Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Contact met de fokker van je hond?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Contact met de fokker van je hond?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leonie. schreef:Huh, dat is wel extreem...
Jouw fokkers zijn niet zo betrokken begrijp ik. :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Dat is wel erg extreem ja. Dan zou het contact van mij uit zeer snel verwateren.

Met de fokker van gioia heb ik alleen fb contact. Zij liked mijn foto's en ik die van haar.
Met de fokkers van senna (hond van mijn ouders) hetzelfde.
Met de fokkers van kyara (hond van mijn ouders) direct na ophalen geen contact meer.

Ik vind dit wel prima. Meer contact vind ik ook niet nodig.
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Wij hebben bram bij iemand vandaan die voor de leuk een keer een nestje heeft gedaan en daar was verder geen contact meer mee.

Megan komt bij een serieuze fokker vandaan (paar jaar jonger zusje van Rowan van ~suzanne~ ) en daar hebben we een besloten fb pagina en als ik ergens niet uit kom en ik stuur haar een berichtje heb ik zo antwoord terug. Stel we zouden in de toekomst er nog een bij willen zou ik zo naar haar teruggaan.
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

1x is genoeg
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Tiny_ schreef:
bouvierpoedel schreef:
_Tiny_ schreef:Met de fokker van een vorige hond vond ik het contact helemaal niet prettig. Zij bleef zich, na de verkoop, met de pup bemoeien alsof deze nog steeds van haar was. Dan belde ze elke week op om te vragen hoeveel de pup die week gegroeid was. Tja, ik weeg niet wekelijks. Ik kan zien dat de pup groeit en ik kan voelen of ze niet te dik of te dun is. Dan vind ik elke week wegen maar flauwekul. Daar was ze dan boos om. Ze bemoeide zich overal mee en wou overal een dikke vinger in de pap. Met de hondenschool die ik bezocht (moest martin gaus zijn), met het merk brokken wat ik voerde (moest eukanuba, maar ik gaf kvv), het wandelen (teveel), het slapen (te weinig) en ga zo maar door.

Zij vond het volstrekt normaal om zo te doen en zag het als bewijs van een goede betrokken fokker zijn. Maar ik vond het stront vervelend. Als je er zo weinig vertrouwen in hebt of ik dit soort dingen zelf kan regelen, verkoop mij dan geen pup.
Nou we het er toch over hebben , wil je nog van afgelopen jaar de maandelijkse rapporten , groeicurves ,dieetlijsten, aantal gelopen km en verslagen in leveren . Je loopt een beetje achter. :engel:
*ik mis de middelvinger-omhoog-smily *

Valt me wel tegen dat je geen wekelijkse fotoverslagen wilt :pffff:
Nou die ook ja , wilde even weten of je er zelf mee zou komen. Dus je bekend enige schuldbewustheid. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

_Tiny_ schreef:
Ah dus ik ben niet de enige die dat buitensporig vindt :mrgreen:

Ze stuurde ook algemene mails rond waarin dingen stonden als "de puppen zijn nu zoveel weken oud en zouden zoveel kilo gegroeid moeten zijn, dus jullie moeten nu de brokjes met zoveel gram verhogen." Oh ja joh? Moet je ze meer eten geven als ze groter worden? Goh.

Ik vond haar overbezorgd. Je hebt die puppen verkocht en dan moet je het ook een keer loslaten en er op vertrouwen dat de mensen die je goed genoeg vond voor je puppen ook nog wel zelf iets kunnen.
Was dat de fokker van je Golden?? :mrgreen:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

_Tiny_ schreef:
Ah dus ik ben niet de enige die dat buitensporig vindt :mrgreen:
Zeker niet. Ik heb eens een koper gehad die de vorige hond bij zo'n fokker had gehaald en die wilde daar nóóóóóóit meer terug.
Ze vinden (terecht) dat het na de verkoop hún hond was.
Ze stuurde ook algemene mails rond waarin dingen stonden als "de puppen zijn nu zoveel weken oud en zouden zoveel kilo gegroeid moeten zijn, dus jullie moeten nu de brokjes met zoveel gram verhogen." Oh ja joh? Moet je ze meer eten geven als ze groter worden? Goh.
En toch vind ik bij onervaren mensen contact houden niet gek.
Wij doen het tegenwoordig met besloten facebookgroepen en mensen vragen dan veel, ook over voer en hoeveel ze moeten geven en zo.
Ik heb ooit een pup (van een andere fokker) meegemaakt die op 7 maanden nog kreeg wat ze op 2 maanden ook kreeg. Dat hondje was tegen ondervoed aan. 10 kilo terwijl 18 op die leeftijd normaal is.
Soms hebben mensen geen idee.

