Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Havanezer en overige bichonachtigen.

Ongelezen bericht door maitestar »

Marjoleine schreef:Ja, wat zal ik zeggen ;)
Polly is een dikke boef, Fien is een aanhankelijk en knus meisje.
Polly is ook heel knus hoor, maar veel ondeugender.
Gezellig, lief, ik vind ze kortom énig :)

De reden dat jij reageert is dit zeker? ;)

Afbeelding
Er wordt hier inderdaad serieus over nagedacht :cheer: , alhoewel ik niet degene ben die er over hoeft na te denken :engel:
Groetjes,
Wendy
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Marie-Josée schreef:Sancho moet altijd mediteren over zijn eten.
Als grotehondenmens ben ik dat niet gewend. Een hond hoort zijn eten snel naar binnen te werken vind ik.
Maar daar heeft Sancho geen boodschap aan.
Als ik eten in zijn bak doe loopt hij weg. Mocht hij toevallig honger hebben dan draait hij een paar rondjes en komt dan terug om te proeven.
Valt het tegen dan keert hij zijn eten de rug toe en komt er niet meer bij in de buurt. Is zijn maag erg leeg dan worden er een paar happen genomen en het ritueel herhaalt zich. Tot Tomas eerder langs komt, dan heeft hij pech.
Bak wegzetten helpt niet, hij leeft van de liefde denk ik, is graatmager maar het lijkt hem niet te interesseren of hij zichzelf uithongert of niet.
Is dat nu een Havanezerding of een kleinehondjesding?
Ik heb altijd geroepen dat hij gekruist is met een kat en daar blijf ik bij :mrgreen:
Keanu is ook zo een picky eater,iedere dag is er wel wat,dan wilt hij niet uit de bak eten,dan lust hij ineens zijn brokken niet,dan weer zijn verse vlees,dan weer wilt hij zijn eten uit de hand gevoerd gebben,soms van de grind en soms strooi ik brokken door de woonkamer.
Pfffff...... En dat allemaal om hem maar te laten eten want het deert hem allemaal niet hoor.
Koekjes,snoepjes en kluiven....... Je wilt niet weten wat ik hier heb liggen ik zou een asiel vol kunnen voeren.
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Marie-Josée schreef:Sancho moet altijd mediteren over zijn eten.
Als grotehondenmens ben ik dat niet gewend. Een hond hoort zijn eten snel naar binnen te werken vind ik.
Maar daar heeft Sancho geen boodschap aan.
Als ik eten in zijn bak doe loopt hij weg. Mocht hij toevallig honger hebben dan draait hij een paar rondjes en komt dan terug om te proeven.
Valt het tegen dan keert hij zijn eten de rug toe en komt er niet meer bij in de buurt. Is zijn maag erg leeg dan worden er een paar happen genomen en het ritueel herhaalt zich. Tot Tomas eerder langs komt, dan heeft hij pech.
Bak wegzetten helpt niet, hij leeft van de liefde denk ik, is graatmager maar het lijkt hem niet te interesseren of hij zichzelf uithongert of niet.
Is dat nu een Havanezerding of een kleinehondjesding?
Ik heb altijd geroepen dat hij gekruist is met een kat en daar blijf ik bij :mrgreen:
Keanu is ook zo een picky eater,iedere dag is er wel wat,dan wilt hij niet uit de bak eten,dan lust hij ineens zijn brokken niet,dan weer zijn verse vlees,dan weer wilt hij zijn eten uit de hand gevoerd gebben,soms van de grind en soms strooi ik brokken door de woonkamer.
Pfffff...... En dat allemaal om hem maar te laten eten want het deert hem allemaal niet hoor.
Koekjes,snoepjes en kluiven....... Je wilt niet weten wat ik hier heb liggen ik zou een asiel vol kunnen voeren.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier lijkt het eetprobleem even bedwongen. Ik heb Farmfood mini gekocht en dat eet hij meestal wel al gaat zijn voorkeur nog steeds uit naar onze pot.
Verder vind ik hem steeds leuker worden, steeds meer het hondje wat ik in gedachten had. Nog steeds vol ondeugd maar toch aanhankelijk en meer op ons gericht.Hij kon ooit uren in het donker buiten liggen, dat is over.
Ik denk dat het vooral hormonaal is, geen loopse teven meer in de buurt, dus geen gemiep en gepiep en eindelijk een normale eetlust.
Hij komt nu beter tot zijn recht zeg maar :mrgreen:
Ik vind het nog steeds een geweldig ras maar nu genieten we er nog meer van.
Hij jaagt wel fanatiek, in ons bos doet hij niets liever dan zijn neus achterna lopen en onder de houtwallen of in holen duiken.
Vogels in de tuin worden niet getolereerd :lees:
Xtine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Xtine »

