Wat een rust in dit topic.
Ik heb na jarenlang dromen ruim 4 maanden een havanezer
Juultje jubelijn van de eenhoornleijn oftewel Sara. Ze is de dochter van Fien van Marjoleine
Ze is nu 6 maanden en doet het super.
Volgens mij is ze klaar met wisselen, gisteren ging haar laatste dubbele hoektand eruit. Puppycursus heeft ze met gemak afgerond en omdat ze zo makkelijk en graag leert mogen we de jongehonden cursus overslaan en zijn we gelijk doorgegaan naar gehoorzaamheid voor honden vanaf 1 jaar.
Volgend weekend gaan we ons eerste showtje lopen. de clubmatch. Ben heel benieuwd hoe ze het doet.
Verder is het echt een hondje die perfect bij ons past. Stoer, woest, stout, leergierig, knuffelbaar en een enorm hoog schattigheidsgehalte.
Als mijn vriend thuis komt zit ze al wild te kwispelen voor de deur, want met hem kan ze altijd wilde spelletjes doen dat hij haar op haal billen tikt of in haar dijtjes "nipt" en dan mag zij springen, bijten, grommen, happen en blaffen terwijl ze probeert zijn handen te pakken.
Verder is het een enorme draak naar Jessie toe. Steeds alles van haar afpakken, in haar hakken bijten, wegduwen, etc. Dat laten we ze grotendeels zelf maar uitzoeken maar soms slaat ze wat door en grijp ik in want Jessie doet dat helaas niet.
Naar vreemde honden is ze dan wel weer heel beleefd. 1 grommetje en ze maakt zich uit de voeten, onderdanig, speels, soms wat angstig maar dat trekt vaak snel weg. Ze kan heerlijk spelen met een sheltie hier in de straat.
Ook met eten is ze heel erg makkelijk. Vlees, brokken, alles is lekker. Ze is alleen wat gevoelig met haar darmen dus ik ben wel kieskeurig met wat ze mag.
Het enige waar ze nu last van heeft is traanogen. soms zijn haar wangen echt zeiknat maar kan dan niets vinden wat in haar ogen prikt. We laten haar vacht helemaal lang, dus ik hoop dat het tranen voorbij gaat als haar snor ook lang genoeg is om niet meer bij haar ogen te prikken.