Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een (opvang)hond onderweg - Poing mag blijven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Snowdog
Actief
Aantal honden: 2

Re: Een opvanghond onderweg

Ongelezen bericht door Snowdog »

ranetje schreef:Top snowdog dat je die hond opvangt :ok:
mijke schreef::ok: t Is dat je zo ver weg woont, anders zou ik je nummer onder een sneltoets zetten voor het geval ik ook tegen een hond in nood aanloop. Volgens mij gaat dat uitstekend goed komen. Zoals jij er mee om gaat verwacht ik dat die hond binnen een mum van tijd weer leuk en normaal genoeg is om uitstekende nieuwe baasjes voor te vinden!
Het hoeft natuurlijk niet dat die hond tot nu toe niet leuk en normaal was.
Misschien wat te weinig beweging en misschien ook niet.
ik heb op de jachttraining samen getraind met een dame van 80 met een jonge flatcoated :lol1:

Elke hond kan door een verkeerde sprong iemand net even ongelukkig laten vallen.
Dat hoeft geen "oudere persoon" te zijn.
Ik ga de keren dat ik op de grond heb gelegen maar niet tellen ........... inclusief een ziekenhuisopname vanwege een zware hersenschudding :F: :engel:
Gelukkig tot nu toe nog nooit iets gebroken.
*zoekt meteen een stuk onbehandeld hout* :lol1:
Hij is leuk en normaal, en ik denk niet dat mensen hem niet leuk vonden. En ik ken ook oudere mensen die nog aan een jonge hond met veel energie beginnen . Maar dat zijn mensen die weten wat het is. Die zorgen dat hun hond genoeg beweging en uitdaging krijgt. Deze hond heeft dat niet gehad. Hij heeft weinig conditie en weinig spieren.

Ik ben ook gevallen door mijn honden. Dat kan altijd. Maar door deze val zien de mensen nu in dat de hond daar niet past. Dat is alleen maar goed. Het is niet verkeerd bedoeld. En de hond doet alleen wat hij kan/weet. Hij heeft energie dus hij springt.
Snowdog
Actief

Poing :D is net voor het donker werd nog gaan rennen. Ik heb hem en mijn eigen honden meegenomen naar 'de berg', dat is skigebied en vrij kaal begroeid. In de schemer zijn hier veel dieren en ik weet niet wat hij doet. Ik wil hem niet meteen kwijtraken op avond 1. Hij vond het leuk en hij kreeg Hitch ook aan het spelen voor even. Hij heeft gerend en gespeeld met James, die hij volgt als een schaduw. Thuis heeft hij intussen gegeten en nu slaapt hij bij de haard. Ik zal morgen proberen foto's te maken.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Snowdog schreef:Poing :D is net voor het donker werd nog gaan rennen. Ik heb hem en mijn eigen honden meegenomen naar 'de berg', dat is skigebied en vrij kaal begroeid. In de schemer zijn hier veel dieren en ik weet niet wat hij doet. Ik wil hem niet meteen kwijtraken op avond 1. Hij vond het leuk en hij kreeg Hitch ook aan het spelen voor even. Hij heeft gerend en gespeeld met James, die hij volgt als een schaduw. Thuis heeft hij intussen gegeten en nu slaapt hij bij de haard. Ik zal morgen proberen foto's te maken.
ahhhhh wat zal hij een enerverende dag hebben beleefd gisteren , die Poing...
paniek bij de oude baasjes, halsoverkop in de auto bij vreemde mensen, nieuw huisje, andere honden...
Je plekje daar proberen te vinden, een held uitzoeken waar je je aan vastklampt, lekker wandelen, eten en slaaaaaaaaaaaaapen... :I:
Gosss.... ik zou van minder overstuur raken als ik een hond was :Q:

Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar Poing, dus kom maar door met die foto's
Snowdog
Actief

mercedes2803 schreef:
Snowdog schreef:Poing :D is net voor het donker werd nog gaan rennen. Ik heb hem en mijn eigen honden meegenomen naar 'de berg', dat is skigebied en vrij kaal begroeid. In de schemer zijn hier veel dieren en ik weet niet wat hij doet. Ik wil hem niet meteen kwijtraken op avond 1. Hij vond het leuk en hij kreeg Hitch ook aan het spelen voor even. Hij heeft gerend en gespeeld met James, die hij volgt als een schaduw. Thuis heeft hij intussen gegeten en nu slaapt hij bij de haard. Ik zal morgen proberen foto's te maken.
ahhhhh wat zal hij een enerverende dag hebben beleefd gisteren , die Poing...
paniek bij de oude baasjes, halsoverkop in de auto bij vreemde mensen, nieuw huisje, andere honden...
Je plekje daar proberen te vinden, een held uitzoeken waar je je aan vastklampt, lekker wandelen, eten en slaaaaaaaaaaaaapen... :I:
Gosss.... ik zou van minder overstuur raken als ik een hond was :Q:

Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig naar Poing, dus kom maar door met die foto's
Ja hij is er moe van. Hij heeft de hele nacht braaf geslapen bij zijn nieuwe vrienden. Vanmorgen werd hij nogal dol toen ik opstond. Hij is echt wel heel wild. Mijn zusje kwam langs en die sprong hij haast omver. Gelukkig geen gebroken heup. Ik heb hem er ook niet op aangesproken, eerst even tot rust komen. Straks gaan we een langere wandeling maken en dan zal ik ook wat foto's proberen. Nog even geduld.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Leuk zeg dat het al zo goed gaat mety Poing :ok:
mercedes2803
Zeer actief

Een echte Poing dus :engel:

Als hij zo'n energieke stuiterbal is kun je hem ook nog omdopen tot Teigetje :I:

Teigetje (Engels: Tigger) is een personage uit de verhalen rond Winnie de Poeh van A.A. Milne. Teigetje is een teiger waarvan de kop uit rubber bestaat en de staart uit veren. Hij houdt heel erg van stuiteren, vooral onverwachts bovenop zijn vrienden, vaak tot hun grote irritatie. Soms richt hij in zijn enthousiasme ook grote schade aan bij zijn vrienden. Vooral Konijn heeft veel last van Teigetjes gestuiter en doet vaak pogingen om hem te laten stoppen met stuiteren, maar tevergeefs. Teigetje is vooral goed bevriend met Roe.

Teigetje zingt regelmatig het nummer The Wonderful Thing About Tiggers (geschreven door de Sherman Brothers), een nummer waarin hij verklaart blij te zijn dat hij de enige teiger is. Teigetje roept vaak "Hooh, hooh, hooh, hooh".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Teigetje_(Winnie_de_Poeh)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Snowdog schreef:Hij is leuk en normaal, en ik denk niet dat mensen hem niet leuk vonden. En ik ken ook oudere mensen die nog aan een jonge hond met veel energie beginnen . Maar dat zijn mensen die weten wat het is. Die zorgen dat hun hond genoeg beweging en uitdaging krijgt. Deze hond heeft dat niet gehad. Hij heeft weinig conditie en weinig spieren.

Ik ben ook gevallen door mijn honden. Dat kan altijd. Maar door deze val zien de mensen nu in dat de hond daar niet past. Dat is alleen maar goed. Het is niet verkeerd bedoeld. En de hond doet alleen wat hij kan/weet. Hij heeft energie dus hij springt.
:ok:

Ben heel benieuwd naar foto's van die stuiteraar
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mercedes2803
Zeer actief

ranetje schreef:
Snowdog schreef:Hij is leuk en normaal, en ik denk niet dat mensen hem niet leuk vonden. En ik ken ook oudere mensen die nog aan een jonge hond met veel energie beginnen . Maar dat zijn mensen die weten wat het is. Die zorgen dat hun hond genoeg beweging en uitdaging krijgt. Deze hond heeft dat niet gehad. Hij heeft weinig conditie en weinig spieren.

