Dat klopt.blondie schreef:+1 ik merk dat lokaal al dat er allerlei regels zijn, die volgens mij nu nog niet op het scherpst van de snede worden gehanteerd. Maar als dingen escaleren zullen we er behoorlijk wat meer last van krijgen, met name toch wel de mensen met honden die door veel mensen "eng" gevonden worden, en dan trek ik het dus even breder dan de zogenaamde vechthonden rassen.M@scha schreef:waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren.
Het zou dus fijn zijn als mensen hun verantwoording nemen en daar hoort dan hopelijk als direct gevolg bij dat niet meer elke idioot een SPA of vergelijkbaar koopt vanwege wat dan ook.
Want die nemen die verantwoording dus niet. Ik ben een beetje klaar met dat geleuter van boze mensen die roepen dat het aan de bazen lig. Ja, dat klopt en aangezien die bazen nog steeds aan dergelijke honden kunnen komen gaat dat niet ophouden.
En daarom moet die drempel wat mij betreft vele malen hoger.
En ja, dat is lullig voor de rest. Maar de risico's worden gewoon iets te groot.