Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo werkt dat zeker bij jouw honden...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

:roll:

Ja zo keek ik gister ongeveer in het bos, en ik moest er net weer inwendig om grinniken.
Gister liep ik uit mijn werk met de honden in het bos. Ik had Lasse opgehaald van zijn 2e schooldag en die liep lekker mee.
Hij geniet er altijd van. Stokjes zoeken, met takken slepen, met de hondjes rennen.. je kan het zo gek niet bedenken.

Toen ik al even op weg was stond ik even te kletsen met iemand met een klein hondje. Gewoon gezellig. Lasse was met wat stokken aan het slepen waarvan 1 vrij grote stok. Hij liep overigens niet in de weg en was echt zijn eigen ding aan het doen. Wel gewoon in de buurt bij ons.

Op dat moment passeerde er een dame met 3 of 4 honden (ik weet niet precies meer hoeveel) waarvan 1 vrij grote van het formaat mastino al was het dat niet. Een reuze vriendelijke hond echt waar. Niks op aan te merken. Maar hij wilde Lasse zijn tak hebben. Nu heb ik Lasse geleerd dat als honden een tak van hem pakken dat hij die los moet laten voor ze hem omver trekken. Lasse met een netto gewicht van 15 kilo wint het immers nog niet van mijn grand bassets met een gewicht van 22 kilo gemiddeld. :engel:

Lasse laat dus braaf die stok los, en de hond loopt er vrolijk spelend mee weg. Niks aan de hand zou je zeggen. Tot die hond tot 5 keer toe terug kwam lopen naar Lasse waardoor Lasse elke keer moest bukken maar ook vrolijk 3x door de tak omver gelopen werd.

Lasse is gelukkig niet kleinzerig, en ook helemaal niet bang voor honden. Bij de derde keer dat de hond passeerde zei ik, kom maar even bij mij staan, maar goed, een peuter is niet altijd zo snel. En op het moment dat het een 4e keer gebeurde kon ik ook niet laten om tegen de eigenaar te zeggen "Je kan natuurlijk ook even voorkomen dat je hond dit blijft doen hé?". Waarop ze zegt "Hoe dan?".... :oeps: Really... was het enige wat ik dacht, moet ik echt uit leggen hoe jij je hond kan corrigeren? Dus ik zeg heel droog "Tja, misschien door je hond even bij je te roepen?"

Krijg ik als antwoord "zo werkt dat zeker bij jouw honden"...... :eek: :smile2: Nu heb ik grand bassets he.. niet de meest briljant luisterende honden, maar ik kon het op dat moment niet laten om we te lopen en dus mijn honden te roepen die zowaar goed luisterde (er zit verdacht weinig wild in het leesten dus ik heb makkelijk praten momenteel :LOL: ). Elke keer beloonde ik ze weer, en ik draaide mijn hoofd om en kon het niet laten te zeggen "voor koekjes doen de meeste honden best veel". Ik heb haar geblaat overigens niet afgewacht en ben verder gelopen met de honden en Lasse.

Om vervolgens er achter te komen dat een andere hond uit haar roedel, een vrij jong ding nog, als een spring in het veld met mijn honden mee rende. Maar uiteraard was ik niet van plan om nu te gaan stoppen. :mann: Kom.. als jij je honden niet op kan voeden dan ga je m maar halen. Dus Lasse en ik liepen met rasse schreden door het bos. Gevolgd door jonge spring in het veld en het baasje die daar achter ons maar stond te roepen en te roepen. Uiteindelijk begon ze zelf toch maar de achtervolging in te zetten en kwam de hond na een minuut of 5 ophalen bij ons in de buurt. Al mompelend of ik nou niet even kon wachten. Ik vroeg nog of ze wat koekjes wilde lenen, maar daar ging ze niet op in... :LOL:

Wat zouden jullie gedaan hebben in zo'n geval? Zou je doorlopen of toch maar liefelijk wachten tot het baasje zijn hond weer heeft? :mann:

edit typo
Laatst gewijzigd door Suuz! op 15 feb 2017 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

Re: Zo werkt dat zeker bij jouw honden...

