Welnee, maar er zijn nog veel DA's die roepen dat titeren bij pups niet kan. Ook een manier om gewoon alle entingen erin te krijgen.ranetje schreef:Gaat het titeren van pups anders dan van volwassen honden dan?Leonie. schreef:Ja, mee eens, ik ga vragen of er getiterd kan worden.sirene schreef: Heb je gekeken naar de da lijst van vaccicheck? Zit er niets anders in de buurt van A'dam ?
Ip zou één keer enten van DHP voldoende moeten zijn, zeker omdat ze toen "entrijp was". Ik zou er toch een keer titeren aan wagen.
Zomaar nog een keer DHP zou ik zeker niet doen. Dan nog eerder niet titeren en niet prikken, maar dat ben ik
Op die lijst staat ook mijn gewone dierenarts (Vondelpark), maar zij titeren geen pups. Dus er zit toch nog verschil onderling.
Ik heb wel een goede tip gehad per PB![]()
Ik dacht dat het gewoon om wat bloed ging.
Puppybloed lijkt me niet anders dan bloed van volwassen honden.
Dus als ze kunnen titeren kunnen ze ook pups titeren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaccinatie - advies nodig
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vaccinatie - advies nodig
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ik weet.ranetje schreef: Gaat het titeren van pups anders dan van volwassen honden dan?![]()
Maar zij willen niet. Iets van dat pups sowieso gevaccineerd moeten worden. Daarom ben ik ook naar een ander gegaan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja pups moeten sowieso gevaccineerd worden.Leonie. schreef:Ik weet.ranetje schreef: Gaat het titeren van pups anders dan van volwassen honden dan?![]()
Maar zij willen niet. Iets van dat pups sowieso gevaccineerd moeten worden. Daarom ben ik ook naar een ander gegaan.
Maar dan wel graag op een moment dat je een goede kans van slagen hebt.
Dus niet op een standaardleeftijd, maar als het effectief is.
Anders jas je er iets in dat niet gebruikt kan worden (als ze nog beschermd zijn is vaccineren toch zinloos?).
En dat lijkt me vrij onzinnig eigenlijk.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
L2 is ongeveer even naar. Of heeft iemand dat al geroepen?Leonie. schreef:Daar neig ik ook naar, omdat zij er wel verstand van heeft en zich er helemaal in heeft verdiept toen ze in de fokadviescommisie (of hoe dat heet) zat. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik voor elkaar krijg dat Millie volgens haar manier gevaccineerd wordt.Hilde schreef:Ik zou naar je fokker luisteren
Nee inderdaad, ik wil daar wel graag blijven komen natuurlijk, het is een goede hondenschool. De eigenaar is overigens ook voor 'minder' enten, dus het kan dat hij een en ander door de vingers ziet.Nanna schreef:Maar goed, ik heb niet te dealen met wijsneuzerige hondenscholen met allerlei noten op d'r zang![]()
Heb ik een beetje gedaan. Alleen hoe vind ik een dierenarts die L2 ent? Ik zie dat niet staan op de websites bijvoorbeeld en om ze nou allemaal te gaan bellen... Bestaat er een lijst?Nanna schreef:En lees je even in over die L4 enting. Daar word je niet blij van.
- Leonie.
- Zeer actief
Dat klopt, maar zij zeggen dat pups sowieso het standaard riedeltje moeten krijgen. Toen ik zei dat de Parvo bij Millie waarschijnlijk niet aan zou slaan, omdat ze nog goed beschermd was, zeiden ze dat dat onzin was. Dus ja.ranetje schreef:Maar dan wel graag op een moment dat je een goede kans van slagen hebt.
Anders jas je er iets in dat niet gebruikt kan worden (als ze nog beschermd zijn is vaccineren toch zinloos?).
Nogmaals, ik ben hier dus niet heen gegaan voor de vaccinatie en ben het er niet mee eens. Maar dit is wat zij denken...
