Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boy is er
Moderator: moderatorteam
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Boy is er
Als hij toch krabt omdat hij jeuk heeft, vanwege een gevoelige huid bijvoorbeeld, kan apoquel uitkomst bieden. Werkt ontzettend goed tegen jeuk. Helaas is het best prijzig.
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Moeilijk hoor. Zou een zachte kap omdoen als je er zelf niet bij bent een optie kunnen zijn? Ik ken iemand met een dwangmatig likkende hond bij wie dit heel goed werkt en de hond heeft geen probleem met de kap, knaagt ermee op een bot etc., maar bijt zich niet meer kapot.
-
charley
De da en ik denken dat het een tic (aanwensel) is geworden omdat zijn huid niet rood of geiriteerd is.Alfilillo schreef:Als hij toch krabt omdat hij jeuk heeft, vanwege een gevoelige huid bijvoorbeeld, kan apoquel uitkomst bieden. Werkt ontzettend goed tegen jeuk. Helaas is het best prijzig.
De da had het wel over eventuele pillen erbij alleen zitten daar risico's aan ivm de pijnstilling die hij nu krijgt, en de eventuele extra kosten (betaal nu per 30 dagen +- € 140,-).
Die krijgt hij nu op als ik weg moet maar hij vind het maar niks en probeert de kap te slopen. Daarnaast is het probleem dat hij ook krabt, als hij niet kan likken/ bijten gaat hij ergens op zijn lichaam krabben (vandaar vermoedens tic).kathy schreef:Zou een zachte kap omdoen als je er zelf niet bij bent een optie kunnen zijn?
Wat is dit moeilijk. Ik was/ ben zo blij met Boy zijn komst en dan 5 maanden later zit je alleen maar te huilen, denken en hulp te vragen wat nu het beste is, doorgaan of toch stoppen
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik denk dat dit krabben geen reden is om te stoppen hoor... 
-
joline
- Zeer actief
Helpt de spuit tegen de jeuk wel?
Kan het niet zijn omdat hij ed, hd en artrose heeft dat hij zich eigen bijt vanwege de pijn?
Kan het niet zijn omdat hij ed, hd en artrose heeft dat hij zich eigen bijt vanwege de pijn?
-
joline
- Zeer actief
Prednison mag inderdaad niet met een NSAID maar onze vorige hond kreeg het toch regelmatig de laatste weken van zijn leven.
-
charley
De spuiten die hij de vorige keer kreeg hielpen niet echt. Wat hij nu heeft gehad weet ik niet maar tot nu toe zit er geen verbetering in.joline schreef:Helpt de spuit tegen de jeuk wel?
Dat ga ik maandag met de DA overleggen.joline schreef:Kan het niet zijn omdat hij ed, hd en artrose heeft dat hij zich eigen bijt vanwege de pijn?
Of hij Prednison bedoeld weet ik niet.joline schreef:Prednison mag inderdaad niet met een NSAID maar onze vorige hond kreeg het toch regelmatig de laatste weken van zijn leven.
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als er wel iets met de oren is later vraag dan eens om recicort oordruppels. Snoopy had ook chronisch onstoken oren met elke 2/3 maanden een uitbraak. Dan moest hij weer aan de antibiotica. Sinds we de oordruppels gebruiken (preventief 1x per week) heeft hij geen ontstoken oren meer. 
We hebben wel eerst even flinke antibioticazalf gebruikt om zeker te zijn dat alles schoon was en toen overgegaan. Dat is nu 3 maanden geleden.
We hebben wel eerst even flinke antibioticazalf gebruikt om zeker te zijn dat alles schoon was en toen overgegaan. Dat is nu 3 maanden geleden.

- Gittje
- Zeer actief
Heerlijk om te zien en te lezen hoe goed Boy het bij jou heeft. Jammer dat je zo weinig chows nog ziet de dag van vandaag en dat het vooral bij broodfokkers is dat het aanbod groot is.
Is Boy ook getest voor wat hij precies allergisch is? Het kan zijn dat hij ook jeuk krijgt van bepaalde omgevingsallergenen vb. huismijt, pollen. Pijn is erg, maar constante jeuk is ook niet te onderschatten.
