Net zoals "mijn opa rookte zijn hele leven en is 94 jaar geworden, roken is dus best gezond"Nanna schreef: "Een bordercollie wordt gemiddeld 12 jaar. Balto was 14. Frikandellen zijn dus best gezond!"
Er is geen speld tussen te krijgen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werkstraf om te dikke hond
Moderator: moderatorteam
-
Stapper
- Zeer actief
Re: Werkstraf om te dikke hond
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik dus ook. Die mensen hadden jaren lang die hond kunnen helpen maar daar zijn ze duidelijk te beroerd voor. Voor alles lijken ze wel te beroerd trouwens. Als je die hijgende door zijn poten zakkende hond demonstratief een bak bagger voer geeft voor de camera dan kik je vooral op aandacht. En 7 keer wandelen per dag? Vanuit die flat terwijl de hond de galerij niet eens haalt een half jaar geleden is ook larie. Die mensen hebben het leven van die hond tot een hel gemaakt en daar mag best wat tegenover staan.-Saskia- schreef:Ik word gewoon boos van dat filmpje. Dat beest zit te hijgen als een gek en dan gewoon nog vrolijk een bak voer klaarmaken voor de camera. Godzijdank willen ze geen hond meer.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Geld voor fatsoenlijk voer was er ook wel, maar de kennis gewoon niet. Ze voerden bonzo blik, dat kost gewoon 0.80€/400g, oftewel 2.00€/kg. Daar kan je een brok van 4€/kg of meer van kopen voor dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen (of meer, niet kcal maar de rest, waardoor hij minder hongergevoel zou hebben!).
Gelukkig is het dier ingeslapen, te sneu om aan te zien. Ik vind de straf terecht. Niet zozeer omdat ze het dier in deze staat hebben laten komen, maar vooral omdat ze weigerden mee te werken met de hulp die ze kregen.
Gelukkig is het dier ingeslapen, te sneu om aan te zien. Ik vind de straf terecht. Niet zozeer omdat ze het dier in deze staat hebben laten komen, maar vooral omdat ze weigerden mee te werken met de hulp die ze kregen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nou inderdaad, als je dit nog steeds ziet als je oude hondje verwennen klopt er toch iets niet lijkt mij dan...laeken schreef:Ik dus ook. Die mensen hadden jaren lang die hond kunnen helpen maar daar zijn ze duidelijk te beroerd voor. Voor alles lijken ze wel te beroerd trouwens. Als je die hijgende door zijn poten zakkende hond demonstratief een bak bagger voer geeft voor de camera dan kik je vooral op aandacht. En 7 keer wandelen per dag? Vanuit die flat terwijl de hond de galerij niet eens haalt een half jaar geleden is ook larie. Die mensen hebben het leven van die hond tot een hel gemaakt en daar mag best wat tegenover staan.-Saskia- schreef:Ik word gewoon boos van dat filmpje. Dat beest zit te hijgen als een gek en dan gewoon nog vrolijk een bak voer klaarmaken voor de camera. Godzijdank willen ze geen hond meer.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Triest zeg. Dat hij 14 is geworden zegt me niks. Hier in de buurt liep een mevrouw met een border van 17; die ging nog gewoon een uur mee door de uiterwaarden, en liep langzaam maar zuiver. Had die Balto kunnen zijn met wat betere verzorging want zo te zien had hij best razend gezond oud kunnen worden Wat zal dat dier een pijn hebben gehad. Ik kan haast niet aanzien hoe hij rondhinkt.

-
laeken
- Zeer actief
Maar de dieren politie kwam daar al een poosje he? Ze deden gewoon niks. Bleven teveel voeren en wilden niet nat de dierenarts met die hond. Tja...onwetendheid doe jaren duurt? Dat noem ik anders.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Nu ook nog de feeders die hun vrouw vetmesten juridisch aanpakken!
