Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bange hondjes voor mijn slaapkamerdeur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bange hondjes voor mijn slaapkamerdeur

Ongelezen bericht door Zamunda »

Vannacht dus. Het was flink aan het onweren hier en Mister maakte mij wakker met gedrentel en gepiep, ik keek het even aan maar hij begon echt overstuur te raken dus ik ging uit bed en deed de deur voor hem open... Uiteraard kwam Mister naar binnen, maar die rooie kwam ook al aanschieten. Nadat ik in eerste instantie de deur voor zijn neus dichtdeed (omdat ik dacht dat hij ´gewoon´ de slaapkamer opwilde) realiseerde ik me dat hij al aan de wandel moest zijn geweest vóórdat ik de deur opendeed (gezien hij er zó snel bijwas) en hij dus waarschijnlijk ook onrustig/bang was. Dus ik deed snel de deur weer open en daar kwam hij gelijk de kamer in, met Laissah ook nog eens in zijn kielzog dus die kon ik natuurlijk niet als enige weigeren :tongue: .
Daar zaten we dan met drie (in meer of mindere mate) bange honden in de niet al te grote en vooral warme slaapkamer (die met al die warme lijven lekker ging opwarmen).

Al bij de eerste flits zag ik Willem echt schrikken, dus het was nu zeker dat ook hij het eng vond. Gelijk het licht en de ventilator aangedaan voor de nodige demping van de lichtflitsen en de (soms keiharde :schrik: ) donderslagen. Lais vertrok geen spier overigens, bij haar is het meer op het niveau van ´niet zo fijn´ volgens mij. Mister zat dus tegen overstuur aan dus ik ben bij hem gaan zitten en hem gaan masseren en zo kwam hij redelijk tot rust. Met een kwartiertje lag het spul redelijk ontspannen (Lais lag al te snurken zelfs :mrgreen: ) dus toen ben ik maar een beetje gaan forummen: met al dat licht en die herrie hoef ik niet te proberen om in slaap te vallen. Gelukkig was het leed met zo´n anderhalf uur wel geleden en kon ook ik weer gaan slapen :slaap2: .

Nog meer mensen die vannacht (of andere nachten) gezelschap hadden van bange honden?

Ik kwam vannacht trouwens nog een leuke link tegen van een site waar je het onweer kunt volgen. Ik dacht eerst ´ach, dat heeft buienradar toch ook?´, maar bij deze site kun je echt helemaal inzoomen (op basis van google maps) en worden de inslagen echt live getoond. Ik vond het (vannacht in elk geval :mrgreen: ) wel echt leuk om even te zien waar de flits en donder die ik op dat moment waarnam nou precies insloeg.
lightningmaps
kipo
Zeer actief

Re: Bange hondjes voor mijn slaapkamerdeur

Ongelezen bericht door kipo »

Tegen verwachting hadden Pol en Aura er in huis nauwelijks last van. Het laatste p&p-rondje vonden ze erg spannend, maar geen paniek. Nu viel het hier in zoverre mee, veel wind, véél flitsen, maar nauwelijks donder.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hier geen probleem
Ita gaat in de mand liggen en doet haar ogen dicht.
Bij een harde klap even de ogen open, maar niet lang.
Lekker gemakkelijk dus. :D

Als ze bang zou zijn zou ik even bij haar op de bank gaan liggen, maar dat is dus niet nodig. :ok:
Laatst gewijzigd door ranetje op 28 aug 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Yep, ik moest vannacht ook de bench (en hond :)) weer naar onze slaapkamer slepen.
Zamunda
Zeer actief

kipo schreef:Tegen verwachting hadden Pol en Aura er in huis nauwelijks last van. Het laatste p&p-rondje vonden ze erg spannend, maar geen paniek. Nu viel het hier in zoverre mee, veel wind, véél flitsen, maar nauwelijks donder.
Als het dichterbij is hebben ze er dus wel echt last van begrijp ik? Hier was er ook onweer toen we naar bed gingen, maar dat was nog wat verder weg dus toen was Mister wel een beetje onrustig maar ging hij toch slapen. Ik hoopte dat dat midden in de nacht ook weer het geval zou zijn, maar dat ging hem niet worden :tongue: .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja buster was vannacht ook present

Normaal gesproken slaapt hij in de bijkeuken want daar is het koel en wil hij niet anders maar gisteravond ging hij zonder pardon mee naar boven :mrgreen:

En nu net weer erge onweer en hij wilde weer naar boven.

