Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe fietsen jullie met je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Hoe fietsen jullie met je hond

Ongelezen bericht door Jackira »

En dan bedoel ik met een hond die sterk genoeg is om je van je fiets te trekken als er een kat te bespeuren valt :wink: Het gaat om Laila, 22 kilo, niet eens een zwaargewicht, maar beresterk.

En om mij, iemand die niet op haar plaat wil gaan met de fiets omdat de hond me omver trekt. :pffff:

Dus welk tuig, welke lijn, springer of niet enz. Voordelen en nadelen als ze er zijn van bijvoorbeeld de springer of andere hulpstukken. Ik wil geen fietshelm op :mrgreen:
*Wolf*
Zeer actief

Re: Hoe fietsen jullie met je hond

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ha, lotgenoot :D

Ik fiets niet (meer) met mijn beresterke kattenhatende hond. De kans is te groot dat ik een smak ga maken. Heb wel een bakfiets aangeschaft, die kan hij niet omver trekken, en fietst best lekker :D

Dus aan mij heb je niet veel, hoewel ik zeer benieuwd ben of er een waterdichte oplossing is voor deze situatie. Ik betwijfel het want op een gewone fiets zit je gewoon echt niet stabiel, ongeacht de tuigages en hulpmiddelen die je eraan hangt voor je hond.

Nog even een toevoeging: ik vertrouw mezelf ook niet, in die zin dat ik schrik als ie een ruk zou geven aan, zeg, een springer. Dan zou ik zelfs eerder vallen omdat ik báng ben te gaan vallen, ook al zou dat technisch gezien niet mogelijk zijn :roll: (als het duidelijk is wat ik bedoel).
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Met een springer aan de fiets (tuig) en een lijn in mn hand (halsband). Werkt perfect!
Laatst gewijzigd door malinois op 11 dec 2016 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik fiets gewoon met een jachtlijntje met Karel (40 kilo ongeveer). Maar hij laat het wel uit zijn hoofd om achter een kat aan te gaan haha. Ik ben in het begin heel streng, je mag maar 1 ding en dat is meedraven en verder helemaal niets. Meestal issie heel braaf, toevallig heb ik m vorigeweek nog stijfgevloekt omdat ie ineens opzij trok toen ik al aan het afstappen was voor een plaspauze :D
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

malinois schreef:Met een springer aan de fiets en een lijn in mn hand. Werkt perfect!
Hier ook, probeer wel op tijden en routes te fietsen dat ik geen andere honden tegen kom (hopelijk). De keer dat we een hond tegen kwamen en ze uitviel heb ik geen smak gemaakt iig. :P
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

De hond aan een tuigje en gewoon aan een lijn die ik in mijn hand houd. En alleen overdag fietsen, niet in het donker of in de schemering, want dan wemelt het hier van de katten. Alsnog kijk ik altijd goed om me heen of ik ergens een kat spot, dan zie ik het eerder en kan ik even aandacht vragen, zodat we de kat normaal kunnen passeren.
Springer vond ik hier toch wat eng, omdat Amoz tijdens het fietsen ook wel eens plotseling stil gaat staan als hij in een zijstraat een kat ziet. Met de lijn heb ik dan iets meer controle en die kan ik zo nodig loslaten als hij heel abrupt stopt.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 11 dec 2016 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Halsband om en lijn in de hand en ook vast aan de springer in een tuig. Aan het tuig mag hij namelijk soms ff losgaan.
Van de week heb ik ondervonden dat smorgens heel vroeg in het donker over de dijk niet zo handig is :blauwoog: Lijkt wel katten hangplaats.. En ja ik was heel ff niet bij de les en Nox trekt zo hard dat de springer (origineel geen rommel) krom trok. Ik weigerde van m'n fiets te vallen, maar dat was wel pittig. En ik kon niet meer verder fietsen door de verbogen springer. Dus ik fiets wel wanneer het licht is of in ieder geval niet over de dijk in het donker.
Ondanks deze ervaring vind ik een springer erg fijn, ik heb er pas sinds kort 1, nooit eerder gebruikt. Je hond loopt niet in je wiel wanneer hij ineens links zou willen.

Edit: Met andere honden altijd alleen halsband en lijn in de hand. Ligt ook erg aan de hond en je eigen voorkeur uiteraard.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Met springer en riem aan halsband in mn hand.

