Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graag jullie mening

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Graag jullie mening

Ongelezen bericht door Gollum »

Hanneke2 schreef:
Gollum schreef:Gol is een aantal maanden terug naar de trimmer geweest, ze was prachtig en ik was dik tevreden. Op mijn vraag of ze het wassen en waterblazen niet eng vond antwoordde ze dat Gol het allemaal prima vond. Later hoorde ik tijdens een wandeling van de assistente dat Gol haar tijdens het wassen had proberen te bijten. Dat doet Gol niet als ze het prima vind. En net kwam ik een filmpje van Gol tegen toen ik even op hun site keek, ik kreeg er een beetje een rotgevoel van. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens en dacht oh, die hond vind het niet zo leuk. En toen zag ik ineens Gollums oogjes :jank:

Nou ben ik soms wat hysterisch wat de honden betreft dus ik vraag me af wat jullie van het filmpje vinden.
Ik zie Gol haar nagels in de grond zetten om weg te komen en zodra ze doorheeft dat het niet lukt blijft ze zeer ongemakkelijk liggen. De nagels blijven de gehele tijd in de grond geklemd en haar staart tussen haar poten. Ik zie geen enkele geruststelling vanuit de trimsters en ze gaan met twee waterblazers tegelijk tekeer.

Is dat normaal? Stel ik me aan? Ik ben benieuwd. Klik hier voor het filmpje
Oh, als dat mijn hond was had ik nu moordneigingen. :evil: En ik weet dat ik een tut ben met mijn beesten en tuurlijk soms moeten er dingen gebeuren die niet leuk zijn, maar dit is voor mij zo'n schooltandarts-situatie; machteloos, bang, vervelende dingen en niemand in de buurt die van je houdt.

Mijn honden zouden daar dus ook never nooit niet meer naartoe gaan, maar ik zou mijn honden sowieso never nooit niet naar een trimmer brengen, veel te veel horrorverhalen gehoord. Daarom zou ik ook nooit een niet-kortharige hond willen. En dan verbaast het me wel dat je je korthaar laat trimmen, dat is toch nergens voor nodig?
Als ik die assistente weer tegenkom tijdens het wandelen zal ik ook zeggen dat ik nu begrijp dat Gol haar probeerde te bijten en dat ik die neiging ook heb.
Gol heeft een hele dikke ondervacht en vaak last van kleine hotspots. Kammen doet haar erg zeer omdat ik dan al die kleine korstjes er tegelijk uittrek. Ik kreeg van verschillende kanten het advies om haar eens naar een trimmer te brengen en haar vacht was ook echt prachtig na het trimmen, heel luchtig en ze heeft echt weken geen hotspotjes gehad.
Alleen de manier waarop was niet de bedoeling :ugh:
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Mijn mening.
Eigenlijk ben je met je huisdieren aan de goden overgeleverd.
Of het nou pensions, trimsters, cursussen, overheidsinstanties, publieke opinie en ook dierenartsen betrefd

Bij dierenartsen en cursus ben je er zelf nog bij, dat kan helpen als je niet te volgzaam bent.

Er valt gewoon veel geld te verdienen, heel veel geld en eigenaren zijn ook bereid om dat uit te geven.
Iedereen kan zich trimster noemen of gedragstherapeut.
De berichten over de honden uitlaat service klinken ook niet om te juichen.

Iedereen noemt zichzelf ook deskundig, terwijl dat toch te betwijfelen valt en in ieder geval moeilijk te ontdekken is.

Ook in de voedingsbranch kunnen ze er wat van, de varkensoren bijv. zijn dubbel zo duur als zeg, 8 jaar geleden en tegelijkertijd de helft kleiner. Ze hebben er randen afgehaald, die ze apart verkopen, en nog later er snippers afgehaald, die ook weer apart verkocht worden.
De gedroogde kipfileetjes zijn ook verdubbeld in prijs en kleiner.

