Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Extreem snurken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Extreem snurken

Ongelezen bericht door Caro. »

Misschien een ontzettend domme vraag, want natuurlijk weet ik dat honden kunnen snurken, maar ik vind het toch wel
een beetje abnormaal (en vreselijk irritant), dus de vraag of jullie honden dit ook doen:

Puchu, gewoon een lange spitse snuit, snurkt sinds een maand of 2 als een bouwvakker :schrik:
Hij snurkt als hij languit op zijn zij ligt; ligt hij op zijn rug of opgerold, dan snurkt hij niet. Helaas is zijn favoriete slaaphouding
languit op zijn zij en hoor ik avond aan avond urenlang zijn gesnurk :ugh:
Ik heb er wat over gelezen en daar stond eigenlijk dat honden, net als mensen, vooral snurken als ze op hun rug liggen, maar dat is
dus juist bij Puchu niet het geval.

Ook maakt hij zo af en toe, niet in slaap hoor maar gewoon wakker dus, een soort kokhals geluiden, maar niet om over te geven, maar
meer of er iets vastzit in zijn keel. Dat is ook nieuw dus, maar komt af en toe voor (zeg maar net het geluid als ze aan het kluiven zijn
en er zit een te groot stuk in hun keel en dat ze dat eruit willen hebben, maar hij doet het dus ook af en toe als hij niks kluift of eet).

Hij wordt al wat ouder, in januari 10, maar dit extreme snurken heb ik nog nooit meegemaakt bij een hond. Zelfs Kaya, Rottweiler en dus
iets kortere snuit, deed dit niet in deze mate.

Herkent iemand dit en is het volkomen onschuldig of toch iets waarmee ik beter naar de dierenarts kan gaan? Alhoewel die natuurlijk
in zijn keel/luchtpijp moet kijken en hij na de laatste vreselijke narcose, dus echt niet meer onder narcose gaat behalve als er levensgevaar
dreigt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Re: Extreem snurken

Heavy schreef:Gebruik je nog iets kalmerends voor zijn angsten?
Ja, Selgian krijgt hij, maar ik lees hier niets over in de bijsluiter :oeps:
Ik dacht daar ook al aan, maar ik kan er dus niets over vinden dat het hiermee te maken kan hebben.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik zou er toch een neus - en keelinspectie tegenaan gooien bij de dierenarts.
Toch wel? Dus je vindt het wel abnormaal dat een hond met een normale lange snuit in deze mate snurkt?

Ik vind het zo gek dat hij dus opgerold en op zijn rug niet snurkt. Nu maak ik 'm steeds wakker in de hoop dat hij anders gaat liggen (zojuist gedaan
en hij is gelukkig weer opgerold gaan liggen) en dan is het meteen over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Het is natuurlijk raar dat hij opeens zo snurkt. Het kan een neustumor zijn. Heeft ie ook uitvloeiing uit de neus?
Nee niks en ook niet kortademig of wat dan ook. Alleen die kokhals geluiden zijn ongeveer tegelijk gekomen, maar dat kan hij ook dagen niet
doen en dan ineens weer wel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Caro. schreef:
Heavy schreef:Gebruik je nog iets kalmerends voor zijn angsten?
Ja, Selgian krijgt hij, maar ik lees hier niets over in de bijsluiter :oeps:
Ik dacht daar ook al aan, maar ik kan er dus niets over vinden dat het hiermee te maken kan hebben.
Is bij mensen wel zo dus ik denk bij honden ook . Heavy snurkt trouwens ook behoorlijk zonder dat ze iets krijgt van medicijnen ofzo . Vooral na een tijdje buiten geweest te zijn met koud weer . Ze ligt dan ook op haar zij .
Dat wist ik niet dat het bij mensen een bijwerking is, maar in de bijsluiter staat er niets over, al zal het me ook weer niet verbazen hoor dat iets
niet vermeld wordt :oeps:

Puchu heeft dus nooit gesnurkt, niet in het minste en ineens echt uren achter elkaar. Het is geen keiharde snurk, maar wel wel echt bij iedere ademhaling een snurkgeluid. Het is zooooooo irritant :Q: maar buiten dat, maak ik me dan ook weer een beetje zorgen of dit wel normaal is dat een hond zo van
de ene op de andere dag gaat snurken en ook precies de houding waarin hij dat doet.
Afbeelding
A good dog never dies...

ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Omdat het zo ineens is ontstaan zou ik er zeker een bezoek aan de dierenarts aan wagen. Het kan kennelkuch zijn, hoewel dat meestal leidt tot kuchen tijdens en na actie.

Een andere optie is tijdens het telefonisch spreekuur van Dr. Strikkers van Dierenkliniek Sleeuwijk met hem overleggen. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 8.00 en 8.30 uur, via 0183-301708.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ZorroMax schreef:Omdat het zo ineens is ontstaan zou ik er zeker een bezoek aan de dierenarts aan wagen. Het kan kennelkuch zijn, hoewel dat meestal leidt tot kuchen tijdens en na actie.

Een andere optie is tijdens het telefonisch spreekuur van Dr. Strikkers van Dierenkliniek Sleeuwijk met hem overleggen. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 8.00 en 8.30 uur, via 0183-301708.
Dr Strikkers ben ik ook geweest met mijn andere (inmiddels overleden) hond, een Rottweiler. Die hadden in Utrecht de diagnose gesteld dat ze een
ernstig vernauwde luchtpijp had en ernstige pijn leed en we haar in moesten laten slapen.
Ze was toen 7 maanden oud. Ik geloofde er niks van, want ik zag een vrolijke energieke hond met af en toe een kuchje, dus op naar Strikkers
die na wat onderzoek concludeerde dat ze een heel normale luchtpijp had voor een Rottweiler :wink:
Dus ik heb goede ervaring met hem :ok: (hond is overigens bijna 13 jaar geworden).
Maar, ik denk dat ik dan een stapje oversla als ik direct contact met hem opneem en bovendien wil ik dus niet dat mijn hond onder narcose gaat (hij
heeft een paar maanden geleden narcose gehad en dat heeft zeer lelijk uitgepakt).

Maar ik ga volgende week even langs mijn dierenarts en zien wat hij ervan zegt en of hij zonder narcose misschien iets kan bekijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sinds Shib zijn hartproblemen heeft, snurkt hij ook meer.

En dat hoesten, is dat alsof er een haar oid achter in de keel zit?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:Sinds Shib zijn hartproblemen heeft, snurkt hij ook meer.

Ja zo klinkt dat inderdaad; ik zeg dan het lijkt alsof er een stukje eten/kluif in zijn keel geschoten is wat hij probeert eruit te krijgen, maar een
haar kan ook of een grassprietje wat blijft hangen.
Dit doet hij soms tijdens het kluiven, maar sinds een tijdje dus ook soms zomaar ineens. Niet vaak, soms dagen niet en dan ineens weer een keer.
Niet achter elkaar door overigens, één keer en dan is het weer klaar.
Afbeelding
A good dog never dies...

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jol is pas elf geworden, heeft een paar maanden geleden nog een check gehad en was in goede conditie volgens de dierenarts. Ze snurkt enorm en ik moet er een beetje om lachen eerlijk gezegd. Zeker als ze veel gedaan heeft (gisteren over strand en door duin ca. 13 km gelopen) is het ver weg in dromenland en komen er geluiden uit die kist :mrgreen:
Kokken doet ze overigens niet, het is echt zwaar ademen en snurken met af en toe van die uithalen erbij.
Ik wijt het aan de ouderdom eerlijk gezegd bij haar.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Alex (Lab) heeft z'n leven lang gesnurkt, hij droomt ook heel veel :tongue:
Nu zijn neus dicht gaat zitten snurkt hij nog meer :(
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou ja, dat is mijn overweging dus ook: is het gewoon ouderdom? Dat kan heel goed natuurlijk.
Vandaar dus mijn vraag hier of ik me er zorgen om moet maken en langs de dierenarts gaan of dat het gewoon heel normaal is.
Ik heb het dus nooit bij een hond meegemaakt, wel dat ie wat snurkt, maar niet in deze mate.
Verder is er niets aan de hand, geen loopneus, niet sloom, geen zware ademhaling (buiten het snurken om).
Afbeelding
A good dog never dies...

