mijke schreef:het is toch gewoon logisch dat een SPA als ie weinig andere honden tegen komt minder de kans heeft om te flippen dan als ie tijdens elke wandeling tig honden tegen komt? En als ie dan ook nog verplicht op dat enige losloopveldje gezellig met andere hondjes moet spelen want ja dat is de enige plek waar ze los mogen dan is de kans op incidenten daar sowieso veel groter dan in de polder.Paisley schreef:Ah dat zie ik hier ook. Ik heb een tijdje in een tokkenwijk gewoond waar je struikelde over de staffordkruisingen, maar waar ik nu woon, zijn mensen vaak helemaal niet bekend met het slechte imago.Hippo schreef: Misschien heb ik makkelijk spreken, ik woon in een dorpje waar ik weinig honden tegen kom en Hippo vaak niet eens als 'vechthond' wordt herkend.
En er gebeurt ook nooit wat, de klapkaken hier is niets mis mee.
Misschien zijn het ook vooral de klapkaken in steden die in drukke plekken worden uitgelaten de types die na verloop van tijd uit de bocht kunnen schieten![]()
Ik merk aan mijn honden ook dat ze in deze omgeving zijn veranderd, al waren ze in de stad ook probleemloos. Maar de rust doet ze goed.
Natuurlijk is de kans op incidenten kleiner omdat er minder contact is, maar allicht (ik denk van wel) zijn klapkaken op het platteland ook gewoon rustiger en kalmer in hun kop doordat er minder prikkels zijn, en daardoor opgroeien zonder de trigger om hond-agressief te worden.