Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe staat het met rottweiler,bouvier en dobermann ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe staat het met rottweiler,bouvier en dobermann ?

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef: Het lijkt wel alsof ze achtergebleven zijn in de ontwikkeling en een beetje in dat halfwas stadium zijn blijven hangen.
Die hele verhoudingen kloppen voor geen meter, die achterlijke harses daargelaten, maar waar slaan die poten en voeten op? :80:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Griebels... een voormalige clubgenoot fokt ook rotweilers maar daar staan wel honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

wij hebben diverse bouviers en rottweilers op de club. Leuke honden, en zitten een paar ferme kleppers bij (bij 1 bouvier zit er overduidelijk ook een scheut mechel in hoor ergens in het verleden :wink: maar fantastische sporthond ! )

gisteren een c wedstrijd, van de 25 deelnemers, waren er 8 bouviers.
Leane
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Leane »

De Rottweilers die ik hier voorbij zie komen zijn de uiterste die er dan ook weer te vinden zijn, er niet hier in NL rond lopen.

Onderstaande foto's van mijn reu.

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon met neus... Hij was de meest winnende Rottweiler reu van 2015 van de Nederlandse Rottweiler Club, dus het is echt niet zo dat al die platte bekken hier de overhand hebben want je ziet ze hier niet.

Qwa gezondheid vind ik dat we bij de Rottweiler de goede kant op gaan qwa HD en ED. Helaas die stomme kanker niet..
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

maart schreef:wij hebben diverse bouviers en rottweilers op de club. Leuke honden, en zitten een paar ferme kleppers bij (bij 1 bouvier zit er overduidelijk ook een scheut mechel in hoor ergens in het verleden :wink: maar fantastische sporthond ! )

Leuk :cheer:

Ik ben 20 jaar geleden gestopt met bouviers na er 3 te hebben gehad omdat er toen alleen druktemakers en pluisbollen waren, mooi dat ze er nog of weer zijn :ok:
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Man man, ik wordt echt verdrietig als ik die platbekken zie, zo zonde van een prachtig ras.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

billy schreef:
maart schreef:wij hebben diverse bouviers en rottweilers op de club. Leuke honden, en zitten een paar ferme kleppers bij (bij 1 bouvier zit er overduidelijk ook een scheut mechel in hoor ergens in het verleden :wink: maar fantastische sporthond ! )

Leuk :cheer:

Ik ben 20 jaar geleden gestopt met bouviers na er 3 te hebben gehad omdat er toen alleen druktemakers en pluisbollen waren, mooi dat ze er nog of weer zijn :ok:
Ik train bij een boevenclub dus zie er elke week genoeg :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zie hier in het plaatselijke bos geregeld 2 Dobers, mevrouw houdt ze altijd netjes bij zich en ik eloof niet dat iemand er last van heeft. maar er was laatst een weinig bemoedigend artikeltje te lezen (http://www.instituteofcaninebiology.org ... d-of-cause

Op onze KNPV club trainen er momenteel 2 Rottweilers (Django vom Rottberg, en een zoon van hem die net begint) en er is ook nog een jonge dochter van Django. Zonder platte smoel. En ik moet zeggen dat ze het helemaal niet verkeerd doen. Wel echt anders in de africhting en qua gedrag, maar we hebben er met z'n allen ook veel schik in en zien het ook verder wel met vertrouwen tegemoet.

Django:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gos op 19 aug 2016 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Leane schreef:De Rottweilers die ik hier voorbij zie komen zijn de uiterste die er dan ook weer te vinden zijn, er niet hier in NL rond lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon met neus... Hij was de meest winnende Rottweiler reu van 2015 van de Nederlandse Rottweiler Club, dus het is echt niet zo dat al die platte bekken hier de overhand hebben want je ziet ze hier niet.

Qwa gezondheid vind ik dat we bij de Rottweiler de goede kant op gaan qwa HD en ED. Helaas die stomme kanker niet..
Nou ik zie ze wel eens voorbij komen hoor, die platbekken. Maar over het algemeen zit er een redelijke snuit op.

Ik ben nu zelf ook 2 jaar Rottweilerloos. Ik kom nog maar weinig types tegen die ik mooi vind. En alles wat er hier aan Rottweilers rond loopt is niet vriendelijk, dus dat is best jammer.

Maar ik kan een mooie Rottweiler nog steeds heel erg waarderen, ook al zou ik er niet meer zo snel aan beginnen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hee, een bekende kennelnaam, Leane, wat leuk! Mooie hond ook zeg
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Die bruine dober waar Crutz het over heeft is van een hondensportvriend van mij. Hij heeft hem uit Zwitserland omdat ik Nederland niet of nauwelijks nog sportgefokte dobermanns te krijgen zijn.

Ik heb zelf dobers gehad, het ras is compleet verziekt. Je mag in je handjes knijpen als je er 1 hebt die gezond is én een normaal karakter heeft. Ken behoorlijk wat dober eigenaren en het gros is medisch niet ok en sterft gemiddeld tussen de 6-9jr (HD, ED, verschillende hartafwijkingen, Wobbler, bloedziektes enz) of waar vreselijke karakters in zitten, veel dominante rotzakken of juist angstbijters.
Een goede vriend van mij heeft er 2 uit Servië(gecoupeerd), prachtige dobers, niet overdreven. Voor hem prima gezinshonden, maar zacht van karakter en dat hoort eigenlijk niet.
Afbeelding
Vreselijk storend bij dobers vind ik het loopje, allemaal lopen ze in telgang, met dan zo'n romp die hard van links naar rechts zwiept. Dan kunnen ze er nog zo elegant uit zien, het zijn net van die debieltjes zodra ze gaan bewegen :schrik:

Mijn vriendin was tot voor kort secretaris van de Rottweilervereniging en ze heeft er zelf 3. Dat ras is ook huilen met de pet op qua gezondheid, vooral ED en kanker komt heel veel voor. Soms zie je hier nog wel eens rottweilers, veelal geen prettige honden. Die extreme kortsnuiten die Nanna plaatste zie ik eigenlijk nooit.