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Caro. schreef:
Shibby schreef:Sinds Shib zijn hartproblemen heeft, snurkt hij ook meer.

Ja zo klinkt dat inderdaad; ik zeg dan het lijkt alsof er een stukje eten/kluif in zijn keel geschoten is wat hij probeert eruit te krijgen, maar een
haar kan ook of een grassprietje wat blijft hangen.
Dit doet hij soms tijdens het kluiven, maar sinds een tijdje dus ook soms zomaar ineens. Niet vaak, soms dagen niet en dan ineens weer een keer.
Niet achter elkaar door overigens, één keer en dan is het weer klaar.
Ik zou zijn hart eens goed laten controleren.
Het klinkt mij in ieder geval te bekend...
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Die kokhalsgeluiden die je beschijft heeft Oor al haar hele leven af en toe. Daar zie ik an sich niks abnormaals in. En Skittles snurkte als een bootwerker, juist als ie op zn zij lag. Ook dat lijkt me niet per se abnormaal. Maar het is wél abnormaal dat het zo ineens ontstaat. Je zou in ieder geval de dierenarts eens even kunnen bellen en vragen of zij/hij het nodig vindt dat je langs komt toch?
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik zou wel even naar de dierenarts gaan, maar wat mij de laatste jaren opvalt is dat de honden die wat ouder worden ook harder gaan snurken. Cujo deed dit, Kenzo ook en echt vreselijk hard en hij had echt een langere neus en nu begint Izzy ook geluiden te maken die de buren horen :hmmm: Iz wordt eind januari 10. Verder is er niets met haar aan de hand, alleen snurkt ze echt duidelijk veel en veel harder.
De reden dat ik met Iz nu nog niet naar de dierenarts ga heeft te maken met haar extreme angst en ik vind het niet zorgwekkend (gewend van de andere oudere honden)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De Mechel van mijn schoonmoeder die is nu 13,5 jaar en doet dat ook al enige tijd. Hij droomd ook veel en ligt snachts regelmatig te trappen in zijn droom tegen de muur zo hard dat mijn schoonmoeder er wakker van wordt. Maar snurken doet hij ook gewoon op de dag als hij ligt te maffen. En het snurken noemen wij bij hem echt zagen is niet om aan te horen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Z'n hart is gecontroleerd voor de narcose (nou ja, beluisterd) en we zijn natuurlijk een maand of 3 (?) geleden bij een internist
geweest ivm vreemd gedrag en afwijkende leverwaarde. Daar heeft hij een echo van zijn buik gehad, alles normaal, en is hij lichamelijk
onderzocht/beluisterd door de internist. Conclusie was 'kerngezonde hond' (afwijkend gedrag mogelijk door narcose en/of lepto4 inenting).

Hij heeft ook geen vreemde dingen zolang hij de Selgian slikt. Hij was gestopt iom dierenarts, binnen 3 dagen weer abnormaal gedrag, weer
op de Selgian nu voor 4 á 5 maanden en dan nog eenmaal proberen te stoppen, lukt dat niet, dan de rest van zijn leven de medicatie.

