Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In de bench.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

In de bench.....

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb zelf nooit een bench gehad of gebruikt.
Ik heb voor Vusi kwam een puppy ren gekocht (met 6 panelen) maar met 4 maanden zat ze er al niet meer in. Wel tot 10 maanden in een grotere ren speciaal voor haar als wij niet thuis waren.
Ik vind van een bench dat je de hond van beweging "berooft". Ik weet dat ze de meeste tijd slapen, maar ze gaan is naar buiten om daar te liggen, of even wat drinken, ligt een uur op de bank om dan even later op de grond verder te slapen.

Wat zijn de verschillende meningen over een bench en hoelang zitten verschillende honden in de bench?

Ik weet dat het praktisch is met kinderen en bezoek, wij hebben geen kinderen en krijgen zelden of nooit bezoek :wink:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: In de bench.....

Ongelezen bericht door Paisley »

Toen ik mn eerste pup kreeg, kwam ik er achter dat een bench zowat als het standaardinventaris wordt gerekend. Ik ging er dus ook maar aan en het duurde 2 maanden voor ik besefte dat dat kreng alleen in de weg kon staan.

Ik vind een bench erg praktisch voor het zindelijk maken, meer niet. En voor opvangers vooral, omdat het niet tof is om de een na de andere hond je tapijt te zien verpissen.

Overigens zou mijn mening kunnen worden bijgesteld door een hond die mijn inboedel te lijf gaat :engel: Maar goed, die heb ik niet.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Voor volwassen (herplaats) honden heb ik nooit een bench gebruikt, voor het eerst met Yla omdat zij nogal sloopte als ik even weg was en achter het bed voor de nacht, na zo'n 3 maanden ging dat ding naar de schuur. Toen Ari kwam hebben we ook de bench achter het bed gezet en daar sliep hij erg graag in, wel altijd met de deur open trouwens, maar deze keer ook na zo'n 3 maanden weggedaan.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zowel voor Elco als voor Gait de bench gebruikt. Elco had die beperking van ruimte echt nodig bij het leren alleen blijven. Voor Gait hebben we ook een ren. En sinds gisteren hoeft hij van mij niet meer in de ren of de bench als ik weg ga. Wel gebruiken we ren/bench nog om Elco af en toe wat rust van Gait te gunnen of als we bezoek krijgen. Langer dan een uur of twee wil ik ze niet in de bench houden. Alleen 's nachts vind ik dat acceptabel (maar ze slapen gezellig bij mij op bed)
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik heb voor Chef ook een bench staan en al meerdere keren los geprobeerd in huis, maar Chef is dan erg onzeker en blijft dan piepen en blaffen. Zit hij in de bench is er niets aan de hand. Maar ik heb dan ook een bench die 10x zo groot is als Chef bijna haha
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik vind een bench echt een uitkomst, al gebruik ik hem hoogst zelden. Maar die enkele keer dat Marinus zijn neefjes als een tornado door het huis razen is het toch fijn dat ik Oor even met het deurtje dicht in de bench kan doen. Het grote voordeel ook van een bench ten opzichte van een mand of kussen, is dat hij volledig afgebakend is. Bij ons staat hij in een hoek, met een plank er op; alleen de voorkant is vrij. Dat is voor Oor dus een enorm veilige plek, waar ze ook als het niet hoeft met drukte en bezoek vaak even gaat liggen. En voor kleine kinderen zijn de grenzen van een bench ook veel fysieker en dus duidelijker dan de grenzen van een mand of kussen. Ook hebben we wel eens snachts de politie gebeld nadat de buurjongen geflipt was. Bijzonder stressvolle ervaring voor Oor, en dan ook nog twee van die boomlange stevige kerels in intimiderende uniformen en zware schoenen in huis. Dan is het ook fijn dat we haar even in de bench kunnen doen.