-
laeken
- Zeer actief
Even over mensen want dat is blijkbaar nodig. Als ouders hun kinderen helemaal dichtstoppen met ongezond eten en die kinderen met 5 jaar obesitas hebben mag je van mij inderdaad net zo goed ingrijpen. We hebben het niet over te dik. Die bordercollie is wat mij betreft 2 keer zo zwaar als hij hoort. Enooit hij heeft pijn en krijgt geen medische zorg. Dat is mishandeling. Een kind extreem dik laten worden ook. Wat volwassenen met zichzelf doen moeten ze zelf weten.Johnny Jones schreef:Nu ook nog de feeders die hun vrouw vetmesten juridisch aanpakken!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Eens. Het is gewoon mishandeling. Zeker als ze meerdere malen hulp hebben geweigerd en de adviezen van de Dierenbescherming in de wind hebben geslagen. Dan kunnen ze zich ook niet achter onwetendheid verschuilen.
-
laeken
- Zeer actief
Nou dat. Deze hond was al minstens 5 jaar bekend te dik. Genoeg tijd om je even in het leven van je hond te verdiepen toch?DeDiana schreef:Eens. Het is gewoon mishandeling. Zeker als ze meerdere malen hulp hebben geweigerd en de adviezen van de Dierenbescherming in de wind hebben geslagen. Dan kunnen ze zich ook niet achter onwetendheid verschuilen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
laeken schreef:Even over mensen want dat is blijkbaar nodig. Als ouders hun kinderen helemaal dichtstoppen met ongezond eten en die kinderen met 5 jaar obesitas hebben mag je van mij inderdaad net zo goed ingrijpen. We hebben het niet over te dik. Die bordercollie is wat mij betreft 2 keer zo zwaar als hij hoort. Enooit hij heeft pijn en krijgt geen medische zorg. Dat is mishandeling. Een kind extreem dik laten worden ook. Wat volwassenen met zichzelf doen moeten ze zelf weten.Johnny Jones schreef:Nu ook nog de feeders die hun vrouw vetmesten juridisch aanpakken!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Het is allemaal emotie en vanuit een goed gevoel goed te doen , geloof dat de meesten hier zich ook niet laten bevelen hoe ze met hun hond om moeten gaan.
Die mensen zullen ook niet denken van goh laat ik dat kreng eens lekker vet voeren om het beest lekker te mishandelen.
Tuurlijk is die hond te dik maar zie steeds meer dat er een norm komt die voor iedereen moet gelden als een soort van eenheidskoek die je allemaal slikken moet.
Nagel dan ook maar al de eigenaren van die gratenpakhuizen zoals windhondachtige aan het kruis .
Heb 2 weken geleden nog een 8 jarig hondje in laten slapen die vol zat met kanker , voor de 1 een gruwel en had dat beest door moeten laten leven en iedere behandeling door moeten trekken en voor de ander heb ik te lang gewacht omdat ze bijna niet poepen kon.
Marion werd ook al aangehaald . Moet die dan ook maar haar dikke hond af laten spuiten en een straf krijgen omdat ze zo'n slecht baasje is.? Geloof dat menig hond graag bij haar terecht wil komen als hij kiezen kon.
Kom zeg zijn ergere dingen om slecht voor je hond te zijn. Als je graag wil dat iemand de maat voor een ander neemt dan ben je zelf ook een keer de lul met wat een ander van jou hond vind.
.
Die mensen zullen ook niet denken van goh laat ik dat kreng eens lekker vet voeren om het beest lekker te mishandelen.
Tuurlijk is die hond te dik maar zie steeds meer dat er een norm komt die voor iedereen moet gelden als een soort van eenheidskoek die je allemaal slikken moet.
Nagel dan ook maar al de eigenaren van die gratenpakhuizen zoals windhondachtige aan het kruis .
Heb 2 weken geleden nog een 8 jarig hondje in laten slapen die vol zat met kanker , voor de 1 een gruwel en had dat beest door moeten laten leven en iedere behandeling door moeten trekken en voor de ander heb ik te lang gewacht omdat ze bijna niet poepen kon.
Marion werd ook al aangehaald . Moet die dan ook maar haar dikke hond af laten spuiten en een straf krijgen omdat ze zo'n slecht baasje is.? Geloof dat menig hond graag bij haar terecht wil komen als hij kiezen kon.
