wimbo
Actief

@Podenji

Uit je antwoord maak ik op dat je er ook een hebt? We zijn geinteresseerd in een Podenco van de Stichting Dogsinneed.nl (site) Ziet er vertrouwenwekkend uit en wordt gesteund door bekende Nederlanders. Het zijn (allemaal denk ik) asielhonden en honden met een verleden zeg maar. we willen er een van max. één jaar jong. (Zoals je kunt lezen in het intro) Stamboom interesseert ons geen **** Het gaat om de hond.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Wimbo schreef:@Podenji

Uit je antwoord maak ik op dat je er ook een hebt? We zijn geinteresseerd in een Podenco van de Stichting Dogsinneed.nl (site) Ziet er vertrouwenwekkend uit en wordt gesteund door bekende Nederlanders. Het zijn (allemaal denk ik) asielhonden en honden met een verleden zeg maar. we willen er een van max. één jaar jong. (Zoals je kunt lezen in het intro) Stamboom interesseert ons geen **** Het gaat om de hond.
ik heb inmiddels je andere topic ook gevonden en daar ook gereageerd :ok: ik heb dus geen canario maar ibicencos, ik heb daar al meer geschreven over e.e.a. :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

trouwens dogsinneed is dat podencoworld?

dat bekende nederlanders een stichting steunen , daar zou ik me niet door laten leiden in elk geval, lijkt mij ook geen graadmeter als je er goed over nadenkt :wink:
Wimbo
Actief

Quote: trouwens dogsinneed is dat podencoworld?

Ze hebben zeker met elkaar te maken. Voor de rest weet ik niet zo goed wat ik met die lijst BUZ honden aan moet. Je kunt er geen rating uit lezen van: die wel, die niet. Je moet toch een beetje van de site en eventueel mailen uitgaan. Ze zijn iig geheel gezond en gecastreerd/gesteriliseerd en hebben alle injecties enz. gehad. Tja, what more can you do...? :roll:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

wat moet ik me dan voorstellen wat ze met elkaar te maken hebben? het is niet hetzelfde dus?
ik heb geen idee hoor, ik ben niet zo thuis in stichtingen, ben zelf niet te spreken over podencoworld maar dat terzijde.
een goede stichting vind ik Hunde aus mallorca, maar die zitten in Duitsland.

je moet "zaken" doen met de persoon/ stichting waar je een goed gevoel bij hebt, dat geldt voor als je een hond bij een fokker haalt , maar ook uit het asiel of via een stichting, en vooral moet je een goed gevoel bij de hond zelf hebben.

Op google kan je denk ik genoeg recensies/ ervaringen vinden over elke stichting, die BUZ waar Jion mee aan kwam zetten , kan je denk ik helpen om uit te zoeken waar je op moet letten als je met een stichting in zee gaat, net zoals dat er dingen zijn waar je op moet letten als je met een fokker in zee gaat.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jion schreef:
toots schreef:Voor mij zouden ze door de grootte afvallen en er daardoor al niet naar kijken.
Ze zijn te koop in drie maatjes; de kleinste maat is maar 35 cm hoog. :tongue:
O ja er loopt er hier in de wijk een van dat was ik vergeten. Zou prima bij ons passen ook een leukerd.

Ik zat door de foto's zo met die grote honden in mijn hoofd maar de kleinere en met name lichtere variant zouden wij nog wel kunnen overwegen want ze zijn erg leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DeDiana
Zeer actief

Ik kwam dit topic toevallig weer tegen toen ik ergens naar zocht.

