Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

14 januari 2017 Pilot Politiehonden Praktijkwedstrijd

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

14 januari 2017 Pilot Politiehonden Praktijkwedstrijd

Ongelezen bericht door crutz »

In Loosbroek (Noord Brabant) en ik doe mee met Inno

Afbeelding

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 14 januari 2017 Pilot Politiehonden Praktijkwedstrijd

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Spannend, leuk, succes en veel plezier :ok:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Leuk we hebben m hier in Vriezenveen de 29e weer. Uiteraard heb ik weer nachtdienst :oeps: maar hier is het zonder wedstrijd element.
Succes en veel foto's graag. :E:
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik kom ws kijken!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Leuk we hebben m hier in Vriezenveen de 29e weer. Uiteraard heb ik weer nachtdienst :oeps: maar hier is het zonder wedstrijd element.
Succes en veel foto's graag. :E:
Zullen vast foto's gemaakt worden.

Is trouwens echt een pilot wedstrijd, eerst ook al het programma proefgedraaid (niet bij geweest) en dan nu na 14 januari gaat de KNPV o.a naar aanleiding van deze dag bekijken of een praktijkwedstrijd iets is om op te nemen in het regelement van de KNPV ;)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ok klinkt niet verkeerd, je krijgt toch een heel ander beeld van sommige honden.
Gr. Aniek

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:Ok klinkt niet verkeerd, je krijgt toch een heel ander beeld van sommige honden.

Dat zeker ja, als je op die georganiseerde praktijkdagen sommige honden ziet :( in Almere vd zomer sprong er zelfs 1 van de eerste verdieping uit het raam ipv de helper te bijten :(
Inge
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Budkes schreef:Ok klinkt niet verkeerd, je krijgt toch een heel ander beeld van sommige honden.

Dat zeker ja, als je op die georganiseerde praktijkdagen sommige honden ziet :( in Almere vd zomer sprong er zelfs 1 van de eerste verdieping uit het raam ipv de helper te bijten :(
:80: :80: :80:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Leuk zien we je daar. Ik doe ook mee met Cairo. Heb er nu al zin in!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef:

:80: :80: :80:

Ja en was ook nog een hond getraind voor praktijkdagen ipv een sportprogramma :(
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Vriend (en clubgenoot) van mij doet mee. Ik had er al helemaal zin in om te komen kijken, maar ik heb die dag MCC cursus :ugh: .
Veel plezier alvast Carmen :ok:
Budkes
Zeer actief

O Carmen, ik ben erbij! Ik had me voor Vriezenveen via de app ff afgemeld bij Hans, toen zei ie dan ga je de 14e toch mee? Ff in mijn agenda gekeken en vrij weekend dus ik kom mee.
Zin in, ben benieuwd!
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Clubgenoot doet mee dus wij zullen er ook wel zijn. Lekker dichtbij ook :D
Budkes
Zeer actief

Voor mij niet echt naast de deur maar dat mag de pret niet drukken. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Voor mij zo'n 3 kwartier rijden. Doen een paar bekenden mee dus ik wil wel gaan kijken. Kobe gaat mee, die kan nog niet zo lang alleen blijven thuis. Zal ws. in de auto liggen, dus voor degenen die hem dan even willen knuffelen... dat kan! :lol1:
Groetjes Inge
Afbeelding

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zoals het er nu uitziet word ik opgehaald door een clubgenoot en kom ik iig de middag. Kobe gaat nog steeds gewoon mee, die blijft dan gewoon in de auto van mijn clubgenoot :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Budkes
Zeer actief

Wie weet kan je wel even mee naar binnen? Maar het is een pilot natuurlijk en een wedstrijd dus het zou kunnen dat het niet mag. Ik wil wel ff met hem knuffelen :lief:
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

We zien wel wat wel en niet mag. Niet naar binnen is verder geen probleem, hij is gewend om in de auto te liggen en dan laat ik hem tussendoor gewoon een paar keer even uit. Maar je mag knuffelen hoor, vindt hij nog heel leuk haha
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

M'n stamboom sport prulletje die niet meer in een bijtprogramma actief is en niet meer bij me woont mocht toch de 5de prijs (vd 38 deelnemers) mee naar huis nemen met 60 vd 70 punten. Evenveel als nr 4 maar nr 4 was op sommige oefeningen sneller want Inno werkte vrij beheerst op momenten dat er gezocht moest worden.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Goed intiatief wat ik heb begrepen dat er in de toekomst misschien gecertificeerd wordt op praktijk oefeningen....