Juma weegt slechts 8 kilo, maar kan vreselijk trekken.
Eerst fietste ik met haar zoals ik met Boomer fietste, tuigje om en riem in mijn hand, maar Boomer is tijdens fietsen bezig met meelopen, Juma is met alles bezig behalve meelopen, want ze doet niets liever dan heel hard rennen en hoeft daar dus niet op te letten. Met als gevolg dat ze volle aandacht had voor de omgeving.
Met een springer heeft ze dat ook, maar heb ik meer zekerheid dat ze mij niet omver kan trekken en inmiddels heeft Juma ook door dat ze toch echt op mij moet letten.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

kyra aan de hand en sookie erachter aan de springer vast.Beide een tuig aan.Al heb ik laatst Kyra gewoon aan de halsband gedaan, ze bleef zo netjes naast me.
maar zij haten geen katten en zijn goed op mij gericht tijdens het fietsen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Met een fiets met achteruit trap rem. Dus geen handremmen. En met halsband dus niet met tuig en als hij er vandoor gaat dan til ik hun voorkant omhoog.
Maar ik heb vroeger met mijn nogal onstuimige Bulmastiff gewoon gefietst met de gentle Leader en dat ging super. Later toen hij wat ouder en rustiger werd ging hij ook aan de halsband.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Hier ook een loeisterke enthousiaste viervoeter.
Hond heeft tijdens het fietsen een tuig van ruffwear aan en aan de fiets heb ik een easy walker.
Ik heb wel een zware bakkersfiets.
Ik ben begonnen met de eerste weken alleen maar met de fiets ad hand lopend ernaast.
Telkens als ie begon te trekken of wat leuks zag stond ik stil. Als ie weer netjes naast de fiets stond of zat kreeg ie wat lekkers. Daarna hetzelfde maar dan fietsend. Kost heeeel veel tijd en geduld, maar zo hebben we het langzaam opgebouwd
Voordat we echt gaan fietsen doen we een warming up(lopen met de fiets ad hand) waarbij de hond dan ad gewone (langere) riem zit en hij ook mag snuffelen en plassen/ poepen.
Zodra we echt gaan fietsen gaat ie aan de easy walker vast. Vanaf dan mag ie niet meer snuffelen/plassen/poepen.
Pas weer als we bij een losloopgebied zijn..
Soms als ie nu een brommer of kat ziet waar ie achteraan wil dan stop ik weer gelijk.. Gebeurd gelukkig steeds minder..
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik fiets vaak met een gentle-leader. Ik weiger van mijn fiets getrokken te worden als Zappa een kat ziet. Ik ben niet zo van al die aannames over nekletsel. Mijn dierenartsen hebben nog nooit een "nekletsel door fietsen-hond" op het spreekuur gehad, dus op de spreekwoordelijke uitzondering na, zal het risico wel meevallen.
Idioot doen aan de riem levert overigens een woeste baas op dus hij gedraagt zich redelijk.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ik lees vaak met bewondering voor het geduld en verwondering de weg die mensen bewandelen om met hun hond te gaan fietsen. Tijden met de fiets aan de hand lopen etc.
Als een hond van mij oud genoeg is om aan de fiets te lopen dan pak ik de fiets. Zet de hond aan de goede kant naast de fiets. Houdt hem ff kort zodat hij niet voor het voorwiel kan komen. Stap op en fiets weg. En de hond moet gewoon mee. Er wordt niet geouwehoerd naast de fiets. We stoppen niet abrupt om aan een grasspriet te snuffelen, dat doen ze allemaal 1 keertje en daarna niet meer want ik fiets door en dat is niet fijn.
De beloning is voor allemaal dat ze al snel los mee mogen racen naast de fiets omdat we dan buiten in de natuur zijn en dat ze daar mogen snuffelen wat ze willen. Dan wacht ik trouwens ook niet op ze. Dus houden ze me vanzelf wel in de gaten.
Naast de fiets lopen is voor mij net zo vanzelfsprekend als naast mij lopen. En voor hun ook. Ik vraag me eerlijk gezegd af of je het je hond niet veel moeilijker maakt door er zo'n project van te maken.
Maar ik heb er ook gewoon het geduld niet voor. Duidelijker wordt het in ieder geval wel voor ze op deze manier.
Fiets uit de schuur is we gaan, en daar worden ze zonder uitzondering blij van. En ze lopen allemaal zonder problemen mee.
Gr. Aniek

