Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boy is er
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
-
Stapper
- Zeer actief
Re: Boy is er
wat fijn voor jullie!
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Super
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat fijn dat Boy bij jou mag wonen, lekker nog genieten.
Hopelijk slaan de medicijnen aan en kan hij nog wat jaren genieten!
Hopelijk slaan de medicijnen aan en kan hij nog wat jaren genieten!
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Heerlijk nieuws!
-
charley
Gelukkig is dat gebeurd en gaat het nu heel goed met Boy. Ik hoop nog heeeel lang van hem te mogen genieten.jacq1970 schreef:Hopelijk slaan de medicijnen aan en kan hij nog wat jaren genieten!
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Dat is toch goed om te horen en Boy heeft het naar zijn zin, dat komt zijn conditie vast ook ten goede.
-
charley
Boy heeft het zeker naar zijn zin (denk ik). Als ik terug denk en foto's bekijk zie ik een zielig hoopje met een slechte conditie. Nu is hij een stuk vrolijker en actiever en heeft weer zin in het leven lijkt wel.kathy schreef:Dat is toch goed om te horen en Boy heeft het naar zijn zin, dat komt zijn conditie vast ook ten goede.
Toen ik kennis ging maken met Boy.

Boy nu, vrolijk en een stuk actiever.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Zo wat een verschil tussen die twee foto's zeg! Geweldig nieuws dat de medicijnen zijn aangeslagen. Hij kijkt op die laatste foto alsof hij de wereld aan kan!
-
charley
Ja he en dat in 17 wekenmijke schreef:Zo wat een verschil tussen die twee foto's zeg!
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Wauw dat verschil zie je zeker! Hij is mooi geworden end straalt heel wat anders uit Dan op De eerste foto. Good job
-
Alfilillo
- Zeer actief
Wat een heerlijke leeuw is het toch...
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Mooi om te zien hoe hij nu de wereld in kijkt! Top!
-
Jonas26
- Zeer actief
-
charley
En die wereld is voor hem open gegaan, zoals de da zegt Boy is van de hel naar de hemel gegaan.wolvster schreef:Mooi om te zien hoe hij nu de wereld in kijkt! Top!
-
charley
Boy heeft sinds de kerst het spelen met speelgoed ontdekt, ja een Chow die met een flostouw en knuffelbal helemaal los kan gaan. Het gebeurd nog niet super vaak maar als hij zijn touw of bal pakt is hij er heel druk mee en schut en gooit ermee en rent er dan weer achteraan. Het is heerlijk om te zien hoe hij veranderd is binnen 5 maanden. Verder gaat het met zijn gewrichten goed en hij krijgt steeds meer conditie en word met de dag sterker en sterker. Helaas gaat het met zijn oren weer minder, hij krabt er weer regelmatig aan en piept er soms ook bij. Hij blijft hier dus last van houden en de jeuk (denk dat het jeuk is) blijft dus ook terug komen, zit nu te denken wat ik hiermee moet doen.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Fijn dat hij zo lekker kan spelen!
Zit hij nog op hypoallergeen voer? Zo ja, welk soort?
Zit hij nog op hypoallergeen voer? Zo ja, welk soort?
-
charley
Ja hij krijgt nu ruim 3 maanden hypoallergeen van Prins, hier doet hij het super op en sinds dien geen diarree meer.Alfilillo schreef:Zit hij nog op hypoallergeen voer? Zo ja, welk soort?
Hij krabt eigenlijk maar aan 1 oor, dit is het oor waar de kwaadaardige gezwellen hebben gezeten. Zijn oren zijn schoon en er komt tot nu toe geen troep uit (vorige keren smerig en zwarte troep kwam eruit).
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat heeft Boy het getroffen en wat geniet jij overduidelijk van hem. Echt mooi om te lezen!
Gr. Aniek

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat leuk om dit te lezen!charley schreef:Even een leuke update van Boy.
Het gaat ondanks alles heel goed met Boy en hij loopt sinds een paar dagen zijn oude/normale rondes weer. Dit zijn wandelingen van 2x +- 45 min en 1x +- 20 min en dan wil hij eigenlijk nog verder lopen maar dat doen we nog maar even niet.
