Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo werkt dat zeker bij jouw honden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Zo werkt dat zeker bij jouw honden...

Ongelezen bericht door DesireeB »

Lizzie. schreef:
Sorry hoor, maar nu leg je jou probleem bij de ander neer en dat is nou juist het probleem. ALs je hond nog zo kort heb dan hou je hem aan de lijn net zo lang dat je weet hoe je nieuwe hond reageert op verschillende situaties. Ik was ook gewoon doorgelopen als er zo monster met mij mee liep, ik kan niet ruiken dan hij niks doet.
Die meneer die passeerde mij en ik stond met iemand te praten. Niks aan de hand. Hij liet eerst de honden even spelen en toen ik op keek liep mr ineens een stuk verder. Dus ik er achteraan ondertussen druk roepen en fluiten met koekjes en al.

Zou je ook een 50km weg oplopen met een vreemde hond bij je? Daar ging het me namelijk om. Niet zo zeer het weglopen alleen.
Jonas26 schreef: Dus jij laat je hond loslopen die je net twee dagen hebt en vraagt dan aan een ander of hij nog wel bij zijn volle verstand is? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Jup, al mijn honden gooi ik zsm los, uiteraard niet langs de weg. En dat is gewoon goed gegaan buiten het feit dat Droef dus met andere mee wil lopen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

In zo een situati als TS zou ik ook doorlopen. Als een hond mee loopt, wacht ik altijd wel even of loop ik terug. Doet de baas niks en is de hond vervelend naar Noah, dan laat ik het Noah oplossen. Dan pak ik haar bal af, als de hond dan blijft springen om haar heen, kan deze hond een snauw krijgen. Ze doet het heel eerlijk en netjes, dan gaan de honden wel terug. Met zo een chagrijn willen ze niks meer te maken hebben :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik weet denk ik wie je bedoeld :engel:

Loop ook wel eens op het leesten op rustigere tijden. Evert is oud, doof en niet altijd sociaal naar opdringerige honden. Dus hij zit vast aan de flex als het drukker is, want terug roepen zoals vroeger werkt niet meer. En hij gromt een keer als hij contact niet leuk vindt en valt daarna nogal snel uit. Dat wil ik niet en als hij strak naast loopt gaat het een stuk beter.

Maar daarom ga ik ook niet stil staan bij een groep drukke spelende honden. Freek speelt lekker mee en wij staan een stukje verder op. Kan Evert lekker anuffelen. Bij het leesten zijn wel opvallend veel honden die gewoon een ronde meelopen zonder baas in de buurt. Als iemand z'n best doet om de hond terug te roepen en het lukt niet al te best wacht ik vaak wel even. Laat Freek naast mij zitten en als er geen reactie meer komt dan is het voor de niet luisterende hond ook niet meer leuk. Maar bij vervelende opdringende honden brul ik zelf gewoon weg. Daar heb ik geen zin in ;-)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

In zo'n situatie, nadat mijn kind drie keer omver gedonderd was? Met rasse schreden doorlopen.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

In deze situatie was ik ook doorgelopen, bekijk het ff lekker. :roll:

Ik loop overigens om dit soort redenen alleen nog maar op debiele tijden in losloopgebieden en in het weekend al helemal niet meer!! Ik heb er iedere keer alleen maar ruzie en ergernis. Omdat het een losloopgebied is mag blijkbaar tegenwoordig alles, hoeft je hond niet te luisteren, mag deze straffeloos andere honden/mensen/wild lastig vallen, even je hond aanlijnen als je ziet dat een ander dat ook doet is heeeel raar want het is toch een losloopgebied. En die baasjes letten nergens op, die zijn te druk met hun telefoon of met elkaar kwaken. :boos:

Onder normale omstandigheden en een normale baas zou ik wel helpen, al vaak genoeg een hond bij de halsband vast gehouden, omdat het baasje hem niet meer te pakken kreeg.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Lizzie. schreef:
wilma23 schreef:
In geval van droef had ik ook gevraagd of die man wel bij zijn verstand was je gaat geen weg oversteken en een achtervolgende hond moedwillig in gevaar brengen. Dat staat los van het feit dat baasje droef hem nog maar 2 dagen had. Dat weet die man niet natuurlijk.
Misschien was die man wel bang voor zo'n grote hond, tegenwoordig word je hond zonder reden aan gort gebeten. Die man kon toch niet weten dat de eigenaar de hond nog maar 2 dagen in bezit had. Dus ja ik geef die man groot gelijk dat hij door liep.
Als hij bang was had hij zijn hond wel eerder aangelijnd, dat is immers het algemene teken overal dat je zorgt dat je je eigen hond ook aanlijnd.
Hij had dat dus ook kunnen doen ver voordat die naar de weg liep. Je wilt toch geen ongeluk veroorzaken, en los van de hond Wat van de autobestuurders wat een ellende kun je krijgen.

Ik begrijp jou wel hoor helemaal omdat je een kleinere hond hebt en ik hele grote. Zelfs als angst van de eigenaar niet in het spel is en alle honden zijn sociaal en mogen samen spelen, Dan nog mogen alleen de heel voorzichtige honden uit mijn roedel dat. Als die van mij te enthausiast worden wil ik gewoon niet dat zo'n kleine hond stuk gaat omdat die van mij zn poot erop zet ofzo.