Kom zeg zijn ergere dingen om slecht voor je hond te zijn. Als je graag wil dat iemand de maat voor een ander neemt dan ben je zelf ook een keer de lul met wat een ander van jou hond vind.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Even over mensen want dat is blijkbaar nodig. Als ouders hun kinderen helemaal dichtstoppen met ongezond eten en die kinderen met 5 jaar obesitas hebben mag je van mij inderdaad net zo goed ingrijpen. We hebben het niet over te dik. Die bordercollie is wat mij betreft 2 keer zo zwaar als hij hoort. Enooit hij heeft pijn en krijgt geen medische zorg. Dat is mishandeling. Een kind extreem dik laten worden ook. Wat volwassenen met zichzelf doen moeten ze zelf weten.Johnny Jones schreef:Nu ook nog de feeders die hun vrouw vetmesten juridisch aanpakken!
Laat het dan daar over gaan. Frikandellen zijn smakelijker.
Jeugdzorg heeft overigens de mogelijkheid obese kinderen onder toezicht te stellen, het gebeurt echter sporadisch.
Puntjes maken van mensen en honden houd ik niet zo van.
- DeDiana
- Zeer actief
Jouw argumentatie hangt van drogredenen aan elkaar. Zo kun je uiteindelijk alles wel wegwuiven en zijn honden die worden verwaarloosd of mishandeld dus aan hun lot overgelaten.bouvierpoedel schreef:Het is allemaal emotie en vanuit een goed gevoel goed te doen , geloof dat de meesten hier zich ook niet laten bevelen hoe ze met hun hond om moeten gaan.
Het is niet allemaal emotie. Er bestaat zoiets als 'morbide obesitas' en dat is medisch objectief vast te stellen, met emotie heeft dat niet veel te maken. Wat de gevolgen zijn van zulk enorm overwicht op het lichaam en het welzijn is ook gewoon een feit.
Dat de meesten zich niet laten bevelen hoe ze met hun hond om moeten gaan, is geen argument om dan maar alles te accepteren. Is het ook oké als iemand zijn hond verrot schopt of een gebroken poot niet laat behandelen? Omdat iedereen zelf mag bepalen hoe hij met zijn hond omgaat? Een hond is ook een levend wezen met zijn eigen integriteit, één van de verantwoordelijkheden (bij wet omschreven) die je hebt als eigenaar is ervoor zorgen dat de hond medische zorg krijgt als hij dat nodig heeft en gepaste voeding. En dat is deze mensen ook geadviseerd en opgelegd, maar dat hebben ze willens en wetens in de wind geslagen.
De norm die voor iedereen geldt, is dat een hond recht heeft op goede zorg en fysieke veiligheid. Extreem onder- of overgewicht valt daar dus niet onder, en dat is eenvoudig door een dierenarts vast te stellen. Ook of de hond daarvoor onder behandeling is, of er een medische reden aan ten grondslag ligt. Als het om onwetendheid gaat en eigenaren worden erop aangesproken, gaan met hun hond vervolgens naar de dierenarts, zien het licht en gaan wat doen aan het onder- of overgewicht van hun hond, zal geen eigenaar daarvoor een straf opgelegd krijgen. Maar in dit geval hebben de eigenaren willens en wetens die aangeboden hulp afgeslagen ten koste van hun hond. Het gaat dus helemaal niet om het niet voldoen aan een norm, het gaat om het bewust onthouden van de juiste medische zorg.
Er zijn altijd ergere dingen. Dat betekent niet dat minder erge dingen dan maar toegelaten moeten worden. Dat is net zoiets als mensen niet meer bestraffen voor diefstal omdat dat niet zo erg is als iemand vermoorden.
