Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boy is er

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

charley

Re: Boy is er

Ongelezen bericht door charley »

Weer te vroeg gejuicht, Boy heeft weer iets gelikt op zijn rug (zelfde plek). Gelukkig lijkt het nu wel minder te worden en heeft hij deze keer zichzelf niet verwond. We gaan dus wel de goede kant.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

charley schreef:Weer te vroeg gejuicht, Boy heeft weer iets gelikt op zijn rug (zelfde plek). Gelukkig lijkt het nu wel minder te worden en heeft hij deze keer zichzelf niet verwond. We gaan dus wel de goede kant.
Is een mooncollar geen idee? Dat is niet zo naar als een kap en kan hij niet bij zijn rug komen denk ik.
charley

Sterre schreef:Is een mooncollar geen idee?
Daar heb ik al naar gekeken (na castratie oktoberr) maar ik kan Boy zijn maat nergens vinden. Boy zijn nek heeft een halsomtrek omtrek van +- 60 cm en deze maat lijkt nergens leverbaar te zijn. Ik heb net weer op het internet gekeken en zie dat de mooncollar ook bijna nergens meer te bestellen is.

Ik wil u wel bedanken voor de tip, ga er toch weer naar opzoek.
Sterre

Graag gedaan. Ik heb ook even gezocht en hondenwebshop.nl heeft nog een laatste exemplaar XL 60-80 cm. zag ik.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

Medpets heeft ze ook in XL op voorraad, nekomvang vanaf 63 cm.
Ze heten daar Kong Cushion.
Afbeelding
charley

Boy is vanavond even voor een kleine controle bij de DA geweest, ik moest toch nieuwe pijnstilling halen dus heb hem maar meegenomen.
De plek waar Boy likt is geschoren en er blijkt een heel klein wondje te zitten die Boy irriteert, deze is schoon gemaakt en moet nu drogen en dan verwacht de DA dat het likken, krabben en bijten daar ook over moet zijn. Verder was de DA erg te spreken over Boy zijn gezondheid en dat hij er zo goed uitziet, een wasbeurt doet wonderen :D :D . Over 30 dagen moeten we nog even terug komen voor een korte controle maar zoals het er nu naar uitziet is het heel positief, ik hoop nu dat we het ergste gehad hebben en dat Boy nu eindelijk mag gaan genieten van het hond zijn.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

charley schreef:Boy is vanavond even voor een kleine controle bij de DA geweest, ik moest toch nieuwe pijnstilling halen dus heb hem maar meegenomen.
De plek waar Boy likt is geschoren en er blijkt een heel klein wondje te zitten die Boy irriteert, deze is schoon gemaakt en moet nu drogen en dan verwacht de DA dat het likken, krabben en bijten daar ook over moet zijn. Verder was de DA erg te spreken over Boy zijn gezondheid en dat hij er zo goed uitziet, een wasbeurt doet wonderen :D :D . Over 30 dagen moeten we nog even terug komen voor een korte controle maar zoals het er nu naar uitziet is het heel positief, ik hoop nu dat we het ergste gehad hebben en dat Boy nu eindelijk mag gaan genieten van het hond zijn.
Ik duim ervoor. :ok:
Afbeelding
charley

Vanavond ben ik bij de dierenarts geweest met Boy voor nieuwe pijnstillers en om te kijken hoe het met de lik plekken gaat op zijn heupen. Het likken en bijten is nu helemaal over (afkloppen) en alle plekken en ontstekingen zijn allemaal weg en keurig genezen.

Het krabben aan zijn oor zijn we nu ook achter en dit is helaas weer een klap in mijn gezicht, boven op zijn hoofd bij de gehoorgang/ ingang oor heeft Boy weer een tumor/ bult :cry: :cry: :cry: :cry: . Ik ben er kapot van en moet gaan nadenken of ik hem nogmaals wil laten opereren om het te verwijderen. De da raad weer opereren af omdat dit al de 4de tumor is, hij zegt geniet zolang het nu nog kan van Boy want hij blijft kwakkelen met zijn gezondheid.

