Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13
Jeetje, wat een geld
En wat een verschillen tussen de Da's... misschien met een gouden draadje gehecht
Zou toch standard prijzen moeten zijn, zo ongeveer dan.
En wat een verschillen tussen de Da's... misschien met een gouden draadje gehecht
Zou toch standard prijzen moeten zijn, zo ongeveer dan.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
-
Lemuria
Ik had voor gister gerekend op zo'n 50-60,- (consult en verbandje) en vandaag had ik ruim geschat op €200,- (aangezien het overdag is en de wond ondertussen een stuk kleiner dan vorige keer). Ja, dat valt dan vies tegen.
-
Lemuria
Ja, ik heb een Hema-verzekering, maar dat bedrag moet je dan wel eerst 'even' voorschieten. Ik zit nu ondertussen al op €700,- aan dierenartskostenKruimel53 schreef:Prijzen kunnen enorm uiteenlopen helaas.
En sodeknetter, wat een geld![]()
Heb je een eigen verzekering waar je de rekening heen kunt sturen? Dan gaan die maar bij de tokken claimen.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jeetje wat een geld, kan me voorstellen dat je voortaan wel ergens anders heen gaat. En niet te geloven €700,- armer omdat een hond een beetje chaggo is. Hopelijk is de Hema een beetje snel met het geld te storten.
-
nomo
- Zeer actief
Zo dan
dat zijn ook geen bedragen meer. Hopelijk heb je snel het geld van de verzekering!
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jeetje wat shit zeg dat het nu aardig in de papieren loopt. Als die tokkie van die bijtende hond nou gewoon snel zou betalen....
Ik schreef al eerder dat wij een hond hadden met meer dan 40 hechtingen aan zijn poot. Bij hem lag dat hoge kussentje aan de achterkant er voor meer dan de helft af. De eerste keer is alles geniet en gehecht.
Door een lompe actie van een stoeprandje zat het kussentje weer deels los, dus geopereerd en gehecht. Helaas genas het niet goed en is hij nóg een keer geopereerd en toen hebben ze heel het kussentje verwijderd waarna het snel is genezen. Mijn DA zei dat onder het kussentje voornamelijk vet zit, dat is niet goed doorbloed en hecht daarom moeizaam.
Waarschijnlijk heeft het bij Izzy ook op elkaar geplakt gezeten, zonder dat het geheeld is. Ik hoop uiteraard dat het nu na deze 2e operatie snel heelt!
Ik schreef al eerder dat wij een hond hadden met meer dan 40 hechtingen aan zijn poot. Bij hem lag dat hoge kussentje aan de achterkant er voor meer dan de helft af. De eerste keer is alles geniet en gehecht.
Door een lompe actie van een stoeprandje zat het kussentje weer deels los, dus geopereerd en gehecht. Helaas genas het niet goed en is hij nóg een keer geopereerd en toen hebben ze heel het kussentje verwijderd waarna het snel is genezen. Mijn DA zei dat onder het kussentje voornamelijk vet zit, dat is niet goed doorbloed en hecht daarom moeizaam.
Waarschijnlijk heeft het bij Izzy ook op elkaar geplakt gezeten, zonder dat het geheeld is. Ik hoop uiteraard dat het nu na deze 2e operatie snel heelt!
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Pffft, wat een staart begint dit te krijgen zeg.
Beterschap voor Izzy, en ik hoop dat alles qua kosten en afhandeling nu verder wat makkelijker verloopt.
Dr zijn tich eigenlijk bed idioot veel mensen die
1 hun hond niet fatsoenlijk inschatten
2 zelf weinig fatsoenlijk zijn.
Helaas.
Gelukkig zijn er ook een hoop leuke hondenmensen.
Beterschap voor Izzy, en ik hoop dat alles qua kosten en afhandeling nu verder wat makkelijker verloopt.
Dr zijn tich eigenlijk bed idioot veel mensen die
1 hun hond niet fatsoenlijk inschatten
2 zelf weinig fatsoenlijk zijn.
Helaas.
Gelukkig zijn er ook een hoop leuke hondenmensen.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou je het via deze verzekering kunnen laten lopen.
Ik ben even kwijt of je de adresgegevens hebt van de tegenpartij. Zo ja, dan zou ik of via je rechtsbijstandsverzekering een aansprakelijkheidsstelling laten uitgaan en heb je deze verzekering niet, dan zou ik zelf een aansprakelijkheidsstelling opstellen en die aangetekend versturen aan de tegenpartij, met de fakturen van de dierenarts erbij en het dringende verzoek deze vóór een bepaalde datum aan je over te maken, omdat er anders verdere juridische stappen genomen gaan worden.
Vraag je dierenarts nog even om een verklaring dat de betreffende fakturen allemaal het rechtstreekse gevolg zijn van de door de hond van de tegenpartij toegebrachte verwondingen tijdens het bijtincident.
Je zou als je geen rb-verzekering hebt ook eens info kunnen inwinnen bij een rechtswinkel, die kunnen je wellicht ook helpen bij het opstellen van de aansprakelijkheidsstelling.
