Jouw fokkers zijn niet zo betrokken begrijp ik.Leonie. schreef:Huh, dat is wel extreem...

Moderator: moderatorteam
Jouw fokkers zijn niet zo betrokken begrijp ik.Leonie. schreef:Huh, dat is wel extreem...
Nou die ook ja , wilde even weten of je er zelf mee zou komen. Dus je bekend enige schuldbewustheid._Tiny_ schreef:*ik mis de middelvinger-omhoog-smily *bouvierpoedel schreef:Nou we het er toch over hebben , wil je nog van afgelopen jaar de maandelijkse rapporten , groeicurves ,dieetlijsten, aantal gelopen km en verslagen in leveren . Je loopt een beetje achter._Tiny_ schreef:Met de fokker van een vorige hond vond ik het contact helemaal niet prettig. Zij bleef zich, na de verkoop, met de pup bemoeien alsof deze nog steeds van haar was. Dan belde ze elke week op om te vragen hoeveel de pup die week gegroeid was. Tja, ik weeg niet wekelijks. Ik kan zien dat de pup groeit en ik kan voelen of ze niet te dik of te dun is. Dan vind ik elke week wegen maar flauwekul. Daar was ze dan boos om. Ze bemoeide zich overal mee en wou overal een dikke vinger in de pap. Met de hondenschool die ik bezocht (moest martin gaus zijn), met het merk brokken wat ik voerde (moest eukanuba, maar ik gaf kvv), het wandelen (teveel), het slapen (te weinig) en ga zo maar door.
Zij vond het volstrekt normaal om zo te doen en zag het als bewijs van een goede betrokken fokker zijn. Maar ik vond het stront vervelend. Als je er zo weinig vertrouwen in hebt of ik dit soort dingen zelf kan regelen, verkoop mij dan geen pup.
Valt me wel tegen dat je geen wekelijkse fotoverslagen wilt
Was dat de fokker van je Golden??_Tiny_ schreef:Ah dus ik ben niet de enige die dat buitensporig vindtLeonie. schreef:Huh, dat is wel extreem...![]()
Ze stuurde ook algemene mails rond waarin dingen stonden als "de puppen zijn nu zoveel weken oud en zouden zoveel kilo gegroeid moeten zijn, dus jullie moeten nu de brokjes met zoveel gram verhogen." Oh ja joh? Moet je ze meer eten geven als ze groter worden? Goh.
Ik vond haar overbezorgd. Je hebt die puppen verkocht en dan moet je het ook een keer loslaten en er op vertrouwen dat de mensen die je goed genoeg vond voor je puppen ook nog wel zelf iets kunnen.
Zeker niet. Ik heb eens een koper gehad die de vorige hond bij zo'n fokker had gehaald en die wilde daar nóóóóóóit meer terug._Tiny_ schreef:Ah dus ik ben niet de enige die dat buitensporig vindtLeonie. schreef:Huh, dat is wel extreem...![]()
En toch vind ik bij onervaren mensen contact houden niet gek.Ze stuurde ook algemene mails rond waarin dingen stonden als "de puppen zijn nu zoveel weken oud en zouden zoveel kilo gegroeid moeten zijn, dus jullie moeten nu de brokjes met zoveel gram verhogen." Oh ja joh? Moet je ze meer eten geven als ze groter worden? Goh.
Nou, precies._Tiny_ schreef: Een fb groep lijkt me wel wat. Maar het moet geen verplichting zijn. Als ik geen zin heb om elke week uitgebreid verslag te doen met groeigrafieken en ontlastingmonsters moet dat ook goed zijn.
Wij hebben er een via de RV en die wil ik echt, want gezondheidsenquetes en vullen database en zo. Dus daar vraag ik echt om.Cleva schreef:erugkomdagen en dergelijke zijn geweldig maar ik snap wel dat sommige mensen daar gewoon echt geen behoefte aan hebben.
Inge schreef:Fokker van Numa heeft dinsdagochtend Numa opgehaald nadat ik hem zondagavond een bericht gestuurd had of hij iemand wist. Bij de nieuwe eigenaren was het helaas mis gegaan, de man was gestopt met trainen en schijnt na een correctie gebeten te zijn. Hij zit nu tijdelijk bij Roel, die aan het zoeken is voor een nieuwe baas. Tot die tijd kan hij daar blijven gelukkig. Ik begreep dat er ws dit weekend iemand kwam kijken voor de beveiliging.
