Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spuitje na de eerste beet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Spuitje na de eerste beet

Ongelezen bericht door DesireeB »

Manuma schreef:Ik heb volgens velen (ook van hier, lees maar terug) geen gemakkelijke hond maar ook ik zie korven niet als enorm probleem. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de Malamute wel op de lijst zou staan en had het dus met mijn vriend al over de maatregelen. Wij zouden korven. Sterker nog, dat doen we soms al. Manu heeft net lekker rond gerend met een muilkorf om en we hebben er geen problemen mee.
Misschien ook omdat mijn hond niet apporteert hoor. Kun je niet een veld kopen/huren waar je met je hond helemaal los kunt gaan? Het is vreselijk rot natuurlijk als je een zacht ei hebt. Wat ik wel naar vind is dat diegenen die ik als verantwoordelijke eigenaren beschouw nu klagen over kleine, irritante honden.
Mijn grote hond vindt die kleine honden ook irritant en negeert ze. Bijten ze? Dan loopt hij weg of ik geef ze een hollewipper. Ik hoef echt niet bang te zijn dat hij ze doodschudt. En dat verdienen ze ook niet en hun baasjes ook niet.
Als je een grote hond hebt heb je nu eenmaal meer te maken met angsten en risico's dan met kleine. Ze zijn gewoon een potentieel gevaar voor de omgeving en daar moet je dus extra voorzichtig mee zijn. Ik ben nu met Manu in Duitsland en daar moet ik een muilkorf bij hebben. Ik begrijp dat. Dat beest is 33 kg. Als hij kwaad wordt kan hij veel schade aanrichten. Ik weet wat ik aan hem heb en dat een muilkorf niet nodig is maarja, ik kies ervoor dus zal ik mij en hem aanpassen. Hij krijgt een koekje extra, nou en.

Ik ben vooral benieuwd wat er nu echt gaat gebeuren. Er moet iets gebeuren, dat staat vast. En dat de goede onder de kwade lijden is altijd al zo geweest :(
En rende je hard mee terwijl je Manu vast had aan een lijntje van max 1,5 meter? Want dat is wat het voorstel ook is in losloop gebied.

Veldje afhuren of kopen is hier in de omgeving al niet te doen ivm bestemmingsplan. Toevallig heb ik daar laatst om hele andere redenen al naar gekeken, dus dan moet je mazzel hebben dat je bij iemand prive terecht kan.

Overigens hoor je mijn niet zeuren over kleine kut hondjes hoor. Sterker nog ik heb er zelf 1, en ik ik weet zelf ook dat ze erg lastig kan zijn(gaat wel al een heel stuk beter) Haar lijn ik dus aan bij honden waarvan ik weet dat ze irritant gaat lopen doen, en ik til haar ook rustig op als ik het niet vertrouw. Ik snap dus ook hoe mensen zich voelen met kleine kwetsbare hondjes. Neemt niet weg dat ik wat er nu voorgesteld wordt wel een beetje teveel van het goede vind.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Is het voorstel niet met muilkorf in losloopgebied? Ik dacht dus ook los maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben. Manu liep nu toevallig wel aangelijnd ja.
Ik heb overigens meer incidenten met labradors en Duitse herders gehad dan met klapkaken. Veel meer zelfs. Maar ik kan niet ontkennen dat ik desondanks veel banger ben voor de klapkaken en hun aan te brengen schade. Wij hebben pas nog een huis afgeschreven omdat er 3 klapkaken in de straat woonde en 1 losliep. Ik wil het niet. Zodra ik ze ken vind ik het prima. We lopen zelfs wel eens mee met ze maar na al die incidenten... Brrr.

Ik vind het heel rot te lezen hoeveel honden de sjaak gaan zijn. Echt. Er moet wat gebeuren en dit is naar en oneerlijk. Waarom niet die hoge belastingen? Maarja.. Wat ik al zei, ik ben benieuwd wat doorzet.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fausto schreef:Dat 'anonieme' melden, dat vind ik dan weer eng.