Wat een ellende voor je zo, en dat alleen omdat de eigenaar van de hond diens verantwoordelijkheid niet neemt. En dat terwijl die als het goed is gewoon verzekerd is voor dit soort schadeclaims...
Ik ben even kwijt of je de adresgegevens hebt van de tegenpartij. Zo ja, dan zou ik of via je rechtsbijstandsverzekering een aansprakelijkheidsstelling laten uitgaan en heb je deze verzekering niet, dan zou ik zelf een aansprakelijkheidsstelling opstellen en die aangetekend versturen aan de tegenpartij, met de fakturen van de dierenarts erbij en het dringende verzoek deze vóór een bepaalde datum aan je over te maken, omdat er anders verdere juridische stappen genomen gaan worden.
Vraag je dierenarts nog even om een verklaring dat de betreffende fakturen allemaal het rechtstreekse gevolg zijn van de door de hond van de tegenpartij toegebrachte verwondingen tijdens het bijtincident.
Je zou als je geen rb-verzekering hebt ook eens info kunnen inwinnen bij een rechtswinkel, die kunnen je wellicht ook helpen bij het opstellen van de aansprakelijkheidsstelling.
Wat een ellende voor je zo, en dat alleen omdat de eigenaar van de hond diens verantwoordelijkheid niet neemt. En dat terwijl die als het goed is gewoon verzekerd is voor dit soort schadeclaims...
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Jeetje wat een gedoe! En wat een geld
Dan weet ik weer dat ik me gelukkig mag prijzen met onze dierenarts.
Sterkte! Ook met de afwikkelen met de bazen van die andere hond. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!
Sterkte! Ook met de afwikkelen met de bazen van die andere hond. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt!

Groetjes Marja
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, ik ook.tycha schreef:
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Klopt die prijskaart wel? De kruisbandoperatie van Thijs was duurder maar die was dan ook XXL en verder kan ik me niet heugen ooit in één keer een bedrag als dit te hebben opgehoest. Zelfs het inslapen niet.
Inge is ook nogal de pineut geweest, misschien kun je haar vragen of zij deze bedragen herkent. Niet dat het verder iets uitmaakt maar het klinkt nogal wanstaltig.
Inge is ook nogal de pineut geweest, misschien kun je haar vragen of zij deze bedragen herkent. Niet dat het verder iets uitmaakt maar het klinkt nogal wanstaltig.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik was toen voor mijn Dobermann ook iets van € 1000,- totaal kwijt. En toen mocht ik nog zelf elke paar dagen het verband verwisselen, anders waren die vervolgconsulten er nog bij gekomen. Wij konden helaas niks verhalen op de idioot die het bierflesje uit het raam had geflikkerd...bram en thijs schreef:Klopt die prijskaart wel? De kruisbandoperatie van Thijs was duurder maar die was dan ook XXL en verder kan ik me niet heugen ooit in één keer een bedrag als dit te hebben opgehoest. Zelfs het inslapen niet.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ook. Hoewel ik er zelden kom omdat deze ook wat hogere prijzen hanteert (enten doe ik dus elders bijvoorbeeld) zijn ze wel heel kundig en schappelijk als het erop neerkomt.LongFields schreef:Ja, ik ook.tycha schreef:
Toen ik 2 weken een hele middag in de praktijk had gezeten met 2 honden die onder zeil moesten (gasnarcose nadat Numa heel heftig reageerde op de ketamine waarna bij Seppe ook maar voor gasnarcose is gekozen) en de nodige hechtingen en medicatie, heeft ze de helft niet eens geregeld omdat het al zo opliep.
Uiteindelijk ben ik tot nu toe, met alle verbandwisselingen en de extra AB, iets meer dan 800 euro kwijt. Maar dit betreft 2 honden en niet 1 zoals bij Lemuria.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Lemuria
Nou. Als je voor 15 minuten consult al €63,39 rekent...dan gaat het rap 
En sedastop? Is dat een wakker-wordmiddel? Hadden ze niet eens hoeven geven, want ik had haar ook om 6 uur op kunnen halen. Maar hallo, da's ook weer bijna €90,-.
Ik kom daar in ieder geval niet meer. Het is compleet van de pot gerukt.
En sedastop? Is dat een wakker-wordmiddel? Hadden ze niet eens hoeven geven, want ik had haar ook om 6 uur op kunnen halen. Maar hallo, da's ook weer bijna €90,-.
Ik kom daar in ieder geval niet meer. Het is compleet van de pot gerukt.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 05 aug 2016 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Dit komt over als een hamburger die ze serveren op een dakpan en die daarom dertig piek kost.
Maar goed, in de mensenzorg bestaan de DBC's en daardoor zie je waar je allemaal voor betaald. Blijkbaar hebben de dierenartsen bedacht dat zij dat óók zo kunnen of misschien vragen de verzekeraars erom.
Maar goed, in de mensenzorg bestaan de DBC's en daardoor zie je waar je allemaal voor betaald. Blijkbaar hebben de dierenartsen bedacht dat zij dat óók zo kunnen of misschien vragen de verzekeraars erom.

