een beetje abnormaal (en vreselijk irritant), dus de vraag of jullie honden dit ook doen:
Puchu, gewoon een lange spitse snuit, snurkt sinds een maand of 2 als een bouwvakker
Hij snurkt als hij languit op zijn zij ligt; ligt hij op zijn rug of opgerold, dan snurkt hij niet. Helaas is zijn favoriete slaaphouding
languit op zijn zij en hoor ik avond aan avond urenlang zijn gesnurk
Ik heb er wat over gelezen en daar stond eigenlijk dat honden, net als mensen, vooral snurken als ze op hun rug liggen, maar dat is
dus juist bij Puchu niet het geval.
Ook maakt hij zo af en toe, niet in slaap hoor maar gewoon wakker dus, een soort kokhals geluiden, maar niet om over te geven, maar
meer of er iets vastzit in zijn keel. Dat is ook nieuw dus, maar komt af en toe voor (zeg maar net het geluid als ze aan het kluiven zijn
en er zit een te groot stuk in hun keel en dat ze dat eruit willen hebben, maar hij doet het dus ook af en toe als hij niks kluift of eet).
Hij wordt al wat ouder, in januari 10, maar dit extreme snurken heb ik nog nooit meegemaakt bij een hond. Zelfs Kaya, Rottweiler en dus
iets kortere snuit, deed dit niet in deze mate.
Herkent iemand dit en is het volkomen onschuldig of toch iets waarmee ik beter naar de dierenarts kan gaan? Alhoewel die natuurlijk
in zijn keel/luchtpijp moet kijken en hij na de laatste vreselijke narcose, dus echt niet meer onder narcose gaat behalve als er levensgevaar
dreigt.