Maar je moet dat niet dwingen.
In de groepen die wij doen zeggen mensen zelf het gewicht en dan kunnen ze vergelijken. Ze overleggen ook en vragen advies.
Maar dat moet niet andersom zijn. Hun hond, wij zijn alleen de fokker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik heb dagelijk contact met de fokkers van mijn Whippets Zoë en Karl,met wie ik ook een van Zoë`s pups co-own. En maandelijks contact met de fokkers van mijn Engelse Springers, Boston Terriër en mijn Ierse Whippet Angus.
Ik heb ze ook allemaal op facebook.
Wat ik zo fijn vind aan ' mijn ' fokkers is dat het contact heel prettig is en ze altijd klaar staan voor raad en daad.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fokker van Numa heeft dinsdagochtend Numa opgehaald nadat ik hem zondagavond een bericht gestuurd had of hij iemand wist. Bij de nieuwe eigenaren was het helaas mis gegaan, de man was gestopt met trainen en schijnt na een correctie gebeten te zijn. Hij zit nu tijdelijk bij Roel, die aan het zoeken is voor een nieuwe baas. Tot die tijd kan hij daar blijven gelukkig. Ik begreep dat er ws dit weekend iemand kwam kijken voor de beveiliging.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Nu heb ik zelf geen hond van een fokker (Mitzi komt uit het asiel) noch ooit gehad, maar ik fok zelf tamme ratten en ik hou heel bewust contact met de nieuwe eigenaren. Op een nest van gemiddeld 10-12 jongen blijven er maximaal 4 hier, als het even kan maar 2. Dan mis ik dus van een groot deel van het nest de info over hun gezondheid en ontwikkelende karakter als ik niet in contact blijf. Wel zo handig om te weten, vooral omdat ratten van zichzelf al niet zo bijster gezond zijn.

Net als wat hondenfokkers hier heb ik een besloten Facebook-groep voor de nieuwe baasjes, als ze dat leuk vinden kunnen ze lid worden. Verder probeer ik ongeveer ieder half jaar een mailtje te sturen met de vraag hoe het gaat en dan feliciteer ik ze meteen met hun (half-)verjaardag en vertel ik over het wel-en-wee van hun directe familieleden in de rattery (hoe het met de ouders en brusjes gaat enz). Ratten worden gemiddeld 2 jaar oud dus dat komt neer op zo'n 4-5 mailtjes in een rattenleven.

Soms hoor ik een jaar of meer niks van de nieuwe eigenaren (geen reactie of het mailen schiet er even bij in aan mijn kant), maar tot nu toe weet ik van vrijwel alle jongen wel hoe het ze vergaat en als er wat loos is wordt er ook contact met mij gezocht voor advies/hulp. Dat is toch best wat op 83 rittens, haha! Overigens vraag ik wel naar de huisvesting/verzorging bij reservering en geef ik advies waar nodig/gevraagd, maar na plaatsing bemoei ik me niet ongevraagd met hoe ze er mee omgaan. Als ik ze niet vertrouwde had ik ze ook geen rittens verkocht.

Dit niveau van interesse verwacht ik eigenlijk van iedere verantwoordelijke fokker. Geen bemoeienis, maar wel interesse in hoe het de foksels vergaat en of er behoefte is aan advies/hulp. Je bent als fokker verantwoordelijk voor wat je hebt gefokt en als je een beetje bent begaan met de dieren -wil- je toch ook weten hoe het met ze is? :19: Maar goed, niet iedere fokker is zo zorgvuldig natuurlijk. :tongue:

Oh ja, zelf met de ratten natuurlijk ook de "andere kant" gezien en gelukkig altijd ratten van verantwoordelijke fokkers gehad. Hield de fokkers altijd op de hoogte, vaak via FB en fora fotootjes en zo en als er medisch wat was mailde ik. Ook bij opvangers trouwens, wel iets minder intensief maar als ik er aan dacht stuurde ik even een berichtje.

Doet me er aan denken: wil het asiel waar Mitzi vandaan komt ook nog eens een mailtje sturen met fotootjes en zo, vinden ze vast leuk.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

_Tiny_ schreef: Een fb groep lijkt me wel wat. Maar het moet geen verplichting zijn. Als ik geen zin heb om elke week uitgebreid verslag te doen met groeigrafieken en ontlastingmonsters moet dat ook goed zijn.
Nou, precies.
Ik merk dat mensen dat leuk vinden en af en toe een update is mij ook prima. Dwang is fout.
Ik heb ook een koper die een hond kocht, en ik hoorde na één update niks meer. Tot veertien jaar later, de hond was overleden en hij wilde alléén van mij een nieuwe :80: Want die eerste was zo leuk, dus ik was een goeie fokker.
Tweede hond gekocht en ik hoor weer niets.
Maar nu weet ik dat dat niet negatief is ;)
Cleva schreef:erugkomdagen en dergelijke zijn geweldig maar ik snap wel dat sommige mensen daar gewoon echt geen behoefte aan hebben.
Wij hebben er een via de RV en die wil ik echt, want gezondheidsenquetes en vullen database en zo. Dus daar vraag ik echt om.
Maar verder moet het allemaal vrijblijvend zijn, zolang ze me maar vinden als er iets is.

