Als ik die assistente weer tegenkom tijdens het wandelen zal ik ook zeggen dat ik nu begrijp dat Gol haar probeerde te bijten en dat ik die neiging ook heb.Hanneke2 schreef:Oh, als dat mijn hond was had ik nu moordneigingen.Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond. Later hoorde ik tijdens een wandeling van de assistente dat Gol haar tijdens het wassen had proberen te bijten. Dat doet Gol niet als ze het prima vind. En net kwam ik een filmpje van Gol tegen toen ik even op hun site keek, ik kreeg er een beetje een rotgevoel van. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens en dacht oh, die hond vind het niet zo leuk. En toen zag ik ineens Gollums oogjes![]()
Nou ben ik soms wat hysterisch wat de honden betreft dus ik vraag me af wat jullie van het filmpje vinden.
Ik zie Gol haar nagels in de grond zetten om weg te komen en zodra ze doorheeft dat het niet lukt blijft ze zeer ongemakkelijk liggen. De nagels blijven de gehele tijd in de grond geklemd en haar staart tussen haar poten. Ik zie geen enkele geruststelling vanuit de trimsters en ze gaan met twee waterblazers tegelijk tekeer.
Is dat normaal? Stel ik me aan? Ik ben benieuwd. Klik hier voor het filmpjeEn ik weet dat ik een tut ben met mijn beesten en tuurlijk soms moeten er dingen gebeuren die niet leuk zijn, maar dit is voor mij zo'n schooltandarts-situatie; machteloos, bang, vervelende dingen en niemand in de buurt die van je houdt.
Mijn honden zouden daar dus ook never nooit niet meer naartoe gaan, maar ik zou mijn honden sowieso never nooit niet naar een trimmer brengen, veel te veel horrorverhalen gehoord. Daarom zou ik ook nooit een niet-kortharige hond willen. En dan verbaast het me wel dat je je korthaar laat trimmen, dat is toch nergens voor nodig?
Gol heeft een hele dikke ondervacht en vaak last van kleine hotspots. Kammen doet haar erg zeer omdat ik dan al die kleine korstjes er tegelijk uittrek. Ik kreeg van verschillende kanten het advies om haar eens naar een trimmer te brengen en haar vacht was ook echt prachtig na het trimmen, heel luchtig en ze heeft echt weken geen hotspotjes gehad.
Alleen de manier waarop was niet de bedoeling

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15