Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werkstraf om te dikke hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Werkstraf om te dikke hond

Ongelezen bericht door Gimmick »

Triest voor die hond.

Goed voor de "eigenaren"
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:We kunnen zowat heel hondenminnend nederland wel aan de werkstraf zetten dan. Verreweg de meeste honden zijn te dik :19:

Precies. Ik vind het sneu. Mensen veroordelen om een dikke hond die op zijn veertiende door z'n poten is gezakt en ingeslapen.
Het zal allemaal wel.
Op de foto is hij beslist niet dikker dan een aantal honden in de wijk.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zie geen foto van de hond? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de hond extreem dik was, dit ook omdat de dierenarts 'm wilde afmaken.
Dan is het mishandeling als je een hond zo dik laat worden dat hij ingeslapen moet worden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:We kunnen zowat heel hondenminnend nederland wel aan de werkstraf zetten dan. Verreweg de meeste honden zijn te dik :19:

Precies. Ik vind het sneu. Mensen veroordelen om een dikke hond die op zijn veertiende door z'n poten is gezakt en ingeslapen.
Het zal allemaal wel.
Op de foto is hij beslist niet dikker dan een aantal honden in de wijk.
Ik zie geen foto bij het artikel staan.
Beetje overijverige mensen die niets anders te doen hebben .?
Jezus beest was 14 en vet , nou en. Is in ieder geval niet van de honger omgekomen.
Dikke mensen ook maar een werkstraf geven omdat zij zich zelf verwaarlozen.
Schreef er 1 onder , waar dacht je dat die frikadellen vandaan komen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Caro. schreef:Ik zie geen foto van de hond? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de hond extreem dik was, dit ook omdat de dierenarts 'm wilde afmaken.
Dan is het mishandeling als je een hond zo dik laat worden dat hij ingeslapen moet worden.

14. Doe het maar na.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden. Mensen die structureel honden fokkern/mishandelen en weet ik het wat komen er met waarschuwingen vanaf. En dan worden deze mensen voor een 'te dikke' hond zo gestraft? Heel vreemd.
_Esmee
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een hond extreem overvoeren is net zo ernstig als een hond extreem ondervoeden. Beide kan leiden tot de dood en een dier zal zich er niet prettig bij voelen. Hoe denk je dat zo'n dier zich moet voelen met kg's vet op zijn organen gedrukt, en niet meer kunnen lopen uiteindelijk...
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Caro. schreef:Ik zie geen foto van de hond? Ik ga er eigenlijk vanuit dat de hond extreem dik was, dit ook omdat de dierenarts 'm wilde afmaken.

14. Doe het maar na.
Met 14 spek op je ribben en door je poten zakken is niet heel vreemd toch. De gemiddelde showlab haalt het niet.
Zat oude honden van 14 die een wandelend graten pakhuis zijn , die mensen ook maar veroordelen.?
bouvierpoedel
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Een hond extreem overvoeren is net zo ernstig als een hond extreem ondervoeden. Beide kan leiden tot de dood en een dier zal zich er niet prettig bij voelen. Hoe denk je dat zo'n dier zich moet voelen met kg's vet op zijn organen gedrukt, en niet meer kunnen lopen uiteindelijk...
Beest is niet altijd zo ver gevoerd , zijn er die op een slechtere manier dood gaan dan deze die nog wat vreet plezier had op zijn ouwe dag.
Brindlecardi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Brindlecardi schreef:Een hond extreem overvoeren is net zo ernstig als een hond extreem ondervoeden. Beide kan leiden tot de dood en een dier zal zich er niet prettig bij voelen. Hoe denk je dat zo'n dier zich moet voelen met kg's vet op zijn organen gedrukt, en niet meer kunnen lopen uiteindelijk...
Beest is niet altijd zo ver gevoerd , zijn er die op een slechtere manier dood gaan dan deze die nog wat vreet plezier had op zijn ouwe dag.
Nou op een gegeven moment heeft een hond geen plezier meer van dat gevreet... Het gaat hier niet om een klein vetje te veel he?
Waar het eigenlijk gewoon om draait is als jij je hond niet behandeld voor zijn hotspots en de hond heeft daardoor pijn en ongemak, dan draag je niet voldoende zorg voor je hond en ben je de hond uiteindelijk ook aan het mishandelen. Dat is niet anders dan je hond 24/7 vol te proppen met frikadellen. De hond ervaard grote ongemakken en gezondheidsrisico's en als baas doe je er niks aan...
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, die hond is 14 geworden, dus zo ongezond was het niet.

Het is op die foto niet super goed te zien, maar ik zie wel dikkere honden rondschuifelen.
Laatst gewijzigd door gonnie op 13 okt 2016 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Brindlecardi
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, die hond is 14 geworden, dus zo ongezond was het niet.