Nanna schreef:Hangt er van af. Als ik een weg over moest steken zou ik denk ik even wachten; die hond hoeft nou ook weer niet doodgereden te worden.
Nee oké ..das waar.. maar dit was het Leesten. Met hekje er omheen.
Je denkt toch niet dat ik mijn grand bassets ergens los laat waar wegen lopen... :LOL:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het ligt er ook aan als de situatie veilig is en de eigenaar weet dat dit kan gebeuren dan loop ik wel door. Abra is een tijd gestalkt door een hond die dan de sloot over zwom als hij haar zag om vervolgens op haar te willen gaan lopen raggen :neenee: Nou daar had ik snel genoeg van dus liep ik door en zijn bazinnetje moest dus hard rennen om ons in te halen. Ze was er enigszins verbolgen over en vroeg me waarom ik niet gewacht had. Ik heb gewoon geantwoord dat ik geloofde dat zij het niet begreep maar dat ik op de vlucht was voor haar hond :engel: Ze heeft hem in het vervolg aangelijnd als ze ons zag :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Allereerst had ik mijn kind al niet vier keer omver laten lopen en zelf zou ik gewacht hebben, je schrijft dat het een jonge hond was.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh na zo'n reactie was ik ook in rap tempo doorgelopen, met hond :mrgreen: Normaal ben ik echt niet te beroerd om even te wachten zodat een ander z'n hond kan ophalen hoor, zeker bij jonge honden. Maar als je godsamme je verantwoordelijkheid ook niet neemt en je er dan zo makkelijk vanaf probeert te maken ga je ook maar even zweten.
Suuz!
Zeer actief

Jonas26 schreef:Allereerst had ik mijn kind al niet vier keer omver laten lopen en zelf zou ik gewacht hebben, je schrijft dat het een jonge hond was.
Ik schreef dat de hond die ons volgde een jonge hond was. Dat was een andere hond dan de hond met stok.
Maar Lasse heeft hem meerdere malen zelf ontweken en dat ben ik ook van hem gewend. Hij is niet snel onder de indruk en de eerste keer dat hij omver gelopen werd stond ie op deed zijn broek afvegen en was er niks aan de hand. Ik lig er zelf ook niet zo snel wakker van. De 2 keer daarna wist hij hem te ontwijken, maar heb ik hem dus bij me geroepen. De 4e keer gebeurde toen ik hem riep en de 5e keer onderweg naar mij (hooguit 3 meter afstand maar goed, Lasse had geen haast). Ik was overigens ook niet echt bang dat er iets zou gebeuren verder.. maar die hond was gewoon puur lomp met die tak.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 15 feb 2017 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz!
Zeer actief

Tineke schreef:Het ligt er ook aan als de situatie veilig is en de eigenaar weet dat dit kan gebeuren dan loop ik wel door. Abra is een tijd gestalkt door een hond die dan de sloot over zwom als hij haar zag om vervolgens op haar te willen gaan lopen raggen :neenee: Nou daar had ik snel genoeg van dus liep ik door en zijn bazinnetje moest dus hard rennen om ons in te halen. Ze was er enigszins verbolgen over en vroeg me waarom ik niet gewacht had. Ik heb gewoon geantwoord dat ik geloofde dat zij het niet begreep maar dat ik op de vlucht was voor haar hond :engel: Ze heeft hem in het vervolg aangelijnd als ze ons zag :ok:
Dat is netjes dat ze hem daarna gewoon aangelijnd heeft.
Maar ik moest wel lachen om het op de vlucht zijn van haar hond... :LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er ook een hekel aan als mensen machteloos doen over hun vervelende hond. Hier loopt een man met een gigantische hond die me op wacht met Bas. Zittend op straat. De baas wacht dan op de hond en zegt dat ik gewoon MOET dóórlopen.... Dat kan soms wel 5 minuten duren. Hond staart strak naar Bas en kijkt afwisselend naar mij. Ik durf en wil er niet langs en meneer ergert zich en staat daar gewoon. Geen riem en hond veroerd geen vin. Laatste keer duurde die shit gewoon 10 minuten....