Ik twijfel enorm. Een deel van me zegt opereren en het andere deel zegt niet doen want wat komt/ krijgt hij hierna :cry: .
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Jeetje, wat een rotnieuws. Het blijft tobben met je maatje.
Maar wat zijn het dan voor bulten? Is het kwaadaardig?
Is het vorige keer onderzocht?
Want ik kan me ook voorstellen dat het bv overmatige talgproductie is ofzo wat gaat ontsteken. dat is ook vervelend maar dan lijkt het me zaak om te onderzoeken wat de oorzaak is van die bulten. Misschien is er dan iets relatiefs simpels te doen door supplementen of ander voer.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
charley

sirene schreef:Maar wat zijn het dan voor bulten? Is het kwaadaardig?
De vorige 3 waren kwaadaardige tumors vandaar dat ik zo twijfel of ik hem weer moet laten opereren.
sirene schreef:Is het vorige keer onderzocht?
Ja.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Oh :( dan ben ik bang dat ik je da gelijk moet geven. Voor de 4de keer opereren zou ik alleen doen bij een kerngezonde hond met het uitzicht op verbetering of stabiliteit voor een hele poos. Blijkbaar komt de tumor steeds terug. En Boy heeft al zoveel lichamelijk ongemak. Ik vind het echt super verdrietig voor jou en natuurlijk naar voor die arme Boy maar ik denk dat je da gelijk heeft. Geniet van hem zo lang het kan en geef hem pijnstilling ed wat je nu al doet. Meer kun je niet voor hem doen. Hij heeft een geweldig leven bij je, natuurlijk wil je hem zo lang mogelijk bij je houden maar ik zou nu gaan voor nog een poos kwaliteit samen. Weer een operatie doe je Boy denk ik ook geen plezier mee.

Weet je wat voor soort tumoren het zijn?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje wat een tegenvaller zeg.. dit wil je niet... 4 keer opereren zou ik denk ook niet doen... :(:
hopelijk mag hij nog een tijd genieten!
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Het zit je echt niet mee met hem zeg. Vreselijk dat dit er nu ook weer bij komt. Ik denk dat een operatie niet veel zin heeft. Als dit de 4e al is dan zal de 5e ook niet lang op zich laten wachten. Maar wat heb je een pech met hem en je doet zoveel voor Boy. Ik zou geen operatie meer doen maar hem bij je houden en lekker verwennen en kijken waar het schip strand. Maar de keus is uiteraard geheel aan jou. Ik wens je in ieder geval sterkte.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Jeetje wat een ellende hebben jullie toch. Moeilijk hoor, die tumoren steeds. Ik snap helemaal dat je Boy graag nog veel langer bij je wilt houden, maar het lijkt er inderdaad op dat er iedere keer weer nieuwe sores voor terug komt. Hij is al zo vaak onder het mes geweest in de relatief korte tijd dat hij bij je is. Dat komt dan nog eens bovenop al het andere wat Boy mankeert. Ik zou denk ik met heel veel pijn in het hart toch ergens een grens gaan trekken en meegaan in het advies van de dierenarts. Heel veel sterkte met wat je ook beslist.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
charley

sirene schreef:Weet je wat voor soort tumoren het zijn?
De da heeft het destijds wel gezegd maar dat weet ik niet meer.

Ik heb vannacht weinig geslapen, maar veel gehuild en heel goed na gedacht over Boy en ik heb besloten om van Boy te genieten zolang het ons gegund is, ik laat hem dus niet meer opereren. Het is heel moeilijk maar wat jullie schrijven klopt wel, Boy mankeert al zoveel en het moet voor ons beide wel leuk blijven vandaar dit moeilijke besluit.

Mijn knappe vent lekker aan het genieten.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

:knuffel: je hebt er niets aan maar ik vind het echt zo sneu voor jou en Boy.
Geniet van iedere dag die je samen hebt :roos:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

Ik lees al een tijdje mee maar wil nu toch graag even reageren. Diep respect voor hoe jij je inzet voor Boy, menig hondenbezitter had hem al lang teruggebracht of weer herplaatst. Ik vind het vreselijk om te lezen dat er nu echt 'niets meer aan te doen is', maar ik ben ervan overtuigd dat Boy geen betere laatste eigenaar had kunnen hebben. Geniet nog even van elkaar, hopelijk kan hij nog een hele tijd bij je zijn!
Sterre

charley schreef:
sirene schreef:Weet je wat voor soort tumoren het zijn?
De da heeft het destijds wel gezegd maar dat weet ik niet meer.

Ik heb vannacht weinig geslapen, maar veel gehuild en heel goed na gedacht over Boy en ik heb besloten om van Boy te genieten zolang het ons gegund is, ik laat hem dus niet meer opereren. Het is heel moeilijk maar wat jullie schrijven klopt wel, Boy mankeert al zoveel en het moet voor ons beide wel leuk blijven vandaar dit moeilijke besluit.