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

Budkes schreef:Ik lees vaak met bewondering voor het geduld en verwondering de weg die mensen bewandelen om met hun hond te gaan fietsen. Tijden met de fiets aan de hand lopen etc.
Als een hond van mij oud genoeg is om aan de fiets te lopen dan pak ik de fiets. Zet de hond aan de goede kant naast de fiets. Houdt hem ff kort zodat hij niet voor het voorwiel kan komen. Stap op en fiets weg. En de hond moet gewoon mee. Er wordt niet geouwehoerd naast de fiets. We stoppen niet abrupt om aan een grasspriet te snuffelen, dat doen ze allemaal 1 keertje en daarna niet meer want ik fiets door en dat is niet fijn.
De beloning is voor allemaal dat ze al snel los mee mogen racen naast de fiets omdat we dan buiten in de natuur zijn en dat ze daar mogen snuffelen wat ze willen. Dan wacht ik trouwens ook niet op ze. Dus houden ze me vanzelf wel in de gaten.
Naast de fiets lopen is voor mij net zo vanzelfsprekend als naast mij lopen. En voor hun ook. Ik vraag me eerlijk gezegd af of je het je hond niet veel moeilijker maakt door er zo'n project van te maken.
Maar ik heb er ook gewoon het geduld niet voor. Duidelijker wordt het in ieder geval wel voor ze op deze manier.
Fiets uit de schuur is we gaan, en daar worden ze zonder uitzondering blij van. En ze lopen allemaal zonder problemen mee.
ik had de eerste keer fietsen met kyra nog geen idee hoe ze het ging doen, ze is bang voor langsrijdende auto's en fietsen, niet super bang maar wel dat ze ze ontwijkt het liefst.
Dus ik heb haar voor de zekerheid een tuig om gedaan maar daarna zijn we gewoon gelijk een stuk gaan fietsen, niet eerst oefenen en steeds vaker of verder maar gewoon gelijk door.
Maar dat was omdat ze het zo geweldig deed anders had mijn aanpak waarschijnlijk anders geweest.
Nu kan ze gewoon aan de halsband aan de riem en omdat sookie niet alleen thuis kan blijven hang ik die aan de springer en zij loopt dan achter kyra aan, zo kan ik met 2honden tegelijk fietsen.
En of ze dan tuig of halsband aanhebben maakt gelukkig niet uit omdat ze het leuk vinden. Als ze katten zouden jagen weet ik niet ,dan zouden ze dubbel gezekerd moeten zijn denk ik en ik stevig mijn fietsvasthoudend :tongue: in de hoop dat ze me niet omtrekken :blauwoog:
Budkes
Zeer actief

Eefje83 schreef:
Budkes schreef:Ik lees vaak met bewondering voor het geduld en verwondering de weg die mensen bewandelen om met hun hond te gaan fietsen. Tijden met de fiets aan de hand lopen etc.
ik had de eerste keer fietsen met kyra nog geen idee hoe ze het ging doen, ze is bang voor langsrijdende auto's en fietsen, niet super bang maar wel dat ze ze ontwijkt het liefst.
Dus ik heb haar voor de zekerheid een tuig om gedaan maar daarna zijn we gewoon gelijk een stuk gaan fietsen, niet eerst oefenen en steeds vaker of verder maar gewoon gelijk door.
Maar dat was omdat ze het zo geweldig deed anders had mijn aanpak waarschijnlijk anders geweest.
Nu kan ze gewoon aan de halsband aan de riem en omdat sookie niet alleen thuis kan blijven hang ik die aan de springer en zij loopt dan achter kyra aan, zo kan ik met 2honden tegelijk fietsen.
En of ze dan tuig of halsband aanhebben maakt gelukkig niet uit omdat ze het leuk vinden. Als ze katten zouden jagen weet ik niet ,dan zouden ze dubbel gezekerd moeten zijn denk ik en ik stevig mijn fietsvasthoudend :tongue: in de hoop dat ze me niet omtrekken :blauwoog:
Dikke kans dat het zo goed ging juist omdat je er een no nonsense ding van maakte. Had ze ook geen tijd om zich overal druk over te maken. En het was niet nodig want dat deed jij immers ook niet. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