We gaan het meer en meer zien in de toekomst dit soort wedstrijden toch verassend wat veel honden laten zien buiten de standaard aangeleerde oefeningen op bekend terrein, :wink:
Gos
Zeer actief

crutz schreef:M'n stamboom sport prulletje die niet meer in een bijtprogramma actief is en niet meer bij me woont mocht toch de 5de prijs (vd 38 deelnemers) mee naar huis nemen met 60 vd 70 punten. Evenveel als nr 4 maar nr 4 was op sommige oefeningen sneller want Inno werkte vrij beheerst op momenten dat er gezocht moest worden.
Ik heb helaas maar weinig van Inno kunnen zien omdat onze clubgenoot in een andere groep zat, maar kon wel redelijk de trapoefening zien, dus ik snap wat je bedoelt. Nummer vier was overigens helemaal niet verkeerd in deze oefeningen (andere clubgenoot weer blij want die krijgt er een pup van ;-) ).

Het viel me toch op dat van de hoogste 6 er 4 vrouwen waren :wink: Vermoedelijke verklaring van de gemiddelde KNPVer zal dan wel zijn, dat die hun hond meestal niet zo onder controle hebben en ze het daarom goed deden.....

Nummer 4 maakte overigens wel een rotsmak na het podiumstellen; dat hoogste podium kon niet tegen de want staan omdat er aan een kant nog iets tegen de muur stond. Na het lossen ging hij over op bewaken en viel daarbij in de opening tussen het podium en de muur. Ik begrijp dat je niet alle dingen kunt uitsluiten en een hond zich altijd kan blesseren bij zulke oefeningen, maar we hadden het er als publiek onderling net over gehad dat dat gat er zat, bij het wachten op het beginnen van deze oefening. Technisch gezien was er dus wel wat ruimte voor verbetering. Voor het publiek was het allemaal beperkt zichtbaar, wat natuurlijk wel logisch is gezien de locatie(s), maar wat misschien toch wel van invloed zou kunnen zijn op het aantrekken van publiek.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Overigens toen ik de punten zag bleek dat ze bedoelden nr 6 en nr 5. Nr had nl meer punten ;) dus Inno was toch sneller.

Kwam ook niet lekker uit op t podium

Afbeelding
Afbeelding

Na de trap
Afbeelding

En de bus in
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Eerste foto rechter achterpoot :O: heeft een eigen leven :wink:

Lijkt me super om mee te doen :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

mosquito1980 schreef:Eerste foto rechter achterpoot :O: heeft een eigen leven :wink:

Lijkt me super om mee te doen :ok:
Hij vergat t tweede opstapje en klapte zo door op de (borst, want enige waar hij bij kon) helper
Gos
Zeer actief

Gave foto's! Maar hij heeft er geen blessure aan overgehouden hoop ik Carmen? Ik vond Inno op de trap goed, hij bleef mooi aan de gang. Ik heb er geloof ik maar 1 of 2 gezien (heb natuurlijk niet alles gezien) die in een keer en snel de hele serie van trappen doorliepen. Ik zag er ook één die net op het punt waar hij zelf twijfelde of het wel mocht, ineens de pakwerker met barkruk in de nabij gelegen ruimte hoorde bulderen en daarop omdraaide en die wilde gaan zoeken.

Dat gezicht van Ivo, die had er duidelijk veel plezier in.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nee hij heeft gelukkig nergens last van. Hoorde vd toeschouwers dat hij bij de bus ook echt ging zoeken stoel voor stoel.
Gos
Zeer actief

crutz schreef:Nee hij heeft gelukkig nergens last van. Hoorde vd toeschouwers dat hij bij de bus ook echt ging zoeken stoel voor stoel.
Goed getraind dus met Minna :D en een prachtig resultaat!

