Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'De vechthond verdient geen leven'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: 'De vechthond verdient geen leven'

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blondie schreef:
M@scha schreef:waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren.
+1 ik merk dat lokaal al dat er allerlei regels zijn, die volgens mij nu nog niet op het scherpst van de snede worden gehanteerd. Maar als dingen escaleren zullen we er behoorlijk wat meer last van krijgen, met name toch wel de mensen met honden die door veel mensen "eng" gevonden worden, en dan trek ik het dus even breder dan de zogenaamde vechthonden rassen.
Dat klopt.
Het zou dus fijn zijn als mensen hun verantwoording nemen en daar hoort dan hopelijk als direct gevolg bij dat niet meer elke idioot een SPA of vergelijkbaar koopt vanwege wat dan ook.
Want die nemen die verantwoording dus niet. Ik ben een beetje klaar met dat geleuter van boze mensen die roepen dat het aan de bazen lig. Ja, dat klopt en aangezien die bazen nog steeds aan dergelijke honden kunnen komen gaat dat niet ophouden.
En daarom moet die drempel wat mij betreft vele malen hoger.

En ja, dat is lullig voor de rest. Maar de risico's worden gewoon iets te groot.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat een klacht zichtbaar snel reactie van de overheid c.q. politie oplevert, gaan mensen echt wel sneller verlinken, zeker als ze bang zijn voor de veiligheid van zichzelf of hun hond.
Probleem is dat klagen nu toch niet werkt, want er gebeurt toch niets mee
Daar zijn toch geen agenten voor , stel je voor dat er wel massaal geklikt gaat worden en tel daar de keren bij op dat mensen zich vergissen en het om een ander soort hond blijkt te gaan , daar zijn toch geen mensen voor.
Laat er nu maar eerst iets komen wat haalbaar is en waar mensen voor zijn om het te handhaven.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

M@scha schreef: waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren.
Dat denk ik ook , ik zou zeggen begin bij de bron en pak de fok aan , niet enkel van spa's maar van meerdere rassen die bekend staan om hun agressie.
Ik vind het prima als de fila daar ook onder zou vallen ondanks dat het goed gaat met het ras.
Maar dat incidentele nestje wat er gefokt zonder zorg is dan wel voorbij.
Afbeelding

Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Idd de fok, en vooral die enorme stamboomloze wildfok (niet alleen SPA maar meerdere rassen) en dat roep ik al jaren, er is echt teveel aanbod door en voor mensen die niet nadenken.. maar ja hoe te handelen/controleren, geen idee helaas.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

[quote][waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren./quote]
Of nieuwe eigenaren screenen :scratch:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Maryanne schreef:
[waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren./quote]
Door wie? En hoe? ;) Op papier is dat De Manier, maar het is niet werkbaar.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Sandra&co schreef:
Maryanne schreef:
[waar ik trouwens nóg banger voor ben is dat onze overheid een of ander onuitvoerbaar wiel uit gaat uitvinden waardoor we over 5 jaar niet meer over stafford/mixjes praten maar de boerboel/mechelaar kruisingen die marktplaats overbevolken en buurten terroriseren./quote]
Op papier door de fokker dmv een vragenlijst, denk ik.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Maryanne schreef:
Sandra&co schreef:
Maryanne schreef:
En wie is fokker? Ook Jannie van de hoek die Spike de boxer bij diva de Stafford laat als ze loops is?
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon weinig aan te doen is, als ze geen stafford mogen houden dan verzinnen de rotte appels wel weer een ander ras om te verzieken. wat misschien wel lukt is de schade beperken, door mensen die gewoon een leuke gezinshond willen te ontmoedigen om een vechthond in huis te halen.
En zoals ik vaker heb gezegd, de al aanwezige aanlijnplicht voor álle honden buiten het losloopgebied en binnen de bebouwde kom, dus op straat zegmaar, veel beter gaan controleren. En dat Fifi dan ook even een lijntje om moet voor ze bij het bos is ookal loopt ze braaf naast je, ja dat is dan helaas zo. Want als zowel Fifi als Tyson aangelijnd zijn omdat de baasjes anders een flinke boete krijgen, is de kans op een incident ook veel kleiner. (ik heb het nu niet over mensen op dit forum, ga ervan uit dat de meesten hier wel zorgen dat Fifi niet bij aangelijnde Tyson gaat buurten en dat mensen hier met een SPA ook weten hoe ze met buurtende loslopers om moeten gaan). Daarbij, als het huidige beleid al gewoon amper wordt gecontroleerd, hoe willen ze een nog strenger/meer gericht beleid dan gaan uitvoeren?
Hogere belasting heeft denk ik ook weinig zin, dat iemand meer geld heeft betekent niet dat die zn hond aankan, ik zie een vechthond liever bij iemand met een uitkering die wel met het ras om kan gaan. Je zou een hele waslijst aan rassen kunnen verbieden maar ik denk dat zelfs dat niet uitsluit dat een tokkie van drie hoog achter aan een potentieel gevaarlijke hond kan komen. En vechtgenen eruit fokken gebeurt dan misschien al wel, in sommige lijnen, maar je kan op dit moment nog niet met alle zekerheid zeggen dat een bepaalde lijn die genen echt niet meer heeft, daar is echt nog wat tijd voor nodig denk ik.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