Heel grappig om terug te lezen dat ik toen dacht dat een podenco niet bij mij zou passen en nu een podenco en een podencokruising heb :LOL:
Als herdermens nog wel :lol1:

Ik ben er een beetje tegen wil en dank ingerold en nu zou ik echt niet meer zonder willen. Ja, het extreme jachtinstinct in combinatie met de onafhankelijkheid zijn soms lastig en een behoorlijke uitdaging. Het vraagt echt om een aanpassing in je manier van wandelen, creativiteit, een totaal andere manier van trainen/samenwerken, vooruit denken, slimmer zijn dan je hond en zelfs de gekste dingen niet uitsluiten. Ze zijn zo inventief, volhardend, creatief, snel en behendig, en dat in combinatie met zintuigen die altijd gericht zijn op de jacht, elk geluidje, geurtje beweging kan de aanvang zijn en dan neemt dat instinct het gewoon over.
Dit geldt overigens veel meer voor Amy dan voor Taartje. Weliswaar is Amy heel trainbaar en gehoorzaam en trekt ze zich er erg veel van aan wat ik ergens van vind, ze is ook altijd paraat, jong en heel energiek. Taartje daarentegen is volstrekt ontrainbaar - maar dat heeft zeker ook met haar leeftijd en achtergrond te maken -, ligt er bepaald niet wakker van of ik iets wel of niet leuk vind, maar vindt lekker snuffelen en hier en daar naar muisjes graven eigenlijk al wel genoeg om haar jachtpassie te bevredigen. Ze mist totaal het fanatisme en de drive van Amy.
Beide kunnen ze niet betrouwbaar los. Taartje omdat ze écht niet snapt wat luisteren betekent, het ook geen probleem vindt om mij kwijt te raken en gewoon vergeet dat we samen aan het wandelen waren. Amy omdat ze dusdanig snel getriggerd wordt, dat ikzelf minstens zo alert moet kunnen zijn als zij wil ik haar op tijd terug kunnen roepen (en in dat geval luistert ze wel ontzettend betrouwbaar).

Maar ze zijn zo leuk, dat ik het vaker aangelijnd wandelen voor lief neem, ik ben er inmiddels aan gewend en we zoeken vaak plekken - omheind of wildarm - op waar ze wel los kunnen. Maar allebei kunnen ze hun ei ook goed kwijt aan een lange lijn, zolang ze maar kunnen snuffelen en graven en rondkijken (en Amy af en toe kan sprinten op een veilige plek of naast de fiets).
Want ze zijn ook ontzettend vrolijk, altijd goedgehumeurd, nieuwsgierig, speels en inventief, ze blijven je verrassen met hun humor en gekke streken, ze zijn sensitief, aanhankelijk en heel makkelijk in de omgang zolang je ze met respect en vriendelijk behandelt en geen absolute gehoorzaamheid verwacht. Ik ben inmiddels meer gewend hun eigen inbreng te waarderen en daar een dusdanige draai aan te geven, dat we via een omweggetje toch komen waar ik wilde komen ;-)

Kortom: ik ben helemaal overstag :lol1:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

leuk om te lezen Diana :)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat een geweldige omschrijving :I:
Ik heb inmiddels dus ook een Podenco :LOL: Als ze niet op slot kon slaan door haar angsten zou ze werkelijk de perfecte hond zijn. Ze ligt as we speak met haar kop op een hoofdkussen op de bank met haar kont tegen de verwarming aan te slapen. Tijdens het loslopen hoef ik haar nauwelijks in de gaten te houden, ze blijft altijd bij al zijn de duinen echt nog te verleidelijk. Ze maakt de gekste geluiden, houdt ontzettend van luxe en ze is vreselijk lui. Ze haat regen, wind en kou en wil alleen dingen doen als een van ons of Manu met haar mee gaat. Een heel aanhankelijk hondje met een enorme liefde en trouw voor ons, haar mensen.