Het is op die foto niet super goed te zien, maar ik zie wel dikkere honden rondschuifelen.
Dat is altijd zo'n kromme redenatie. 'mijn oma is 93 geworden terwijl ze haar hele leven gerookt heeft! Zo ongezond is roken dus niet' :Q:
bouvierpoedel
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nou op een gegeven moment heeft een hond geen plezier meer van dat gevreet... Het gaat hier niet om een klein vetje te veel he?
Waar het eigenlijk gewoon om draait is als jij je hond niet behandeld voor zijn hotspots en de hond heeft daardoor pijn en ongemak, dan draag je niet voldoende zorg voor je hond en ben je de hond uiteindelijk ook aan het mishandelen. Dat is niet anders dan je hond 24/7 vol te proppen met frikadellen. De hond ervaard grote ongemakken en gezondheidsrisico's en als baas doe je er niks aan...
Tuurlijk is het niet goed om een beest , je kind of jezelf vol te stoppen met vreten . Maar jezus een hond van 14 die sowieso niet lang te leven heeft, waar gaat het over.
Hoe vaak word er hier niet gezegt , verwen hem maar lekker voordat je hem in laat slapen.
Je kunt wel overal de meetlat langs leggen .
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het wel goed dat er eens wat gedaan wordt aan moddervette honden. De gemiddelde hond is echt te dik.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wat een bijzondere tekst in dat stukje van Rijnmond. Hij woog in 2010 al 39 kilo en dat was slechts 9 kilo te veel?? Een border van 30 kilo is over het algemeen nog steeds veel te zwaar :19: Ik heb wel vaker borders van een kleine 40 kilo gezien en ja dan heb je het dus echt over bijzettafeltjes die bij mij direct medelijden oproepen. Je border 39 kilo en later zelfs 44 kilo laten worden door overeten is iets wat mij behoorlijk verdrietig en boos maakt. Daarentegen is 14 jaar voor een border echt een mooie leeftijd die door de meeste gezonde borders niet eens wordt gehaald. En fatsoenlijk lopen kunnen ze tegen die tijd vaak ook niet meer.

Overigens zegt dit dan wel weer genoeg over de intelligentie van deze mensen:
"Een bordercollie wordt gemiddeld 12 jaar. Balto was 14. Frikandellen zijn dus best gezond!"
Da's net zoiets als beweren dat roken gezond is omdat je opa 95 is geworden op een pakje per dag.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 13 okt 2016 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
bouvierpoedel
Zeer actief

Brindlecardi schreef:

Dat is altijd zo'n kromme redenatie. 'mijn oma is 93 geworden terwijl ze haar hele leven gerookt heeft! Zo ongezond is roken dus niet' :Q:
Oma van 93 dan ook maar voor het gerecht slepen omdat het slecht voor de gezondheid is omdat ze nog steeds rookt . :mann:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

bouvierpoedel schreef: Tuurlijk is het niet goed om een beest , je kind of jezelf vol te stoppen met vreten . Maar jezus een hond van 14 die sowieso niet lang te leven heeft, waar gaat het over.
Hoe vaak word er hier niet gezegt , verwen hem maar lekker voordat je hem in laat slapen.
Je kunt wel overal de meetlat langs leggen .

Vind ik geen goede vergelijking. Om een border 39 kilo te laten wegen moet je echt gedurende lange tijd dat dier veel te veel laten vreten en in dit geval ook nog eens erg ongezond. Dat betekent dus ook al een hele tijd een veel te zware belasting voor de gewrichten, vetophoping rond de organen etc. Da's toch iets heel anders dan een op goed gewicht zijnde hond nog even een paar dagen verwennen omdat je weet dat de spuit er op zeer korte termijn in gezet wordt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bouvierpoedel schreef:Beest is niet altijd zo ver gevoerd , zijn er die op een slechtere manier dood gaan dan deze die nog wat vreet plezier had op zijn ouwe dag.
In 2010 was hij pas 9 en woog hij 39kg, vijf jaar later woog hij 44kg, dat is dubbel zoveel dan de gemiddelde border collie reu.
Ja, dat vind ik mishandeling.
We hebben het hier niet over een vetlaagje maar over een hond die twintig overtollige kilo's met zich meedroeg. Dat is grotesk veel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:Wat een bijzondere tekst in dat stukje van Rijnmond. Hij woog 39 kilo en dat was slechts 9 kilo te veel?? Een border van 30 kilo is over het algemeen nog steeds veel te zwaar :19: Ik heb wel vaker borders van een kleine 40 kilo gezien en ja dan heb je het dus echt over bijzettafeltjes die bij mij direct medelijden oproepen. Je border 39 kilo laten worden door overeten is iets wat mij behoorlijk verdrietig en boos maakt. Daarentegen is 14 jaar voor een border echt een mooie leeftijd die door de meeste gezonde borders niet eens wordt gehaald. En fatsoenlijk lopen kunnen ze tegen die tijd vaak ook niet meer.