In tijd van RAD liepen er ook zat illegale honden rond en werd er volop gefokt . Wat afgemaakt werd in opvang aan in beslag genomen honden werd evenredig aangevuld met nieuwe fok.
Poosje geleden een programma gezien over mensen die illegaal SPA's hielden .Honden zaten op andere adressen en verhuisde steeds of in een loods met nog wat honden van anderen , waar de eigenaren een soort van clubhuis van hadden gemaakt.

Net als met die lijsten van wat je wel of niet mag houden aan bedreigde en niet bedreigde dierensoorten . Die lijst is er voor de mensen die zich met zo'n lijst ook niet aan de regels houden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nicoline
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:In tijd van RAD liepen er ook zat illegale honden rond en werd er volop gefokt . Wat afgemaakt werd in opvang aan in beslag genomen honden werd evenredig aangevuld met nieuwe fok.
Poosje geleden een programma gezien over mensen die illegaal SPA's hielden .Honden zaten op andere adressen en verhuisde steeds of in een loods met nog wat honden van anderen , waar de eigenaren een soort van clubhuis van hadden gemaakt.

Net als met die lijsten van wat je wel of niet mag houden aan bedreigde en niet bedreigde dierensoorten . Die lijst is er voor de mensen die zich met zo'n lijst ook niet aan de regels houden.
Dat sowieso, waar een wil is is een weg, maar dat zijn doorgaans niet de mensen waar je op straat last van zal hebben. Ik ken trouwens genoeg mensen die ten tijde van de RAD pitbulls hadden, neemt niet weg dat deze nu blij zijn weer bij daglicht gewoon met hun hond kunnen wandelen. Mijn eigen hond is daar ook een voorbeeld van, zonder stamboom en geboren in 2003 dus nog volop tijdens de RAD. Ik heb uit kunnen vissen wie haar dierenarts was en die heeft me haar medische geschiedenis doorgegeven, ze heeft sowieso 2 nestjes gehad, en zelf ten tijde van de RAD ook entingen gehad etc. Denk dat mensen toen ook best vaak even een oogje dichtknepen zegmaar.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nicoline schreef:ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon weinig aan te doen is, als ze geen stafford mogen houden dan verzinnen de rotte appels wel weer een ander ras om te verzieken. wat misschien wel lukt is de schade beperken, door mensen die gewoon een leuke gezinshond willen te ontmoedigen om een vechthond in huis te halen.
En zoals ik vaker heb gezegd, de al aanwezige aanlijnplicht voor álle honden buiten het losloopgebied en binnen de bebouwde kom, dus op straat zegmaar, veel beter gaan controleren. En dat Fifi dan ook even een lijntje om moet voor ze bij het bos is ookal loopt ze braaf naast je, ja dat is dan helaas zo. Want als zowel Fifi als Tyson aangelijnd zijn omdat de baasjes anders een flinke boete krijgen, is de kans op een incident ook veel kleiner. (ik heb het nu niet over mensen op dit forum, ga ervan uit dat de meesten hier wel zorgen dat Fifi niet bij aangelijnde Tyson gaat buurten en dat mensen hier met een SPA ook weten hoe ze met buurtende loslopers om moeten gaan). Daarbij, als het huidige beleid al gewoon amper wordt gecontroleerd, hoe willen ze een nog strenger/meer gericht beleid dan gaan uitvoeren?
Hogere belasting heeft denk ik ook weinig zin, dat iemand meer geld heeft betekent niet dat die zn hond aankan, ik zie een vechthond liever bij iemand met een uitkering die wel met het ras om kan gaan. Je zou een hele waslijst aan rassen kunnen verbieden maar ik denk dat zelfs dat niet uitsluit dat een tokkie van drie hoog achter aan een potentieel gevaarlijke hond kan komen. En vechtgenen eruit fokken gebeurt dan misschien al wel, in sommige lijnen, maar je kan op dit moment nog niet met alle zekerheid zeggen dat een bepaalde lijn die genen echt niet meer heeft, daar is echt nog wat tijd voor nodig denk ik.
Is bekend waar de meeste ongelukken gebeuren? Is dat gewoon op straat; niet in buitengebied dus? En is er dan sprake van dat een van de honden, fifi of tyson zeg ik voor het gemak, los loopt? In dat geval zou ik er inderdaad strenger op toe zien dat alles op straat aan de lijn loopt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Alfilillo schreef:Is bekend waar de meeste ongelukken gebeuren? Is dat gewoon op straat; niet in buitengebied dus? En is er dan sprake van dat een van de honden, fifi of tyson zeg ik voor het gemak, los loopt? In dat geval zou ik er inderdaad strenger op toe zien dat alles op straat aan de lijn loopt.
Locatie weet ik niet maar wel honden die loslopen.
Wat ik soms ook zie is dergelijke honden die in losloopgebieden aan de lijn lopen, en als ze dan uitvallen heb jij het gedaan.
Ik begrijp dan niet dat ze niet in de gebieden gaan lopen met aanlijnplicht.
Ik krijg altijd sterk de indruk dat zulke eigenaren geen flauw idee hebben van hondengedrag.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef: Wat ik soms ook zie is dergelijke honden die in losloopgebieden aan de lijn lopen, en als ze dan uitvallen heb jij het gedaan.
Ik krijg altijd sterk de indruk dat zulke eigenaren geen flauw idee hebben van hondengedrag.
er was hier ooit eens een topic over honden in aanlijngebied en daarin waren de hondenhouders die de aanlijnplicht aan hun laars lapten alom tegenwoordig.