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Fokker van Numa heeft dinsdagochtend Numa opgehaald nadat ik hem zondagavond een bericht gestuurd had of hij iemand wist. Bij de nieuwe eigenaren was het helaas mis gegaan, de man was gestopt met trainen en schijnt na een correctie gebeten te zijn. Hij zit nu tijdelijk bij Roel, die aan het zoeken is voor een nieuwe baas. Tot die tijd kan hij daar blijven gelukkig. Ik begreep dat er ws dit weekend iemand kwam kijken voor de beveiliging.

:ugh: :( fijn dat hij in elk geval opgevangen kon worden.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Met de fokker van Janoo niet echt contact, hij volgt wel mee op FB en post af en toe een 'like' op een foto of post over Janoo.
Liske haar fokker ken ik niet :19: .
Alisha's fokker heb ik geen contact mee, heb indertijd toen ik haar ging ophalen (herplaatser) wel laten weten dat ik haar had.

En Pasja, Pimm en Su: goh ja, af en toe praat ik wel eens met mezelf :mrgreen: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Met de fokker van mijn eerste kooikerhondje heb ik sporadisch contact. Ik krijg wel elk jaar een kerstkaart en dat al vanaf 1995. :lol1:
De band met de fokster van mijn huidige kooikerhondjes is uitgegroeid tot een fijne vriendschap.
We wandelen en trainen vaak samen. Ik heb een goede en lieve vriendin aan Margo. :E:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Marjoleine schreef:
_Tiny_ schreef: Een fb groep lijkt me wel wat. Maar het moet geen verplichting zijn. Als ik geen zin heb om elke week uitgebreid verslag te doen met groeigrafieken en ontlastingmonsters moet dat ook goed zijn.
Nou, precies.
Ik merk dat mensen dat leuk vinden en af en toe een update is mij ook prima. Dwang is fout.
Tot wanneer er medisch iets fout is en de fokker je daarna maar gewoon overal uitgooit en alle contact verbreekt :ugh:
Zo is het niet moeilijk om alleen maar gezonde honden gefokt te hebben, dat wel.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Marjoleine schreef:
Nou, precies.
Tot wanneer er medisch iets fout is en de fokker je daarna maar gewoon overal uitgooit en alle contact verbreekt :ugh:
Zo is het niet moeilijk om alleen maar gezonde honden gefokt te hebben, dat wel.
Dat vind ik altijd bijzonder.
Ik heb gelukkig maar zelden problemen gehad bij de door mij gefokte pups maar anderzijds, ik kan mensen dus niet dwingen dingen te melden.
Ik denk dat er net zo vaak fokkers gefrustreerd raken omdat mensen niet alles melden als er eigenaren gefrustreerd raken omdat fokkers niets willen horen.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
Mijn grootste frustratie is mensen die niet verder willen onderzoeken (gelukkig niet bij mijn pups maar wel bij pups van pups van mij).
En dat ze zelden tot nooit tot autopsie te bewegen zijn.

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.

Dat dus want als je als fokker enkel over problemen hoort via een ander en dan pas bij navraag vanuit de pupkoper zelf wordt het er ook niet gemakkelijker op om contact te onderhouden of mee te denken, onderzoeken te doen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Dat dus want als je als fokker enkel over problemen hoort via een ander en dan pas bij navraag vanuit de pupkoper zelf wordt het er ook niet gemakkelijker op om contact te onderhouden of mee te denken, onderzoeken te doen
Of pas achteraf.
Dat is frustrerend inderdaad, heb ik ook eens gehad. Als ik niks weet kan ik ook niks.

Afbeelding

sbientje
Zeer actief
Contacteer:

ja dat dus, plus vanuit fokkers, dat ik wel vaak hoor bij bijv. pups met ED "Je hebt er ook veel te veel mee gedaan / slecht gevoerd / etc." Dan is de toon ook al meteen gezet. Ik heb zoiets nooit aan de hand gehad gelukkig, het ergste wat er hier mis was is een paar missende kiezen bij Karel, maar dat is geen gebrek dat een hoop geld aan operaties kost ofzo, hindert hem verder niet.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ja, gebeurt veel helaas denk ik.
Hoewel er soms gewoon niets aan te doen is en het geval dikke pech is. Zolang je met levend materiaal omgaat, kan er iets mis gaan, hoeft daarom niet iemand zijn fout te zijn of door de fokker iets aangedaan te moeten worden.