Op mijn ...maar daar zit je er dichterbij :mann: ..... kon ik hem beneden houden
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jorinda »

Hier gelukkig niks. Nu staat Igor zijn bench sowieso al bij ons in de slaapkamer, maar hij heeft in het begin even rondgekeken en ging al snel weer onder zeil.
Zamunda
Zeer actief

ranetje schreef:Hier geen probleem
Ita gaat in de mand liggen en doet haat ogen dicht.

Als ze bang zou zijn zou ik even bij haar op de bank gaan liggen, maar dat is dus niet nodig. :ok:
Ik heb het niet gezien dus weet het niet zeker, maar ik denk dat het bij Lais net als bij Ita gaat en lekker makkelijk dus :D . Het zijn toch altijd weer die mannen die van die watjes zijn :engel: .

Ha zie je: Buster is ook een (watjes)man :engel: . Haha, ´maar daar zit je er dichterbij´ :Q: .

Does: is die van jou ook een man :mrgreen: ?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zamunda schreef: Als het dichterbij is hebben ze er dus wel echt last van begrijp ik? Hier was er ook onweer toen we naar bed gingen, maar dat was nog wat verder weg dus toen was Mister wel een beetje onrustig maar ging hij toch slapen. Ik hoopte dat dat midden in de nacht ook weer het geval zou zijn, maar dat ging hem niet worden :tongue: .
Dat weet ik niet goed, wij zitten zelden in een onweersbui, veel vaker is het alleen om ons heen. Pol vond het nooit zo geslaagd, maar die wordt op z'n ouwe dag relaxter en Aura is nu ook in het algemeen minder angstig dan vorig jaar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ah sneu is dat :(:

Nee, Puchu is gelukkig niet bang van onweer, maar gisteravond was het hier wel driedubbel 'feest': onweer, vuurwerk van het
sluis- en bruggenfeest, en dronken mensen die aan het gillen waren in de tunnel achter ons huis.
Wij zaten lekker een serie te kijken op de bank, dus toen kwam Puchu wel naast me liggen, omdat hij bij zoveel toestanden niet
echt in slaap kan komen en kijkt me dan wel steeds aan wat mijn reactie is op dat alles, nou die reactie is er heel bewust niet :mrgreen:
dus toen heeft hij gewoon rustig gelegen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Nee, de mijne is denk ik de uitzondering op de regel, haha. Een teefje dus.:)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:
ranetje schreef:Hier geen probleem
Ita gaat in de mand liggen en doet haar ogen dicht.

Ik heb het niet gezien dus weet het niet zeker, maar ik denk dat het bij Lais net als bij Ita gaat en lekker makkelijk dus :D . Het zijn toch altijd weer die mannen die van die watjes zijn :engel: .

Ha zie je: Buster is ook een (watjes)man :engel: . Haha, ´maar daar zit je er dichterbij´ :Q: .

Does: is die van jou ook een man :mrgreen: ?
Oeh, dat durf ik niet te zeggen. :lol1:

Een van mijn vroegere reuen wilde niet buiten zijn met onweer, maar in huis was alles best.
De andere twee reuen snurkten ook gewoon door.
Rana had er ook nooit last van net als Ita
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier begin het vanochtend pas te rommelen. Enige was dat Paco maar naar binnen kwam in plaats van op het balkon te blijven liggen. Later nog met beide honden buiten gelopen terwijl het bleef rommelen, maar bij ons droog was
Zamunda
Zeer actief

Caro. schreef:Ah sneu is dat :(:

Nee, Puchu is gelukkig niet bang van onweer, maar gisteravond was het hier wel driedubbel 'feest': onweer, vuurwerk van het
sluis- en bruggenfeest, en dronken mensen die aan het gillen waren in de tunnel achter ons huis.
Wij zaten lekker een serie te kijken op de bank, dus toen kwam Puchu wel naast me liggen, omdat hij bij zoveel toestanden niet
echt in slaap kan komen en kijkt me dan wel steeds aan wat mijn reactie is op dat alles, nou die reactie is er heel bewust niet :mrgreen:
dus toen heeft hij gewoon rustig gelegen.
Ik vind het zo fijn dat zo'n dier dan zoveel steun bij je vindt, heerlijk dat Puchu je opzocht en toen wel rustig kon liggen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Het is heel raar, Cayuga was vroeger doodsbang voor onweer, maar tegenwoordig is het veel minder erg. Ja, hij is wat onrustig, maar beeft niet meer over zijn hele lijf met doodsbange ogen. Toen was hij ook echt niet bereikbaar, en dat is hij tegenwoordig wel. Ik heb niks gedaan, counterconditioning werkte niet omdat hij daar té bang voor was, hij wou niks aannemen. Hij is er uit zichzelf een stuk relaxter over geworden. Gelukkig maar, ik vond het altijd zó naar om te zien.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zamunda
Zeer actief

Miranda schreef:Het is heel raar, Cayuga was vroeger doodsbang voor onweer, maar tegenwoordig is het veel minder erg. Ja, hij is wat onrustig, maar beeft niet meer over zijn hele lijf met doodsbange ogen. Toen was hij ook echt niet bereikbaar, en dat is hij tegenwoordig wel. Ik heb niks gedaan, counterconditioning werkte niet omdat hij daar té bang voor was, hij wou niks aannemen. Hij is er uit zichzelf een stuk relaxter over geworden. Gelukkig maar, ik vond het altijd zó naar om te zien.
Groter gevoel van algehele veiligheid? Plus meer steun halen uit jouw aanwezigheid?

In elk geval heel fijn, want zeker als ze helemaal onbereikbaar zijn is het heel erg naar: je kunt niets meer doen dan zelf voor licht en geluid zorgen en als ze dan geen steun (of niet genoeg) ervaren dan voelt dat heel machteloos :ugh: . Gelukkig is het hier nooit zo erg geweest (in elk geval niet met onweer).
Zamunda
Zeer actief

Frolic schreef:Ik ben gisteren vóór de bui naar buiten gegaan. Toen was het al donker, veel geflits en wat gerommel in de verte. Pippi vond het echt helemaal niks, die wilde alleen maar weer naar binnen.
Eenmaal binnen was er echt niks meer aan de hand, ook niet toen het wel echt hard ging.
Vriend reageert niet eens op onweer.

Uiteindelijk lag ik toch beneden, maar dat kwam omdat dochter bang was op zolder en ik geen zin in klam gedoe in mijn eigen bed had. Dus twee matrassen naar beneden gesleept en daar heerlijk geslapen.
Ah, dat kan ik me ook wel voorstellen, op zo'n zolder komt het vaak toch allemaal wat harder binnen. De honden vonden het vast ook gezellig! Zijn ze nog bij jullie op de matrassen gekropen?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Zamunda schreef:
Miranda schreef:Het is heel raar, Cayuga was vroeger doodsbang voor onweer, maar tegenwoordig is het veel minder erg. Ja, hij is wat onrustig, maar beeft niet meer over zijn hele lijf met doodsbange ogen. Toen was hij ook echt niet bereikbaar, en dat is hij tegenwoordig wel. Ik heb niks gedaan, counterconditioning werkte niet omdat hij daar té bang voor was, hij wou niks aannemen. Hij is er uit zichzelf een stuk relaxter over geworden. Gelukkig maar, ik vond het altijd zó naar om te zien.
Groter gevoel van algehele veiligheid? Plus meer steun halen uit jouw aanwezigheid?
Ja, dat denk ik wel.