Toen er een tractor kwam ( hond moest dus wel van de weg af) zag ik overigens de reden. Oude man en toen hij de hond begon te duwen om op te staan leek de hond naar hem te dreigen. Op verbale sturing door de man kwam 0,0 reactie van de hond. Volgens mij durft hij de hond dus niet te dwingen. Dus nu durf ik er helemaal niet meer langs. Gevolg is helaas impasses van soms meerdere minuten. Stom gezeik is dat! :oohja:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Suuz! schreef:
Tineke schreef:Het ligt er ook aan als de situatie veilig is en de eigenaar weet dat dit kan gebeuren dan loop ik wel door. Abra is een tijd gestalkt door een hond die dan de sloot over zwom als hij haar zag om vervolgens op haar te willen gaan lopen raggen :neenee: Nou daar had ik snel genoeg van dus liep ik door en zijn bazinnetje moest dus hard rennen om ons in te halen. Ze was er enigszins verbolgen over en vroeg me waarom ik niet gewacht had. Ik heb gewoon geantwoord dat ik geloofde dat zij het niet begreep maar dat ik op de vlucht was voor haar hond :engel: Ze heeft hem in het vervolg aangelijnd als ze ons zag :ok:
Haar hond zwemt over dus ze moet echt een heel eind omlopen om hem weer te komen halen. Dat ze hem aanlijnt was dus niet enkel voor mij maar ook voor haarzelf :wink:
Afbeelding

Suuz!
Zeer actief

Tineke schreef:
Suuz! schreef:
Haar hond zwemt over dus ze moet echt een heel eind omlopen om hem weer te komen halen. Dat ze hem aanlijnt was dus niet enkel voor mij maar ook voor haarzelf :wink:
Of zelf ook maar gaan zwemmen... :LOL:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik loop dus door. Laatst hier in een groot park ook. Kwam een vrouw met een jachthond waarvan ik weet dat dat beest niet luistert. Eerst gaat hij achter een stel newfoundlanders aan, toen ze hem eindelijk had liet ze hem weer los en kwam-ie naar ons toe. Ja, dat is dan jammer, ik loop door. Beest is ook een keer gewoon een weg overgestoken toen wij aan de andere kant liepen.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Hier in het bos ook :mrgreen:

Een hondenuitlaat :mrgreen:

En daar loopt het vriendinnetje van buster ook mee.
En ja die loopt dus met ons mee :cheer: Ik loop steevast door en zij moet dan achter mij aan en alle honden bijelkaar roepen-- ook al een grote ergernis de honden lopen allemaal los te struinen , ik weet niet hoever weg -- om uiteindelijk de hond te kunnen roepen . Die niet luistert.

Tegenwoordig loopt ze dus ook niet meer los merk ik.

Ik praat regelmatig met het baasje en heb haar ook gezegd dat ik nooit het dinnetje in gevaar zal brengen door uiteindelijk de weg over te steken maar dat de hus dus even flink mag lopen vind ik dan wel weer leuk :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Suuz! schreef:Of zelf ook maar gaan zwemmen... :LOL:
Of dat ja. Ze weet dat haar hond dit gedrag vertoont en dan ben ik best bereid een keer of wat op je te wachten maar dan is het ook gedaan met mijn geduld.
Afbeelding

Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Als het veilig gebied was had ik zelfs nog even gezellig een sprintje met Lasse getrokken. Lekker laten lopen zo'n tuthola.

Heb je haar wel een koekje gegeven, toen ze netjes bij je kwam? ;)
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Tja, het Leesten. :roll: Dan heb je ook wel het ergste van het ergste, het merendeel dat daar loopt wordt niet gehinderd door enige kennis of inzicht van hondengedrag en alles moet er schijnbaar maar kunnen. Ik ben er een beetje toe veroordeeld om daar te wandelen vanwege het jagen van Saar elders, maar ik doe gewoon mijn eigen ding. Ik help Saar als ze wordt opgejaagd door onbenullen door zulke honden weg te sturen, maar als er vreemde honden al spelend een rondje meelopen ga ik niet wachten op eigenaren. Dan blijf je bezig daar... Het is omheind en veilig, dus ik ga niet ook nog eens op andermans hond passen.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Meestal loop ik eerst een klein stukje door omdat de hond die komt buurten meestal wel terug naar de baas loopt als de afstand tussen de baas en hem te groot wordt. Maar als de hond mee blijft lopen dan stop ik wel zodat iemand z'n hond kan komen ophalen. De ene hond is nou eenmaal makkelijker te trainen en luistert sneller dan de andere. Of is nog jong en moet het nog leren. En dan zal het ook wel eens gebeuren dat iemand z'n hond niet goed opvoed of dat niet goed kan maar daarom hoeft iemand nog geen slechte baas te zijn of onaardig. De prioriteiten liggen waarschijnlijk ergens anders. :wink:

Iets anders vind ik het als die persoon zelf onaardig doet of als de hond niet sociaal of erg opdringerig is. Maar dan zal ik nog niet zodanig weglopen met een andere hond dat die eventueel z'n baas kwijt kan raken.