Het gaat hier niet om wat 'iemand van jouw hond vindt'. Het gaat om een medische conditie die objectief vast te stellen is. En een eigenaar die in gebreke blijft en daarmee de wet op dierenwelzijn overtreedt. Dat valt dus mijns inziens terecht onder 'verwaarlozing', waarvoor dit stel ook is veroordeeld. Dat is gewoon gebeurd op basis van de wet, dus niet op basis van een subjectieve mening van een willekeurig persoon. In die wet staat onder andere:
Artikel 1.7 Verzorgen van dieren
Degene die een dier houdt, draagt er zorg voor dat een dier:
a. wordt verzorgd door een persoon die beschikt over de voor die verzorging nodige kennis en vaardigheden;
b. slechts onder de hoede wordt gesteld van een persoon die kennelijk tot de verzorging in staat is;
c. dat ziek of gewond lijkt onmiddellijk op passende wijze wordt verzorgd;
d. een toereikende behuizing heeft onder voldoende hygiënische omstandigheden;
e. een voor dat dier toereikende hoeveelheid gezond en voor de soort en de leeftijd geschikt voer krijgt toegediend op een wijze die past bij het ontwikkelingsstadium van het dier;
f. toegang heeft tot een toereikende hoeveelheid water van passende kwaliteit of op een andere wijze aan zijn behoefte aan water kan voldoen;
g. voldoende verse lucht of zuurstof krijgt.
-
Neeltje
Ik denk dat iedereen het erover eens is dat er iets gedaan moet worden, alleen de hoogte van de straf is gewoon niet reëel t.o.v. straffen die worden uitgedeeld voor echt crimineel gedrag. Of wat de broodfokkers of handelaren krijgen te horen. Geef ze een geldboete en houdverbod, klaar. Een taakstraf is hier zo niet op zijn plaats. Dat gaat er ook niet voor zorgen dat mensen hun honden minder of beter gaan voeren. En waarom mag er over deze mensen die we niet kennen wel veroordeeld worden door ons, terwijl we weten dat er een forumlid is, waarvan de honden ook veel en veel te zwaar zijn. Maakt mij niets uit, is haar verantwoording, niet de mijne. Moeten we haar dan gaan aangeven???
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof echt dat het allemaal met de emotie van de baas te maken heeft als die zijn hond vet voert. Net als ik geloof dat deze mensen best wel van hun hond hielden en houden van is ook een emotie. Dezelfde emotie waarom ieder mens een hond in huis haalt ,alleen proppen niet alle mensen hun hond vet met vreten. Geloof ook werkelijk dat sommige mensen het niet zien dat hun hond vet is net als een mens met eetstoornis niet objectief kan kijken naar haar eigen lichaam.DeDiana schreef:Jouw argumentatie hangt van drogredenen aan elkaar. Zo kun je uiteindelijk alles wel wegwuiven en zijn honden die worden verwaarloosd of mishandeld dus aan hun lot overgelaten.bouvierpoedel schreef:Het is allemaal emotie en vanuit een goed gevoel goed te doen , geloof dat de meesten hier zich ook niet laten bevelen hoe ze met hun hond om moeten gaan.
Het is niet allemaal emotie. Er bestaat zoiets als 'morbide obesitas' en dat is medisch objectief vast te stellen, met emotie heeft dat niet veel te maken. Wat de gevolgen zijn van zulk enorm overwicht op het lichaam en het welzijn is ook gewoon een feit.
Dat de meesten zich niet laten bevelen hoe ze met hun hond om moeten gaan, is geen argument om dan maar alles te accepteren. Is het ook oké als iemand zijn hond verrot schopt of een gebroken poot niet laat behandelen? Omdat iedereen zelf mag bepalen hoe hij met zijn hond omgaat? Een hond is ook een levend wezen met zijn eigen integriteit, één van de verantwoordelijkheden (bij wet omschreven) die je hebt als eigenaar is ervoor zorgen dat de hond medische zorg krijgt als hij dat nodig heeft en gepaste voeding. En dat is deze mensen ook geadviseerd en opgelegd, maar dat hebben ze willens en wetens in de wind geslagen.