Ik schrik eigenlijk elke keer wanneer ik de verhalen hoor van slechte eters.
Eerlijk gezegd, zelf nog nooit een probleem mee gehad.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Xtine schreef:Ik schrik eigenlijk elke keer wanneer ik de verhalen hoor van slechte eters.
Eerlijk gezegd, zelf nog nooit een probleem mee gehad.
Hier ook eentje kruising Poedel.
Hij eet niet zoveel, en dat was al vanaf het begin al zo.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Ik hoor het in de winkel vooral heel veel over kleinere honden. Sommige mensen hebben meerdere merken brokken staan om af te kunnen wisselen.
Hier krijgen de honden vlees, dus ik ben benieuwd straks.
Groetjes,
Wendy
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Soms lijkt dat ook zijn omdat de honden klein zijn en dus weinig nodig hebben. Ook hier een zinnige eter. Althans dat dachten we. Tot ze te zwaar bleek te zijn en op dieet moest. Toen bleek dat ze altijd te veel kreeg van ons. Ze had plots wel honger en wilde wel eten. Ze heeft blijkbaar genoeg aan 90 gram vlees per dag en voor een hondje van 9 kg verwacht je dat niet en geef je bij haar eigenlijk al snel te veel. Waardoor ze de dingen kon weigeren die ze niet zo lekker vond.
Afbeelding
gevni havanezers
Marie-Josée
Erelid

Maar dat is bij Sancho niet het geval, die is vaak te mager.
maitestar
Zeer actief
Contacteer:

Bij de meeste honden inderdaad niet. Sommigen weigeren gewoon dagen om te eten. Al heb je er natuurlijk altijd exemplaren bij die hun baasje uitermate goed getraind hebben.
Maar er zijn dus echt honden die uit hun zelf te weinig eten.
Groetjes,
Wendy
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hier niet hoor. Polly heeft een periode gehad dat ze wat kieskeurig was, maar ze eten allebei alles eigenlijk.
Wel vers dus, dat scheelt volgens mij veel.
Op vakantie heb ik voor Polly moeten halen, want zij wil kvv, de rest kan ik rustig barf-dingen geven een paar weken. Ik had dus barf en een klein bakje kvv voor Polly ;)

Fien vreet als een dijker en aangezien die nu aan het bevallen is geslagen (zie haar eigen topic) heeft die dat net moeten bekopen.
Maar dat is een andere en logische reden ;)
Dat is straks weer over en die moet ik normaal eigenlijk afremmen, dat is echt een kliko.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid

Voor vers wordt de koninklijke neus opgehaald :pffff:
Eigenlijk eet hij liefst als een kat. Dus gewoon af en toe een paar brokjes als het hem uitkomt. Hij loopt vaak weg van zijn eten, maakt een rondje en komt dan weer terug om nog een paar brokjes te knabbelen. Maar dat gaat met Tomas niet.
esenhazel
Zeer actief

Ongelezen bericht door esenhazel »

Bloem eet bijna alles wat je voor haar neus schuift.
Hazel eet goed, zolang het maar gevarieerd is. Ik wissel verschillende merken en kvv's en dat gaat goed.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ladybug1nl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Havanezer. Onze lieve Yara ♡

Ongelezen bericht door Ladybug1nl »

Hoi ben ik ook weer eens haha.

Yara heeft rond haar eerste loopsheid met 7 maand 1 maand slecht gegeten. Maar daarna at ze weer als een bootwerker. Met de tweede loopsheid toen ze net een jaar was geweest niets gemerkt.

Ivm verhuizen zijn we iets te laat met de jaarinenting, maar dinsdag ga ik haar laten vaccineren. Vraag ik meteen of ze te dik is. Ik vind van niet, maar ze eet zoveel KVV. Meer dan voorgeschreven. Ik varieer wel met verschillende smaken en merken KVV. Soms brok erbij (Carnis of Wolfsblut) dat eet ze ook. Vis eet ze wat minder graag.