Wel moest ik een keer noodgedwongen met een hond van een uitlaatservice achter me aan van nood naar m'n auto lopen zodat ik Buck in de auto kon zetten. En de uitlaatmevrouw die achter me aan liep werd steeds bozer. :mrgreen: Maar het was niet zo'n goed idee voor mij om te stoppen en dan Buck midden in die uitlaatroedel :neenee: Dus ik had bedacht dat als ik Buck in de auto zou zetten dat ik dan die meelopende hond veilig aan haar kon overhandigen. Maar door haar boosheid en geschreeuw werd ik zelf eigenlijk ook wel een beetje pissig. Aan de andere kant moest ze 10 minuten met het hele zootje honden achter me aan rennen en als je dan niet begrijpt waarom snap ik het ook wel een beetje dat je boos wordt. :LOL:

Nu zou Buck ook in zo'n hele roedel z'n gemak wel houden maar dit gebeurde op een moment dat ik zelf alle zeilen nog bij moest zetten om hem onder controle te houden.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

In jouw geval was ik zeker doorgelopen. Als iemand het fatsoen niet heeft om zijn/haar hond te corrigeren die een peuter omver blijft lopen, zou ik er snel klaar mee zijn.

Maar als ik weet dat het een hond is die nog jong is, en die blijft me volgen dan blijf ik wel even staan. Heb ook geen zin in een vervelende hond om me heen en een schreeuwend baasje achter me aan. Dan wacht ik liever eventjes zodat het baasje de hond kan ophalen en ik mijn weg rustig kan vervolgen.
_Esmee
Chrizta8
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben in deze situatie. Ligt er een beetje aan hoe de situatie was.
Normaal als mijn hond een beetje gestalkt word en iemand anders zijn hond blijft ons volgen wacht ik even of loop ik even terug zodat de andere eigenaar zijn hond kan vangen. Vind het niet zo'n probleem even te helpen. We zijn ten slotte niet allemaal goede hondentrainers met uberbrave honden.

Zelf ook een keer mee gemaakt van de andere kant toen Benson als irritante puber die een paar dagen bij mij was ontsnapt was.
Heb 30 minuten achter hem aan lopen jagen terwijl hij andere honden en mensen lastig viel. Was echt fijn geweest als iemand mij dan een beetje had willen helpen door gewoon stil te staan en niet hard door liep met hun hond.
Benson and Penny
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik was ook doorgelopen hoor, ben er zo klaar mee met die lakse eigenaren :roll:
Hier loopt er tegenwoordig een HUS met stuk of 10 grote honden in een klein stadsparkje :19: Madam is alleen met dr telefoon bezig en hoe vaak een paar honden met mee lopen en zelfs een weg oversteken :ugh: Dat mens is zo laks met andermans honden dat je er op kan wachten dat er iets gaat gebeuren.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik was ook doorgelopen. Op een stevig tempo.
Echter als het een onbekende is zou ik in de eerste instantie wel even wachten. Toen ik Droef net had(een dag of 2) liep hij al los. Maar ja, soms was hij druk aan het spelen en liep hij dan wel eens mee met andere. Kleine moeste om dan even 30 sec te wachten zodat ik Droef even kon aanlijnen. Zeker als je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Uiteraard trof ik een man met hond die gewoon rustig de weg op liep. Zijn eigen hond wel nog even aanlijnen en dan snel doorlopen met Droef los naast zijn hond. Gewoon over de weg. :O: Toen ben ik wel even heel boos geworden en gevraagd of meneer wel bij zijn volle verstand was.
Bij de altijd vervelende honden zou ik zolang het veilig is ook gewoon doorlopen, maar de weg op of oversteken moedwillig. Nou nee, ondanks dat ik het nog zo vervelend kan vinden gun ik het niemand dat die hond aangereden zou worden omdat ik zo graag eigenwijs was.

Ik zou alleen niet het risico lopen dat mijn honden het goede voorbeeld zouden geven, want die luisteren doorgaans ook niet zo braaf. En Droef doet momenteel niet zo veel voor eten dus die koekjes mag je in je zak houden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Chrizta8 schreef:Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben in deze situatie. Ligt er een beetje aan hoe de situatie was.
Normaal als mijn hond een beetje gestalkt word en iemand anders zijn hond blijft ons volgen wacht ik even of loop ik even terug zodat de andere eigenaar zijn hond kan vangen. Vind het niet zo'n probleem even te helpen. We zijn ten slotte niet allemaal goede hondentrainers met uberbrave honden.