Zowel van de Rottweilers als van de Dobers zijn door heel het land nog sportclubs(IPO), maar die zien al jaren het ledenaantal teruglopen.

Bouviers kom ik nog wel eens tegen, vaak fijne honden. Heb op een Bouvierclub getraind, veel leuke honden, maar wel steeds vriendelijker/zachter gefokt qua karakter.
Leane
Actief

TessaThomas schreef:Hee, een bekende kennelnaam, Leane, wat leuk! Mooie hond ook zeg
Peggy heeft de foto's gemaakt ze heeft Django een paar keer gebruikt als dekreu.
Afbeelding
Leane
Actief

Hippo schreef:Zowel van de Rottweilers als van de Dobers zijn door heel het land nog sportclubs(IPO), maar die zien al jaren het ledenaantal teruglopen.
:neenee: De Rottweilervereniging waar wij lid van zijn heeft een ledenstop
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Leane schreef:
TessaThomas schreef:Hee, een bekende kennelnaam, Leane, wat leuk! Mooie hond ook zeg
Peggy heeft de foto's gemaakt ze heeft Django een paar keer gebruikt als dekreu.
Ik had al even zitten kijken inderdaad! Zij zijn de reden dat ik Rottweilers ben gaan waarderen, vind Django en hun honden een mooi type! En degene die ik meegemaakt heb ook fijne karakters.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Leane schreef:De Rottweilers die ik hier voorbij zie komen zijn de uiterste die er dan ook weer te vinden zijn, er niet hier in NL rond lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Nou heb ze toch nog niet zo lang geleden gezien hoor
Eentje is zelfs geopereerd omdat hij gewoon niet fatsoenlijk kon ademen

En op de kc waar ik train zag ik laatst n pup met zo'n platte smoel in de les naast ons
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ze hebben lange dunne poten met een dik teckellijf (showtype) voor mijn gevoel.

Hier gaat de rottweiler niet lang meer mee denken we. Nu met het goede weer loopt hij goed, maar het is vaak behoorlijk net aan. En hij staat al op maximale medicatie. Hij zit vol artrose (dierenarts voelde het in zijn knieen, polsen en tenen) en we (da ook) verdenken hem van hd. Deze hond heeft een zwaar leven gehad tot een jaar terug. Altijd in de kennel, voornamelijk achter het hek springend tot 1.80,nauwelijks (1 a 2x per week 10 minuten) uitgelaten, op het allergoedkoopste voer en de laatste jaren geen waterdicht hok met daarin stro en verder alleen beton om op te liggen. Dus dat hij op is, zijn we niet verbaast over hoe jammer we het ook vinden. Maar we willen weer een rottweiler en twijfelen tussen een pup en een herplaatser. We zijn dus al wat aan het rondkijken geweest (voor een pup) maar een goede fokker vinden is best lastig. We willen een vriendelijk redelijk atletisch gezond exemplaar namelijk. Waar we voor gaan uiteindelijk zijn we nog niet uit.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:Wees er maar trots op :LOL:

:schrik:

Afbeelding

het lijkt wel een torpedo :mrgreen:
Lijkt wel een Teckel met een Doberkop :LOL: als die gaat staan heeft hij ook zulke korte pootjes
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:En ik weet niet hoe het met de africhtingslijnen zit maar de showrottweiler vind ik er niet knapper op worden met die steeds debielere dikke koppen. Bij veel van die honden vraag ik me altijd af of ze wel goed wijs zijn, het zijn van die Jostiknarren.
Dat zie ik bij veel rassen gebeuren. Dat domme hoge voorhoofd en die simpele blik. Bij border collies zie je het ook.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Caro. schreef:
Lemuria schreef:Dit type vind ik práchtig :I:

Afbeelding
Ja precies :ok: dat is ongetwijfeld ook werklijn. Zelfde soort type als Kaya, alleen dat was een teefje natuurlijk.
gewoon een normale kop en het is een brede hond, maar binnen proporties allemaal en niet van die extremen.
Dit is Enzo vom Erpenstein, hond door mij gefokt. Hier op deze foto is hij net 12 maanden, een jonge hond die nog volledig moet uitzwaren, helaas mogen we dat niet meer mee maken omdat hij nadat hij herplaatst is in engeland en daar werkt als trackingdog gestorven aan een maagkanteling

Mamma: Afbeelding

Pappa https://www.google.nl/search?q=bullweih ... 5R8mkkM%3A
Laatst gewijzigd door Ragverp op 29 aug 2016 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

dubbel
Laatst gewijzigd door Ragverp op 29 aug 2016 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind de honden van Finita mooie rottweilers :I: Slanke type
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:Ik vind de honden van Finita mooie rottweilers :I: Slanke type
Finita heeft een volle zus van de Enzo ;) Enriqua
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”