Die angst zit diepgeworteld en dat zorgt dat ze nauwelijks initiatief neemt en ze continu moet weten waar we zijn anders raakt ze volledig in paniek (op slot). Zodra ze in die paniek zit herkent ze ons ook niet meer en zo zijn wij haar al twee keer kwijtgeraakt.
Ik vind het echt een heel rare hond en ik moet eerlijk bekennen dat zij en mijn vriend meer met elkaar hebben dan Uma en ik maar man wat is ze in mijn hart gekropen. Ik vind haar altijd wat weg hebben van een kat. De bewegingen, haar geluiden, het altijd hoog willen liggen maar vooral dat diva-gedrag. Ze kan zich vreselijk aanstellen en ze krijgt het altijd voor elkaar dat ze niet hoeft te bedelen maar dat wij het komen brengen :engel: Ze slaapt tussen ons in op bed :LOL: Ze is weinig actief wat ik soms wel jammer vind maar ze kan heerlijk met je luieren. De griep is een feestje als je een hond als Uma hebt. Die staat zich al juichend in je dekbed te wikkelen en likt je soepkom uit. Lui doen is favoriet.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Dubbel
Laatst gewijzigd door Manuma op 08 mar 2017 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Leuk verhaal Diana!
Toen ik rond ging kijken voor een 2e (opvang)hond en door alle topics hier op het HF stiekem al verliefd was geworden op podenco's.... ging ik ook de topics teruglezen over podenco's. Daarin kwam ik o.a. jou tegen met dat je geen podenco wilde maar ook anderen die nu een podenco hebben (of er over nagedacht hebben wellicht 1 aan te schaffen ) schreven volhardend op "nooit voor een podenco te gaan" :LOL:

Sinds december is Zuva bij mij komen wonen (vermoedelijk podenco kruising) ze is nog jong , 1 jaar, dus ik juich nog niet te hard, maar ze loopt iig nu de meeste tijd los. Helaas heeft ze vooral een zwak voor kattenstront en is haar neus dusdanig sterk dat ze daar nog wel eens voor weg wil gaan... maar ik leer haar steeds beter 'lezen' en kan het in de meeste gevallen voor zijn.
(ik moet er wel steeds bij zijn, kletsen met anderen is nu minder aan de orde)

Ik had (en heb nog weinig aangezien Zoof hier 3 maanden is) weinig ervaring met jachtinstinct, het leek mij erg lastig maar zeker niet onmogelijk om mee om te gaan.

Qua gedrag vind ik haar fantastisch; het is een clown! Zo inventief, zo ondeugend, zo heerlijk lief zachtaardig... tsja ik ben helemaal verliefd! :love:
(haha en over een paar jaar schrijf ik een topic; waarom heb ik ooit voor een podenco gekozen :engel: )
Afbeelding
sanne86
Zeer actief

Manuma schreef:Ze maakt de gekste geluiden,
Héél herkenbaar, ik lig echt altijd in een deuk om die geluiden die uit Zoof komen, het is ook een énorme kletskous, als ik even weg ben geweest verteld ze mij bij thuiskomst alles wat ze heeft beleeft :blah: :cheer:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hoewel ik ze prachtig vind, begreep ik nooit zo goed wat er nu leuk was aan Podenco's. En toen kwam Rico bij mij in de opvang en ben ik stapelgek op die rare hond.. en hij op mij. En waarom kan ik eigenlijk niet goed uitleggen.. ik denk vooral het trouwe en toch zo onafhankelijk, een hond met karakter die me vaak laat lachen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een goede beschrijvingen dediana en manuma, hahaha. Het lieve, zachte, inventieve. Maar ook die hekel aan lichamelijk ongemak, de absolute regenhaat (het is maar goed dat het hier nauwelijks regent).

Lily is toevallig op ons pad gekomen. Ze was een opvanger en toen besloten we haar te houden.
Even een typische anekdote van vanmiddag: we wandelden in het bos vlakbij wat huizen. Komt lily uit de bosjes met een prachtige trofee: een gebruikte maanverband. Ik roep los, waarop ze direct de bosjes weer inschiet. We (alfil en ik) lopen verder, totdat ik vind dat lily wel erg lang uit beeld is. Ik loop roepend en fluitend terug. Geen lily. Inmiddels begon ik het heet te krijgen. Misschien is ze juist vooruit gegaan? We lopen weer verder in de hoop haar daar te vinden. Een heel eind verder vraag ik aan een paar joggers of ze haar gezien hebben. Nee dus. Maar als ze boven aan de berg zijn, roepen ze: daar komt ze! En ja hoor: daar komt ze aangesjeest. Hoi!!!!!! Blije bek. Op de terug weg komen we weer langs de plek waar ze verdwenen was en weer schiet ze de bosjes in. We volgen haar en wat blijkt: bij een van de huizen is een man met de waterleiding bezig. Ik vraag of ze daar eerder is geweest. Ja, zegt hij, ze heeft hier straks ook een tijdje rondgescharreld. Om de een of andere reden vindt lily dat razend interessant, mensen die gehurkt met iets op de grond bezig zijn, of het ñu wilde asperges zoeken is, tuinieren of aan de waterleiding werken.
Ze zijn zo zelfstandig... En is die vreselijke nieuwsgierigheid ook des podencos ?