De norm die voor iedereen geldt, is dat een hond recht heeft op goede zorg en fysieke veiligheid. Extreem onder- of overgewicht valt daar dus niet onder, en dat is eenvoudig door een dierenarts vast te stellen. Ook of de hond daarvoor onder behandeling is, of er een medische reden aan ten grondslag ligt. Als het om onwetendheid gaat en eigenaren worden erop aangesproken, gaan met hun hond vervolgens naar de dierenarts, zien het licht en gaan wat doen aan het onder- of overgewicht van hun hond, zal geen eigenaar daarvoor een straf opgelegd krijgen. Maar in dit geval hebben de eigenaren willens en wetens die aangeboden hulp afgeslagen ten koste van hun hond. Het gaat dus helemaal niet om het niet voldoen aan een norm, het gaat om het bewust onthouden van de juiste medische zorg.
Er zijn altijd ergere dingen. Dat betekent niet dat minder erge dingen dan maar toegelaten moeten worden. Dat is net zoiets als mensen niet meer bestraffen voor diefstal omdat dat niet zo erg is als iemand vermoorden.
Het gaat hier niet om wat 'iemand van jouw hond vindt'. Het gaat om een medische conditie die objectief vast te stellen is. En een eigenaar die in gebreke blijft en daarmee de wet op dierenwelzijn overtreedt. Dat valt dus mijns inziens terecht onder 'verwaarlozing', waarvoor dit stel ook is veroordeeld. Dat is gewoon gebeurd op basis van de wet, dus niet op basis van een subjectieve mening van een willekeurig persoon. In die wet staat onder andere:Artikel 1.7 Verzorgen van dieren
Degene die een dier houdt, draagt er zorg voor dat een dier:
a. wordt verzorgd door een persoon die beschikt over de voor die verzorging nodige kennis en vaardigheden;
b. slechts onder de hoede wordt gesteld van een persoon die kennelijk tot de verzorging in staat is;
c. dat ziek of gewond lijkt onmiddellijk op passende wijze wordt verzorgd;
d. een toereikende behuizing heeft onder voldoende hygiënische omstandigheden;
e. een voor dat dier toereikende hoeveelheid gezond en voor de soort en de leeftijd geschikt voer krijgt toegediend op een wijze die past bij het ontwikkelingsstadium van het dier;
f. toegang heeft tot een toereikende hoeveelheid water van passende kwaliteit of op een andere wijze aan zijn behoefte aan water kan voldoen;
g. voldoende verse lucht of zuurstof krijgt.
En dat laatste riedeltje met regeltjes is ook geen 1 duidende invulling op.
Tuurlijk is/was die hond vet en doe je hond daar schade mee en te kort.
Maar jezus een hond in beslag nemen /afspuiten/en een werkstraf eisen omdat ze niet willen luisteren. Je kunt misschien ook bedenken dat je een andere insteek naar die mensen zou kunnen bedenken om tot ze door te dringen en hun meewerken wil.
Beetje aan laten modderen en naar de kloten laten gaan om dan later je gelijk te kunnen halen.
Zie je vaker gebeuren met zogenaamde normen en waarden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Of het uit emotie is dondert toch niet? Als iemand uit emotie zijn partner doodschiet is het toch net zo goed gewoon doodslag, met alle juridische gevolgen?

- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ik ben het met je eens dat het overvoeren en vetmesten zelf te maken kan hebben met emotie van de baas en dat dat heus niet met kwade opzet gebeurt. En ja, ik geloof ook dat sommige mensen het niet zien. Maar in dit geval was wel gepoogd deze mensen dat aan hun verstand te peuteren, dus is onwetendheid geen argument meer. En dat het uit emotie of liefde gebeurt, maakt het uiteindelijk ook niet acceptabel.bouvierpoedel schreef:Geloof echt dat het allemaal met de emotie van de baas te maken heeft als die zijn hond vet voert. Net als ik geloof dat deze mensen best wel van hun hond hielden en houden van is ook een emotie. Dezelfde emotie waarom ieder mens een hond in huis haalt ,alleen proppen niet alle mensen hun hond vet met vreten. Geloof ook werkelijk dat sommige mensen het niet zien dat hun hond vet is net als een mens met eetstoornis niet objectief kan kijken naar haar eigen lichaam.