Zoals Inno het podium op sprong gebeurde dat bij meerdere honden, hier en daar een botsing tussen podium en knie of buik. Het leek me ook nog niet zo gemakkelijk om over die gladde vloer te lopen en je dan nog goed af te zetten om het podium op te komen, zeker niet als je het niet al vaker gedaan had.
Budkes
Zeer actief

Gos schreef:
crutz schreef:M'n stamboom sport prulletje die niet meer in een bijtprogramma actief is en niet meer bij me woont mocht toch de 5de prijs (vd 38 deelnemers) mee naar huis nemen met 60 vd 70 punten. Evenveel als nr 4 maar nr 4 was op sommige oefeningen sneller want Inno werkte vrij beheerst op momenten dat er gezocht moest worden.
Ik heb helaas maar weinig van Inno kunnen zien omdat onze clubgenoot in een andere groep zat, maar kon wel redelijk de trapoefening zien, dus ik snap wat je bedoelt. Nummer vier was overigens helemaal niet verkeerd in deze oefeningen (andere clubgenoot weer blij want die krijgt er een pup van ;-) ).

Het viel me toch op dat van de hoogste 6 er 4 vrouwen waren :wink: Vermoedelijke verklaring van de gemiddelde KNPVer zal dan wel zijn, dat die hun hond meestal niet zo onder controle hebben en ze het daarom goed deden.....

Nummer 4 maakte overigens wel een rotsmak na het podiumstellen; dat hoogste podium kon niet tegen de want staan omdat er aan een kant nog iets tegen de muur stond. Na het lossen ging hij over op bewaken en viel daarbij in de opening tussen het podium en de muur. Ik begrijp dat je niet alle dingen kunt uitsluiten en een hond zich altijd kan blesseren bij zulke oefeningen, maar we hadden het er als publiek onderling net over gehad dat dat gat er zat, bij het wachten op het beginnen van deze oefening. Technisch gezien was er dus wel wat ruimte voor verbetering. Voor het publiek was het allemaal beperkt zichtbaar, wat natuurlijk wel logisch is gezien de locatie(s), maar wat misschien toch wel van invloed zou kunnen zijn op het aantrekken van publiek.
Sterker nog de nummers 1 en 2 waren vrouwen. :mrgreen: :mrgreen:
Ik "coachte" Sandra die 2e werd met Ferdi. Nou ja coachen was niet echt nodig meer met elkaar sparren over de oefeningen. Ferdi deed het gewoon top. En de nummer 1 was ook super.

Verder waren er veel goede honden bij, maar ook veel hulpzoekers.
Sommige honden zijn nu eenmaal veel intelligenter in het oplossen van problemen, het schot dat op de trap stond bijvoorbeeld had gewoon een opening aan de zijkant, daar konden ze gewoon langs. 90% van de honden zag dat niet. Dat is op zich helemaal niet erg, er gingen er ook gewoon veel overheen, maar er waren er toch ook veel die vertwijfeld terug bij de baas kwamen.

De wip buiten was helemaal een scherprechter. Veel honden kwamen uiteindelijk wel over de wip maar waren door de behoorlijke klap en de helper achter de kettingen zo van de leg dat ze amper nog durfden te bijten of die keet binnen te gaan. Ik heb de helper verschillende keren moeten zien helpen door naar buiten te komen.

En die revier oefening daar was toch ook wel moed voor nodig, in het pikkedonker, en dat zag je terug. Meerdere honden die bij de helper kwamen en er net zo snel weer van door gingen.
Maar ook daar weer goede honden hoor.

Ik vond dat ze het puik georganiseerd hadden, de dag liep verder goed. En ik heb me prima vermaakt.

:roos: sorry Carmen nog van het filmpje.....Ik ben ook zo handig met telefoons... :oeps:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”