Wat vinden jullie ervan?

Moderator: moderatorteam
Ik vind ze inderdaad ook leuk passen! Jammer dat er zo weinig fokkers zijn. Maar wij hebben nu toch nog geen ruimte voor een derde (ik moet ook eerst nog even bijkomen van de tweede...) en we gaan over 1,5 jaar voor 1 tot 2 jaar emigreren dus het zal nog wel even duren voor er hier eentje rondloopt.Tamara81 schreef:Heel mooi! Past wel goed bij jouw honden, Rosaly.
Een compacte mooie herder.
Wel ooit van gehoord toen ik nog dagelijks met mn neus in honden encyclopedieën zat en shows af ging.
Waar komen ze vandaan? (Scandinavie denk ik zo); en waar werden ze voor gebruikt? Is het een gezond ras?
En als ie nou gepost was als foto van een asielkruisinkje?*Wolf* schreef:Ik ken er eentje, die is donkerder van kleur, lang zo mooi niet als die op de foto. Een beetje een onooglijk hondje vind ik het altijd. Heel energiek, verder wel lief geloof ik. Maar ja, ik heb niets tot weinig met rashonden, dus ik zie er dan weer het speciale niet van. (Hoewel ik die op de foto hierboven wel aantrekkelijk vind, tenminste, ik snap dat je erop kan vallen.)
Je verwoordt precies wat ik dacht. Als 'onooglijk hondje' uit het asiel had *Wolf* het speciale wel gezien vermoed ik zo.kipo schreef:En als ie nou gepost was als foto van een asielkruisinkje?*Wolf* schreef:Ik ken er eentje, die is donkerder van kleur, lang zo mooi niet als die op de foto. Een beetje een onooglijk hondje vind ik het altijd. Heel energiek, verder wel lief geloof ik. Maar ja, ik heb niets tot weinig met rashonden, dus ik zie er dan weer het speciale niet van. (Hoewel ik die op de foto hierboven wel aantrekkelijk vind, tenminste, ik snap dat je erop kan vallen.)
Ieder voor zich hoor, maar ik vind dat je een beetje doorslaat in je 'ik heb niks met rashonden'.
Serieus. Ik vind dit steeds raarder worden. Alsof een kruising herplaatser de nieuwe trend moet zijn.*Wolf* schreef:Ik ken er eentje, die is donkerder van kleur, lang zo mooi niet als die op de foto. Een beetje een onooglijk hondje vind ik het altijd. Heel energiek, verder wel lief geloof ik. Maar ja, ik heb niets tot weinig met rashonden, dus ik zie er dan weer het speciale niet van. (Hoewel ik die op de foto hierboven wel aantrekkelijk vind, tenminste, ik snap dat je erop kan vallen.)
Maar je hebt het wel zeer treffend verwoord.Budkes schreef:-edit- ik was weer eens mosterd na de maaltijd zie ik
Nou idd. Ik val op een type hond. Met of zonder stamboom, kruising, ras of onherleidbaar. Ik krijg de kriebels bij zo'n opmerking dezelfde kriebels als bij fokkers die zich alleen hun ras superieur vinden alles wat geen boom heeft waardeloos vindt.-Lilo- schreef:Je verwoordt precies wat ik dacht. Als 'onooglijk hondje' uit het asiel had *Wolf* het speciale wel gezien vermoed ik zo.kipo schreef:En als ie nou gepost was als foto van een asielkruisinkje?*Wolf* schreef:Ik ken er eentje, die is donkerder van kleur, lang zo mooi niet als die op de foto. Een beetje een onooglijk hondje vind ik het altijd. Heel energiek, verder wel lief geloof ik. Maar ja, ik heb niets tot weinig met rashonden, dus ik zie er dan weer het speciale niet van. (Hoewel ik die op de foto hierboven wel aantrekkelijk vind, tenminste, ik snap dat je erop kan vallen.)
Ieder voor zich hoor, maar ik vind dat je een beetje doorslaat in je 'ik heb niks met rashonden'.