Ik ook, tenzij ze echt gaan kijken wat er gebeurd is enzo.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O wij hebben natuurlijk zo,n klein kut hondje.
Maar die hondjes zijn het probleem niet.
Het probleem zijn de onverantwoorde honden eigenaren van zowel klein als groot grut, en de gevaarlijkste groep daarvan, waar het gewoon te vaak bij verkeerd is afgelopen, dat zijn ze nu gewoon in gaan zien daarbij gaan ze nu echt ingrijpen, dat us tenminste het idee. Ik vind het echt rot voor alle verantwoorde honden baasjes met hun hond die nu als 'gevaarlijk' weg gezet wordt en die nu erg kort gehouden moeten worden. Maar vind dat het te vaak fout is gegaan en snap het besluit hier in. Hopelijk opent het wat ogen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Donkere Dame
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Over de discussie mbt afspuiten van moordende spa's mee eens.

Over het verantwoord lopen met je hond ook natuurlijk.
Ik loop eigenlijk ook altijd aangelijnd.

Maar over de kleine kleine bijtende kleinere honden....
Nee die hoeven niet dood!
Maar als die in de poten van mijn hond bijten en ik krijg zo'n hond niet snel genoeg weg en ze geef een snauw/snep terug....
Ik ben niet groot mag ik daarom straffeloos een grote kerel lastig vallen/uitdagen en tokkies in z'n gezicht geven?
Dan vraag ik toch ook om een tik terug?
Ik loop verantwoord met mijn hond en dat verwacht ik ook van de kleinere honden eigenaren!!
Laatst weer zo'n man die fikkie liet gaan happen naar mijn hond terwijl ik haar dicht tegen mij aanhield en half omhoog trok man deed niks en liet mij aantobben met zijn opdringerige hond
Was in staat om de lijn te laten vieren zodat zij het hondje weg kon jagen op haar manier...
Kijken wat dan zijn reactie was....
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind een snauw geven iets heel anders dan terugbijten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Manuma schreef:Ik vind een snauw geven iets heel anders dan terugbijten.

Inderdaad. En waarom wordt in 's hemelsnaam het corrigeren van irritant gedrag (wat misschien wat ongelukkig uit kan vallen vanwege de kwetsbaarheid van sommige kleine rassen) vergeleken met een genetische dispositie van bepaalde rassen om actief in de publieke ruimte op zoek te gaan naar soortgenoten om die naar de barrebiesjes te bijten?
Rottweilers, labradors, maltezers, border collies... formaat niet belangrijk.

Analoog aan de vergelijking daarboven van die grote sterke kerel: diezelfde kerel die op straat loopt en iedereen die hem niet aanstaat of scheef aankijkt, het ziekenhuis of mortuarium in te slaan.

Zien ze nou het verschil niet als er wordt gemekkerd over irritante keffers die hun grote hond en een snep kunnen verwachten lastig vallen en schuimbekkende moordenaars die iedere andere viervoeter tot veters willen scheuren?
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

lieke schreef:

Inderdaad. En waarom wordt in 's hemelsnaam het corrigeren van irritant gedrag (wat misschien wat ongelukkig uit kan vallen vanwege de kwetsbaarheid van sommige kleine rassen) vergeleken met een genetische dispositie van bepaalde rassen om actief in de publieke ruimte op zoek te gaan naar soortgenoten om die naar de barrebiesjes te bijten?

Analoog aan de vergelijking daarboven van die grote sterke kerel: diezelfde kerel die op straat loopt en iedereen die hem niet aanstaat of scheef aankijkt, het ziekenhuis of mortuarium in te slaan.