:ok:

Ben heel benieuwd naar foto's van die stuiteraar
:lees: :lees: :lees: Dit dus
Snowdog
Actief

Ik was gisteren op pad met mijn camera. 1 foto gemaakt, mislukt, kaart vol :D Komen eraan
Snowdog
Actief

Ik ben niet erg gul met updates, sorry daarvoor.
Poing is echt al veranderd. Het gaat heel goed met hem. Hij speelt buiten met James en Hitch, en binnen slaapt hij vooral. Gisteren deed ik een dutje op de bank en toen wurmde hij zich er ook bij. Ik voelde hem helemaal ontspannen, dat was een mooi moment. Ik ga zo eens kijken of hij aan de riem kan lopen. En als ie het niet kan ga ik oefenen met hem. Hij lijkt al iets fitter, zijn conditie is denk ik al wel wat verbeterd. Hij blijkt een natuurtalent met apporteren, zijn neus is uitstekend en hij heeft doorzettingsvermogen. Vanmiddag komt mijn zus met de kinderen dus dan eens kijken hoe hij reageert. Hij is nu zijn energie kwijt. Hij zal nog wel springen maar dat lossen we wel op (De kinderen in beschermende pakken ;))
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Klinkt als een heerlijk hondje!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lijkt me een prima hond :ok:

Ik ben toch een partij nieuwsgierig :mrgreen:
Wanneer heb je weer plek op je kaart voor een foto, die je dan hier neer kan zetten? :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Leuk de updates van Poing te lezen :D Sowieso lees ik jouw berichtjes met veel aandacht en precisie. Weet je zeker dat je twee jaar geleden nog geen Nederlands sprak? Dat je niet tweetalig bent opgevoed? Ik bedoel, behalve dat je geen (of nauwelijks) fouten maakt, gebruik je ook echt overal de juiste woorden, woorden die normaal enkel door native speakers worden gebezigd. En dan te bedenken dat je niet eens het hele jaar hier woont. Petje af hoor, je Nederlands is beter dan dat van veel Nederlanders :ok:

En nu in afwachting van de foto('s) :D
Snowdog
Actief

*Wolf* schreef:Leuk de updates van Poing te lezen :D Sowieso lees ik jouw berichtjes met veel aandacht en precisie. Weet je zeker dat je twee jaar geleden nog geen Nederlands sprak? Dat je niet tweetalig bent opgevoed? Ik bedoel, behalve dat je geen (of nauwelijks) fouten maakt, gebruik je ook echt overal de juiste woorden, woorden die normaal enkel door native speakers worden gebezigd. En dan te bedenken dat je niet eens het hele jaar hier woont. Petje af hoor, je Nederlands is beter dan dat van veel Nederlanders :ok:

En nu in afwachting van de foto('s) :D
Nou, dankjewel. Ik doe wel mijn best. Veel Nederlands lezen. Ik vraag ook weleens eerst aan een kennis voor ik het schrijf :oeps: :D

Ik hoop dat ik morgen foto's kan maken.

Vanavond kwam mijn zus met haar kinderen en het ging goed. Poing heeft met een bal gespeeld met de kinderen. Hij was nu ook rustiger toen ze kwamen. Hij springt wel. Maar dat gaan we oefenen. Hij is nu heel moe en slaapt op zijn rug.
Snowdog
Actief

Vanmorgen zijn we gaan hardlopen. We hebben ongeveer tien kilometer gelopen. Na een ruim half uur was hij al wel een beetje moe. De rest van de weg heeft hij naast me gedraafd. Hij is ontzettend braaf. Voor wild heeft hij geen oog. Mijn honden stonden voor op een vogel. Hij vond het maar gek en rende vrolijk de scene in. "Wat doen we? Mag ik meedoen?" Dag vogel. Dat vond Hitch stom :D
Snowdog
Actief