dat zal best kunnen maar dat wist ik natuurlijk niet van tevoren. En ze is wel echt sterk genoeg om me omver te trekken dus ik vond het nog best spannend moet ik zeggen. En ik snap Ria's vraag daarom ook wel.
Budkes
Zeer actief

dat zal best kunnen maar dat wist ik natuurlijk niet van tevoren. En ze is wel echt sterk genoeg om me omver te trekken dus ik vond het nog best spannend moet ik zeggen. En ik snap Ria's vraag daarom ook wel.
O Jazeker snap ik die. Maar daar doelde ik ook zeker niet op. Ze fietste toch ook al lang met haar hond. Maar heeft een hond die haar van de fiets trekt om katten. En daar had ik al een ander antwoord op gegeven. :mrgreen: fietsen met terugtraprem en zo. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

oh dat wist ik niet, dat ze al langer met haar fietste, dan heb ik niet goed gelezen. :roos:
Dacht dat het voor het eerst moest gaan plaatsvinden en daar waren mijn antwoorden op gericht :D
Budkes
Zeer actief

Eefje83 schreef:oh dat wist ik niet, dat ze al langer met haar fietste, dan heb ik niet goed gelezen. :roos:
Dacht dat het voor het eerst moest gaan plaatsvinden en daar waren mijn antwoorden op gericht :D
:ugh: eeuh nu weet ik t ook niet meer, nu ik terug lees. Ik ging daar eigenlijk van uit. :oohja:
Gr. Aniek

Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

nou ja hoe dan ook zou dat no-nonsense beleid gewoon prima zijn natuurlijk.
gelijk duidelijk maken dat er doorgelopen word en zelf scherp zijn op je omgeving, vooruitzien is regeren.
Als ik een andere hond nader, waarschuw ik de dames ook te negeren en niet in de lijn te hangen.
En vooralsnog kan ik dat met mijn stem prima.
Kyra is een dochter van Ria's hond, als Kyra op d'r moeder lijkt dan doet Laila het vast ook keurig
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alleen omdat ik jong begin met naast de fiets 7/8 mnd loop ik eerst een keer een stuk met de fiets tussen pup en mij in. Als dat goed gaat fiets ik de laatste meters terug. Vanaf dan gaan we alleen fietsend oefenen maar wel kleine afstanden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef:Alleen omdat ik jong begin met naast de fiets 7/8 mnd loop ik eerst een keer een stuk met de fiets tussen pup en mij in. Als dat goed gaat fiets ik de laatste meters terug. Vanaf dan gaan we alleen fietsend oefenen maar wel kleine afstanden.
Zo ben ik ook begonnen met Amy en Amoz. Niet vanwege de leeftijd, maar omdat ze de fiets een raar ding vonden. Eerst een stukje lopen, dan weten ze ook meteen dat er een trapper aan de fiets zit waar ze niet tegenaan moeten lopen :mrgreen: Wat bochtjes naar rechts maken, zodat ze leren achter het voorwiel te blijven en daarna kleine stukjes fietsen en zo opbouwen.
Bij mij dragen ze een tuig omdat ze op sommige stukken mogen trekken, vooral Amoz vindt dat érg leuk. Zullen de huskygenen wel zijn ;-)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DeDiana schreef:
malinois schreef:Alleen omdat ik jong begin met naast de fiets 7/8 mnd loop ik eerst een keer een stuk met de fiets tussen pup en mij in. Als dat goed gaat fiets ik de laatste meters terug. Vanaf dan gaan we alleen fietsend oefenen maar wel kleine afstanden.
Zo ben ik ook begonnen met Amy en Amoz. Niet vanwege de leeftijd, maar omdat ze de fiets een raar ding vonden. Eerst een stukje lopen, dan weten ze ook meteen dat er een trapper aan de fiets zit waar ze niet tegenaan moeten lopen :mrgreen: Wat bochtjes naar rechts maken, zodat ze leren achter het voorwiel te blijven en daarna kleine stukjes fietsen en zo opbouwen.
Bij mij dragen ze een tuig omdat ze op sommige stukken mogen trekken, vooral Amoz vindt dat érg leuk. Zullen de huskygenen wel zijn ;-)
Hier ook een tuig aan de springer. Dan kunnen ze zich ook even uitleven als t nodig is.
Xavi heeft dat echt nodig... bij Xygan zal de lijn naar t tuig niet snel strak staan... :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