En dat laatste riedeltje met regeltjes is ook geen 1 duidende invulling op.
Tuurlijk is/was die hond vet en doe je hond daar schade mee en te kort.
Maar jezus een hond in beslag nemen /afspuiten/en een werkstraf eisen omdat ze niet willen luisteren. Je kunt misschien ook bedenken dat je een andere insteek naar die mensen zou kunnen bedenken om tot ze door te dringen en hun meewerken wil.
Beetje aan laten modderen en naar de kloten laten gaan om dan later je gelijk te kunnen halen.
De hond is ook niet ingeslapen om de eigenaren te straffen, maar omdat hij blijkbaar volgens de dierenarts te veel te lijden had onder het extreme overgewicht. In dit geval is er wel degelijk geprobeerd deze mensen ertoe te bewegen met de hond naar de dierenarts te gaan en hebben zij daarvoor meerdere kansen gekregen, maar die zelf willens en wetens in de wind geslagen. Dan vind ik 'aan laten modderen' en 'naar de kloten laten gaan' niet zo'n treffende omschrijving; daarbij zou ik eerder denken aan een situatie waarbij niemand ingrijpt of alleen maar vanaf de zijlijn toekijkt - in dit geval is er wel degelijk meerdere malen geprobeerd om tot deze mensen door te dringen. De rechter heeft gewoon de wet gehandhaafd en de eigenaren hebben ruimschoots de kans gekregen daaraan te voldoen.
- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef: En waarom mag er over deze mensen die we niet kennen wel veroordeeld worden door ons, terwijl we weten dat er een forumlid is, waarvan de honden ook veel en veel te zwaar zijn. Maakt mij niets uit, is haar verantwoording, niet de mijne. Moeten we haar dan gaan aangeven???
Ik nam marion even als voorbeeld om wat er allemaal bij gehaald werd. Puur omdat (voor zover ik dat kan beoordelen) haar dikke honden alles krijgen/kregen wat een hond zich maar kan wensen.
Er zijn er hier meerdere hoor, ook met jonge obese honden. Even los van de mensen die het wel zien en er wat aan pogen te doen.
Het is niet ideaal nee.
Pjotr is graatmager bij stress. Als hij 40 kilo zou wegen ipv de gewenste 26 zou niemand met z'n ogen knipperen.
Hier wordt over de vetzucht gevallen, terwijl het daadwerkelijke probleem het gebrek aan medische zorg en te laat inslapen is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan de redenering van BP prima volgen 
Vooral dit:
Ook dat had mogelijk met een andere insteek verholpen kunnen worden.
Vooral dit:
Dat begreep ik er ook uit.dagmar88 schreef:Hier wordt over de vetzucht gevallen, terwijl het daadwerkelijke probleem het gebrek aan medische zorg en te laat inslapen is.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het gaat niet enkel om de morbide obesitas van deze hond, maar het speelt wel een hele grote rol. Als die hond niet zo dik was, had hij er waarschijnlijk niet zo beroerd aan toe geweest. Daarnaast is ze blijkbaar meerdere keren gesommeerd de hond te laten afvallen en naar DA te gaan... Als je dan je hond de nodige zorg ontneemt, blijft volproppen met eten en loopt te zeiken dat geld de reden is dat je de hond niet laat inslapen dan ben je geen goede baas, punt uit. Ze zullen heus wel van de hond houden, maar ze handelen er niet naar.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Welke andere insteek dan? Zoals ik begrijp, is er diverse keren bij hun op aangedrongen om naar de dierenarts te gaan:ranetje schreef:Ik kan de redenering van BP prima volgen
Vooral dit:Maar jezus een hond in beslag nemen /afspuiten/en een werkstraf eisen omdat ze niet willen luisteren. Je kunt misschien ook bedenken dat je een andere insteek naar die mensen zou kunnen bedenken om tot ze door te dringen en hun meewerken wil.
Zie je vaker gebeuren met zogenaamde normen en waarden.Dat begreep ik er ook uit.dagmar88 schreef:Hier wordt over de vetzucht gevallen, terwijl het daadwerkelijke probleem het gebrek aan medische zorg en te laat inslapen is.