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, dit is inderdaad een beetje mosterd na de maaltijdBadu schreef:L2 is ongeveer even naar. Of heeft iemand dat al geroepen?Leonie. schreef:Daar neig ik ook naar, omdat zij er wel verstand van heeft en zich er helemaal in heeft verdiept toen ze in de fokadviescommisie (of hoe dat heet) zat. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik voor elkaar krijg dat Millie volgens haar manier gevaccineerd wordt.Hilde schreef:Ik zou naar je fokker luisteren
Nee inderdaad, ik wil daar wel graag blijven komen natuurlijk, het is een goede hondenschool. De eigenaar is overigens ook voor 'minder' enten, dus het kan dat hij een en ander door de vingers ziet.Nanna schreef:Maar goed, ik heb niet te dealen met wijsneuzerige hondenscholen met allerlei noten op d'r zang![]()
Heb ik een beetje gedaan. Alleen hoe vind ik een dierenarts die L2 ent? Ik zie dat niet staan op de websites bijvoorbeeld en om ze nou allemaal te gaan bellen... Bestaat er een lijst?Nanna schreef:En lees je even in over die L4 enting. Daar word je niet blij van.
L2 lijkt me nu een zeer nutteloze enting.
- ranetje
- Zeer actief
Dat begreep ik jaLeonie. schreef:Dat klopt, maar zij zeggen dat pups sowieso het standaard riedeltje moeten krijgen. Toen ik zei dat de Parvo bij Millie waarschijnlijk niet aan zou slaan, omdat ze nog goed beschermd was, zeiden ze dat dat onzin was. Dus ja.ranetje schreef:Maar dan wel graag op een moment dat je een goede kans van slagen hebt.
Nogmaals, ik ben hier dus niet heen gegaan voor de vaccinatie en ben het er niet mee eens. Maar dit is wat zij denken...
Alleen wel een beetje zuur als je dan bij een hele dure DA uitkomt
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, baal ik ook erg van. Heb ze ook laten weten dat ik de tarieven echt te hoog vind. En nu hopelijk een derde optie waar ik heen kan met Millie om te titeren.
Wat een gedoe, zo'n pup
Wat een gedoe, zo'n pup
- Leonie.
- Zeer actief
Net even gesproken met de dierenarts die Millie gevaccineerd heeft. Hij zegt dat de DHP op 10 weken niet genoeg bescherming biedt voor het eerste jaar. En dat die daarom herhaald moet worden. Pas na 16 weken voldoet hij langere tijd. Maar goed, ik laat toch maar liever titeren.
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou kunnen samenhangen met de mogelijkheid dat er pups zijn die dan nog bescherming van de moeder genieten en de enting niet voldoende aan kan slaan?Leonie. schreef:Net even gesproken met de dierenarts die Millie gevaccineerd heeft. Hij zegt dat de DHP op 10 weken niet genoeg bescherming biedt voor het eerste jaar. En dat die daarom herhaald moet worden. Pas na 16 weken voldoet hij langere tijd. Maar goed, ik laat toch maar liever titeren.
Misschien dan eerst titeren
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Heel verstandig om eerste te titeren. Ik ben benieuwd 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, die pup is al getiterd, stond op 0 en kreeg toen DHP.ranetje schreef:Dat zou kunnen samenhangen met de mogelijkheid dat er pups zijn die dan nog bescherming van de moeder genieten en de enting niet voldoende aan kan slaan?Leonie. schreef:Net even gesproken met de dierenarts die Millie gevaccineerd heeft. Hij zegt dat de DHP op 10 weken niet genoeg bescherming biedt voor het eerste jaar. En dat die daarom herhaald moet worden. Pas na 16 weken voldoet hij langere tijd. Maar goed, ik laat toch maar liever titeren.
Hij wil blijkbaar boosteren.
Polly is op 7 weken getiterd, tond op 0, kreeg DHP en is nadien nog getiterd op 4 maanden en op een jaar.
Beide keren kreeg ze mee dat ze pas in 2020 terug hoeft te komen.
