En rende je hard mee terwijl je Manu vast had aan een lijntje van max 1,5 meter? Want dat is wat het voorstel ook is in losloop gebied.Manuma schreef:Ik heb volgens velen (ook van hier, lees maar terug) geen gemakkelijke hond maar ook ik zie korven niet als enorm probleem. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de Malamute wel op de lijst zou staan en had het dus met mijn vriend al over de maatregelen. Wij zouden korven. Sterker nog, dat doen we soms al. Manu heeft net lekker rond gerend met een muilkorf om en we hebben er geen problemen mee.
Misschien ook omdat mijn hond niet apporteert hoor. Kun je niet een veld kopen/huren waar je met je hond helemaal los kunt gaan? Het is vreselijk rot natuurlijk als je een zacht ei hebt. Wat ik wel naar vind is dat diegenen die ik als verantwoordelijke eigenaren beschouw nu klagen over kleine, irritante honden.
Mijn grote hond vindt die kleine honden ook irritant en negeert ze. Bijten ze? Dan loopt hij weg of ik geef ze een hollewipper. Ik hoef echt niet bang te zijn dat hij ze doodschudt. En dat verdienen ze ook niet en hun baasjes ook niet.
Als je een grote hond hebt heb je nu eenmaal meer te maken met angsten en risico's dan met kleine. Ze zijn gewoon een potentieel gevaar voor de omgeving en daar moet je dus extra voorzichtig mee zijn. Ik ben nu met Manu in Duitsland en daar moet ik een muilkorf bij hebben. Ik begrijp dat. Dat beest is 33 kg. Als hij kwaad wordt kan hij veel schade aanrichten. Ik weet wat ik aan hem heb en dat een muilkorf niet nodig is maarja, ik kies ervoor dus zal ik mij en hem aanpassen. Hij krijgt een koekje extra, nou en.
Ik ben vooral benieuwd wat er nu echt gaat gebeuren. Er moet iets gebeuren, dat staat vast. En dat de goede onder de kwade lijden is altijd al zo geweest
Veldje afhuren of kopen is hier in de omgeving al niet te doen ivm bestemmingsplan. Toevallig heb ik daar laatst om hele andere redenen al naar gekeken, dus dan moet je mazzel hebben dat je bij iemand prive terecht kan.
Overigens hoor je mijn niet zeuren over kleine kut hondjes hoor. Sterker nog ik heb er zelf 1, en ik ik weet zelf ook dat ze erg lastig kan zijn(gaat wel al een heel stuk beter) Haar lijn ik dus aan bij honden waarvan ik weet dat ze irritant gaat lopen doen, en ik til haar ook rustig op als ik het niet vertrouw. Ik snap dus ook hoe mensen zich voelen met kleine kwetsbare hondjes. Neemt niet weg dat ik wat er nu voorgesteld wordt wel een beetje teveel van het goede vind.