leuk wel, die oplossingen maar als de helft van de hondeneigenaren zich er niet aan houdt schiet het allemaal nog geen steek op :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bouvierpoedel schreef:In tijd van RAD liepen er ook zat illegale honden rond en werd er volop gefokt . Wat afgemaakt werd in opvang aan in beslag genomen honden werd evenredig aangevuld met nieuwe fok.

Ze lieprn niet op straat... dat is t belangrijkste
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

renee-uk schreef:
Marjoleine schreef: Wat ik soms ook zie is dergelijke honden die in losloopgebieden aan de lijn lopen, en als ze dan uitvallen heb jij het gedaan.
er was hier ooit eens een topic over honden in aanlijngebied en daarin waren de hondenhouders die de aanlijnplicht aan hun laars lapten alom tegenwoordig.

leuk wel, die oplossingen maar als de helft van de hondeneigenaren zich er niet aan houdt schiet het allemaal nog geen steek op :roll:
Precies, wij hebben hier een heel groot bos met aanlijnplicht en daar lopen ook mensen met dergelijke honden en kort aangelijnd.
Maar de rest laat alles maar loslopen en overal op af lopen. Waar moeten die mensen dan heen?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Pemba schreef:
renee-uk schreef:

Precies, wij hebben hier een heel groot bos met aanlijnplicht en daar lopen ook mensen met dergelijke honden en kort aangelijnd.
Maar de rest laat alles maar loslopen en overal op af lopen. Waar moeten die mensen dan heen?
Dat is ook zo , ik heb vaak zat met een aangelijnde Rio en Orson in zowel losloop als aanlijngebieden gelopen en overal was het raak. Nou kon dat wel met hun , het waren geen uitvallers maar irritant is het wel. In Zandvoort woont een Meneer met een herder die slecht met andere honden is maar omdat hij aan de duinen woont moet hij daar eerst langs, over de stoep om in een rustiger gebied te komen. Je moet eens zien wat er vanuit de duinen , soms krijsend , op hem afkomt. En dat zijn heus niet allemaal jonge honden die een keer de fout ingaan maar honden met eigenaars die dondersgoed weten dat ze dit gaan doen maar het wel best vinden of er niets aan kunnen doen omdat hun hond niet luistert.
Afbeelding

Nicoline
Zeer actief

Tineke schreef:
Pemba schreef:
renee-uk schreef:

Dat is ook zo , ik heb vaak zat met een aangelijnde Rio en Orson in zowel losloop als aanlijngebieden gelopen en overal was het raak. Nou kon dat wel met hun , het waren geen uitvallers maar irritant is het wel. In Zandvoort woont een Meneer met een herder die slecht met andere honden is maar omdat hij aan de duinen woont moet hij daar eerst langs, over de stoep om in een rustiger gebied te komen. Je moet eens zien wat er vanuit de duinen , soms krijsend , op hem afkomt. En dat zijn heus niet allemaal jonge honden die een keer de fout ingaan maar honden met eigenaars die dondersgoed weten dat ze dit gaan doen maar het wel best vinden of er niets aan kunnen doen omdat hun hond niet luistert.
nou precies, en als dát al niet gecontroleerd kan worden, hoe willen ze dan speciale "klapkaakregels" gaan controleren? Is blijkbaar op papier allemaal leuk en aardig maar in de praktijk heeft iedereen er maling aan.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Er moet ook gewoon iets gebeuren/veranderen want het gaat zo absoluut niet de goede kant op. Maar welk systeem of manier het beste is? Ik weet het niet.
Het is gewoon triest dat er zoveel volk rondloopt die het gewoon verkloten voor de mensen die wél zorgen dat er niks gebeurd.

Mijn nekharen gaan regelmatig overeind met het onbenul waarop sommige eigenaren praten of met hun hond omgaan. Dan lees je weer iets over een puberende staff die op z'n nummer gezet wordt door een andere hond wegens te lomp gedrag, hoe ze dat moeten oplossen en dan is serieus het advies: laat ze het zelf uitzoeken .... :roll: Dat is wachten tot de puberende staff zich niet meer op z'n nummer laat zetten ...

De zogenaamde nannydogs, ik krijg d'r jeuk van. Foto's van hond met baby in een afgesloten bench. WAAROM?!
Kyra is hartstikke lief voor onze dochter maar ik zou er niet bij nadenken om hun samen in een bench te stoppen. (Ook niet met Sari overigens hoor)

Wij wonen heerlijk rustig dus met wandelen geen problemen. Ik zoek ook altijd de rustige stukken op, ga niet met haar in een druk wandelgebied lopen.
Maar als ik al eens mensen tegenkom en ik pak Kyra vast dan is altijd de reactie, oh laat maar los.
Dus die opmerkingen zoals hier op t forum die maak ik zelf niet mee.

Las in het begin over sporten/agility. Zal ongetwijfeld aan de hond (en baas) liggen maar dat was hier echt nooit een probleem. Heb jaren met haar getraind en zelfs wedstrijden gelopen. Zij had echt geen oog voor honden zodra ze in het veld was.
Waren we niet aan de beurt zat ze in de bench. Kreeg altijd complimenten erover, niemand die me wegkeek oid. Maar ik zorgde zelf wel dat niemand overlast had of "gevaar" liep.
Je weet gewoon dat je extra moet opletten.

Nu zal er hier ook nooit geen staff meer komen, ondanks dat ze altijd een speciaal plekje zullen houden.
Tineke
Zeer actief

Nicoline schreef: nou precies, en als dát al niet gecontroleerd kan worden, hoe willen ze dan speciale "klapkaakregels" gaan controleren? Is blijkbaar op papier allemaal leuk en aardig maar in de praktijk heeft iedereen er maling aan.
Die verandering zou eigenlijk ook door eigenaars zelf bewerkstelligd moeten worden.
Als jij een hond hebt die echt schade , of zelfs erger, veroorzaakt dan houd je die vast en desnoods muilkorf je. Je hoeft niet te wachten op een ernstig incident om actie te ondernemen.
En met een beetje inzicht zou je dat toch enigszins moeten kunnen inschatten.
Maar je hoeft je hond ook niet overal op af te laten denderen ook dat kun je voorkomen.
Maar dat is een utopie dat realiseer ik me wel want de wereld gaat zich niet naar jou voegen dus daar zal je rekening mee moeten houden.
Is wel het makkelijkst hoor en het meest relaxed :wink:
Afbeelding

Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Maryanne schreef:
Sandra&co schreef:
Maryanne schreef:
Je denkt dat een vragenlijst deze problematiek gaat oplossen?
bouvierpoedel
Zeer actief

Net als met verplicht helm dragen tijdens het paardrijden alle ellende voorkomt. Is het 1 niet dan wel het andere. Zijn de pitjes en stafjes de lul dan komt er wel een ander ras aan de beurt en je kunt zeiken tot je een ons weegt maar geheid dat jouw Fief ook een keer aan de beurt komt. Zo werkt het nu eenmaal.
De 1 verzint een wetje voor nr 1 en nr 1 verzint er wel weer 1 voor nr 2 en nr 2 verzint er wel weer 1 voor nr 3 en ..................Je kent het wel , het ja maar gevoel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Net als met verplicht helm dragen tijdens het paardrijden alle ellende voorkomt. Is het 1 niet dan wel het andere. Zijn de pitjes en stafjes de lul dan komt er wel een ander ras aan de beurt en je kunt zeiken tot je een ons weegt maar geheid dat jouw Fief ook een keer aan de beurt komt. Zo werkt het nu eenmaal.
De 1 verzint een wetje voor nr 1 en nr 1 verzint er wel weer 1 voor nr 2 en nr 2 verzint er wel weer 1 voor nr 3 en ..................Je kent het wel , het ja maar gevoel.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Pemba schreef:
renee-uk schreef:

Dit is mijn grootste frustratie. Ook als je wel weet wat je aan de lijn hebt, wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om daar naar te handelen.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En zo gaan de frustraties over en weer.