Maar ergens wroet het gewoon, ik kan mijn vinger er niet op leggen. Hij eet goed, hij poept goed, hij drinkt goed, zijn gedrag is normaal
(met Selgian, dus ook echt totaal verdwenen de vreemde gedragingen).
Maar dan nu weer dat snurken en kokhalzen... maar goed, als ik naar de dierenarts ga, dan vinden ze niks, dat weet ik eigenlijk al omdat
hij onlangs al is onderzocht en er 2 keer bloed afgenomen is dit jaar en alles in orde. Willen ze verder kijken, moet hij onder narcose en
dat ga ik niet meer doen, daar is alle ellende dit jaar mee begonnen.
Dus misschien zit ik wel te doemdenken en is het gewoon ouderdom dat snurken of komt het toch door de Selgian.

Snurken jullie honden ook echt bij iedere ademhaling? Dus niet af en toe een snurk tijdens de slaap (dat ken ik wel), maar echt iedere
ademhaling is een snurk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:De Mechel van mijn schoonmoeder die is nu 13,5 jaar en doet dat ook al enige tijd. Hij droomd ook veel en ligt snachts regelmatig te trappen in zijn droom tegen de muur zo hard dat mijn schoonmoeder er wakker van wordt. Maar snurken doet hij ook gewoon op de dag als hij ligt te maffen. En het snurken noemen wij bij hem echt zagen is niet om aan te horen.
Oké, bedankt!

Nou ja, misschien moet ik het gewoon laten gaan en afwachten. Ik ontdek ook verder geen dingen aan hem wat zorgen baart. Wat ik al zei; geen uitvloeiing uit neus, geen sloomheid, niet snel moe tijdens wandelen of wat dan ook.

Hij wordt gewoon oud en hopelijk nog heel wat ouder :I: ook al is het dan met een hoop lawaai :mrgreen: (ik heb de avond een snurkende hond en
's nachts een snurkende man... gek word ik ervan haha).
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

Caro. schreef:
toots schreef:De Mechel van mijn schoonmoeder die is nu 13,5 jaar en doet dat ook al enige tijd. Hij droomd ook veel en ligt snachts regelmatig te trappen in zijn droom tegen de muur zo hard dat mijn schoonmoeder er wakker van wordt. Maar snurken doet hij ook gewoon op de dag als hij ligt te maffen. En het snurken noemen wij bij hem echt zagen is niet om aan te horen.
Oké, bedankt!

Nou ja, misschien moet ik het gewoon laten gaan en afwachten. Ik ontdek ook verder geen dingen aan hem wat zorgen baart. Wat ik al zei; geen uitvloeiing uit neus, geen sloomheid, niet snel moe tijdens wandelen of wat dan ook.

Hij wordt gewoon oud en hopelijk nog heel wat ouder :I: ook al is het dan met een hoop lawaai :mrgreen: (ik heb de avond een snurkende hond en
Ik heb oordoppen bij mijn bed liggen, omdat Izzy op bed slaapt en echt zo ontzettend hard snurkt dat ik daar wakker van wordt :oeps:

Even hele andere vraag, blaft Puchu en zo ja merk je verschil in geluid met toen hij jonger was? Dat vroeg mijn DA mij toen ik met Kenzo daar weer eens was, hij schraapte ook behoorlijk met keel (zijn hele leven al) maar dat was enorm verergert dus toen ben ik wel naar de dierenarts gegaan
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Caro. schreef: Maar dan nu weer dat snurken en kokhalzen... maar goed, als ik naar de dierenarts ga, dan vinden ze niks, dat weet ik eigenlijk al omdat
hij onlangs al is onderzocht en er 2 keer bloed afgenomen is dit jaar en alles in orde. Willen ze verder kijken, moet hij onder narcose en
Dus misschien zit ik wel te doemdenken en is het gewoon ouderdom dat snurken of komt het toch door de Selgian.
Maar bij een normaal lichamelijk onderzoek wordt de keelholte niet tot in detail bekeken. Misschien is zn achterstek kies wel ontstoken en is er een zwelling achterin zn bek of in zn keel. Dit kan snurken veroorzaken en dat kan ook het kokhalzen verklaren.
Of misschien zijn de lymfeklieren in de keel erg opgezet .