En ja, ik weet het, ik moet aan haar gehoorzaamheid werken.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
DeDiana
Zeer actief

Heel leuk om te lezen hoe die podenco's ook bij jullie onverwacht het hart in gekropen zijn.
En ook heel herkenbaar wat jullie schrijven :D
Het luie herken ik niet echt - dat wil zeggen: ze kunnen hier alle twee héél goed luieren, maar zijn ook in huis best levendig en altijd in voor een wandeling, spelletje of iets leuks. Ook Tara met haar ca. 11 jaar.
Dat het rare honden zijn, ja, dat zijn ze op een bepaalde manier ook echt :F: Taartje is ook echt zo'n portret, zo onverstoorbaar, ze vindt alles heel grappig en iedereen lief maar uiteindelijk trekt ze zich nergens iets van aan, ze is stiekem heel slim (alle 'intelligentiespelletjes' heeft ze hier als eerste door), maar haar ontwapenende 'ik begrijp er niets van'-blik gebruikt ze 100x per dag om iets niet te hoeven doen of om iets van mij gedaan te krijgen :engel:
Ik denk dat je wel over een zekere portie humor en geduld moet beschikken om een podenco echt te kunnen waarderen en er niet soms knettergek van te worden. Soms zijn ze gewoon een beetje stout, maar wel altijd op een grappige manier.
DeDiana
Zeer actief

Alfilillo schreef:En is die vreselijke nieuwsgierigheid ook des podencos ?
Ja, dat is wel iets wat ik héél vaak hoor van andere podenco-eigenaren en ook vaak lees in beschrijvingen.
sanne86
Zeer actief

Lui herken ik ook totáál niet, ik ben nog nooit zoveel naar buiten geweest als nu met Zoof, die wil steeds wel spelen/rennen/ op ontdekkingstocht. Maar in luieren is ze wel heel goed, ze kan (als het haar uitkomt) heerlijk liggen te slapen

inmiddels heb ik overal in huis kinderslotjes, doelgericht met haar pootjes (niet lomp nee, heel netjes) de koelkast, prullenbak, kastjes openen en alles eruit halen.... dus inmiddels gewend aan álles goed afsluiten en opruimen. doe ik dat niet, dan is de kans groot dat ik het in 1oo stukjes terug vind :oohja: :mrgreen:

Dat vocale (Zoof blaft heel veel) is dat herkenbaar voor jullie?

Ik neem Zoof (en Haico) ook mee naar mijn werk, iedereen is dol op haar, ze laat zich ook heel graag knuffelen , tis gewoon een heerlijk meisje :mann:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

sanne86 schreef:Dat vocale (Zoof blaft heel veel) is dat herkenbaar voor jullie?
Nee, hier niet, zowel Amy als Taartje blaffen eigenlijk nauwelijks. Amy is een beetje waaks en dan blaft ze soms wel eens, maar slechts een paar keer. Tijdens het spelen met andere honden wil ze ook nog wel eens uitdagend een blaf geven, maar ik ben een collie gewend en daarbij vergeleken stelt dat allemaal helemaal niets voor :mrgreen: Taartje blaft alleen als ik de deur uit ga met een andere hond en ze ook mee wil of als ze haar zin niet krijgt (dan gaat ze eerst piepen en uiteindelijk blaffen).

Je hebt vast ook wel een foto van Zoof, of staat ze ergens in de fotohoek?
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”