Ik zou dus titeren. Dan kan ie het zelf zien.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als het al zo zijn is er toch nog steeds geen verschil met enten?Kruimel53 schreef:Nou, als vandaag weer een stukje op FB dat dat titeren allemaal schijn-veiligheid biedt want de titer van vandaag kan morgen totaal gekelderd wezen. Geen idee waar ze het vandaan hadden, heb om opheldering gevraagd, maar iemand enig idee? Tannetje zei iig dat zij dat verhaal wel eens gehoord ahd maar haar ervaring totaal anders was, vandaar haar adviezen.
Je hond maar voldouwen met entingen geeft net zo veel schijnveiligheid. De kans dat een enting niet aanslaat is dan helemaal aanwezig. Dat zag je al jaren terug met topics over de rabiëstiter. Er waren honden bij die meerdere keren geënt waren en die dus een te lage titer hadden. Als ze niet had getiterd was ze er vanuit gegaan dat de hond voldoende geënt was.
- Leonie.
- Zeer actief
De kans dat ie niet aangeslagen is lijkt me heel klein (want de titer was helemaal negatief).ranetje schreef: Dat zou kunnen samenhangen met de mogelijkheid dat er pups zijn die dan nog bescherming van de moeder genieten en de enting niet voldoende aan kan slaan?
Zijn theorie was dus dat de enting überhaupt pas goed kan aanslaan vanaf 16 weken. Had ik nog nooit gehoord.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, die theorie slaat ook nergens op.Leonie. schreef:De kans dat ie niet aangeslagen is lijkt me heel klein (want de titer was helemaal negatief).ranetje schreef: Dat zou kunnen samenhangen met de mogelijkheid dat er pups zijn die dan nog bescherming van de moeder genieten en de enting niet voldoende aan kan slaan?
Zijn theorie was dus dat de enting überhaupt pas goed kan aanslaan vanaf 16 weken. Had ik nog nooit gehoord.
De fabrikant geeft aan vanaf 12 wkn en dat heeft dan te maken met die maternale immuniteit die daarvoor in de weg zit.
- Leonie.
- Zeer actief
Nee, die waren dan (of is dan, hij heeft maar 1 keer geent na negatieve titer) omdat de pup in de periode tot 16 weken wel beschermd is. Ik ben nu met een andere dierenarts een titerafspraak aan het maken. Ben erg benieuwdKruimel53 schreef: Kan te maken hebben met de rijping van het immuunsysteem. Ik bedenkt het ff ter plekke![]()
Maar goed, dan kun je al die pup-entingen dus ook gevoeglijk achterwege laten.
- Leonie.
- Zeer actief
Misschien nog wel interessant...
Millie is dus met 10 weken gevaccineerd. En nu met 15 weken was de Parvo bescherming helemaal weg. Dus volgende week krijgt ze toch weer een DHP.
Millie is dus met 10 weken gevaccineerd. En nu met 15 weken was de Parvo bescherming helemaal weg. Dus volgende week krijgt ze toch weer een DHP.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom niet alleen parvo?Leonie. schreef:Misschien nog wel interessant...
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan ook alleen parvo laten enten als de andere twee wel hoog zijn
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
L2 is even naar....Leonie. schreef:Daar neig ik ook naar, omdat zij er wel verstand van heeft en zich er helemaal in heeft verdiept toen ze in de fokadviescommisie (of hoe dat heet) zat. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik voor elkaar krijg dat Millie volgens haar manier gevaccineerd wordt.Hilde schreef:Ik zou naar je fokker luisteren
- Leonie.
- Zeer actief
Volgens mij was er maar eentje redelijk hoog en twee helemaal weg. Ik heb alleen de Parvo onthouden.Cashel Vale schreef:Je kan ook alleen parvo laten enten als de andere twee wel hoog zijn
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok, dan kan je de DHP op nieuw enten , in je boekje is dat 3,4 en 5.
Wel is het onzin om standaard te herhalen onder het mom van boosteren. Het is een levend vaccin, dat kan je niet boosteren.
Soms gebeurd het dat een enting gewoon nooit pakt bij een hond, waarom is niet bekend. Maar ja, dan kan je dus ook stoppen met enten.......