Snurken jullie honden ook echt bij iedere ademhaling? Dus niet af en toe een snurk tijdens de slaap (dat ken ik wel), maar echt iedere
ademhaling is een snurk.
Mijn vorige hond wel. Kwa bouw vergelijkbaar met Puchu. Een slanke hond met een smal hoofd zonder overdrijvingen. Ze was ook wat ouder en kon soms behoorlijk zagen. Ik vond het overigens niet echt irritant, wel schattig juist :)
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Demi schreef:
Caro. schreef:
Oké, bedankt!

Ik heb oordoppen bij mijn bed liggen, omdat Izzy op bed slaapt en echt zo ontzettend hard snurkt dat ik daar wakker van wordt :oeps:

Even hele andere vraag, blaft Puchu en zo ja merk je verschil in geluid met toen hij jonger was? Dat vroeg mijn DA mij toen ik met Kenzo daar weer eens was, hij schraapte ook behoorlijk met keel (zijn hele leven al) maar dat was enorm verergert dus toen ben ik wel naar de dierenarts gegaan
Ik moest even denken hoor :mrgreen: maar nee, geen verschil in blaf eigenlijk. Wel is het zo dat als hij zich erg druk maakt, bv als hij vanuit de auto zijn 'aartsvijand' ziet, hij zo tekeer gaat dat hij weer gaat kokhalzen.

Ik heb altijd oordoppen in 's nachts, want Pieter zaagt hele bossen om :schrik: die kan alleen op zijn rug liggen ivm verrotte schouders, dus dat
is een doffe ellende.
Laatst gewijzigd door Caro. op 16 nov 2016 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:
Caro. schreef: Maar dan nu weer dat snurken en kokhalzen... maar goed, als ik naar de dierenarts ga, dan vinden ze niks, dat weet ik eigenlijk al omdat
Maar bij een normaal lichamelijk onderzoek wordt de keelholte niet tot in detail bekeken. Misschien is zn achterstek kies wel ontstoken en is er een zwelling achterin zn bek of in zn keel. Dit kan snurken veroorzaken en dat kan ook het kokhalzen verklaren.
Of misschien zijn de lymfeklieren in de keel erg opgezet .

Dat is waar! Al is hij dus o.a. een paar maanden geleden onder narcose geweest voor gebitsreiniging (er moest een kleine bult bij zijn oog verwijderd
worden en toen is gelijk zijn gebit even gereinigd). Dat zag er perfect uit, maar het snurken is dus pas sinds een maand of 2 en de gebitsreiniging
was uit mijn hoofd gezegd in juni. In die tussentijd kan iets veranderd zijn natuurlijk, al kluift hij gewoon en kan ik overal aan zijn bek komen.

Maar wat ik absoluut ga doen, is bij een volgend DA bezoek het erover hebben en iig even in zijn bek en zo mogelijk in zijn keel laten kijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

De hond van mijn schoonmoeder is laatst onderzocht, Die wordt sinds een paar jaar wat vaker onderzocht omdat hij ook een prostaat probleempje had, nog heeft maar met zijn pilletjes gaat het goed. En hij heeft artrose echt een ouwe bok dus. Bij hem is het zo dat hij wel veel tandsteen heeft, maar niks ontstoken, bij een wat jongere hond zouden ze wel aangeraden hebben er iets aan te doen, maar omdat hij 13,5 is nu laten ze het zo. Ouderdom komt met gebreken en er komen nu steeds dingetjes bij. Zo lang hij geen pijn heeft verder is het prima. Er gaat met hem los van de onderzoekjes niet meer gedokterd worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:
Demi schreef:Even hele andere vraag, blaft Puchu en zo ja merk je verschil in geluid met toen hij jonger was? Dat vroeg mijn DA mij toen ik met Kenzo daar weer eens was, hij schraapte ook behoorlijk met keel (zijn hele leven al) maar dat was enorm verergert dus toen ben ik wel naar de dierenarts gegaan
Ik moest even denken hoor :mrgreen: maar nee, geen verschil in blaf eigenlijk. Wel is het zo dat als hij zich erg druk maakt, bv als hij vanuit de auto zijn 'aartsvijand' ziet, hij zo tekeer gaat dat hij weer gaat kokhalzen.