Zien ze nou het verschil niet als er wordt gemekkerd over irritante keffers die hun grote hond en een snep kunnen verwachten lastig vallen en schuimbekkende moordenaars die iedere andere viervoeter tot veters willen scheuren?
Ik snap het serieus ook niet.
Hoe moeilijk kan het zijn om je hond te bieden wat het nodig heeft zonder dat daarbij andere honden in het geding komen.

Gimmick krijgt alles wat ze nodig heeft en een beetje meer.
Maar nooit dat er een andere hond gevaar loopt.
Ook.niet als die kleine hond komt buurten. Met welke intentie dan ook...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

S@ndr@ schreef:Ik mag me niet irriteren aan klein hondjes, omdat mijn hond iets zou kunnen doen dat potentieel dodelijk zou kunnen zijn, moet ik mijn bek houden en niet zeuren, dat hij in zijn hele leven zelfs nog nooit lelijk heeft gedaan telt niet gewoon omdat hij is wat hijs is mag ik niets zeggen over kleine hondjes fijn :blont: , boodschap begrepen
Dat dus :ok:
Ik heb alle maatregelen genomen ondanks dat Muts een geweldig lieve hond is voor mens en dier.
Ze is gewend aan een muilkorf, ik heb haar altijd dubbel gezekerd, tuig, halsband, twee riemen. Ondanks dat ze meerdere malen belaagd is wat zelfs een operatie als gevolg had blijft ze lief. Maar ik mag vooral niets zeggen over de aso bazen met hun gillende krijsende monsters die overal op af mogen stormen. Klopt, ik zeg ook niets meer, ik schop ze meteen bij Muts weg :ok:
En diezelfde bazen zie ik hier wel vrolijk op het forum schrijven dat hun hond niet luistert, op anderen afrent en dat zijn degene met de grootste mond over vechthonden, vraag ik me werkelijk waar af wie de grootste tokken zijn :mann: :mann: :mann:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Jonas26 schreef:
S@ndr@ schreef:Ik mag me niet irriteren aan klein hondjes, omdat mijn hond iets zou kunnen doen dat potentieel dodelijk zou kunnen zijn, moet ik mijn bek houden en niet zeuren, dat hij in zijn hele leven zelfs nog nooit lelijk heeft gedaan telt niet gewoon omdat hij is wat hijs is mag ik niets zeggen over kleine hondjes fijn :blont: , boodschap begrepen
Dat dus :ok:
Ik heb alle maatregelen genomen ondanks dat Muts een geweldig lieve hond is voor mens en dier.
Ze is gewend aan een muilkorf, ik heb haar altijd dubbel gezekerd, tuig, halsband, twee riemen. Ondanks dat ze meerdere malen belaagd is wat zelfs een operatie als gevolg had blijft ze lief. Maar ik mag vooral niets zeggen over de aso bazen met hun gillende krijsende monsters die overal op af mogen stormen. Klopt, ik zeg ook niets meer, ik schop ze meteen bij Muts weg :ok:
En diezelfde bazen zie ik hier wel vrolijk op het forum schrijven dat hun hond niet luistert, op anderen afrent en dat zijn degene met de grootste mond over vechthonden, vraag ik me werkelijk waar af wie de grootste tokken zijn :mann: :mann: :mann:
Ik trek deze schoen maar weer eens aan... voor de honderdduizendste keer (en voor ernstig mentaal gemankeerden die niet kunnen lezen en nog minder kunnen begrijpen): mijn hond loopt ALTIJD aangelijnd daar waar het moet.
In een hondenLOSloopgebied loopt ze los. En soms, als ik eens afgeleid ben, dan huppelt ze wel eens naar een aangelijnde hond om gezellig te snuffelen en luistert ze SOMS meteen niet op mijn commando terug te komen.

En nee, ik vind het niet goed dat mijn honden naar aangelijnde honden gaan, ongeacht of ze daar los mogen lopen. Omdat ik rekening hou met het feit dat honden ziek of oud zijn, herstellende van een operatie of gewoon niet van kennismaken met andere honden houden.