Dan is het alleen jammer dat je voor gesloten deuren komt te staan als je even een moeilijke periode doormoet met de hond :wink:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

De fokker van Pim gaf niet meer thuis toen ik mailde over zijn voedselallergie. De baasjes van broertjes van hem met hetzelfde probleem hebben dezelfde ervaring. Ik heb het gewoon gemeld, omdat ze aangaf op de hoogte gehouden te worden. Ik wil(de) verder niks van haar, maar er kwam gewoon nooit reactie. Op goed nieuws mailtjes daarvoor wel, dus dat vond ik vreemd. Met het zusje van Pim fokt ze nu. Ik weet niet in hoeverre zo'n allergie genetisch is maar ik heb daar wel mijn vraagtekens bij omdat het bij meerdere honden voorkomt.

Ik ken ook de andere kant, als opvang (ratten). Vreselijk frustrerend inderdaad als je niks meer hoort of pas achteraf iets hoort waar dan al niets meer aan te doen is.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

RedPassion schreef:De fokker van Pim gaf niet meer thuis toen ik mailde over zijn voedselallergie. De baasjes van broertjes van hem met hetzelfde probleem hebben dezelfde ervaring. Ik heb het gewoon gemeld, omdat ze aangaf op de hoogte gehouden te worden. Ik wil(de) verder niks van haar, maar er kwam gewoon nooit reactie. Op goed nieuws mailtjes daarvoor wel, dus dat vond ik vreemd. Met het zusje van Pim fokt ze nu. Ik weet niet in hoeverre zo'n allergie genetisch is maar ik heb daar wel mijn vraagtekens bij omdat het bij meerdere honden voorkomt.

Ik ken ook de andere kant, als opvang (ratten). Vreselijk frustrerend inderdaad als je niks meer hoort of pas achteraf iets hoort waar dan al niets meer aan te doen is.
Ik heb naast de stamboom mechels ook xhh gefokt en had daar in de lijn helaas diverse (+ 1 herplaatst uit dezelfde lijnen) die allergisch waren/zijn voor dezelfde zaken. In dit geval pollen/gras etc. Bij die honden dmv bloedtest vastgesteld. Dit kwam naar buiten rond de tijd dat ik er mee stopte. Geloof zeker in een vorm van erfelijkheid bij allergieën
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Sandracula schreef:Ja :) Via de besloten Facebook-groep waar ik geregeld foto's plaats, maar ook via privé-berichtjes waarin ze me steunt/advies geeft over de gezondheid van Cuby. Ze is ontzettend betrokken en dat waardeer ik enorm :ok:
Zelfde fokker dus hoef niet veel meer te zeggen haha! Daarnaast zie ik haar regelmatig op show's en ga gewoon spontaan langs voor een bakkie :) (of om puppy te knuffelen :I: )

Zelfs met de fokker van Isa hebben we nog contact via facebook :D
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Met Sandy haar fokker heb ik helaas geen contact wat ik heel jammer vind ! :cry:
Ik had na 3 jaar een 3 dagen contact daarna heeft ze het contact helaas weer gestopt wat ik echt heel jammer vind !

Met Diva haar fokker heb ik goed contact we zien elkaar ook af en toe op shows en hebben elkaar op Facebook. :D
Ook is een een Facebook groep met alle honden door haar gefokt wat ook leuk is want zo zie en hoor je nog best veel van familie van Diva.
Ik vind het fijn dat als er iets is ik altijd bij Diva haar fokker terecht kan.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Hier met de dwergschnauzers hun fokkers af en toe een foto en vertel ik hoe het met ze gaat. maar dat is maximaal 1x per half jaar .

Met mijn ries zijn fokker heel goed contact .
Dagelijks effe een appje informeren hoe het is
Iedere donderdag daar naar toe, wandelen ,eten, website in orde houden, reuen bekijken etc et

Ook met een ontsteking in zijn rug toen hij klein was (6 maanden) heeft ze me geholpen en de mri scan voor de helft betaald.
vorige jaar 2x een aantal dagen naar Texel geweest met Mamma, halfzus , nichtje en mijn reu .

dus , tot nu toe een prima contact , al meer dan 5 jaar
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is
:80:

Hier moet ik toch echt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 feb 2017 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

LongFields schreef:

Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
Ik was net van plan, naar aanleiding hiervan, je dagelijks te gaan appen over het wel en wee van Biko :F:

Ik heb normaal contact met beide fokkers van mijn honden. Ik vind het prettig dat ik kan bellen als er wat is om te overleggen. Vooral met Suzanne heb ik in het begin toen Biko hier als herplaatser kwam regelmatig telefonisch contact gehad en dat was heel fijn want Biko had best een roerige gewenningstijd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:

Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
als je bevriend bent kan dat toch wel? ik heb ook wel vrienden die ik (bijna) dagelijks app..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”