Ik heb altijd oordoppen in 's nachts, want Pieter zaagt hele bossen om :schrik: die kan alleen op zijn rug liggen ivm verrotte schouders, dus dat
is een doffe ellende.
Misschien zijn de stembanden wat slapper geworden?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:De hond van mijn schoonmoeder is laatst onderzocht, Die wordt sinds een paar jaar wat vaker onderzocht omdat hij ook een prostaat probleempje had, nog heeft maar met zijn pilletjes gaat het goed. En hij heeft artrose echt een ouwe bok dus. Bij hem is het zo dat hij wel veel tandsteen heeft, maar niks ontstoken, bij een wat jongere hond zouden ze wel aangeraden hebben er iets aan te doen, maar omdat hij 13,5 is nu laten ze het zo. Ouderdom komt met gebreken en er komen nu steeds dingetjes bij. Zo lang hij geen pijn heeft verder is het prima. Er gaat met hem los van de onderzoekjes niet meer gedokterd worden.

Groot gelijk hoor, zo deden we het bij Kaya ook; geen gekke fratsen meer uithalen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Caro. schreef:
Demi schreef:Even hele andere vraag, blaft Puchu en zo ja merk je verschil in geluid met toen hij jonger was? Dat vroeg mijn DA mij toen ik met Kenzo daar weer eens was, hij schraapte ook behoorlijk met keel (zijn hele leven al) maar dat was enorm verergert dus toen ben ik wel naar de dierenarts gegaan

is een doffe ellende.
Ik wist niet dat dit bestaat :oeps: Is dat iets wat normaal is bij een wat ouder wordende honden of iig niet abnormaal?
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Caro. schreef:
ranetje schreef:
Caro. schreef:

is een doffe ellende.
Ik wist niet dat dit bestaat :oeps: Is dat iets wat normaal is bij een wat ouder wordende honden of iig niet abnormaal?
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Ja dat was bij Xena ook zo
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Toen Fangio rond de 10 was ging hij dat ook doen, ik ben er mee naar de dierenarts gegaan en hij had een soort van uitstulping in zijn keel waardoor dat snurken en kokhalzen werd veroorzaakt. We hebben eerst een AB kuur gegeven om te kijken of het kleiner werd en dat was zo, daarna heeft ze het operatief verwijderd (was een ingreep van niets).
Hij heeft er geen last meer van gehad.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Toen Fangio rond de 10 was ging hij dat ook doen, ik ben er mee naar de dierenarts gegaan en hij had een soort van uitstulping in zijn keel waardoor dat snurken en kokhalzen werd veroorzaakt. We hebben eerst een AB kuur gegeven om te kijken of het kleiner werd en dat was zo, daarna heeft ze het operatief verwijderd (was een ingreep van niets).
Hij heeft er geen last meer van gehad.
Oké, zoiets kan het dus ook nog zijn! In ieder geval de moeite waard om toch even naar te laten kijken :ok:
Kon die uitstulping gezien worden zonder narcose of roesje?
Afbeelding
A good dog never dies...

Demi
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Caro. schreef:

is een doffe ellende.
Dat is inderdaad de reden waarom ik het vroeg. Bij Kenzo begon het ook met hele bossen om zagen en toen merkte ik wat kleine veranderingen op zoals bv niet zo vaak meer blaffen, geen gepiep meer als hij iets wilde en later kreeg hij een hele andere blaf. Dit ging heel erg geleidelijk, maar hij bleek uiteindelijk stemband verlamming te hebben. Hij had er verder geen last van, behalve dat harde snurken
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”