Ondertussen neemt de overlast die ervaren wordt erg toe.
Als je alleen al kijkt naar de berichten hier op het forum. De meeste items gaan over hoeveel last men heeft van anderen.
De topics die over gedrag of opvoeding gaan zijn behoorlijk ondergeschikt en degene die daar vaak hele zinnige dingen over te zeggen hebben, zie je nog maar sporadisch, wat ik persoonlijk een heel gemis vind.
De pagina's lange topics over wielrenners, mb, verkeerde honden/hondenbazen. Sommigen kunnen dagelijks weer een bijna ramp melden.
En ja, het aantal honden hier in de buurt is spectaculair toegenomen, ook het aantal wielrenners, joggers, mountainbikers en niet te vergeten het aantal gezelligheidsfietsers is de laatste jaren toegenomen.

Zelf heb ik daar nog geen problemen mee ondervonden, terwijl in noordlimburg het echt heel druk is. Ja, je moet wat oplettender zijn, maar het punt is dat je alleen invloed hebt op je eigen gedrag en handelen. Ik heb echt nog nooit meegemaakt, dat iemand lelijk deed, omdat ik ergens met mijn loslopende hond liep.

Wat de trimster aangaat, ik heb Herman een keer naar een trimster gebracht , omdat mijn lijf even niet meewerkte en hij wel heel veel haar had.
Toen hij terugkwam, waren zijn oren iets van poedel, zijn broek was weg, zijn staart had geen vlag meer en zijn buikharen waren op een lengte geknipt. Gelukkig wist hij zelf nog dat hij een heidewachtel was, maar verder kon niemand hem als zodanig identificeren en ja, ik heb echt een potje gehuild.

Ik zou zelf graag willen dat een hond weer gewoon een hond zou mogen zijn, niet een uithangbord, niet een geldtrekker, niet een overlastgever.
Gewoon een beetje normaal, je eigen verantwoordelijkheid nemen en ik zou willen dat sommige beroepen niet zomaar vrij uitgeoefend mogen worden en dat inzichtelijk is, wie gekwalificeerd is en wie niet. Dan kun je alsnog kiezen voor een kneusje in de buurt.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hanneke2 schreef:
Nanna schreef:Ik heb een waterblazer. En die maakt inderdaad een tyfusherrie :schrik:
Het is zaak om de hond daar met beleid aan te laten wennen; niet maar neerpleuren en blazen maar.
Ik begrijp dat je daar als trimsalon niet altijd maar tijd voor hebt maar om het dan voor te stellen als "ze vond het heerlijk" vind ik ook weer zowat. Dan lees je de hondentaal niet goed :neenee:
Ik zou zelf een waterblazer kopen en haar dan daaraan op een rustige manier laten wennen.
Al mijn honden vonden het eerst een raar ding maar nu helemaal geen punt meer. Vooral Peer gaat er echt voor liggen :cool2:
Dat. Met een beetje tijd en inzet kan je een hond aan van alles laten wennen. Ik doe nagels met een dremel, vroeger met Jack moest dat heel regelmatig, nu met mijn stel nog zelden, maar Lilo gaat direct blij en ontspannen op het hondenkussen liggen als ze dat ding maar ziet, en steekt dan nuffig een pootje uit. Niks angst voor dat ding. Dat krijg je als je een miljoen koekjes en goedzo's gescoord hebt door af en toe een duimnageltje wat af te laten vijlen. En Toto vindt het nog wel wat spannend, maar hij ziet hoe Lilo reageert en begint langzaam te snappen dat het iets is wat niet heel eng is en bergen koekies oplevert.

Vervelende dingen die je zelf kan doen, moet je lekker zelf doen. Veel fijner voor je hond en voor je gemoedsrust.

