Marike1996 schreef:Marjoleine schreef:Ik zou een kruising beagle eigenlijk wel een risico vinden vanwege de beagle.
Ik heb niets tegen kruisingen hoor, mits goed gedaan en de ouders goed gekozen maar een beagle?
Mag ik vragen waarom?
Wij zijn nog erg zoekende namelijk en dachten dat we een goede keus hadden gemaakt met de mopshond, maar nu beginnen we wel te twijfelen.. Kruisingen vind ik vrij tricky..
Waarom de beagle niet? Omdat ik ze niet de makkelijkste vind en in de F1 (eerste generatie) zie je dat vaak nog behoorlijk sterk terug.
Of bedoel je waarom ik niets tegen kruisingen heb?
Ik ben dol op rashonden, vanwege de geëigende redenen: je weet wat je kunt verwachten enzovoorts.
Maar veel rassen zijn minder gezond door te krappe fokkerij of doordat men is doorgeslagen in fokken op type.
Daarom ben ik een voorstander van open stamboeken. Maar ik denk wel dat je erg moet opletten wat je er dan in fokt.
Ik begeleid hier en daar outcross-projecten en andere fokprojecten en daardoor weet ik dat je snel het oorspronkelijke type terug hebt, maar met name de F1 kan best veel trekjes hebben van het gebruikte ras. En deze karakters lopen wel erg sterk uiteen.
Ik hoop van harte dat het allemaal gaat lukken bij Commedia; ik vind de mops een leuk ras en het zou erg jammer zijn als ze verdwenen door die slechte fokkerij. Maar juist doordat ik betrokken ben hierbij weet ik dus ook welke mensen er (in mijn ogen) goed mee bezig zijn, vandaar mijn verwijzing naar de club.
Via pb wil ik je wel namen geven