@DeDiana: ja, die maneto-kopjes lijken inderdaad wel. Lily heeft ook niet zulke lange poten (wel langer dan een maneto), maar haar nestgenoten hebben juist vrij lange poten, zwarte neuzen en flappende oortjes, dus ik denk dat dat ook wel iets over de vader zegt. Wat is eigenlijk 'stop'? Hier wat foto's van de moeder (iets beters heb ik niet):
Ik ben gisteren trouwens bij de boer langs geweest wiens hond de moeder gedekt heeft. Uiteindelijk bleek het de hond van kennissen in de buurt geweest te zijn, en dat was een labrador.... Maar labrador?? Ach ja, wie weet wat Lily's moeder daar in de bergen heeft uitgespookt. Ze heet nu Afrodita, misschien zegt dat genoeg.
Ik zal over een half jaar nog eens een foto van Lily plaatsen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze zich verder ontwikkelt.
@Marjoleine: ja, interessant is dat, die genetica. Ik vind het totaal niet belangrijk dat mijn honden raszuiver zijn, maar wel heel interessant hoe uit verschillende honden weer een nieuw uniek exemplaar komt, en hoe trekjes van een verre voorouder opeens weer terug kunnen komen.