Dit.
Kai is vandaag voor de 5e keer naar de trimster geweest. De eerste keer was bij mij thuis, hebben we alleen z'n oortjes even geplukt terwijl hij op schoot zat.
De keer erop hebben we hem op zijn kussen op tafel gezet, en z'n pootjes een beetje geplukt + gewassen.
De keer daarop zijn we naar de trimsalon geweest en hebben we oortjes, pootjes en nageltjes gedaan.
De keer daarop hebben we Oortjes, pootjes, en ook de rest wat bij geknipt en gewassen.
Vandaag heeft Kai voor het eerst vast gestaan op tafel, terwijl ik gewoon naast hem stond, en de steun gaf die hij nodig had. Hij vond het niet leuk, maar is geen moment bang of in paniek geweest.
( Toevoeging: Kai kwam in nederland als een niet benaderbare, bijtende, mensenschuwe krijswezel)

Zusje Pixie heeft de eerste keer dat Kai getrimd is in de salon, doodsbang onder de wastafel gezeten en is niet aangeraakt.
De tweede keer zat ze naast haar baasje te kijken, hebben we haar oren proberen te doen, maar daar raakte ze zo van in paniek dat ze helemaal door het lint ging.
Vandaag is Pixie haar broek geknipt, zonder paniek.

Tijd, geduld en begrip doen wonderen.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Gollum schreef:
vosse schreef:
_Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.

Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Dit dus.

Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.

Waar woon je?
Dat klinkt al een stuk vriendelijker ja. Ik woon in Zaandam.
Ik wil gerust voor je kijken of daar ergens een collega zit, waarvan ik weet hoe ze te werk gaan in de salon?
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

vosse schreef:
_Tiny_ schreef:Sorry, maar wat hebben deze trimsters(?) een allerbelabbertste droogblaastechniek. Dit is in ieder geval niet zoals ik het op mijn stageadres heb geleerd en ook niet zoals ik het met mijn eigen honden doe of met een klantenhond zou doen.

Je kunt echt wel op een andere manier droogblazen die minder rot voor de hond is. Dit hoeft zo niet.
Dit dus.

Ze blazen veels te ruig en richting de kop. Vooral dat laatste is niet prettig voor de hond.
Allereerst had ik de hond op tafel gezet met een hoodie (oorwarmer) op. En daarna rustig aan beide kanten achteraan beginnen met fohnen. Dit gewapper heeft ook helemaal geen meerwaarde.
Wat ik merk is dat veel honden het geluid van de lucht uit de blazer spannend vinden, niet eens zozeer de lucht zelf. De verandering van het geluid, dus bijv. als je wat te dicht op de huid of tafel blaast. In bad heb je constant dat je de luchtstroom wisselend tegen het bad blaast, wat gewoon erg vervelend is voor de hond.

Waar woon je?
Nou inderdaad dit dus. Ik loop zelf nog stage in een trimsalon maar zo worden de honden hier niet behandeld hoor.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

vosse schreef:
Gollum schreef:
vosse schreef:

Dit dus.

Waar woon je?
Ik wil gerust voor je kijken of daar ergens een collega zit, waarvan ik weet hoe ze te werk gaan in de salon?
Dit is echt niet nodig. Sowieso had ik direct de hond uit bad gehaald en op tafel gezet. Dat scheelt vaak enorm voor de hond. In bad vinden ze het vaak veel enger. Tevens had ik mijn collega in dit geval gevraagd even bij het hoofd te gaan staan en de hond op zijn gemak te stellen. Jammer, ik zit te ver weg voor je. Had je anders graag geholpen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Gollum
Zeer actief

vosse schreef:
Gollum schreef:
vosse schreef:

Dit dus.

Waar woon je?
Als je wilt, graag! Het liefste ergens waar ik er de eerste keer bij mag blijven, de schrik zit er een beetje in.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Gollum schreef:
Als je wilt, graag! Het liefste ergens waar ik er de eerste keer bij mag blijven, de schrik zit er een beetje in.
ach kindje toch :goeie:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Marco88 schreef:
Gollum schreef:
ach kindje toch :goeie:
Ja nou, het is toch m'n lieve oude opoe, daar moet lief tegen gedaan worden :pffff:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

buster gaat nu zo'n 4 keer per jaar naar de trimster , hij heeft zo'n dikke vacht dat ik het zelf nooit zo goed kan doen.
ook amos ging regelmatig

maar ik blijf er altijd bij :mrgreen:

dus ik zou inderdaad een trimmer zoeken waar je bij mag blijven en niet om koeskoes te doen tegen gollum maar gewoon om haar te steunen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”