En nee, ze is geen gillend en krijsend monster. Alleen in trainingssituaties kan ze in haar opwinding haar bek niet houden. Dit gebeurt NIET tijdens het gewoon uitlaten.

Snap je het nou, irritant ventje? Met je geziek en gestook?
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik snap die ongerustheid over dat (anonieme) melden heel goed.
Voorheen is het vaak genoeg zo geweest dat vanwege willekeur per agent, BOA, gemeente en allerlei andere instanties het kon zijn dat er in de ene gemeente niks werd gedaan. En bij de andere gemeente werd je hond na een vage melding in beslag genomen zodat men kon uitzoeken wat er was gebeurd en je hond kon observeren en testen. Lees: je hond wordt ergens in een kennel gepleurd en na een weken tot maanden eens getest. Menig normale, sociale hond die na weken afzondering en een test zonder eigenaar niet door die test komt kan ik je vertellen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Jonas26
Zeer actief

lieke schreef:
Ik trek deze schoen maar weer eens aan... voor de honderdduizendste keer (en voor ernstig mentaal gemankeerden die niet kunnen lezen en nog minder kunnen begrijpen): mijn hond loopt ALTIJD aangelijnd daar waar het moet.
In een hondenLOSloopgebied loopt ze los. En soms, als ik eens afgeleid ben, dan huppelt ze wel eens naar een aangelijnde hond om gezellig te snuffelen en luistert ze SOMS meteen niet op mijn commando terug te komen.

En nee, ik vind het niet goed dat mijn honden naar aangelijnde honden gaan, ongeacht of ze daar los mogen lopen. Omdat ik rekening hou met het feit dat honden ziek of oud zijn, herstellende van een operatie of gewoon niet van kennismaken met andere honden houden.

En nee, ze is geen gillend en krijsend monster. Alleen in trainingssituaties kan ze in haar opwinding haar bek niet houden. Dit gebeurt NIET tijdens het gewoon uitlaten.

Snap je het nou, irritant ventje? Met je geziek en gestook?
Had ik je naam genoemd?????? Ik lees dit van een heleboel forummers hoor maar schijnbaar weet je zelf ook wel dat het asociaal gedrag is :ok:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@jonas: wat bedoel je met een hond die overal op af rent? Eentje die de verleiding niet kan weerstaan om Even te buurten en snuffelen? Ik heb er ook zo eentje inderdaad, 10 maanden oud. Vind jij het normaal als ze daarom dood gebeten zou worden?
Overigens heeft ze nog nooit om die reden gezeik gehad hoor...dat gebiedt de eerlijkheid dan weer wel om te zeggen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

1x is voldoende :mep:
Laatst gewijzigd door Gimmick op 25 feb 2017 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Jonas26
Zeer actief

Alfilillo schreef:@jonas: wat bedoel je met een hond die overal op af rent? Eentje die de verleiding niet kan weerstaan om Even te buurten en snuffelen? Ik heb er ook zo eentje inderdaad, 10 maanden oud. Vind jij het normaal als ze daarom dood gebeten zou worden?
Overigens heeft ze nog nooit om die reden gezeik gehad hoor...dat gebiedt de eerlijkheid dan weer wel om te zeggen.
Nee Alfillo en dat heb ik ook al meerder malen geschreven, geen een hond verdiend het om doodgebeten te worden of het nou wel of niet uitgelokt is etc etc. Zelf vind ik ook dat dit soort honden niet in de maatschappij thuis hoort. Als ik zie dat een eigenaar zijn best doet om de hond terug te halen zal je mij niet horen, degenen die het normaal vinden dat hun hond maar op alles en iedereen afstormt, al dan niet met goede bedoelingen ja die hebben wel een probleem met mij. Als je weet dat je hond niet luistert en vervelend kan zijn naar andere honden moet je hem gewoon aan de riem houden.
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

lieke schreef:

Vergeleken, vergeleken.... Als ik met Muis op het terras zit, strand loop, bos of wat dan ook, heb ik nou niet het idee dat ik actief bijdraag aan het moorden van andere honden.
Dan vergelijk ik haar met elk andere hond, alleen met eentje die mogelijk hondagressie kan krijgen en dus lekker aan de lijn zit. Los op gesloten veldjes of overzichtelijke stukken.
Zoals ik rekening zou houden dat mijn Wheaten terriër achter de kippen, wild etc aan gaat en die opvreet, en dus daar vast zou gaan.