Tot wanneer er medisch iets fout is en de fokker je daarna maar gewoon overal uitgooit en alle contact verbreektMarjoleine schreef:Nou, precies._Tiny_ schreef: Een fb groep lijkt me wel wat. Maar het moet geen verplichting zijn. Als ik geen zin heb om elke week uitgebreid verslag te doen met groeigrafieken en ontlastingmonsters moet dat ook goed zijn.
Ik merk dat mensen dat leuk vinden en af en toe een update is mij ook prima. Dwang is fout.
Dat vind ik altijd bijzonder.maart schreef:Tot wanneer er medisch iets fout is en de fokker je daarna maar gewoon overal uitgooit en alle contact verbreektMarjoleine schreef:Nou, precies._Tiny_ schreef: Een fb groep lijkt me wel wat. Maar het moet geen verplichting zijn. Als ik geen zin heb om elke week uitgebreid verslag te doen met groeigrafieken en ontlastingmonsters moet dat ook goed zijn.
Ik merk dat mensen dat leuk vinden en af en toe een update is mij ook prima. Dwang is fout.![]()
Zo is het niet moeilijk om alleen maar gezonde honden gefokt te hebben, dat wel.
Mijn grootste frustratie is mensen die niet verder willen onderzoeken (gelukkig niet bij mijn pups maar wel bij pups van pups van mij).sbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
sbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
Of pas achteraf.crutz schreef:Dat dus want als je als fokker enkel over problemen hoort via een ander en dan pas bij navraag vanuit de pupkoper zelf wordt het er ook niet gemakkelijker op om contact te onderhouden of mee te denken, onderzoeken te doensbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
Ja, gebeurt veel helaas denk ik.sbientje schreef:Ik vind dat altijd een beetje moeilijk punt. Zolang alles goed gaat, is contact houden natuurlijk makkelijk. Ik hoor wel vaak dat er toch over en weer (!) verwijten ontstaan als er wat mis blijkt te zijn.
Ik heb naast de stamboom mechels ook xhh gefokt en had daar in de lijn helaas diverse (+ 1 herplaatst uit dezelfde lijnen) die allergisch waren/zijn voor dezelfde zaken. In dit geval pollen/gras etc. Bij die honden dmv bloedtest vastgesteld. Dit kwam naar buiten rond de tijd dat ik er mee stopte. Geloof zeker in een vorm van erfelijkheid bij allergieënRedPassion schreef:De fokker van Pim gaf niet meer thuis toen ik mailde over zijn voedselallergie. De baasjes van broertjes van hem met hetzelfde probleem hebben dezelfde ervaring. Ik heb het gewoon gemeld, omdat ze aangaf op de hoogte gehouden te worden. Ik wil(de) verder niks van haar, maar er kwam gewoon nooit reactie. Op goed nieuws mailtjes daarvoor wel, dus dat vond ik vreemd. Met het zusje van Pim fokt ze nu. Ik weet niet in hoeverre zo'n allergie genetisch is maar ik heb daar wel mijn vraagtekens bij omdat het bij meerdere honden voorkomt.
Ik ken ook de andere kant, als opvang (ratten). Vreselijk frustrerend inderdaad als je niks meer hoort of pas achteraf iets hoort waar dan al niets meer aan te doen is.
Zelfde fokker dus hoef niet veel meer te zeggen haha! Daarnaast zie ik haar regelmatig op show's en ga gewoon spontaan langs voor een bakkieSandracula schreef:JaVia de besloten Facebook-groep waar ik geregeld foto's plaats, maar ook via privé-berichtjes waarin ze me steunt/advies geeft over de gezondheid van Cuby. Ze is ontzettend betrokken en dat waardeer ik enorm
Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is
Ik was net van plan, naar aanleiding hiervan, je dagelijks te gaan appen over het wel en wee van BikoLongFields schreef:Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is![]()
Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.
als je bevriend bent kan dat toch wel? ik heb ook wel vrienden die ik (bijna) dagelijks app..LongFields schreef:Caramba schreef: Dagelijks effe een appje informeren hoe het is![]()
Hier moet ik toch ecnt niet aan denken zeg, niet in de situatie van fokker maar net zo goed niet als eigenaar.