-
Manuma
- Zeer actief
Zo. Flinke kosten gemaakt 
Die Sedastop kost je uiteindelijk € 13,05 zie ik. Mij verbaast het dat het aanleggen van een verband zoveel geld kost eigenlijk.
Die Sedastop kost je uiteindelijk € 13,05 zie ik. Mij verbaast het dat het aanleggen van een verband zoveel geld kost eigenlijk.
-
Lemuria
Och, stom. Ik keek in de verkeerde kolomManuma schreef:Zo. Flinke kosten gemaakt
Ja, die prijzen zijn echt niet in verhouding met wat het waard is...Ik ben zelf een kleine minuut bezig met een verbandje aanleggen, ik neem aan zij nog minder
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jezus wat een prijzen.....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Blij dat mijn DA andere tarieven heeft
Vd week ook al clubgenoot met teef met verdenking bmo daarheen gestuurd.
Echo om bmo uit te sluiten incl consult was bij mijn DA nl 50€ en bij zijn eigen 90-100€
Vd week ook al clubgenoot met teef met verdenking bmo daarheen gestuurd.
Echo om bmo uit te sluiten incl consult was bij mijn DA nl 50€ en bij zijn eigen 90-100€
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik hoop dat die tokken je eens snel gaan betalen. Wat een gekloot allemaal, eigenlijk zou jij je helemaal niet bezig hoeven houden met de kosten.

- sternentänzerin
- Zeer actief
Moeten we ondertussen het bos uitkammen zodat ze snappen dat betalen gewoon gedaan wordt, en wel nu?!
Hoe gaat het met haar?
En blijf je wel adem halen.
Hoe gaat het met haar?
En blijf je wel adem halen.
...; We will never surrender Winston Churchill
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Zo naar dat je naast de zorgen om je hond ook nog die rottige geldzorgen hebt.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Sjesis 700 euro
ik zou ook snel een andere da zoeken.
Nu maar hopen dat die mensen gewoon snel gaan betalen, wat een klote situatie zeg.
Nu maar hopen dat die mensen gewoon snel gaan betalen, wat een klote situatie zeg.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Zo, lekker dan. Alsof het allemaal nog niet kut genoeg was. Sterkte ermee en dat Izzy maar snel weer op mag knappen.

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
- PitBullit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pitbull
- Contacteer:
Jeetje wat een bedragen..........
Anders: Maar toen Bullit vergiftiging had, heb ik nog voor het spreekuur (dus nachttarief) gebeld, meteen heen gegaan hele dag behandeld met medicatie (oa. slaapmiddel zodat ze rustig werd en wakker word middel (?) om goed helder te zijn) en was 170€ kwijt.
Hoe gaat het met Izzy?
Anders: Maar toen Bullit vergiftiging had, heb ik nog voor het spreekuur (dus nachttarief) gebeld, meteen heen gegaan hele dag behandeld met medicatie (oa. slaapmiddel zodat ze rustig werd en wakker word middel (?) om goed helder te zijn) en was 170€ kwijt.
Hoe gaat het met Izzy?
-
Lemuria
Met Izzy gaat het altijd goed, onkruid vergaat niet
Ze is vrolijk en eigenlijk niks verandert in gedrag naar andere honden, dus ik denk dat het wat dat betreft wel snor zit. Vanmorgen is het verband eraf gehaald en de hechtingen lijken het te houden tot nog toe *klopt af op onbehandeld hout*.
D'r zitten nou platte u-hechtingen of zoiets in (2 lagen); die zouden wat steviger moeten zijn dan normale hechtingen
Volgende week vrijdag mogen die hechtingen er uit, dan hebben ze er 2 weken ingezeten en zou het in principe klaar moeten zijn.
D'r zitten nou platte u-hechtingen of zoiets in (2 lagen); die zouden wat steviger moeten zijn dan normale hechtingen
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat het dan ook klaar is.
Fijn dat Izzy nog steeds vrolijk is.
Fijn dat Izzy nog steeds vrolijk is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Och jemig wat een gedoe allemaal
Het is ook echt een rotplek voor wondgenezing hoor.
Kaya had zich daar ooit opengehaald aan glas in het water, was ook weer opengegaan en daarna is de operatie inderdaad duurder omdat ze
de wond niet zomaar meer kunnen hechten, maar eerst weer weg moeten snijden.
Ik ken de bedragen hier in 'het Gooi', vreselijk, ik schrik me ook steeds weer helemaal verrot
Ga in gedachten al uit van een enorm bedrag
en dan is het nog hoger dan ik dacht.
Ik hoop dat die lui snel over de brug komen
Kaya had zich daar ooit opengehaald aan glas in het water, was ook weer opengegaan en daarna is de operatie inderdaad duurder omdat ze
de wond niet zomaar meer kunnen hechten, maar eerst weer weg moeten snijden.
Ik ken de bedragen hier in 'het Gooi', vreselijk, ik schrik me ook steeds weer helemaal verrot
en dan is het nog hoger dan ik dacht.
Ik hoop dat die lui snel over de brug komen