Alleen zoals ik wellicht in jullie ogen eenzijdig reageer, doen jullie dat in mijn ogen maar dat zal met de verschillende gevoelens en belangen te maken hebben.

Zoals jullie je niet voor kunnen stellen dat je van zo'n moordenaar houdt en dit opnoemen, kan ik mij geen betere, stabielere hond voorstellen op dit moment.
Helaas stappen wij door alles wat er gaande is wel van dit ras af maar hebben dan uiteraard Muis nog lopen.

En ja, een labrador is anders dan een Stafford, het is dan ook een totaal ander ras en ja deze kunnen (in sommige gevallen) minder schade aanbrengen. En nee, als hij vervelend is, hoort hij dit niet met de dood te bekopen, helemaal eens.
Maar als hij een degelijk incident oo zijn naam heeft staan, hoort ook deze de gevolgen te krijgen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suusz27 schreef:
lieke schreef:

Vergeleken, vergeleken.... Als ik met Muis op het terras zit, strand loop, bos of wat dan ook, heb ik nou niet het idee dat ik actief bijdraag aan het moorden van andere honden.
Dan vergelijk ik haar met elk andere hond, alleen met eentje die mogelijk hondagressie kan krijgen en dus lekker aan de lijn zit. Los op gesloten veldjes of overzichtelijke stukken.
Zoals ik rekening zou houden dat mijn Wheaten terriër achter de kippen, wild etc aan gaat en die opvreet, en dus daar vast zou gaan.

Alleen zoals ik wellicht in jullie ogen eenzijdig reageer, doen jullie dat in mijn ogen maar dat zal met de verschillende gevoelens en belangen te maken hebben.

Zoals jullie je niet voor kunnen stellen dat je van zo'n moordenaar houdt en dit opnoemen, kan ik mij geen betere, stabielere hond voorstellen op dit moment.
Helaas stappen wij door alles wat er gaande is wel van dit ras af maar hebben dan uiteraard Muis nog lopen.

En ja, een labrador is anders dan een Stafford, het is dan ook een totaal ander ras en ja deze kunnen (in sommige gevallen) minder schade aanbrengen. En nee, als hij vervelend is, hoort hij dit niet met de dood te bekopen, helemaal eens.
Maar als hij een degelijk incident oo zijn naam heeft staan, hoort ook deze de gevolgen te krijgen.
Wat heb je dan te vrezen als jou hond niets doet? Dat je de pineut bent door de nieuwe regels die gaan komen, ja, maar dat is jammer. Dat is meestal met regels de er zijn. De goede 'lijden' door de slechterikken. Er gebeuren gewoon TE veel gigantische ongelukken en het is een beetje moeilijk om landelijk uit te gaan zoeken welke hond wel en niet te vertrouwen is. En pas regels instellen als een klapkaak er weer een aan gort heeft gebeten, daarvoor is het te laat.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Jonas26 schreef:
Alfilillo schreef:@jonas: wat bedoel je met een hond die overal op af rent? Eentje die de verleiding niet kan weerstaan om Even te buurten en snuffelen? Ik heb er ook zo eentje inderdaad, 10 maanden oud. Vind jij het normaal als ze daarom dood gebeten zou worden?
Nee Alfillo en dat heb ik ook al meerder malen geschreven, geen een hond verdiend het om doodgebeten te worden of het nou wel of niet uitgelokt is etc etc. Zelf vind ik ook dat dit soort honden niet in de maatschappij thuis hoort. Als ik zie dat een eigenaar zijn best doet om de hond terug te halen zal je mij niet horen, degenen die het normaal vinden dat hun hond maar op alles en iedereen afstormt, al dan niet met goede bedoelingen ja die hebben wel een probleem met mij. Als je weet dat je hond niet luistert en vervelend kan zijn naar andere honden moet je hem gewoon aan de riem houden.
Er zit nogal verschil in de benadering natuurlijk . Ik denk dat Lieke praat over een hond die even gaat kijken in rustig tempo en op een afstandje van de hond blijft staan en inschat of de hond leuk is of niet . Dat is heel wat anders dan een hond die komt aangestormd en die loopt te krijsen en meteen te dichtbij is . Een hond die nieuwschierig is en even rustig gaat kijken komt niet dichtbij genoeg om gebeten te worden .
Mijn Abby wordt 10. En nou is ze een gezonde en actieve bijna-tienjarige, maar zeker niet te vergelijken met een woeste-spring-in-'t-veld-puber, hoor.
Abby vindt andere honden reuze interessant maar ze is geen opdringerige stuiterbal maar een heel sociale en vriendelijke muts.