Sterkte
Is Boy ook getest voor wat hij precies allergisch is? Het kan zijn dat hij ook jeuk krijgt van bepaalde omgevingsallergenen vb. huismijt, pollen. Pijn is erg, maar constante jeuk is ook niet te onderschatten.
Sterkte
-
joline
- Zeer actief
Meestal wordt er prednison tegen de jeuk gegeven. Ik denk als ik het zo lees dat het geen jeuk is, prednison werkt meestal erg snel tegen de jeuk. Ik denk dan toch meer aan pijn/stress. HD,ED en artrose tegelijk hebben is niet nikscharley schreef:De spuiten die hij de vorige keer kreeg hielpen niet echt. Wat hij nu heeft gehad weet ik niet maar tot nu toe zit er geen verbetering in.joline schreef:Helpt de spuit tegen de jeuk wel?
Dat ga ik maandag met de DA overleggen.joline schreef:Kan het niet zijn omdat hij ed, hd en artrose heeft dat hij zich eigen bijt vanwege de pijn?
Of hij Prednison bedoeld weet ik niet.joline schreef:Prednison mag inderdaad niet met een NSAID maar onze vorige hond kreeg het toch regelmatig de laatste weken van zijn leven.
-
charley
Nee hij is niet getest, dat vind de da zonde van mijn geld omdat deze test nog niet 100% betrouwbaar zou zijn. In elk geval weten we wel 100% zeker dat Boy een voedselallergie heeft want de nieuwe assistent was even vergeten dat Boy op dieet staat en heeft hem een koekje gegeven, wat een drama daarna zeg.Gittje schreef:Is Boy ook getest voor wat hij precies allergisch is?
Vandaag lijkt het beter te gaan en ik heb Boy nog niet zien likken, bijten of krabben, nu had hij de spuit ook pas gisterenavond gehad.joline schreef:Ik denk als ik het zo lees dat het geen jeuk is, prednison werkt meestal erg snel tegen de jeuk.
Ik ben zo bang dat de da dit maandag ook gaat zeggen, ik wil hier eigenlijk niet aan denken. Ik blijf hopen op een tic en dat ik dit gedrag er wel uit krijg (af leer).joline schreef:Ik denk dan toch meer aan pijn/stress. HD,ED en artrose tegelijk hebben is niet niks
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mooi dat hij vandaag nog niet gekrabd heeft. Dan lijkt de injectie toch te helpen! 
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb bij Benthor wel een allergietest laten doen. Dit was een bloedonderzoek. Benthor krijgt nu om de vier weken een injectie die ik zelf mag geven. De jeukperiode is afgenomen tot drie weken per jaar ipv zeven maanden per jaar.
-
charley
Dat is super om te lezen, geeft mij weer even positieve energie.EstherK schreef:Benthor krijgt nu om de vier weken een injectie die ik zelf mag geven. De jeukperiode is afgenomen tot drie weken per jaar ipv zeven maanden per jaar.
Tot nu toe gaat het goed met Boy en heb ik hem nog niet zien krabben, likken, bijten dus de spuit lijkt te werken. Ik hoop maandag op goed nieuws en dat ik Boy nog heel lang bij me mag houden.
-
joline
- Zeer actief
Dat is goed nieuws, dan is het dus toch jeuk! Ik zou dan even met de dierenarts overleggen wat het beste is. Pijn is geen pretje maar jeuk ook niet 
-
charley
Vanochtend en vanmiddag heeft Boy toch weer even flink gekrabd aan zijn oor en snuit, ik heb gelijk zijn poot weg gehaald en dat accepteert hij gelukkig en stopt dan ook gelijk.joline schreef:Dat is goed nieuws, dan is het dus toch jeuk! Ik zou dan even met de dierenarts overleggen wat het beste is. Pijn is geen pretje maar jeuk ook niet
Morgenmiddag moet Boy weer naar de da om te praten en kijken hoe het dan gaat. Verder zit ik veel na te denken wat wijsheid is ook ivm met al zijn andere kwalen.