Zelf ook een keer mee gemaakt van de andere kant toen Benson als irritante puber die een paar dagen bij mij was ontsnapt was.
Heb 30 minuten achter hem aan lopen jagen terwijl hij andere honden en mensen lastig viel. Was echt fijn geweest als iemand mij dan een beetje had willen helpen door gewoon stil te staan en niet hard door liep met hun hond.
Nou precies dat. Snap eigenlijk niet dat iemand liever 'boos' doorloopt met een vreemde hond om zich heen dan even een paar minuten te wachten :19: Maar gelukkig is iedereen anders.
_Esmee
Lizzie.
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Ik was ook doorgelopen. Op een stevig tempo.
Echter als het een onbekende is zou ik in de eerste instantie wel even wachten. Toen ik Droef net had(een dag of 2) liep hij al los. Maar ja, soms was hij druk aan het spelen en liep hij dan wel eens mee met andere. Kleine moeste om dan even 30 sec te wachten zodat ik Droef even kon aanlijnen. Zeker als je niet weet hoe de vork in de steel zit.

Uiteraard trof ik een man met hond die gewoon rustig de weg op liep. Zijn eigen hond wel nog even aanlijnen en dan snel doorlopen met Droef los naast zijn hond. Gewoon over de weg. :O: Toen ben ik wel even heel boos geworden en gevraagd of meneer wel bij zijn volle verstand was.
Bij de altijd vervelende honden zou ik zolang het veilig is ook gewoon doorlopen, maar de weg op of oversteken moedwillig. Nou nee, ondanks dat ik het nog zo vervelend kan vinden gun ik het niemand dat die hond aangereden zou worden omdat ik zo graag eigenwijs was.

Ik zou alleen niet het risico lopen dat mijn honden het goede voorbeeld zouden geven, want die luisteren doorgaans ook niet zo braaf. En Droef doet momenteel niet zo veel voor eten dus die koekjes mag je in je zak houden.
Sorry hoor, maar nu leg je jou probleem bij de ander neer en dat is nou juist het probleem. ALs je hond nog zo kort heb dan hou je hem aan de lijn net zo lang dat je weet hoe je nieuwe hond reageert op verschillende situaties. Ik was ook gewoon doorgelopen als er zo monster met mij mee liep, ik kan niet ruiken dan hij niks doet.
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Dees en Maylo schreef:
Dus jij laat je hond loslopen die je net twee dagen hebt en vraagt dan aan een ander of hij nog wel bij zijn volle verstand is? :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb een Manu voor vervelende spring-stalkers :cool2:

Alleen de Stafford reu die een grote crush op Uma heeft mag met ons mee wandelen. Er is ook een grote, jonge reu die in zijn eentje door het bos loopt terwijl baasje nergens te bekennen is. Soms kom ik haar wel tegen en de hond reageert nog steeds niet eens ook al loopt hij al een half uur mee :80: Die hond kan wel vervelend zijn maar zodra ik begin te dénken dat ik hem nu vervelend vind worden heeft Manu hem al bij ons weggeblokt. Op naar de volgende :lekkerpuh:

Ik loop dus gewoon door :F: Tenzij ik zie dat het baasje echt probeert de hond terug te roepen. Ik heb er ook wel eens wanhopig bij gestaan of erachteraan gehold. Ik heb ook wel eens gewacht op mensen en 1x gehad dat iemand vroeg of ik alsjeblieft door kon lopen. Rende zij heel hard de andere kant op. Ik heb een hond nog nooit zo stom zien kijken :LOL: Het werkte wel trouwens ;)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou blijven staan. Schiet er niks mee op als ik doorloop, dan hangt die hond alleen maar langer om me heen. En ik zou het ook fijn vinden als mensen dat zouden doen mocht Finn mee lopen :wink:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik denk dat veel mensen het wel eens gehad hebben dat hun hond in een ondeugende bui of in pubergedrag wegrent naar de ohzo interesante andere hond. Ik bied mijn excuses aan want het is vervelend als een vreemde hond komt buurten. Ik vraag mensen wel of ze even willen wachten zodat Ik het ondeugd kan pakken. Ik zou dan ook not amused zijn als iemand gewoon blijft doorsjouwen. Maar goed Ik ben beleefd dus verwacht beleefdheid terug.