naar het werk aan tuig en halsband, beide riemen in de hand. Ze bekijkt geen mensen en bij boerderijhonden laat ik ze dan gewoon trekken zodat het snel voorbij is. ik leer het ook gewoon aan door meteen te fietsen, lopen ze voor het wiel, rij ik er gewoon tegen. Daar houden ze dan wel rekening mee door op zij te kijken bij obstakels maar wel gewoon rechtdoor te blijven lopen :wink:
Mountainbike ritten zijn aan een trekharnas en hangen ze vast aan een stang aan het stuur.

bij de mountainbike ritten heb ik enkel stemcontrole. de keer dat ze over de gracht springen interessanter vinden om een konijn te pakken, is dus pech voor mij. Maar ook voor hun want dan krijgen ze een mtb tegen hun kop gegooid de moment dat ik er niet meer opzit maar ze die wel meesleuren over de gracht en dat zorgt wel dat ze de volgende keer mijn stemcommande toch wel voor lief aannemen :engel:
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Je moet eerst zorgen dat je controle hebt over je hond. gaat je hond reageren op katten dan moet je het probleem daar
eerst aanpakken dus eerst zonder fiets.

Heb nooit problemen gehad met mijn honden ik let zeer goed op en heb gewoon goede controle over mijn hond van 9 maanden
gewoon op lijntje van 1 meter 20 aan de halsband oma fiets met terug trap rem ,stem controle en in ontspannen draf laten lopen niet in galop. Bij mij is nee- NEE met of zonder fiets en dat weet hij ook af en toe belonen als de hond het goed doet.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb ook een beresterke hond, 23 kilo. Ik fiets met korte leren riem in m'n hand, dat vind ik veiliger dan aan de fiets omdat ik de hond kan corrigeren. Wat soms nodig is omdat ze vooral de eerste paar straten hard trekt (daarna niet meer, dan komt ze in de zone). Oor draagt dan grwoon het antitrektuig dat ze altijd draagt. Dat helpt tegen het trekken, maar ik geloof niet dat ik met Oor zou durven fietsen als ze de neiging had om achter katten aan te gaan of andere plotselinge bewegingen te maken. Dan lig ik zo op mn smoel.
Eefje83
Zeer actief

Cleva schreef:
Rocco schreef:Je moet eerst zorgen dat je controle hebt over je hond. gaat je hond reageren op katten dan moet je het probleem daar
Niet hoor.
Er kan allerlei gedonder spelen maar als ik op de fiets zit en dus zelf de tandartsrekening mag betalen als je gaat lopen klooien wordt er niet, ik herhaal NIET geklooid.

Kittig kijken en lopen. Als Sandra Remer het kan kun jij het ook.
:LOL: :LOL:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Rocco schreef:Je moet eerst zorgen dat je controle hebt over je hond. gaat je hond reageren op katten dan moet je het probleem daar

.
Goh.... Echt?
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Trouwens, het is mijn ervaring dat de hond tijdens het fietsen in "the zone" komt, en dat ze dan nergens meer oog voor hebben. Ook niet voor katten of andere honden waar ze die normaal wel interessant zouden vinden. Als ik het niet vertrouw ga ik gewoon sneller fietsen.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Duke zit aan de springer. Ik vind het ideaal. De enige keer dat hij geprobeerd heeft plots uit te wijken vanwege een kat werd hij zo effectief gecorrigeerd dat hij het daarna nooit meer geprobeerd heeft, de fiets werd daarbij totaal niet uit zijn balans gehaald. Hij trekt af en toe wel wat, maar vanwege die springer heeft dat 0 effect op de fiets. En Duke is toch bijna 30 kilo.

Ik was begonnen met de lijn in de hand, maar dan was ik zó bezig met de omgeving en wat er allemaal gebeurde, en met maar 1 hand aan de fiets grotendeels. En de keer dat hij toen ineens ergens wilde stoppen werd ik dus wél half van mijn fiets gesleurd. Nu is het gewoon opstappen en fietsen, en Duke heeft in no time geleerd keurig mee te lopen.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 11 dec 2016 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”