Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden in de problemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: vechthonden in de problemen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja nou je hoort het, hij neemt zo weer een nieuwe :ugh: . maar eerlijk is eerlijk, DuCain wou ook overal veters van maken , maar die liep ook wel eens los :wink: zodra ik zag dat hij alert werd omdat er iets te zien was, dan werd hij aangelijnd frikandel erin als beloning voor het aangeven ( dat er iets aankwam) en gingen we weer de andere kant op.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

S@ndr@ schreef:tja nou je hoort het, hij neemt zo weer een nieuwe :ugh: . maar eerlijk is eerlijk, DuCain wou ook overal veters van maken , maar die liep ook wel eens los :wink: zodra ik zag dat hij alert werd omdat er iets te zien was, dan werd hij aangelijnd frikandel erin als beloning voor het aangeven ( dat er iets aankwam) en gingen we weer de andere kant op.
Prima opgelost dan :ok: . Dat kon deze meneer echter niet, want zijn schatje liep naast de auto te rennen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lieske_1977 schreef:
S@ndr@ schreef:tja nou je hoort het, hij neemt zo weer een nieuwe :ugh: . maar eerlijk is eerlijk, DuCain wou ook overal veters van maken , maar die liep ook wel eens los :wink: zodra ik zag dat hij alert werd omdat er iets te zien was, dan werd hij aangelijnd frikandel erin als beloning voor het aangeven ( dat er iets aankwam) en gingen we weer de andere kant op.
Prima opgelost dan :ok: . Dat kon deze meneer echter niet, want zijn schatje liep naast de auto te rennen.
En hij legt de verantwoordelijkheid gedeeltelijk naast zich neer, je moet maar boter op je kop hebben- hij is zelfs gewoon 100% verantwoordelijk voor het feit dat zijn hond in beslag is genomen . als hij dat nou eens gewoon in kon zien - dat zou heel veel schelen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zeg gewoon heel snel enkele regels opstellen (o.a. verplicht aangelijnd, fok/houdcursus") en zsm beginnen met het uitdelen van boetes indien een dergelijke hond (Stafford/Pitbull/Kruising) los loopt!

En voor wat betreft de honden in het asiel. Mochten daar naar vermoeden "gevaarlijke" donders tussen lopen dan helaas, de spuit er maar in.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Het is trouwens geen Pitbull maar een Amerikaanse Stafford.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Budkes schreef:Het is trouwens geen Pitbull maar een Amerikaanse Stafford.
Ik vond het al zo raar dat hij het over Amerikaanse en Engelse pitbulls had :denken:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Tara schreef:
smoekie schreef:Ik zeg gewoon heel snel enkele regels opstellen (o.a. verplicht aangelijnd, fok/houdcursus") en zsm beginnen met het uitdelen van boetes indien een dergelijke hond (Stafford/Pitbull/Kruising) los loopt!

En voor wat betreft de honden in het asiel. Mochten daar naar vermoeden "gevaarlijke" donders tussen lopen dan helaas, de spuit er maar in.
Eens.
mee eens.
Afbeelding
gevni havanezers
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wolfsblut schreef:
Tineke schreef:
Nanna schreef: Het lijkt mij totaal onrealistisch.
Mij niet , en koop je een ongechipte hond dan betaal je gewoon zelf de rekening een soort domheidsboete.
Ja hoor, dat gaat vast lukken. De eigenaren van No Surrender dogs worden gelukkig niet geclassificeerd alszijnde het betonrot van de samenleving en hebben derhalve geld genoeg achter de hand. De eigenaren van deze designhondjes zijn dan ook met name de welgestelden die tot de upperclass behoren zoals burgemeesters, tandartsen, atoomgeleerden etc.
Dat zou niet mogen meetellen , de eigenaar van een hond die gewond is of erger heeft misschien ook geen geld liggen voor een dierenarts of crematie.
Pak alles maar af wat kan en kort maar waar mogelijk zodat het echt gevoeld gaat worden dat is denk ik het enigste wat werkt ,maatregelen die echt gevoeld worden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Lieske_1977 schreef:
En hij legt de verantwoordelijkheid gedeeltelijk naast zich neer, je moet maar boter op je kop hebben- hij is zelfs gewoon 100% verantwoordelijk voor het feit dat zijn hond in beslag is genomen . als hij dat nou eens gewoon in kon zien - dat zou heel veel schelen
Nou inderdaad de slachtofferrol spelen terwijl je hond een andere hond gedood heeft , maar goed dat schijnt heel normaal te zijn van wat ik zo lees her en der :roll:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

smoekie schreef:Ik zeg gewoon heel snel enkele regels opstellen (o.a. verplicht aangelijnd, fok/houdcursus") en zsm beginnen met het uitdelen van boetes indien een dergelijke hond (Stafford/Pitbull/Kruising) los loopt!

Hoe oneerlijk dat ook lijkt, want sommige honden hebben echt geen kans gehad bij de eigenaar die ze troffen, lijkt me dit ook de enige oplossing voor de honden die onmogelijk plaatsbaar in de asiels zitten.
Afbeelding

Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Toch raar dat ik topics lees over de spuit er in en deze personen geen ban krijgen moderator :denken: :kotz:
Tineke
Zeer actief

Tara schreef:Ik vrees eigenlijk dat er helemaal geen slachtofferrol gespeeld wordt, maar dat zo'n man écht denkt dat hij gelijk heeft en ook nog denkt dat hij de redelijkheid zelf is. Dat het er totaal niet toe doet wat de aanleiding was en dat je gewoon verantwoordelijk gehouden kan worden voor het feit dat zijn hond een andere hond heeft doodgebeten lijkt niet helemaal te landen.
Dat lijkt me dan een mooi moment om iemand ongeschikt te verklaren voor welke hond dan ook tenzij die bij Bart Smit vandaan komt.
Ik begrijp dat er ongelukken kunnen gebeuren tussen honden , en ook dat daar een dodelijk slachtoffer bij kan vallen maar een hond van dit kaliber waarvan je weet dat hij slecht met andere honden kan opschieten naast de auto uitlaten valt voor mij onder onverantwoordelijk gedrag, en dan druk ik me nog mild uit :ugh:
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Rocco schreef:Toch raar dat ik topics lees over de spuit er in en deze personen geen ban krijgen moderator :denken: :kotz:
Oh vertel eens. Waarom zouden er bans uitgedeeld moeten worden?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Budkes schreef:Het is trouwens geen Pitbull maar een Amerikaanse Stafford.
Het is een staffordachtige. Die vent weet niet eens wat hij heeft en wat hij wil gaan kopen. Denk dus niet dat deze hond een stamboom heeft.
Ik schaam me iig dood. Dit soort mensen :devil:
Ach joh fikkie zit in de opslag. We kopen gewoon weer een nieuwe.
Deze man moet gewoon een houdverbod krijgen!!
De sukkel. Lekker je hond uit laten en zelf met je reet in de auto blijven zitten?
Ach het was het mormel zijn eigen schuld, de idioot :roll:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”