I
wilma23
Zeer actief

1x is genoeg.
Laatst gewijzigd door wilma23 op 20 feb 2017 04:32, 1 keer totaal gewijzigd.
wilma23
Zeer actief

En weer 1x is genoeg
Laatst gewijzigd door wilma23 op 20 feb 2017 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.
wilma23
Zeer actief

Lizzie. schreef:
wilma23 schreef:
In geval van droef had ik ook gevraagd of die man wel bij zijn verstand was je gaat geen weg oversteken en een achtervolgende hond moedwillig in gevaar brengen. Dat staat los van het feit dat baasje droef hem nog maar 2 dagen had. Dat weet die man niet natuurlijk.
Misschien was die man wel bang voor zo'n grote hond, tegenwoordig word je hond zonder reden aan gort gebeten. Die man kon toch niet weten dat de eigenaar de hond nog maar 2 dagen in bezit had. Dus ja ik geef die man groot gelijk dat hij door liep.
Als hij bang was had hij zijn hond wel eerder aangelijnd, dat is immers het algemene teken overal dat je zorgt dat je je eigen hond ook aanlijnd.
Hij had dat dus ook kunnen doen ver voordat die naar de weg liep. Je wilt toch geen ongeluk veroorzaken, en los van de hond Wat van de autobestuurders wat een ellende kun je krijgen.

Ik begrijp jou wel hoor helemaal omdat je een kleinere hond hebt en ik hele grote. Zelfs als angst van de eigenaar niet in het spel is en alle honden zijn sociaal en mogen samen spelen, Dan nog mogen alleen de heel voorzichtige honden uit mijn roedel dat. Als die van mij te enthausiast worden wil ik gewoon niet dat zo'n kleine hond stuk gaat omdat die van mij zn poot erop zet ofzo.

I
wilma23
Zeer actief

Tineke schreef:
wilma23 schreef:Ik denk dat veel mensen het wel eens gehad hebben dat hun hond in een ondeugende bui of in pubergedrag wegrent naar de ohzo interesante andere hond. Ik bied mijn excuses aan want het is vervelend als een vreemde hond komt buurten. Ik vraag mensen wel of ze even willen wachten zodat Ik het ondeugd kan pakken. Ik zou dan ook not amused zijn als iemand gewoon blijft doorsjouwen. Maar goed Ik ben beleefd dus verwacht beleefdheid terug.

Dat ben ik zeker met je eens , maar de dame waar ik het over had wist dat haar hond dit ging doen , ook dat hij dan heel vervelend op Abra ging lopen raggen en deed er na verschillende keren nog steeds niet aan. Dan is het op met mijn geduld en mag je het uitzoeken maar ik ben weg.
Ja dat snap ik ik zou er Dan ook wel klaar mee zijn en idd door lopen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wilma23 schreef:
Lizzie. schreef:
wilma23 schreef:
Wat een aannames zeg, hoe kan jij nou weten hoe die man denkt en handelt. En nog steeds leg je verantwoording bij die man neer. Het is ten alle tijden verantwoording van de eigenaar van de hond, lekker makkelijk om een vingertje naar een ander te wijzen.
Afbeelding
Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sam2012 »

In zo'n situatie zou ik er ook klaar mee zijn en lekker doorlopen.

Ik heb ook wel eens een stalkende groep gehad. Met onze vorige 2 rottweilers, een groep van 7 kleine hondjes, die altijd gillend en keffend op ons af kwamen stormen (en mijn honden in de hakken durfde te bijten)............
Zo goed als ik was lijnde ik mijn rottweilers altijd aan, maar zij nooit. Stonden daar gillend en keffend al zie 7 k*t keffers iedere keer om ons heen. Teef gelukkig wel sociaal, maar reu niet.
De 3de keer was ik het zo vreselijk zat (2de keer had ik haar al gewaarschuwd dat ik hier niet van gediend ben, kreeg een lading vuil over mij heen waar je niet goed van werd, man o man, leek wel een viswijf).

De 3de keer zag ik ze weer aankomen en geen aanstalten maken om ze aan te lijnen. Ik mijn teef aangelijnd en mijn reu los gegooid en heel zachtjes het commando "vooruit" gegeven :mrgreen: . Jawel daar ging hij (hij stond perfect onder appel). Zij zag hem aankomen stormen en begon keihard te gillen dat ik mijn @#$@#)%*#$ hond bij mij moest roepen. Eeeeeeeeehhhhhhhh denk het niet.
Toen wist ze niet hoe snel ze haar honden moest roepen (die niet luisterde) om ze aan te lijnen.
Paar meter voordat hij er was, heb ik hem het "af" commando gegeven en hij lag meteen af :E: . Denk dat ze het alle kleuren in haar broek heeft gedaan :mann: . Ik ben er rustig op af gelopen, hond beloond, aangelijnd en rustig (onder een scheld kanon) doorgelopen.

Resultaat: Als ze me zag begon ze al in paniek haar hondjes te roepen :cool2:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik wacht meestal even wanneer we achtervolgd worden, ik kijk dan goed om me heen en wanneer ik een baas zie zeg ik JOEHOE en wijs dan naar de hond. Wanneer de hond niet komt op het geroep van de baas en er ook geen moeite word gedaan om de hond op te halen loop ik door. Behalve bij de weg, ik heb het wel eens meegemaakt dat er een hond zo een drukke weg overstak om bij ons te komen :schrik: Die hond heb ik toen maar even aangelijnd en gewacht tot de baas hem kwam halen. Als de baas hem niet zou hebben opgehaald had ik de hond meegenomen.
wilma23
Zeer actief

Lizzie. schreef:
wilma23 schreef:
Lizzie. schreef:
wilma23 schreef:
Wat een aannames zeg, hoe kan jij nou weten hoe die man denkt en handelt. En nog steeds leg je verantwoording bij die man neer. Het is ten alle tijden verantwoording van de eigenaar van de hond, lekker makkelijk om een vingertje naar een ander te wijzen.
Hahaha ja hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”