-
charley
Boy is net bij de da geweest en hij denk dat het geen jeuk is omdat Boy gisterenavond toch weer is begonnen met krabben, likken en bijten. Daarnaast mag hij naast de pillen die hij nu krijgt helaas deze spuiten en eventuele pillen niet hebben, zeker niet voor langere tijd. De da denkt dat het of toch een uiting van pijn is of een aanwensel maar hij kan Boy helaas geen diagnose geven. We hebben een heel goed en eerlijk gesprek gehad en de da denkt dat het voor Boy beter is om hem te laten gaan
want hij zegt dat dit eigenlijk geen leven zo is.
Ik heb Boy nu thuis en weet het nu echt niet meer, wat moet ik nu doen
.
Wat is jullie mening? Boy laten gaan of het toch nog aankijken.
Ik heb Boy nu thuis en weet het nu echt niet meer, wat moet ik nu doen
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ach wat heftig om zo iets te horen.charley schreef:Boy is net bij de da geweest en hij denk dat het geen jeuk is omdat Boy gisterenavond toch weer is begonnen met krabben, likken en bijten. Daarnaast mag hij naast de pillen die hij nu krijgt helaas deze spuiten en eventuele pillen niet hebben, zeker niet voor langere tijd. De da denkt dat het of toch een uiting van pijn is of een aanwensel maar hij kan Boy helaas geen diagnose geven. We hebben een heel goed en eerlijk gesprek gehad en de da denkt dat het voor Boy beter is om hem te laten gaanwant hij zegt dat dit eigenlijk geen leven zo is.
Ik heb Boy nu thuis en weet het nu echt niet meer, wat moet ik nu doen![]()
.
Ik denk dat je het best zelf zo'n beslissing kunt maken. Jij maakt hem 24/7 mee en weet of hij vaker pijn/jeuk heeft dan leuke/pijnloze momenten. Ga op je gevoel af en als jij Boy nog ziet genieten, weet je wat je moet doen.
_Esmee
-
*Wolf*
- Zeer actief
Misschien nog een keer naar een holistisch dierenarts die ook aanvullende dingen als acupunctuur en Chinese kruiden doet? Ik zou hem zelf die kans in elk geval wel geven. Zoveel dingen waar de gewone dierenarts niets meer mee kan en aanvullende geneeskunde de oplossing kan zijn. Het is natuurlijk niet gezegd dat dat zeker zal helpen, het is meer om hem die kans te geven en zelf het idee te hebben er alles aan te hebben gedaan. Hoe dan ook, sterkte, niet fijn dit (understatement) 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Alternatieve geneeswijze is misschien nog een optie en anders zou ik Boy 'gewoon lekker' vol proppen met pijnstillers en wat al niet meer voor zolang hij dat nog aan kan.
Wat heftig en confronterend voor je

Wat heftig en confronterend voor je

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
charley
Boy zit al aan het maximale qua pijnstilling.Shibby schreef:Alternatieve geneeswijze is misschien nog een optie en anders zou ik Boy 'gewoon lekker' vol proppen met pijnstillers en wat al niet meer voor zolang hij dat nog aan kan.
Aan acupunctuur heb ik destijds zitten denken maar die kosten kan ik nu niet dragen.*Wolf* schreef:Misschien nog een keer naar een holistisch dierenarts die ook aanvullende dingen als acupunctuur en Chinese kruiden doet?
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje. 
Wat zou ik doen? Ik zou een second opinion vragen bij een andere kliniek.
Sterkte. Ik leef met je mee.
Wat zou ik doen? Ik zou een second opinion vragen bij een andere kliniek.
Sterkte. Ik leef met je mee.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zou een second opinion doen en als die hetzelfde zegt hem laten gaan... moeilijke beslissing. Sterkte...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Er is eind oktober, begin november een second opinion geweest en daar kwam het zelfde uit, Boy heeft veel klachten wat alleen maar erger word en niks meer aan gedaan kan worden. Daarnaast zou ik het zo doen als mijn budget het nog toeliet maar naar allen onderzoeken, medicatie, en operatie 's is mijn spaarpot bijna leeg (uitkering).EstherK schreef:Wat zou ik doen? Ik zou een second opinion vragen bij een andere kliniek.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dan was het klaar voor mij... een hond hoeft niet voor mij pijn te lijden.charley schreef:Er is eind oktober, begin november een second opinion geweest en daar kwam het zelfde uit, Boy heeft veel klachten wat alleen maar erger word en niks meer aan gedaan kan worden. Daarnaast zou ik het zo doen als mijn budget het nog toeliet maar naar allen onderzoeken, medicatie, en operatie 's is mijn spaarpot bijna leeg (uitkering).EstherK schreef:Wat zou ik doen? Ik zou een second opinion vragen bij een andere kliniek.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Ik wil nog 1 ding proberen en dat is Boy meer naar buiten in de tuin laten, dit is hij gewend. Hier leeft hij nu voornamelijk binnen ivm zijn artrose en ik zit te denken dat de ''jeuk'' misschien door de warmte komt. Vanaf morgen gaat dus de achterdeur open zodat hij in en uit kan lopen wanneer hij wil en ik ga dan noteren of, wanneer hij likt, krabt, bijt, misschien zit er wel een patroon in.