Ik heb nog steeds geen foto's gemaakt van hem, maar inmiddels wel besloten dat hij niet meer weggaat. Ik kan hem niet meer missen. Hij is een heerlijke knuffelhond en ligt elke avond op schoot. Hij apporteert fantastisch, en is zo braaf. Hij heet nog steeds Poing. Eigenlijk zou een andere naam beter zijn, want hij is geen echte stuiterbal. Maar, hij heeft het naar zijn zin en ik vind het leuk dat hij er is. Hij blijft bij mij
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Re: Een (opvang)hond onderweg - Poing mag blijven

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat fijn :cheer:

Gefeliciteerd met je nieuwe hond :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat leuk zeg :cheer:
mercedes2803
Zeer actief

Snowdog schreef:Ik heb nog steeds geen foto's gemaakt van hem, maar inmiddels wel besloten dat hij niet meer weggaat. Ik kan hem niet meer missen. Hij is een heerlijke knuffelhond en ligt elke avond op schoot. Hij apporteert fantastisch, en is zo braaf. Hij heet nog steeds Poing. Eigenlijk zou een andere naam beter zijn, want hij is geen echte stuiterbal. Maar, hij heeft het naar zijn zin en ik vind het leuk dat hij er is. Hij blijft bij mij
:I: :cheer: :I:

HOERAAAA Voor Poing !!!!
Mooi om te lezen dat het poing-effect afgenomen is en hij zo braaf en lief is.
Je kunt de naam Poing ook zien als de enerverende veerkracht die honden hebben.
Jouw Poing is daar juist een mooi voorbeeld van.
Zoals hij de eerste dag bij je binnenkwam en moest wennen en zoals hij nu is, is een wereld van verschil.
Een hond is,zeker als hij jong is, nog zo ontzettend veerkrachtig en dat is mooi, want dat beloofd voor hem een hele mooi toekomst, ondanks de wat 'valse start'

Je kunt hem altijd nog omdopen tot Teigetje he :engel: :mann:
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Poing is de naam van zijn nieuwe leven, dus de naam moet gewoon blijven :cheer:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat leuk dat Poing mag blijven :cheer: Heel veel plezier met elkaar! Oh en nu wordt het toch wel tijd voor Poing foto's hoor :lees: :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Snowdog
Actief

fenneke schreef:Wat fijn :cheer:

Gefeliciteerd met je nieuwe hond :mrgreen:
dankje
mijke schreef:Wat leuk zeg :cheer:
ja hè? :cheer:
mercedes2803 schreef:
:I: :cheer: :I:

HOERAAAA Voor Poing !!!!
Mooi om te lezen dat het poing-effect afgenomen is en hij zo braaf en lief is.
Je kunt de naam Poing ook zien als de enerverende veerkracht die honden hebben.
Jouw Poing is daar juist een mooi voorbeeld van.
Zoals hij de eerste dag bij je binnenkwam en moest wennen en zoals hij nu is, is een wereld van verschil.
Een hond is,zeker als hij jong is, nog zo ontzettend veerkrachtig en dat is mooi, want dat beloofd voor hem een hele mooi toekomst, ondanks de wat 'valse start'

Je kunt hem altijd nog omdopen tot Teigetje he :engel: :mann:
Haha, ja! Daar heb ik wel over nagedacht. Maar dat kan niemand hier uitspreken. En de Zweedse versie (Tiger) is toch niet zo leuk. En Tigger vind ik niet leuk. Dus hij heet maar Poing. Je verklaring is heel waar, dus het kan wel. Hij stuitert nog wel van blijdschap maar niet meer zo ongecontroleerd.
Plakvis schreef:Poing is de naam van zijn nieuwe leven, dus de naam moet gewoon blijven :cheer:
Ja eigenlijk wel.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een fijne update, gefeliciteerd met Poing. :cheer:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat leuk dat hij mag blijven :cheer:

Nu die foto's nog :engel:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

:cheer: :cheer:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Leuk dat hij mag blijven, ik heb een pointer spring hond. Als ik eten voor hem maakt springt hij boven mijn hoofd uit!
We wachten op een foto :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Wat leuk dat hij blijft
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hij boft maar dat hij mag blijven bij jullie. Veel geluk met elkaar!
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

:gjump: poing poing poing wat leuk! :gjump:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”