Justitie wijst erop dat de dierenarts al in 2010 constateerde dat de hond te zwaar was. Op dat moment woog het dier 39 kg en dat is negen kilo te veel. In 2015 kwamen daar nog eens vijf kilo bij. "Er moest bestuursdwang aan te pas komen, om de baasjes naar de dierenarts te laten gaan."
De hond is ingeslapen omdat hij veel te zwaar was en daardoor ernstig ziek en veel pijn, niet uit straf voor de eigenaren.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Je hebt toch geen idee hoe ze zijn benaderd? Als deze hond graatmager was geweest en onder de schimmel zat dan hadden we allemaal gezegd 'wat een monsters! Hoe kan je het een dier aandoen' terwijl nu de hond extreem veel te dik is ipv te dun maar evenzo niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan valt het allemaal onder de mantel der liefde en ligt het aan die stomme hulpverleners die hun werk blijkbaar weer eens niet goed doen... Krom nietwaar?_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al eenaantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis valleen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer opkeer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.
Nee, we gaan afpakken, vervolgen en veroordelen. Lekker makkelijk. Ondertussen is er niemand geholpen.
Klinkt dit zwartgallig? Misschien. Maar jammer genoeg heb ik al vaak gezien dat het op deze manier ging.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik snap het wel, als je je hond op deze manier overvoert heb je meer dan waarschijnlijk meer baat bij een psycholoog dan een werkstraf.
Desalniettemin vind ik het wel een goed iets dat extreem overgewicht, net als extreem ondergewicht, bestraft wordt, vooral als je járenlang de tijd hebt gehad iets te doen aan het probleem en het enkel erger werd.
Desalniettemin vind ik het wel een goed iets dat extreem overgewicht, net als extreem ondergewicht, bestraft wordt, vooral als je járenlang de tijd hebt gehad iets te doen aan het probleem en het enkel erger werd.
-
Neeltje
Maar om daar werkstraf voor te krijgen???? Dat gaat me, als ik het vergelijk met andere straffen die worden uitgedeeld, veel te ver gaan.Brindlecardi schreef:Je hebt toch geen idee hoe ze zijn benaderd? Als deze hond graatmager was geweest en onder de schimmel zat dan hadden we allemaal gezegd 'wat een monsters! Hoe kan je het een dier aandoen' terwijl nu de hond extreem veel te dik is ipv te dun maar evenzo niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan valt het allemaal onder de mantel der liefde en ligt het aan die stomme hulpverleners die hun werk blijkbaar weer eens niet goed doen... Krom nietwaar?_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al eenaantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis valleen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer opkeer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.
Nee, we gaan afpakken, vervolgen en veroordelen. Lekker makkelijk. Ondertussen is er niemand geholpen.
