Vannacht dus. Het was flink aan het onweren hier en Mister maakte mij wakker met gedrentel en gepiep, ik keek het even aan maar hij begon echt overstuur te raken dus ik ging uit bed en deed de deur voor hem open... Uiteraard kwam Mister naar binnen, maar die rooie kwam ook al aanschieten. Nadat ik in eerste instantie de deur voor zijn neus dichtdeed (omdat ik dacht dat hij ´gewoon´ de slaapkamer opwilde) realiseerde ik me dat hij al aan de wandel moest zijn geweest vóórdat ik de deur opendeed (gezien hij er zó snel bijwas) en hij dus waarschijnlijk ook onrustig/bang was. Dus ik deed snel de deur weer open en daar kwam hij gelijk de kamer in, met Laissah ook nog eens in zijn kielzog dus die kon ik natuurlijk niet als enige weigeren

.
Daar zaten we dan met drie (in meer of mindere mate) bange honden in de niet al te grote en vooral warme slaapkamer (die met al die warme lijven lekker ging opwarmen).
Al bij de eerste flits zag ik Willem echt schrikken, dus het was nu zeker dat ook hij het eng vond. Gelijk het licht en de ventilator aangedaan voor de nodige demping van de lichtflitsen en de (soms keiharde

) donderslagen. Lais vertrok geen spier overigens, bij haar is het meer op het niveau van ´niet zo fijn´ volgens mij. Mister zat dus tegen overstuur aan dus ik ben bij hem gaan zitten en hem gaan masseren en zo kwam hij redelijk tot rust. Met een kwartiertje lag het spul redelijk ontspannen (Lais lag al te snurken zelfs

) dus toen ben ik maar een beetje gaan forummen: met al dat licht en die herrie hoef ik niet te proberen om in slaap te vallen. Gelukkig was het leed met zo´n anderhalf uur wel geleden en kon ook ik weer gaan slapen

.
Nog meer mensen die vannacht (of andere nachten) gezelschap hadden van bange honden?
Ik kwam vannacht trouwens nog een leuke link tegen van een site waar je het onweer kunt volgen. Ik dacht eerst ´ach, dat heeft buienradar toch ook?´, maar bij deze site kun je echt helemaal inzoomen (op basis van google maps) en worden de inslagen echt live getoond. Ik vond het (vannacht in elk geval

) wel echt leuk om even te zien waar de flits en donder die ik op dat moment waarnam nou precies insloeg.
lightningmaps