Als ze alleen blijft is ze wel altijd los. Ik vind het wel sneu om de hond uren achtereen in de bench te liggen. Voornamelijk omdat ze gewoon alleen kan liggen en zitten in de bench, ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat comfortabel is. Als ik een paar uur achter elkaar in een auto in min of meer dezelfde houding zit krijg ik ook kramp.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoals Mijke hierboven aangeeft gebruiken wij hem ook. Als zeer jonge hond zat hij er wel in als we even weggingen, en hij sloopte nogal eens kussens. Maar op een bepaald moment stopten we de kussens weg, en mogelijke andere materialen die gesloopt konden worden. Al is dat ons niet altijd goed gelukt, telefoonopladers werden wel eens vergeten :hmmm:

De bench staat hier ook in een hoek met een doek erover en wat planten er op. Beide honden gaan er uit zichzelf ook in liggen. Van jongs af aan hebben we de jonge hond wel zoveel mogelijk bij visite gelaten, ook als er héél veel mensen kwamen. Maar als ik zag dat hij te druk werd ging hij even in de bench met het deurtje dicht, en dan mocht hij er na een uur weer bij. Dan was hij een stuk kalmer.
Indien nodig zal ik dat altijd wel blijven doen, het blijft een hond die nogal snel overprikkeld raakt en dan té druk wordt, zeker als mensen ook terug druk gaan doen :engel: .
En de bench staat niet in de weg, ze liggen er zelf dus graag in en op momenten dat het even handiger is om geen hyper hond erbij te hebben is het ook handig.
In de bench is hij overigens dan ook gewoon rustig, hij gaat niet lopen gillen om aandacht. Waarschijnlijk omdat hij ook weet dat hij vrij rap er weer bij mag, en ik geef er meestal wat lekkers bij :mrgreen:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik had nooit wat met benches... En toen kreeg ik Maloutje die jat als de raven zodra ik van huis ben. Dat heeft me in 1,5 week tijd een dierenartsbezoekje en nog een euro of 100 aan spullen gekost. En toen was ik er klaar mee en heb een bench gekocht.

En ik geef direct toe dat het ook een deel laksheid is hoor, want als ik alles wat potentieel eetbaar is op zou bergen, heeft ze niks om te jatten en kan ze prima los thuis blijven. Maar het feit is wel dat ik een heel klein huisje heb en Maloutje deuren en kasten open kan maken.

Bovendien vindt ze het echt meer dan prima in die bench, zeker nu de benchombouw eroverheen staat. Ze ligt er uit haarzelf graag in en als ze er verplicht in moet, is het ook leuk want gevulde kong. :lol1:

Als het 1 of 2 keer in de week voorkomt dat ze een uurtje verplicht in die bench moet is het al veel. Wanneer ik langer dan 4 uur weg ben, gaan ze sowieso naar mijn ouders en verder gaan ze eigenlijk overal waar het ook maar enigszins kan mee.

O, en als er onbekende mannen in huis komen, gaat ze de eerste 2 minuten ook even in de bench. Ze heeft nog wel eens de neiging om dan extra fel te zijn en heeft in het verleden haar tandjes wel eens ingezet. Zet ik haar even in de bench als er een man binnenkomt en laat ik haar daarna kennismaken is er niks aan de hand. Niet dat er nu zo vaak onbekende mannen in huis komen, voordat iemand daar een beeld bij krijgt :schrik: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vind een bench ideaal ook al ligt Finn bijna nooit in de bench. Ik heb het hem meteen vanaf het begin geleerd. Eerst voor het alleen zijn, maar dat kan hij prima dus hoeft er niet meer in. Nu gebruik ik hem alleen op wedstrijden en bij andere dingen waarbij het handig is als hij rustig zijn eigen plek heeft. Met opvangers Daisy en Sophie heb ik het ook gebruikt. Ook handig als je met een hond apart wat wilt oefenen. Dan zet ik de ander weg, zodat die niet met z'n snufferd erbij kan.
De situaties waarin ik hem (in huis) gebruik zijn minimaal, maar toch zou ik al mijn honden een bench aan willen leren. Al is het maar dat ze gewend zijn mochten ze ooit bij een dierenarts in een hok moeten liggen bijvoorbeeld.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier zit alleen Famke in de Bench als we van huis gaan. Die knaagt stroomdraden door, dus dat is me te gevaarlijk. En Zorro heeft er een tijdje in gezeten nadat hij geopereerd was aan zijn knie. Verder heb ik hem nooit gebruikt. Zou nooit een hond de hele dag in een bench opsluiten. Dat vind ik dierenmishandeling. Voor een paar uurtjes als je weg moet is het prima. Maar hele dagen zou ik nooit doen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb nooit bij 1 van de puppen een bench, wel de gang en keuken veilig gemaakt voor ik eens weg ging, ik heb ook nooit problemen er mee gehad .
Nu gebruiken we wel een bench als we auto rijden daar zitten ze dan samen in.
Ik denk wel dat ik als ik een pup zou hebben hem of haar voor die reden het aan zou leren
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Shibby schreef:O, en als er onbekende mannen in huis komen, gaat ze de eerste 2 minuten ook even in de bench. Ze heeft nog wel eens de neiging om dan extra fel te zijn en heeft in het verleden haar tandjes wel eens ingezet. Zet ik haar even in de bench als er een man binnenkomt en laat ik haar daarna kennismaken is er niks aan de hand. Niet dat er nu zo vaak onbekende mannen in huis komen, voordat iemand daar een beeld bij krijgt :schrik: :LOL:
Ohja, dat doen wij inderdaad ook. Oor is nogal waaks dus als er mensen in huis komen is ze eerst een volle minuut met de haren recht overeind aan het blaffen en grommen, zelfs bij mensen die ze donders goed kent, ze vergeet dan gewoon haar neus te gebruiken. Voor onbekenden is dat best intimiderend dus dan doen we haar bij de bel 3 minuutjes in de bench en als ze afgekoeld is mag ze er uit en kan ze op een normaal fatsoenlijke manier kennis komen maken.