Als iemand echt onebeschoft doet of ongeintereseerd loop ik wel door zonder de hond in gevaar te brengen uiteraard.
Mijn ervaring is dat de hond uiteindelijk wel weggaat.

In geval van droef had ik ook gevraagd of die man wel bij zijn verstand was je gaat geen weg oversteken en een achtervolgende hond moedwillig in gevaar brengen. Dat staat los van het feit dat baasje droef hem nog maar 2 dagen had. Dat weet die man niet natuurlijk.
Lizzie.
Zeer actief

wilma23 schreef:
In geval van droef had ik ook gevraagd of die man wel bij zijn verstand was je gaat geen weg oversteken en een achtervolgende hond moedwillig in gevaar brengen. Dat staat los van het feit dat baasje droef hem nog maar 2 dagen had. Dat weet die man niet natuurlijk.
Misschien was die man wel bang voor zo'n grote hond, tegenwoordig word je hond zonder reden aan gort gebeten. Die man kon toch niet weten dat de eigenaar de hond nog maar 2 dagen in bezit had. Dus ja ik geef die man groot gelijk dat hij door liep.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

wilma23 schreef:Ik denk dat veel mensen het wel eens gehad hebben dat hun hond in een ondeugende bui of in pubergedrag wegrent naar de ohzo interesante andere hond. Ik bied mijn excuses aan want het is vervelend als een vreemde hond komt buurten. Ik vraag mensen wel of ze even willen wachten zodat Ik het ondeugd kan pakken. Ik zou dan ook not amused zijn als iemand gewoon blijft doorsjouwen. Maar goed Ik ben beleefd dus verwacht beleefdheid terug.
Dat ben ik zeker met je eens , maar de dame waar ik het over had wist dat haar hond dit ging doen , ook dat hij dan heel vervelend op Abra ging lopen raggen en deed er na verschillende keren nog steeds niet aan. Dan is het op met mijn geduld en mag je het uitzoeken maar ik ben weg.
Afbeelding

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik loop dan ook aan, mits het veilig is. Als je commentaar gaat lopen leveren, bewijs dan zelf maar dat je het echt zelf beter kunt. En dan hou ik er ook stevig de pas in, ik laat niet m'n wandeling onderbreken zonder goede reden.
Overigens stop ik wel bij 'normale' eigenaren, je weet maar ooit hoe lang iemand een hond heeft en hoe goed die al geleerd heeft te luisteren ;) Dan zijn er ook nog een aantal eigenaren die standaard zeggen "Loop maar aan, hij komt vanzelf terug.". Dat geldt meestal voor Labradors. Best hoor, loop ik aan :)
Rosaly
Actief
Mijn ras(sen): Siberische husky

Ongelezen bericht door Rosaly »

Ik liep laatst met drie honden aangelijnd, toen zag ik een loslopende jonge reu aankomen die nog niet al te best luistert (wist ik van een vorige keer). Baasje waarschuwt hem nog dat hij niet naar ons toe mocht maar uit zijn hele houding bleek al dat hij dat wel ging doen.
Dus die hond springt zo mijn roedel in en begint nog te grommen tegen mijn jongste teefje ook. Hij wilde haar corrigeren omdat hij haar te druk vond. Tja ik snap dat ze druk wordt als een vreemde losse hond zo de aangelijnde groep in springt...

Baasje kreeg de hond uiteindelijk te pakken op mijn dringende verzoek de hond zsm te komen halen en liep de andere kant op.

Komt die hond 10 minuten later weer aangerend, dit keer zonder baas en deed weer precies hetzelfde. Liet zich zelfs niet wegjagen door mij, en mijn poging om hem een paar meter verderop te krijgen door hem aan zijn tuig mijn roedel uit te slingeren hielp ook niet. Nou toen was ik er klaar mee en ben ik ook gewoon heel hard doorgelopen terwijl ik de baas ver in de verte aan zag komen rennen. Geen weg in de buurt uiteraard, dan was ik wel even blijven wachten of had ik hem met een riem aan een boom geknoopt tot de eigenaar er zou zijn.
Laatst gewijzigd door Rosaly op 16 feb 2017 19:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”