En Suus27: ik lees aan alles dat jij prima weet wat jouw ras inhoudt en daar verantwoordelijk mee omgaat. Het is alleen wel zo dat 80% van de spa-eigenaren dat niet doet en die verzieken het voor het (hele) kleine groepje goede eigenaren.
Maar die hoeven denk ik niet zo bang te zijn voor hun hond. Ja, ze zullen waarschijnlijk gemuilkorfd moeten lopen maar maatregelen als een spuitje zullen pas ná incidenten worden toegepast (wel jammer dat er dan eerst een slachtoffer moet vallen :ugh: ).

Ik heb trouwens al járen geleden geroepen dat het vijf voor twaalf was voor de spa's omdat er a) meer ernstige incidenten gebeurden, b) met de komst van social media werden de incidenten veel meer belicht en c) de publieke opinie begon te veranderen.
En dan is het een kwestie van tijd voor de politiek dit gaat oppakken. Ik heb vaak zat het advies gegeven dat verantwoordelijke eigenaren (al dan niet i.s.m. rv's) de handen in een zouden moeten slaan, een media-offensief beginnen om houderschap te ontmoedigen, een deugdelijk terughaal-beleid voor álle (ook stamboomlozen) zodat de stumpers niet in asiel zouden wegkwijnen of met een steen in de plomp zouden verdwijnen.
Maar ja, het werd allemaal weggewuifd door de rozebrillenbrigade of gebagatelliseerd. Ja óók door verantwoordelijke eigenaren die weer hetzelfde riedeltje gingen afdraaien: ja, 't is reuze erg maar MIJN hond doet het niet. En het gaat niet om stamboomhonden, nee het gaat om lookalikes.

Nou, newsflash: als het kwaakt als een eend en loopt als een eend dan IS het een eend. En ik vind het een enorm zwaktebod om het af te doen als 'het gaat niet om honden met een boom'. Als je van je ras houdt, bekommer je je om álle honden.
En nu is het te laat. Ook voor de verantwoordelijke eigenaar.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Suusz27 schreef:
lieke schreef:

Dan hou je je dus al aan de regels die mogelijk gaan komen, dus eigenlijk heb je geen probleem.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je gek bent op je hond. Ik vind heel veel staffs ontzettend leuk en Muis al helemaal.
Ook ga ik ervan uit dat als een hond van een ander ras een ernstig incident op zijn naam heeft staan er maatregelen genomen worden. Dat is toch al zo?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je van je hond houdt en voor jou en hem is dit afschuwelijk om mee te moeten maken, maar:
Helaas stappen wij door alles wat er gaande is wel van dit ras af
Dát is de bedoeling.
Helaas voor jou en de andere enkeling die wél een lieve klapkaak heeft, maar de rest van de hondenbezitters wil graag weer normaal de deur uit kunnen met hun hond.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

in andere landen lossen ze het zo op
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Gezien je omschrijving weet ik even niet of ik dat filmpje wil zien?