Verder gaat het prima met haar. Verhuizing zonder problemen gegaan. Kon ook zonder problemen alleen thuis zijn. Was bang dat ze daat moeite mee zou hebben in een nieuwe omgeving.

Verder is het gewoon een ondeugd en soms stout. Ze weet het goed hoor dat ze iets niet mag. Herken dan wel veel van Polly in haar als ik dat zo lees. Erfelijk belast zeggen we maar :wink: .

Volgens mij is ze door de ergste vachtwissel heen. Pfff uit de klit een rondje draaien en ze zaten er weer in. Nu is het weer makkelijk te onderhouden. Halleluja!

Ik zal zo ff poging doen met foto's plaatsen. Had haar net gekamt en ogen met Jean Peau gedaan dus baard is een beetje nat. Maar ze poseerde net goed. Normaal wil ze komen kijken naar de camera/telefoon.
Laatst gewijzigd door Ladybug1nl op 23 apr 2016 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ladybug1nl
Vaste gebruiker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staan was wat lastig en is ook niet de meeste beste foto :mrgreen: Maar het lukte enigszins. Wel weer op een stout moment waar ze de zakdoek van mijn dochtertje heeft gepakt. Dan weet ze dat ze stout is (check dat koppie), maar dan blijft ze ook even staan. Zo van: "Ja, wat ga je nu doen?" of nog eerder "Wat zal ik eens doen?" :engel:

Afbeelding
Ladybug1nl
Vaste gebruiker

Net nog eentje redelijk gelukt. Ze is zoooo lief :I:

Afbeelding

En een wat oudere nog in het oude huis. Mijn zoontje heeft dit gedaan :8): Kan je alles mee doen met onze schat.

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wat een moppie :I:

Afbeelding

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wat is ze ontzettend mooi.
Afbeelding
gevni havanezers
Marie-Josée
Erelid

Ze is echt geweldig mooi!!!! :I:
Dat uitdagen doet Sancho ook, met een heel strak nekje, klaar om weg te sprinten.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Wat een knappe halfzus van Polly! Wauw, echt mooi. En zeer herkenbaar guitig koppie :I:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ladybug1nl schreef:Yara heeft rond haar eerste loopsheid met 7 maand 1 maand slecht gegeten. Maar daarna at ze weer als een bootwerker. Met de tweede loopsheid toen ze net een jaar was geweest niets gemerkt.
Polly is sipjes nu en eet slecht, en die is nu (17 maanden!) voor de eerste keer loops.
Grappig wel, bij Fien merk je er niks van, bij Polly duidelijk wel.
Yara kan net zo smeltend kijken als Polly :I:

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Hoe gaat het met alle Hava's en andere hondjes?
Niets meer meegemaakt de laatste tijd? :wink:

Sancho wordt in november al zes, wat is die tijd omgevlogen.
Nu zijn hormonen wat tot rust komen is hij nog leuker, liever, aanhankelijker en makkelijker geworden. Als er nog eens een loopse teef in de buurt is geweest is hij wel even onrustig maar dat is meestal binnen een week wel weer over.
Zijn vacht is nu heel mooi en ook makkelijk; ik kam hem een maal per weer goed door en verder doe ik er niets aan. Behalve als hij op een teek heeft zitten dabben, dan moet ik even de klit eruit kammen.
Hij heeft een hekel aan regen, plast dan gewoon onder de veranda :mrgreen: en verstopt zich als we willen wandelen.
Warmte deert hem minder.
Hij eet nu ook beter sinds hij wat rustiger is maar haalt nog vaak zijn mooie neusje ergens voor op :pffff: Hij blijft mager maar dat hoort bij hem, hij is gezond en levendig dus ik vind het wel prima zo.
Hij steelt in het openbaar altijd de show, vooral bij kinderen al moet hij niets hebben van vreemde kinderen. Tenzij ze bij ons binnen komen en hij kennis kan maken en met ze kan spelen.
Ik zal binnenkort weer eens een foto maken.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Wat een rust in dit topic.