Klinkt dit zwartgallig? Misschien. Maar jammer genoeg heb ik al vaak gezien dat het op deze manier ging.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Geldt dat niet voor bijna alle mensen die een zware overtreding of misdrijf begaan?-Saskia- schreef:Ik snap het wel, als je je hond op deze manier overvoert heb je meer dan waarschijnlijk meer baat bij een psycholoog dan een werkstraf.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Hoezo? Een geldboete hadden ze waarschijnlijk toch niet betaald dus dat heeft weinig effect. Een weekje werken is dan heus nog niet zo erg. Je kan er ook een gevangenisstraf voor krijgen. Daarnaast heerst er het beeld dat mensen voor andere gevallen geen straf krijgen, maar dat is dus zeker niet waar. (zie link die ik eerder hier plaatste)Neeltje schreef:Maar om daar werkstraf voor te krijgen???? Dat gaat me, als ik het vergelijk met andere straffen die worden uitgedeeld, veel te ver gaan.Brindlecardi schreef:Je hebt toch geen idee hoe ze zijn benaderd? Als deze hond graatmager was geweest en onder de schimmel zat dan hadden we allemaal gezegd 'wat een monsters! Hoe kan je het een dier aandoen' terwijl nu de hond extreem veel te dik is ipv te dun maar evenzo niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan valt het allemaal onder de mantel der liefde en ligt het aan die stomme hulpverleners die hun werk blijkbaar weer eens niet goed doen... Krom nietwaar?_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al eenaantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis valleen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer opkeer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Weekje? 15 uur... Dat is 2 dagenBrindlecardi schreef: Hoezo? Een geldboete hadden ze waarschijnlijk toch niet betaald dus dat heeft weinig effect. Een weekje werken is dan heus nog niet zo erg. Je kan er ook een gevangenisstraf voor krijgen. Daarnaast heerst er het beeld dat mensen voor andere gevallen geen straf krijgen, maar dat is dus zeker niet waar. (zie link die ik eerder hier plaatste)
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Waarom, het gaat om een schamele 15 uurtjes. Hoe dramatisch is dat nou.Neeltje schreef:Maar om daar werkstraf voor te krijgen???? Dat gaat me, als ik het vergelijk met andere straffen die worden uitgedeeld, veel te ver gaan.Brindlecardi schreef:Je hebt toch geen idee hoe ze zijn benaderd? Als deze hond graatmager was geweest en onder de schimmel zat dan hadden we allemaal gezegd 'wat een monsters! Hoe kan je het een dier aandoen' terwijl nu de hond extreem veel te dik is ipv te dun maar evenzo niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan valt het allemaal onder de mantel der liefde en ligt het aan die stomme hulpverleners die hun werk blijkbaar weer eens niet goed doen... Krom nietwaar?_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al eenaantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis valleen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer opkeer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 14 okt 2016 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Neeltje
Een geldboete die niet wordt betaald wordt op een gegeven moment gewoon beslag gelegd op je salaris/uitkering of wat je ook hebt en ingehouden. Een groot gedeelte van de opgelegde taakstraffen worden ook niet uitgevoerd. Of mogen ze fijn ergens gaan staan schoffelen.Brindlecardi schreef:Hoezo? Een geldboete hadden ze waarschijnlijk toch niet betaald dus dat heeft weinig effect. Een weekje werken is dan heus nog niet zo erg. Je kan er ook een gevangenisstraf voor krijgen. Daarnaast heerst er het beeld dat mensen voor andere gevallen geen straf krijgen, maar dat is dus zeker niet waar. (zie link die ik eerder hier plaatste)Neeltje schreef:Maar om daar werkstraf voor te krijgen???? Dat gaat me, als ik het vergelijk met andere straffen die worden uitgedeeld, veel te ver gaan.Brindlecardi schreef:Je hebt toch geen idee hoe ze zijn benaderd? Als deze hond graatmager was geweest en onder de schimmel zat dan hadden we allemaal gezegd 'wat een monsters! Hoe kan je het een dier aandoen' terwijl nu de hond extreem veel te dik is ipv te dun maar evenzo niet de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan valt het allemaal onder de mantel der liefde en ligt het aan die stomme hulpverleners die hun werk blijkbaar weer eens niet goed doen... Krom nietwaar?_Tiny_ schreef:Een andere insteek door ze op een andere manier te benaderen. De meeste mensen willen namelijk best meewerken aan een oplossing als ze inzien dat het niet goed gaat net hun hond. Maar wat ik nu al eenaantal keer heb meegemaakt vanaf de zijlijn dat de "hulpverleners" vooral dreigen en bluffen om mensen zover te krijgen dat ze meewerken. Gaat niet helpen, gek he? Meteen met de deur in huis valleen en meteen beginnen over herplaatsen en dat verzin ik niet dat gebeurt keer op keer opkeer. Mensen raken compleet de regie over hun hond kwijt zodra "hulpverleners" zich ermee bemoeien. Daarmee jaag je mensen in het harnas en sluiten ze zich af voor hulp. Weet natuurlijk niet zeker of dat hier aan de hand is maar kan het me levendig voorstellen. Kan me ook heel goed voorstellen dat deze mensen nog steeds niet begrijpen wat ze precies fout hebben gedaan.