Vorige week heb ik Boy s avonds even mee genomen naar de da omdat ik weer pijnstillers moest halen en de da was zeer verrast en blij over hoe Boy binnen kwam lopen, van mijn huis naar de praktijk is zeker 10 min wandelen. De da zij dat Boy zo op deze manier nog wel een aantal gelukkige jaren kan leven maar dan moet er niks geks gebeuren of bij komen.
Verder doet Boy zijn eigen ding en moet nu zelf zijn grens gaan vinden en leren aangeven wat hij heel moeilijk vindt.
-
charley
Ik had nooit gedacht zoveel van een hond te kunnen genietenBudkes schreef:Wat heeft Boy het getroffen en wat geniet jij overduidelijk van hem. Echt mooi om te lezen!
Bedankt ik ben er ook super blij mee, alleen maak ik me weer zorgen om zijn oren (voornamelijk 1 oor waar gezwellen hebben gezeten), hij krabt hier weer regelmatig aan en ik ben nu bang dat dit probleem chronisch is.EstherK schreef:Wat leuk om dit te lezen!charley schreef:Even een leuke update van Boy.
Het gaat ondanks alles heel goed met Boy en hij loopt sinds een paar dagen zijn oude/normale rondes weer. Dit zijn wandelingen van 2x +- 45 min en 1x +- 20 min en dan wil hij eigenlijk nog verder lopen maar dat doen we nog maar even niet.
Vorige week heb ik Boy s avonds even mee genomen naar de da omdat ik weer pijnstillers moest halen en de da was zeer verrast en blij over hoe Boy binnen kwam lopen, van mijn huis naar de praktijk is zeker 10 min wandelen. De da zij dat Boy zo op deze manier nog wel een aantal gelukkige jaren kan leven maar dan moet er niks geks gebeuren of bij komen.
Verder doet Boy zijn eigen ding en moet nu zelf zijn grens gaan vinden en leren aangeven wat hij heel moeilijk vindt.
-
Alfilillo
- Zeer actief
Ok, als hij het er verder zo goed op doet, is het waarschijnlijk niet handig om van voer te veranderen.charley schreef:Ja hij krijgt nu ruim 3 maanden hypoallergeen van Prins, hier doet hij het super op en sinds dien geen diarree meer.Alfilillo schreef:Zit hij nog op hypoallergeen voer? Zo ja, welk soort?
Hij krabt eigenlijk maar aan 1 oor, dit is het oor waar de kwaadaardige gezwellen hebben gezeten. Zijn oren zijn schoon en er komt tot nu toe geen troep uit (vorige keren smerig en zwarte troep kwam eruit).
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt er iets aan het oor te zien wat afwijkt?charley schreef:Ik had nooit gedacht zoveel van een hond te kunnen genietenBudkes schreef:Wat heeft Boy het getroffen en wat geniet jij overduidelijk van hem. Echt mooi om te lezen!.
Bedankt ik ben er ook super blij mee, alleen maak ik me weer zorgen om zijn oren (voornamelijk 1 oor waar gezwellen hebben gezeten), hij krabt hier weer regelmatig aan en ik ben nu bang dat dit probleem chronisch is.EstherK schreef:Wat leuk om dit te lezen!charley schreef:Even een leuke update van Boy.
Ruwe plekken, rode plekken? En aan de binnen- of buitenkant?
Stel dat er nou echt geen aanwijzing is voor dat krabben, zou het dan een tic kunnen zijn die hij heeft ontwikkeld toen er wel wat aan de hand was? En door het krabben geïrriteerd raakt in een soort vicieuze cirkel raakt?
Als dat het geval is zou je hem kunnen trainen dat hij er beter niet aan kan zitten.
Gewoon maar een gedachte hoor! Ik ben uiteraard geen dierenarts of gedragskundige.