Ook bij mensen die bang voor honden zijn is het handig, we hebben hier wel eens vergaderingen gehouden van het tuinteam, daar zaten soms mensen bij die bang voor haar waren. Hup in de bench, niks aan de hand. Ideaal.

Moet er wel bij zeggen dus dat Oor het absoluut niet erg vindt in de bench, ze vindt het een hele fijne plek die ze zelf ook regelmatig opzoekt en ze gaat gewoon liggen slapen. Dat is denk ik wel een voorwaarde om de bench goed te kunnen gebruiken.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik vind een bench ideaal, lekker in een hoek van de keuken, met bovenop een stuk vloerbedekking.
allereerst voor het zindelijk maken, maar ook als veilige plek voor de hond zelf,
als de kleinkinderen over de vloer zijn, kan ze zich ook terug trekken als ze dat wil, de kinderen weten dat de bench verboden toegang is voor hun,
ook voor de pup zijn veiligheid, dat als wij weg zijn, hij niet de koelkast snoer of een ander snoer kapot gaat kauwen, wil geen hond met een punkkapsel,

zelf vind zij de bench niet vervelend, ze trekt zich er wel vaker in terug als ze even rust wil, en heb een hele grote dus
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook bij de puppies de bench gebruikt, bij alle 3 ongeveer het eerste half jaar. In het begin vaker, maar naar gelang het beter ging, steeds korter totdat ik ze veilig los kon laten lopen en mijn woonkamer heel bleef. Bij Lotje heeft de bench langer gestaan, want ze ging er altijd in ligge slapen. Die heb ik heel voorzichtig door eerst het kussen eruit te halen en los in de kamer te leggen verwijderd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb in het verleden wel eens een bench gebruikt voor pups. Maar eerlijk gezegd vind ik het ondingen en vreselijke sta-in-de-wegs. Dus toen ik een jaar of 10 geleden besloot alleen nog maar (oudere) herplaatsers te nemen, heb ik ze resoluut weggedaan. Het geeft niet als ze niet zindelijk zijn want ik heb overal een doorlopende gesealde grindvloer die makkelijk schoon te maken is. En oudere honden zullen niet aan mijn mooie meubelen gaan knagen (tenminste tot nu toe niet :mrgreen: ).

Maar een paar jaar geleden toen ik Bonnie heb laten opereren aan haar kruisband, heb ik ergens uit de schuur nog een vergeten bench formaat rottweiler te voorschijn gevist om haar daar in te laten revalideren. Was wel handig en nodig want ik had net Maggie en die ging toen nog van het standpunt uit dat zieke roedelgenoten dood moesten. :schrik:
Dus voor Bonnie's bescherming (en om te voorkomen dat ze zou gaan lopen), heb ik toen een week lang de bench gebruikt. Daarna was het niet meer nodig en want overleed ze. :cry:

Daarna direct het kreng weer opgeruimd en het zou nu niet meer nodig zijn want Maggie gedraagt zich inmiddels kéurig tegenover zieke dieren te mijner huize.
Ik ben overigens niet tegen normaal gebruik van benches. Wel tegen mensen die hun honden úren lang overdag erin opsluiten als ze naar het werk gaan. Het moet een rustplaats zijn geen strafkooi.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom zat wel in de bench als pup, die hield ook gewoon niet op. in de bench kon ze even rustig worden. Ze ligt er wel graag in, nog steeds (met de deur open dan nu). Karel vond er nooit wat aan, maar die was ook rustig. Ging gewoon slapen als ie moe was, dus hij hoefde er nooit in. Hij vindt het nu nog vreselijk ook haha
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Ik vind een bench ideaal. Allebei de honden er het eerste jaar in gehad. Makkelijk met zindelijk maken en alleen leren blijven. Wel goed aanleren op een positieve manier. Er is hier ook (bijna) nooit wat gesloopt in huis. Nu op mijn werk zit Bowie een groot deel van mijn werktijd in een grote dichte bench. Dat geeft hem en mij rust. Thuis is de bench dus allang het huis weer uit maar op mijn werk blijft hij staan.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Absoluut tegen en wat ik hier lees op het forum is snachts in de bench , overdag als ze gaan werken en oh wat vind het hondje het toch fijn :roll: Ik zie het als gemakzucht :hmmm:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Toen ik Rana kreeg een bench aangeschaft en haar daar in het begin in gedaan als we weg moesten of als ze haar rust moest nemen en daar door de vier kinderen geen kans toe kreeg, toen ze een jaar was, is het deurtje alleen nog maar dichtgegaan als ze loops was en Caspar ook in huis was. Ze lag er vaak en graag in. Ook de andere honden maken er graag gebruik van, er staan er nu dan ook drie. Met een tafelblad eroverheen staan ze naast onze bank dus staan niet in de weg.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vond het altijd heel raar, een hond in een kooi. Dus ik gebruikte ze nooit, en ook nooit problemen gehad met zindelijkheid, alleen blijven of slopen.
Met de opvanghonden was het echter soms wel nodig, als ze bijvoorbeeld nog niet 100% betrouwbaar waren met de katten en ik even moest douchen, een boodschapje moest doen, etc.
Amy lag hier de eerste tijd ook in een bench omdat ze zo ziek was en overal wonden had. Die vond het meteen prima en haar bench heb ik laten staan. Amoz en Amy liggen er best vaak in, met het deurtje open, en Amy krijgt er haar eten of moet er even in liggen als één van de andere honden bijvoorbeeld een snuffelspelletje doet of ik binnen wat trucjes oefen. Met meerdere honden is het wel fijn om die mogelijkheid te hebben, zeker omdat ik ze in mijn huis verder niet makkelijk kan scheiden.
mosquito1980
Zeer actief

Ja, sommige honden vinden het fijn een eigen plekje te hebben om lekker uit te rusten, bench met deur open bv.
Ik heb 2 houten hokken die buiten staan, Alex ligt er graag in, Vusi nooit. Ik denk dat Vusi zeer ongelukkig zou worden van een bench :ugh:

Een buurman van mijn neef heeft een Bernersenner en kinderen, als de kinderen vriendjes over de vloer hebben zit de hond in de bench, 'snachts moet hij in de bench slapen en als er bezoek is enz enz.... Als het zo moet dan moet je je toch afvragen of jou huishouden wel geschikt is voor een hond, of bouw een grote kennel of zet een stuk tuin af :19:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Bente heeft er ongeveer 1 maand gebruik van gemaakt. Vond ze verschrikkelijk. Dus haar uit de bench gelaten en ze heeft bijna nooit wat gesloopt ( 1 afstandsbediening heeft haar tandafdrukken en ooit een potlood klein gemaakt) Als er veel kinderen in huis zijn ivm feestje gaat ze in de schuur. Als Bente uit logeren gaat nemen we soms de bench mee. Dan gaat ze er met lichte tegenzin in.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb hier 2 van die gruweldingen in huis staan. 1 omdat Csiva bleef slopen en ouwehoeren als ik haar alleen liet. In de bench ging ze wel relax liggen slapen.. En daarnaast ligt ze op wedstrijden veel in de bench.
En eentje voor Fiji. Om het slopen te voorkomen en haar gelijk aan te leren dat ze op wedstrijden ook in een bench kan blijven.
En om haar tot rust te dwingen. Ze speelt enorm met Csiva en soms draait ze door. Dan is haar wegleggen in de bench en kleed ervoor een pup die met 1 minuut slaapt.
Ik vind ze vreselijk lelijk, maar heel praktisch.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Jonas26 schreef:Absoluut tegen en wat ik hier lees op het forum is snachts in de bench , overdag als ze gaan werken en oh wat vind het hondje het toch fijn :roll: Ik zie het als gemakzucht :hmmm:
Waarom nou zo'n sneer? Die bovendien kant noch wal raakt?
Hier op het forum kan ik me niemand indenken die de hond dag en nacht in de bench opsluit.
Waarom vind je het leuk om mensen zo te schofferen?
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Maar dan de hamvraag: hoe krijg je je hondje erin als je die niet wil dwingen?