Ik heb na jarenlang dromen ruim 4 maanden een havanezer :)
Juultje jubelijn van de eenhoornleijn oftewel Sara. Ze is de dochter van Fien van Marjoleine

Ze is nu 6 maanden en doet het super.
Volgens mij is ze klaar met wisselen, gisteren ging haar laatste dubbele hoektand eruit. Puppycursus heeft ze met gemak afgerond en omdat ze zo makkelijk en graag leert mogen we de jongehonden cursus overslaan en zijn we gelijk doorgegaan naar gehoorzaamheid voor honden vanaf 1 jaar.
Volgend weekend gaan we ons eerste showtje lopen. de clubmatch. Ben heel benieuwd hoe ze het doet.
Verder is het echt een hondje die perfect bij ons past. Stoer, woest, stout, leergierig, knuffelbaar en een enorm hoog schattigheidsgehalte.
Als mijn vriend thuis komt zit ze al wild te kwispelen voor de deur, want met hem kan ze altijd wilde spelletjes doen dat hij haar op haal billen tikt of in haar dijtjes "nipt" en dan mag zij springen, bijten, grommen, happen en blaffen terwijl ze probeert zijn handen te pakken.
Verder is het een enorme draak naar Jessie toe. Steeds alles van haar afpakken, in haar hakken bijten, wegduwen, etc. Dat laten we ze grotendeels zelf maar uitzoeken maar soms slaat ze wat door en grijp ik in want Jessie doet dat helaas niet.
Naar vreemde honden is ze dan wel weer heel beleefd. 1 grommetje en ze maakt zich uit de voeten, onderdanig, speels, soms wat angstig maar dat trekt vaak snel weg. Ze kan heerlijk spelen met een sheltie hier in de straat.
Ook met eten is ze heel erg makkelijk. Vlees, brokken, alles is lekker. Ze is alleen wat gevoelig met haar darmen dus ik ben wel kieskeurig met wat ze mag.
Het enige waar ze nu last van heeft is traanogen. soms zijn haar wangen echt zeiknat maar kan dan niets vinden wat in haar ogen prikt. We laten haar vacht helemaal lang, dus ik hoop dat het tranen voorbij gaat als haar snor ook lang genoeg is om niet meer bij haar ogen te prikken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dreesje
Actief

Ongelezen bericht door Dreesje »

Wat prachtig! Ik mis al die mooie kleurtjes wel bij onze Zoey, sinds ze wordt geknipt. Maar niet alle takjes en distels die in de vacht bleven zitten in het bos.

Zoey doet het ook uitstekend! Wat een schatje is het en wat geniet ze van alle drukte in ons huis. Iedereen is gek op haar. Ze heeft energie voor tien. Tegenwoordig loop ik bijna elke dag hard met haar in het bos. Na 5 km ben ik moe, maar zij niet...

Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Havanezertje Zoey :I:
Dreesje
Actief

Afbeelding

Dreesje
Actief

Afbeelding

xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

ja die takjes zijn lastig. Saar vindt dat ze niet kan lopen als er een blaadje in haar broek hangt. Laat staan wanneer ze allemaal van die klittenbolletjes in haar poten heeft hangen.
Wat een lieverdje, die Zoey :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik heb even een vraagje over havanezers en bichon- achtige hondjes, heb ik het goed, dat zij niet verharen?
En is er iemand die zelf de vacht trimt?
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

Ze verharen zoals mensen, dus gewoon af en toe een haar. Ik heb geloof ik nog nooit een haar van Sara gevonden. Ik kam haar elke dag, soms om de dag, en dan zit er enkel een beetje pluis/wol in de borstel. Dat zie ik ook soms wel op mijn kleren maar het is niet te vergelijken met een verharende hond. Ze kan gewoon op de bank zonder dat deze gelijk vol haar zit :)

Trimmen doen we niet. Haar haar mag gewoon lang groeien, ik maak een staart en kam haar en pluk wat haren uit haar oren. Dat is het tot nu toe wel :)
Dreesje
Actief

xSuzannex schreef:ja die takjes zijn lastig. Saar vindt dat ze niet kan lopen als er een blaadje in haar broek hangt. Laat staan wanneer ze allemaal van die klittenbolletjes in haar poten heeft hangen.
Wat een lieverdje, die Zoey :D
Zoey ook niet. En omdat we dagelijks in het bos (hard)lopen is de keuze snel gemaakt. Wel jammer van de mooie kleurtjes, maar ach, ze kijkt zelden in de spiegel :)

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”