Overigens zegt dit dan wel weer genoeg over de intelligentie van deze mensen:
"Een bordercollie wordt gemiddeld 12 jaar. Balto was 14. Frikandellen zijn dus best gezond!"
Da's net zoiets als beweren dat roken gezond is omdat je opa 95 is geworden op een pakje per dag.
Frikadellen is net zo'n afval produkt als wat er in de brokken zit . :zweep:
Trouwens als die hond nog zo gezond was geweest waarom hebben ze dat beest dan niet in beslag genomen en af laten vallen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Nanna schreef:
Machie schreef:Ik vind het wel goed dat er eens wat gedaan wordt aan moddervette honden. De gemiddelde hond is echt te dik.
Kun je ook wel een werkstraf in gaan stellen voor ouders met vette kinderen.
Afbeelding
Ja ook eens. Vaak zie je trouwens wel dat vette kinderen ook vette ouders hebben. Dat hangt aardig samen heb ik het idee. En ik geloof nooit dat ze allemaal schilklierproblemen hebben ;)
Maar dat te dik is idd wel een probleem in onze maatschappij. Wat ook weer samenhangt met andere dingen. Want slecht eten is helaas goedkoper dan gezond eten, en het is op elke straathoek te verkrijgen...
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Machie schreef:Ik vind het wel goed dat er eens wat gedaan wordt aan moddervette honden. De gemiddelde hond is echt te dik.
Kun je ook wel een werkstraf in gaan stellen voor ouders met vette kinderen.
Afbeelding
Mogen er een aantal leden hier ook wel in beslag genomen worden . :engel: :zweep:
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

bouvierpoedel schreef:Frikadellen is net zo'n afval produkt als wat er in de brokken zit . :zweep:
Alleen wordt het voor brokken niet gefrituurd :zweep:
bouvierpoedel schreef:Trouwens als die hond nog zo gezond was geweest waarom hebben ze dat beest dan niet in beslag genomen en af laten vallen.
Hebben ze al eens eerder gedaan meen ik me te herinneren, toen is de hond wat afgevallen maar later hebben deze mensen hem weer teruggekregen (juridisch gedoe) en is hij weer kilo's aangekomen.
dagmar88
Zeer actief

Plakvis schreef:
bouvierpoedel schreef:Frikadellen is net zo'n afval produkt als wat er in de brokken zit . :zweep:

Oh. Dat deden zij wel dan?

Hier krijgen ze ook frikandellen. T is maar gekookt afvalvlees. Niet anders dan een rodi worst.
Lijkt me beter dan een mergpijpje.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Plakvis schreef:

Oh. Dat deden zij wel dan?

Hier krijgen ze ook frikandellen. T is maar gekookt afvalvlees. Niet anders dan een rodi worst.
Lijkt me beter dan een mergpijpje.
Wat gaan we doen aan al het slachtvee wat moddervet gevoerd word en de veewagen soms niet in komt met gevolg gebroken poten .Melkkoeien die broodmager zijn omdat ze letterlijk en figuurlijk leeggemolken worden.
bouvierpoedel
Zeer actief

_Tiny_ schreef:
Plakvis schreef:

.
Kijk en zo komen er dus de praatjes in de wereld. Wie zegt dat ze ze hebben gefrituurd?
:LOL: Bij ons op de hondenschool wordt frikandel zelfs aangeraden als traningsworst. Gewoon ontdooit en in plakjes.
Wie zegt dat er geen uitjes ,mayo en curry op zat. :engel:
Machie
Zeer actief

Tamara81 schreef:Het is goed dat mensen een verbod krijgen voor het houden van huisdieren als ze bijvoorbeeld hun hond mishandelen of er niet goed voor kunnen zorgen.

Maar een werkstraf omdat je hond te dik is?
Dit gaat ver.
Een moddervette hond is ook mishandeling.
Hoe komt het toch dat we dikke hond als normaal gaan zien? Een bordercollie reu weegt tussen de pak 'm beet 18 en 25 kilo. Is t beest 40 kilo dan is ie bijna het dubbele van normaal!! Dat vind ik mishandeling.
Brindlecardi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Brindlecardi schreef:

Oma van 93 dan ook maar voor het gerecht slepen omdat het slecht voor de gezondheid is omdat ze nog steeds rookt . :mann:
Nee want dat doet oma zichzelf aan. Een hond en ook jonge kinderen kunnen niet zelf bepalen wat wel of niet goed is. Als jij als moeder of als baasje willens en wetens je hond jarenlang teveel eten geeft en hond of kind heeft morbide obesitas dan is dat je weldegelijk aan te rekenen als ouder of als baas.

Het zou me trouwens ook niet verbazen als deze hond al jaren niet meer kan lopen... Wie weet zat die hond daardoor ook wel iedere dag in zijn eigen uitwerpselen.. Vinden we het dan nog steeds oké om je hond 'te verwennen'?
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Plakvis schreef:
Nee, dan zit het frituurvet er los bij
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

_Tiny_ schreef:
Plakvis schreef:

.
Kijk en zo komen er dus de praatjes in de wereld. Wie zegt dat ze ze hebben gefrituurd?
:lol1: Nu je het zegt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”