Gapi slaapt er nu veel in, maar Joena stopt alleen af en toe haar neusje erin. In huis heeft ze nog weleens een ongelukje en er is een oplaadkabeltje gesloopt. Ook is ze begonnen met het schuimrubber van de voetenbank los te scheuren. Gelukkig onder de flap, dus het is niet te zien. Vandaag de gok gewaagd en haar een uurtje alleen gelaten in de woonkamer. Bij terugkomst lag het dametje op mijn stoel.

Mag ook niet, maar het kan geen kwaad. Behalve dan dat ik het even vergeten was en er zelf op ging zitten. En dus een natte broek had, want voor het boodschappen halen waren we wezen wandelen. :oohja:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

lieke schreef:
Jonas26 schreef:Absoluut tegen en wat ik hier lees op het forum is snachts in de bench , overdag als ze gaan werken en oh wat vind het hondje het toch fijn :roll: Ik zie het als gemakzucht :hmmm:
Waarom nou zo'n sneer? Die bovendien kant noch wal raakt?
Hier op het forum kan ik me niemand indenken die de hond dag en nacht in de bench opsluit.
Waarom vind je het leuk om mensen zo te schofferen?
Omdat het kan :cheer:
Mijn honden slapen 's nachts in bed en zijn zelden tot nooit alleen. En toch gebruik ik de bench. De zieltjes!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

In mijn geval ís het ook gewoon gemakzucht. Dat geef ik zonder blikken of blozen toe :mrgreen:
En voor die hooguit enkele uren in de week (al ben ik nu terug aan het denken en is ze in de afgelopen 3 weken 1 keer 2 uur in de bench geweest), ben ik ook niet van plan om mijn hele huis te gaan verbouwen en overal sloten op te gaan zetten om mijn jatnekkerige straatrat meer vrijheid te geven. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik vind er ook niks zieligs aan, Trees heeft een grote bench met daarin ook dr voer en waterbak, dit is ook meteen haar plekje. Als ik weg ben of als de konijnen los mogen gaat ze in die bench. na het eten moet ze toch rust hebben dus gaat ze daar liggen ronken en dan mogen de konijnen los in huis. Ik vind het ook helemaal geen gemakszucht, ik heb die bench vooral omdat ik dan heel zeker weet dat ik geen bloedbad aantref als ik thuiskom, ik heb haar nou eenmaal als oudere hond in huis gekregen en vertrouw haar niet 100% met de konijnen. En of ze nou op de bank ligt te pitten of in dr bench op een kussen maakt voor de hond ook niks uit, er is ook best grote kans dat ze die konijnen gewoon met rust laat (doet ze als ik thuis ben ook) maar voor mijn gemoedsrust gaat ze toch echt die bench in, zou ik bij een andere hond ook doen trouwens je weet maar nooit of ze opeens in jachtmodus gaan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb niks tegen een bench al staat de mijne sinds rita al in de schuur.
een bench is bij goed gebruik een prima hulpmiddel en bij misbruik een martelwerktuig, maar dat geldt voor een heleboel andere dingen in het hondenhouden ook.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mosquito1980
Zeer actief

renee-uk schreef:ik heb niks tegen een bench al staat de mijne sinds rita al in de schuur.
een bench is bij goed gebruik een prima hulpmiddel en bij misbruik een martelwerktuig, maar dat geldt voor een heleboel andere dingen in het hondenhouden ook.
Daar heb je helemaal gelijk in
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”