Is het iemand die iets uitlegt, of eerder lomp geweld/afknallen?
Dat eerste zou ik graag willen zien, tweede beslist niet.

Wat kan ik ongeveer verwachten?
Afbeelding
Fausto
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fausto »

Het tweede.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef:Nou, newsflash: als het kwaakt als een eend en loopt als een eend dan IS het een eend. En ik vind het een enorm zwaktebod om het af te doen als 'het gaat niet om honden met een boom'. Als je van je ras houdt, bekommer je je om álle honden.
Maar als iemand aangeeft dat ze betrokken is geweest bij ernstige bijtincidenten met collies dan zeg je de border de bearded of de schotse?
Terwijl je over het algemeen toch wel kan bedenken dat als mensen collie zeggen ze de schotse bedoelen omdat de andere , zeker de bearded, minder bekend zijn en ook niet als collie herkend worden.
Klaarblijkelijk is dit dus een menselijke reactie die niet enkel aan spaeigenaren is voorbehouden :wink:

Neemt niet weg dat wat er nu speelt het resultaat is van eigenaren die of te stom waren om te weten wat ze aan de lijn hadden of er te weinig interesse in hadden.
En ja als je van alle honden houd dan zorg dat je dat andere veilig zijn , dat is iets wat ik dus niet kan begrijpen zoals dat incident wat Nanna linkte in Heehugowaard. Dan heeft je hond een ander hondje gegrepen en de eigenaar erbij en dan laat je het nog een keer gebeuren. Voor dat soort eigenaars mag er wmb stande pe een houdverbod worden ingesteld. Als je zo ongelofelijk maling hebt aan wat er met andermans hond kan gebeuren , en je eigen hond ook want die kan maar zo in beslag worden genomen , dan moet je er maar gewoon niet een meer hebben.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Marco88 schreef:in andere landen lossen ze het zo op
Kan je niet ff waarschuwen? Ik hoef die afschuwelijke beelden niet te zien namelijk!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Habibi schreef:Gezien je omschrijving weet ik even niet of ik dat filmpje wil zien?

Is het iemand die iets uitlegt, of eerder lomp geweld/afknallen?
Dat eerste zou ik graag willen zien, tweede beslist niet.

Wat kan ik ongeveer verwachten?
Kijk maar niet, hond die paard aanvalt, toen heb ik hem snel weggeklikt :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Thnx.

Niet kijken dus.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Marco88 schreef:in andere landen lossen ze het zo op
Je kunt er altijd op vertrouwen dat jij met de meest walgelijke filmpjes op de proppen komt, meestal uit Verweggistan waar ze sowieso al heel anders met honden omgaan. Wat wil je hiermee bewijzen? Wat is je púnt? Behalve ophitsing en shockeren. Walgelijk mannetje :kotz:
Laatst gewijzigd door Sandra&co op 25 feb 2017 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Habibi schreef:Thnx.

Niet kijken dus.
Sowieso zijn berichten van Marco 88 het bekijken niet waard, ik scroll ze standaard door en klik nooit iets van hem aan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuki schreef:Een verplichte cursus/training om een hond te mogen houden prima :ok: (mag voor elk ras trouwens) maar ik moet er niet aan denken om met die 2 sukkels van mij straks gemuilkorfd rond te lopen. :ugh:

Overigens is uit eerdere onderzoeken gebleken dat jack russels veruit het vaakst bijten. Dus waarom maatregelen per ras, niet per hond?
omdat het niet om bijtincidenten gaat maar om de gevolgen daarvan. en die zijn bij een ambull een pietsje groter dan bij een jr.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”