En dat je bij je mama op bed kunt springen (dat mag hij als hij bang is) en niet in je eentje buiten in de kennel zit zal ook enorm schelen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Pyjama feestje met 3 honden in je slaapkamer :lol1: Fijn dat Mister toch vrij snel rustig werd. Flo vind t spannend, maar niet paniek spannend, gelukkig geen hijgen of trillen. Ze gaat wat bezorgd om zich heen staan kijken, gaat op de bank met dr voorpoten op mn schouder door het raam naar buiten kijken :lol1: . Verhuisd naar dr verstoptentje en blijft daar vrij rustig liggen.
Ze is dan liever niet alleen, dan gaat ze drentelen, dus ik heb de eerste uren op de bank geslapen. Voor hier wel goed dat het zo lang aanhield, alsof ze er dan beter aan wend. Vanmorgen bleef ze zelfs gewoon languit op de bank liggen toen het weer begon en ze vond het geen probleem om even naar buiten te gaan tijdens het onweer. Ze lijkt wel wat moe van het onweer avontuur, is geen actie in te krijgen ligt al de hele ochtend diep te slapen.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou het kan Oor echt aan haar aars jeuken of het onweert of niet. Soms vraag ik me af of ze het uberhaupt wel door heeft :LOL: Maar dat zal toch wel gezien het hier gisteravond en vanmorgen weer recht boven ons goed los ging. Wel is een van de katten doodsbenauwd voor alles wat knalt, dus ook onweer. Zij mag normaal als wij slapen niet op de slaapkamer maar dan natuurlijk wel, aangezien ik liever heb dat ze onder ons bed wegkruipt dan in de meterkast.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Joy ligt altijd bij me op de slaapkamer, maar die tilt nog geen ooglid op als ze een klap hoort. Toen er vanmorgen nog een onweersbui overtrok, vond ze het wel een goed idee om die live op het balkon te gaan aanschouwen :Q: Ik was het daar alleen niet mee eens.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, arme Mister en Willem, maar fijn dat ze op de slaapkamer toch redelijk snel weer tot rust kwamen! :ok:
Ik weet niet of het bij ons geonweerd heeft, ik slaap belachelijk vast :mrgreen: Mila is er ook bang voor, maar wordt wel snel weer redelijk rustig als ze maar tegen mij aan kan liggen. Amoz vindt het ook niks, vooral van de harde knallen wordt hij onrustig. Amy geeft er totaal niets om, die slaapt er gewoon doorheen.
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Bayla is wel bang voor onweer, alleen heeft t naar mijn idee amper geonweerd bij ons. Vanmorgen werd ik wakker van een beetje gerommel en Bayla lag op d'r kussen naast het bed ze had alleen een hanekam over d'r rug maar verder niks gelukkig.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Vraag me niet waarom, Lola is doodsbang voor allerlei rare dingen. En zéker voor knallen, vuurwerk, ballonnen, stokken die tegen elkaar slaan, etc. Maar onweer is geen probleem. Er gaat nog geen wenkbrauw omhoog, ik snap er niks van. Maar het is wel lekker, haha. Komt mssn omdat ze op straat heeft gewoond en er een soort van aan gewend is?
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Bas is niet echt bang maar leuk vindt ze het ook niet. Was ook een feestje in de buurt met veel geschreeuw. De laatste plas in de tuin kon ik dus wel vergeten. Maar als dat alles is.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo is in principe niet bang voor onweer (wel voor vuurwerk overigens) en slaapt normaal gesproken overal doorheen.
Alleen de laatste keer dat het hier onweerde (dat is alweer even terug) toen was het zo heftig dat ze bij wijze van uitzondering tussen ons in in bed mocht. Ze kroop helemaal onder de dekens, daar voelde ze zich veilig. Toen het wat afnam ging ze er overigens ook zelf weer uit (gelukkig want het was bloedwarm!).
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

die van mij hebben er niks van. Alle vorige honden gelukkig ook niet. Hopelijk gebeurt dat ook niet, zou het erg naar voor ze vinden.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy sliep beneden maar die heb ik niet gehoord en Rasta sliep naast mijn bed en snurkte lekker door hoewel het bij ons toch aardig te keer ging.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij zijn gisteravond ook even druk geweest met een aantal bangerds. Foxy is extreem bang, echt heel erg zielig (iemand goede tips?). Noa doet bij iedere klap heel erg hard 'WOEF', Digger verstopte zich ineens achter de gordijnen (doet-ie anders nooit), Tommy sliep rustig door en opvanger Balto wilde wel hel erg graag geaaid en geknuffeld worden. Gelukkig waaide het snel over.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier gelukkig geen bange honden. Één van mijn westies was enorm bang voor onweer, vuurwerk en zelfs de flitser van een foto toestel :ugh: ik vond dat altijd zo zielig.

Johnny Jones, mijn westie koos altijd uit 2 plekken om te gaan liggen, of achter mijn rug, dat voelde veilig, of in de badkamer, die is beneden en er zitten geen ramen in, dus lekker donker en daardoor ook veilig denk ik, als er onweer op komst was maakte ik daar altijd een lekker plekje voor haar met dekentjes en speeltjes, misschien heb jij ook zo'n soort ruimte in huis?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”