Wel is het onzin om standaard te herhalen onder het mom van boosteren. Het is een levend vaccin, dat kan je niet boosteren.
Soms gebeurd het dat een enting gewoon nooit pakt bij een hond, waarom is niet bekend. Maar ja, dan kan je dus ook stoppen met enten.......
Groetjes Helma
- Leonie.
- Zeer actief
Ja, wel goed om te weten dat het dus ook kan dat hij niet aanslaat terwijl je dat wel zou verwachten.
Ik heb gelukkig een dierenarts (helaas een beetje ver) gevonden die er op een fijne manier mee omgaat en logische dingen zegt
Oh ja en ze rekent normale prijzen. Ga ook de vaccinatie weer door haar laten zetten.
Millie is helaas ook ziek en we gaan zo voor de vierde keer in drie dagen naar de dierenarts. Het zou kunnen dat ze kennelhoest heeft en ik hoop van harte van niet.
Ik heb gelukkig een dierenarts (helaas een beetje ver) gevonden die er op een fijne manier mee omgaat en logische dingen zegt
Millie is helaas ook ziek en we gaan zo voor de vierde keer in drie dagen naar de dierenarts. Het zou kunnen dat ze kennelhoest heeft en ik hoop van harte van niet.
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Ik heb nu voor het eerst een pup van een fokker die titert, deed het al wel bij mijn volwassen honden.
Gisteren heb ik Iirtu laten titeren (ze wordt morgen 12 weken oud) de maternale bescherming was nu weg, dus heeft ze gisteren de DHP gehad. Over drie weken ga ik weer terug om te titeren.
Deze praktijk in Drachten titert wel maar om nu te zeggen dat ze er verstand van hebben? Het is dat ik zelf aangaf wat ik wel en niet wilde, zeker voor pups vond hij het helemaal niks.
Gisteren heb ik Iirtu laten titeren (ze wordt morgen 12 weken oud) de maternale bescherming was nu weg, dus heeft ze gisteren de DHP gehad. Over drie weken ga ik weer terug om te titeren.
Deze praktijk in Drachten titert wel maar om nu te zeggen dat ze er verstand van hebben? Het is dat ik zelf aangaf wat ik wel en niet wilde, zeker voor pups vond hij het helemaal niks.
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze ziek is even wachten met enten dan. Beterschap
Groetjes Helma
- Leonie.
- Zeer actief
Ben benieuwd of het bij jouw pup wel blijft plakken.Iirtu16 schreef: Gisteren heb ik Iirtu laten titeren (ze wordt morgen 12 weken oud) de maternale bescherming was nu weg, dus heeft ze gisteren de DHP gehad. Over drie weken ga ik weer terug om te titeren.
Het is een soort verkoudheid waarschijnlijk, geen kennelhoest zegt de dokter. Maar ze krijgt nu toch antibiotica. Is ook al drie dagen aan het kokhalzen/hoesten/niezen. Maandag zou ze er weer zo'n beetje bovenop moeten zijn.Cashel Vale schreef:Als ze ziek is even wachten met enten dan. Beterschap
Ze heeft er zelf weinig last van trouwens, is nu alle knuffels door de kamer aan het slepen.
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Even een update. Afgelopen vrijdag heb ik Iirtu weer laten titeren, hondenziekte en hepatitis waren goed aangeslagen.Leonie. schreef:Ben benieuwd of het bij jouw pup wel blijft plakken.
De parvo helemaal niet. Ik heb haar nog een keer laten enten alleen dan enkel de parvo.
Over 4 weken weer titeren, ben erg benieuwd of Iirtu zo'n black&tan hondje is waarbij de parvo in zijn geheel niet aan zal slaan. Even afwachten nu.
- Leonie.
- Zeer actief
Eigenlijk zou ik Millie nu ook weer opnieuw moeten laten titeren, om te zien of het nu wel aangeslagen is. Maar goed, dan blijf ik misschien aan de gang... ik ga wel terug als ze 1 is.
Hoop dat ie bij jouw hondje nu werkt.
Hoop dat ie bij jouw hondje nu werkt.