-
charley
Nee het oor is niet ruw, rood, smerig en er zit gelukkig ook geen bult, alles ziet er normaal uit zowel binnen als van buiten. Het enige wat ik aantref zijn een paar witte schilfers in zijn vacht.wolvster schreef:Valt er iets aan het oor te zien wat afwijkt?Ruwe plekken, rode plekken? En aan de binnen- of buitenkant?
Dat zou kunnen want vanaf het moment dat hij bij mij woont doet hij dit al en hoelang hij met de gezwellen heeft gelopen die jeukte weet ik niet.wolvster schreef:Stel dat er nou echt geen aanwijzing is voor dat krabben, zou het dan een tic kunnen zijn die hij heeft ontwikkeld toen er wel wat aan de hand was?
Als ik hem nu zie krabben haal ik zijn poot weg in de hoop dat het ophoud, in elk geval dat hij zich zelf geen pijn doet.wolvster schreef:En door het krabben geïrriteerd raakt in een soort vicieuze cirkel raakt?Als dat het geval is zou je hem kunnen trainen dat hij er beter niet aan kan zitten.
Ik zit zelf aan het litteken te denken dat hem irriteert want het is continu deze plek waar hij krabt, maar de da denkt van niet ivm met het vele oorsmeer dat hij nu al 2 keer erbij heeft gehad.
-
charley
Ik ben net toch even met Boy bij de da geweest omdat hij steeds vaker aan zijn oor krabt. De da heeft zijn oren na gekeken en deze zijn schoon en aan de buitenkant is ook niks te zien, niet rood, geen bultjes enz. De da zag dat Boy nu ook een lik/ bijt plek aan zijn staart heeft (had ik vanmiddag ook gezien) en heeft gelijk deze plek bekeken en gelukkig is deze plek nog geen wond. Zodra Boy hieraan wil likken moet ik gelijk zijn kop weg duwen ook met het krabben moet ik dat doen. De da heeft Boy weer een injectie gegeven tegen de jeuk en maandagmiddag moeten we terug komen om te kijken hoe het dan gaat. De da denkt dat het een tic is geworden van Boy en ik moet dit weekend goed gaan nadenken hoe we verder gaan, zeker omdat Boy dus elke keer op een nieuwe plek begint met likken, bijten en krabben.
Wat is het toch moeilijk
zeker omdat Boy nog zo vrolijk, actief, en zinvol in het leven staat.
Wat is het toch moeilijk
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
Vreselijk lastig om dat te moeten zien gebeuren.charley schreef:Ik ben net toch even met Boy bij de da geweest omdat hij steeds vaker aan zijn oor krabt. De da heeft zijn oren na gekeken en deze zijn schoon en aan de buitenkant is ook niks te zien, niet rood, geen bultjes enz. De da zag dat Boy nu ook een lik/ bijt plek aan zijn staart heeft (had ik vanmiddag ook gezien) en heeft gelijk deze plek bekeken en gelukkig is deze plek nog geen wond. Zodra Boy hieraan wil likken moet ik gelijk zijn kop weg duwen ook met het krabben moet ik dat doen. De da heeft Boy weer een injectie gegeven tegen de jeuk en maandagmiddag moeten we terug komen om te kijken hoe het dan gaat. De da denkt dat het een tic is geworden van Boy en ik moet dit weekend goed gaan nadenken hoe we verder gaan, zeker omdat Boy dus elke keer op een nieuwe plek begint met likken, bijten en krabben.
Wat is het toch moeilijkzeker omdat Boy nog zo vrolijk, actief, en zinvol in het leven staat.
Wij hadden ooit een hond die neurotisch aan zijn duimpje aan één poot likte.
Hem consequent afleiden was het enige wat hielp, maar je kan er niet 24/7 bij zijn.
Zolang hij zichzelf niet ernstig beschadigt zou ik het daarbij houden: dus afleiden wanneer mogelijk.
Lastig hoor. Sterkte weer!
- wolvster
- Zeer actief
- Contacteer:
-
charley
Het probleem is dat hij zichzelf wel beschadigt
, hij gaat door tot het weer een open wond is en dan begint hij blijkbaar weer op een andere plek.