Verantwoordelijke SPA eigenaren gefrustreerd omdat ze weinig kans krijgen om hun verantwoordelijkheid fatsoenlijk te laten zien.

En eigenaren van niet SPA's, zoals ik, gefrustreerd vanwege de angst, en het totaal niet op afstand kunnen inschatten of de SPA die ik tegenkom daadwerkelijk een verantwoordelijke baas heeft.

Ik blijf het echt een lastige kwestie vinden.

Het lijkt wel alsof iedereen hier het erover eens is dat SPA's in handen van onverantwoordelijke bazen een groot risico zijn, en dat we het erover eens zijn dat er teveel van dat soort onverantwoorde bazen zijn.
(hetzij uit naïviteit, hetzij uit stoerdoenerij)
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Al die vermoeiende eindeloze discussies het wordt tijd voor harde actie van de politiek en duidelijke regels landelijk !!!
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Vandaag zag ik een SPA lopen en die had netjes een band over zn bek. Wat ik zo snel zag..reed op de scooter voorbij!. Verbaasde me, zie je niet vaak.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

renee-uk schreef:

Van dittum. Je wil niet weten hoe vaak er honden bij mijn staffords kwamen buurten in aanlijngebied. En dat in een omgeving waar heel veel losloopmogelijkheden zijn.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Veronique & Kyra schreef:Er moet ook gewoon iets gebeuren/veranderen want het gaat zo absoluut niet de goede kant op. Maar welk systeem of manier het beste is? Ik weet het niet.
Het is gewoon triest dat er zoveel volk rondloopt die het gewoon verkloten voor de mensen die wél zorgen dat er niks gebeurd.

Mijn nekharen gaan regelmatig overeind met het onbenul waarop sommige eigenaren praten of met hun hond omgaan. Dan lees je weer iets over een puberende staff die op z'n nummer gezet wordt door een andere hond wegens te lomp gedrag, hoe ze dat moeten oplossen en dan is serieus het advies: laat ze het zelf uitzoeken .... :roll: Dat is wachten tot de puberende staff zich niet meer op z'n nummer laat zetten ...

De zogenaamde nannydogs, ik krijg d'r jeuk van. Foto's van hond met baby in een afgesloten bench. WAAROM?!
Kyra is hartstikke lief voor onze dochter maar ik zou er niet bij nadenken om hun samen in een bench te stoppen. (Ook niet met Sari overigens hoor)

Wij wonen heerlijk rustig dus met wandelen geen problemen. Ik zoek ook altijd de rustige stukken op, ga niet met haar in een druk wandelgebied lopen.
Maar als ik al eens mensen tegenkom en ik pak Kyra vast dan is altijd de reactie, oh laat maar los.
Dus die opmerkingen zoals hier op t forum die maak ik zelf niet mee.

Las in het begin over sporten/agility. Zal ongetwijfeld aan de hond (en baas) liggen maar dat was hier echt nooit een probleem. Heb jaren met haar getraind en zelfs wedstrijden gelopen. Zij had echt geen oog voor honden zodra ze in het veld was.
Waren we niet aan de beurt zat ze in de bench. Kreeg altijd complimenten erover, niemand die me wegkeek oid. Maar ik zorgde zelf wel dat niemand overlast had of "gevaar" liep.
Je weet gewoon dat je extra moet opletten.

Nu zal er hier ook nooit geen staff meer komen, ondanks dat ze altijd een speciaal plekje zullen houden.
Precies wat jij zegt over agility. Lola deed ook behendigheid en kon als ze over de laatste sprong kwam zo doorlopen en met vier andere honden uit een bak drinken.

Met flyball peerde ze hem nog weleens met de bal om die aan iedereen te gaan laten zien.

Geen probleem tot de werkmodus uit ging even daarna.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rocco schreef:Al die vermoeiende eindeloze discussies het wordt tijd voor harde actie van de politiek en duidelijke regels landelijk !!!
Hè lieve grootmoel van me. Hou eens op met loze kreten en vertel eens hoe dat geregeld zou moeten worden dan? Je bent nu net wilders: het moet stoppen!! Maar hoe dan? Uhhh het moet stoppen!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”