Dank jekipo schreef:omdat er voor de druppels opnieuw onderzoek gedaan moet worden en in die onderzoeksgroep waren er 3 honden die tijdens het onderzoek een epileptiforme aanval kregen; 1 hond uit de groep die géén bravecto kreeg, 1 in de bravecto-groep die ook nog andere medicatie had gehad, waarvan het bekend is dat dat een bijwerking kan zijn en 1 in de bravecto-groep die niks anders had gehad. Of die aanvallen door de bravecto kwamen, weet je niet, maar het gebeurde, dus komt het in die bijsluiter.ranetje schreef:Hij zeilde anders aardig behendig om de vragen van Mevrouw Hertsenberg heen.Heavy schreef:
Ik vond het weerwoord van de Bravecto man trouwens helemaal niet zwak . Hij was misschien niet zo'n vlotte prater maar legde wel uit dat ze groepen honden volgen met en zonder Bravecto en dat er bij de honden zonder Bravecto ook epilepsie voorkwam dus lijkt me duidelijk dat het dan niet aan te tonen is dat het van de Bravecto komt .
Kan iemand mij uitleggen waarom bij de spot-on van bravecto in de bijsluiter wel wordt gewaarschuwd voor neurologische problemen (zij het zeldzaam voorkomend) en bij die pil niet?
Dart kwam ook even ter sprake bij Radar.
Ik heb er mijn twijfels bij.
Maar bovendien wil ik geen langwerkende pil in mijn hond stoppen.
Als ze er niet tegen kan, kan ik die pil er niet meer uithalen.
Dus in geval van keuze tussen leven of dood zou ik er nog over kunnen denken, anders niet.
Als je in Frankrijk of een ander zuidelijk land woont vind ik het weer een ander verhaal.
Teken zijn daar voor honden gevaarlijker dan hier.
Al dacht ik dat er ook entingen mogelijk waren tegen bepaalde tekenziektes, (misschien ook niet zo veilig)
Nou ben ik ook meteen benieuwd naar de rassen/kruisingen waar epilepsie werd geconstateerd.
Welke andere medicatie kan ook epileptiforme toevallen veroorzaken?