Mijn knappe vent lekker aan het genieten.
Afbeelding
Och wat een mooie foto. En zoals anderen ook al zeggen, Boy had zich geen betere baas kunnen wensen. Hopelijk kan je nog even van hem genieten.
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

Ik lees al een tijdje mee maar wil nu toch graag even reageren. Diep respect voor hoe jij je inzet voor Boy, menig hondenbezitter had hem al lang teruggebracht of weer herplaatst. Ik vind het vreselijk om te lezen dat er nu echt 'niets meer aan te doen is', maar ik ben ervan overtuigd dat Boy geen betere laatste eigenaar had kunnen hebben. Geniet nog even van elkaar, hopelijk kan hij nog een hele tijd bij je zijn!
charley

Dank jullie wel voor jullie lieve worden, het geeft mij het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Borisje schreef:Diep respect voor hoe jij je inzet voor Boy, menig hondenbezitter had hem al lang teruggebracht of weer herplaatst.
Voor geen goud herplaats ik Boy, je neemt een dier voor zijn/ haar leven en daar hoort medische zorg ook bij. Helaas heb ik pech (Boy geluk) gehad en trof ik deze lieve, leuke maar vooral zieke hond.

Ik hoop dat de tumor heel langzaam groeit en dat Boy nog heel lang bij me mag blijven.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat maken jullie toch veel mee samen.

Je hebt het juiste besluit genomen en geniet nog van de tijd die jullie nu samen hebben :flower:
_Esmee
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

charley schreef:Dank jullie wel voor jullie lieve worden, het geeft mij het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Ik hoop dat de tumor heel langzaam groeit en dat Boy nog heel lang bij me mag blijven.
Dat hoop ik ook voor jullie!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
charley

Helaas is Boy sinds gisteren weer begonnen met likken en bijten in zijn vacht en huid met als gevolg een grote plek op zijn linker achterbeen :cry: :cry: . Het is 6 weken goed gegaan en nu begint hij dus weer, ik kan echt wel janken dacht dat hij er eindelijk vanaf was maar helaas.

Dit is de plek van vandaag. De plek loopt verder door aan de andere kant maar krijg ik niet op de foto.
Afbeelding
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Weet je zeker dat er geen verdwaalde vlo zit? Je heb er maar een nodig voor jeuk, als een hond hiervoor gevoelig is.
charley

ZorroMax schreef:Weet je zeker dat er geen verdwaalde vlo zit? Je heb er maar een nodig voor jeuk, als een hond hiervoor gevoelig is.
Zover ik weet niet, Boy krijgt om de 4 weken een pipetje en ik kan geen poepjes op hem vinden. Verder zij in september de vorige eigenaar dat Boy dit likken, bijten en krabben al van puppy af aan doet.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gauw naar de trimmer voor een badbeurt en dan toch maar even een vlooienbom in je huis zetten. Gewoon voor de zekerheid
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Rosita Compagner schreef:Gauw naar de trimmer voor een badbeurt en dan toch maar even een vlooienbom in je huis zetten. Gewoon voor de zekerheid
Mijn gedachten!
1 vlooi beet en Sam heeft een hotspot waar je U tegen zegt en met prednison behandeld moet worden :ugh:

Sterkte meid!!
charley

Sam2012 schreef:
Rosita Compagner schreef:Gauw naar de trimmer voor een badbeurt en dan toch maar even een vlooienbom in je huis zetten. Gewoon voor de zekerheid
Mijn gedachten!
1 vlooi beet en Sam heeft een hotspot waar je U tegen zegt en met prednison behandeld moet worden :ugh:

Sterkte meid!!
Boy moet eind april weer naar de trimster, hij is er eind januari geweest voor een uitgebreide behandeling. Daarnaast heeft hij deze ''jeuk'' als heel zijn leven, al vanaf puppy.
Prednison heeft Boy al 3 keer gehad maar werkt niet bij hem, hij blijft gewoon door likken en bijten.

Ik wil er even bij vermelden dat dit geen vlooienbeten zijn maar ontstekingen.
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Hoe gaat het met Boy?
charley

Sinds vanmiddag gaat het slecht met Boy en loopt hij met zijn rechter voorpoot mank en sinds vanavond piept hij ook iets als hij loopt (1x nu gehoord). Dit heeft hij eerder gehad en toen was het de volgende dag over dus kijk ik het tot maandag aan, mankt hij dan nog gaat hij naar de DA.
Verder heeft hij een wond tussen/ op zijn achterbeen en nu ook 3 wondjes op zijn heup, deze worden weer behandeld en Boy heeft nu voor de 5x een spuit Pretnison (deze week volle spuit) gehad wat helaas maar weer 1 dag heeft gewerkt.

Het is zo moeilijk want Boy is nog zo levendig en actief en wil nog zo graag.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”