Misschien ben ik wel gek (bedenk van alles) maar ik hoop zo dat dit het probleem is.
Vrijdag moet ik terug komen bij de da en zit er dan geen verbetering in moet ik de knoop doorhakken, mocht het eerder achteruit gaan (wonden krijgen) mag ik natuurlijk eerder komen.
Misschien ben ik wel gek (bedenk van alles) maar ik hoop zo dat dit het probleem is.
Vrijdag moet ik terug komen bij de da en zit er dan geen verbetering in moet ik de knoop doorhakken, mocht het eerder achteruit gaan (wonden krijgen) mag ik natuurlijk eerder komen.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Je bent niet gek hoor, je probeert alles om de klachten te verminderen/verhelpen.charley schreef:Ik wil nog 1 ding proberen en dat is Boy meer naar buiten in de tuin laten, dit is hij gewend. Hier leeft hij nu voornamelijk binnen ivm zijn artrose en ik zit te denken dat de ''jeuk'' misschien door de warmte komt. Vanaf morgen gaat dus de achterdeur open zodat hij in en uit kan lopen wanneer hij wil en ik ga dan noteren of, wanneer hij likt, krabt, bijt, misschien zit er wel een patroon in.
Sterkte en een dikke knuffel voor jou en Boy

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Krijgt hij dan niet veel meer last van zijn gewrichten? Daar lijkt het me niet fijn voor.charley schreef:Ik wil nog 1 ding proberen en dat is Boy meer naar buiten in de tuin laten, dit is hij gewend. Hier leeft hij nu voornamelijk binnen ivm zijn artrose en ik zit te denken dat de ''jeuk'' misschien door de warmte komt. Vanaf morgen gaat dus de achterdeur open zodat hij in en uit kan lopen wanneer hij wil en ik ga dan noteren of, wanneer hij likt, krabt, bijt, misschien zit er wel een patroon in.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat een narigheid met Boy. Ik snap dat je alles wilt proberen om hem beter te maken. Ik kan je hier weinig tips of advies in geven. Heb er geen ervaring mee. Maar als niks meer helpt dan is het wellicht toch beter om afscheid van hem te nemen. Je hebt al zoveel voor hem gedaan. Veel meer kun je niet. Heel veel sterkte met alles!

-
charley
Daar zit ik ook mee maar aangezien Boy gewend is buiten te leven denk ik dat zijn huid deze warmte niet gewend is en zich uit in jeuk (denk ik hoor).Ramiek schreef:Krijgt hij dan niet veel meer last van zijn gewrichten? Daar lijkt het me niet fijn voor.charley schreef:Ik wil nog 1 ding proberen en dat is Boy meer naar buiten in de tuin laten, dit is hij gewend. Hier leeft hij nu voornamelijk binnen ivm zijn artrose en ik zit te denken dat de ''jeuk'' misschien door de warmte komt. Vanaf morgen gaat dus de achterdeur open zodat hij in en uit kan lopen wanneer hij wil en ik ga dan noteren of, wanneer hij likt, krabt, bijt, misschien zit er wel een patroon in.
Als dit niet helpt heb ik weinig keuze meer dan hem te laten gaan maar ik wil echt alles geprobeerd hebben zeker omdat Boy nog zo vrolijk en blij is en nog zoveel wilskracht heeft.Yara schreef:Maar als niks meer helpt dan is het wellicht toch beter om afscheid van hem te nemen. Je hebt al zoveel voor hem gedaan. Veel meer kun je niet. Heel veel sterkte met alles!