Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Seppe herplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Korte lontjes, update fikse escalatie

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef: Ik zou niet weten waarom die hond ineens een kutleven tegemoet zou gaan bij herplaatsing. Daar ben je zelf nl bij.
Tot op het moment van afgeven ja.
Mijn ervaring met herplaatsen is in alle geval ronduit slecht. Nooit gaat hier nog een hond weg in alle geval, ja, durf hier best nooit te zeggen.

Afspraken allemaal leuk en wel, tot de hond weg is. (De enige echt positieve herplaatsing was dan nog geen hond van mij haha :engel: )

Maar soit, inge kent mijn slechtste ervaring ook, en ze lijkt mij echt wel het type persoon dat het eveneens het bedte voor hond wenst dus wel goed rondkijkt.
Maar soit, dat vond ik van mezelf ook.

Ik ben het wel eens met laeken dat de mechelaar een ontzettend zielig ras is qua mentaliteit van heel eigenaren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

maart schreef:
malinois schreef: Ik zou niet weten waarom die hond ineens een kutleven tegemoet zou gaan bij herplaatsing. Daar ben je zelf nl bij.
Mijn ervaring met herplaatsen is in alle geval ronduit slecht. Nooit gaat hier nog een hond weg in alle geval, ja, durf hier best nooit te zeggen.

Afspraken allemaal leuk en wel, tot de hond weg is. (De enige echt positieve herplaatsing was dan nog geen hond van mij haha :engel: )

Maar soit, inge kent mijn slechtste ervaring ook, en ze lijkt mij echt wel het type persoon dat het eveneens het bedte voor hond wenst dus wel goed rondkijkt.

Ik ben het wel eens met laeken dat de mechelaar een ontzettend zielig ras is qua mentaliteit van heel eigenaren.
Nee het inslapen van een hond van 5 jaar dat is een optie......
Hoop dat Inge niet die keuze maakt want denk dat Numa nog prima uit de voeten kan ergens waar hij begrepen wordt en waar dagelijks met hem gewerkt (bijt en zoekwerk) wordt.
Daar zal hij prima door binden aan zijn nieuwe baas en ook misschien wel bereikbaarder worden dan nu met niks doen. Want hij wordt prima verzorgt maar is natuurlijk niet gefokt als actieve huishond ;) kan hij z'n energie dagelijks kwijt in zoek en bijtwerk zal je ook een andere hond zien.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik wil je vooral sterkte met de situatie en beslissingen wensen, Inge.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

KNIP
maart schreef: (De enige echt positieve herplaatsing was dan nog geen hond van mij haha :engel: )
Oh dacht al, helemaal geen positieve ervaringen.. :engel:

Mijn ervaring met herplaatsen is ook erg beroerd. Dat wil niet zeggen dat ik er op tegen ben, maar zou het zelf niet meer kunnen.
Maar je moet ook maar de mogelijkheid hebben om je honden te kunnen houden en indien nodig te scheiden en het zelf allemaal redden. Ik zou absoluut niet in de schoenen van Inge willen staan, echt niet eenvoudig om een keuze te maken.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

dagmar88 schreef:
tycha schreef:Ik begrijp het gehak op Inge niet zo goed.

Ze wordt voor het gemak even gekoppeld aan misstanden in de hondensport om een puntje te maken.
Dat dus. Terwijl ik totaal niet voldoe aan het beeld van de "hondensporter" dat hier geschetst wordt. Mijn honden zitten bv. niet 23u per dag in een kennel (zoals hier door een aantal gedacht wordt over de sporthonden), ze lopen dagelijks in het bos, gaan mee naar mijn werk als dat kan, liggen gewoon in huis als ik thuis ben, gaan mee naar (forum)wandelingen als dat kan etc. Ik kwak ze niet op marktplaats om ze snel kwijt te raken, ik laat ze niet verdwijnen in de handel. Ik ben nog niet eens actief op zoek en ik word al veroordeeld.

Ze zijn niet een gebruiksvoorwerp, ze zijn mijn maatjes met wie ik toevallig ook nog eens sport. Omdat ik dat leuk vind en omdat zij dat leuk vinden. :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Korte lontjes

Ongelezen bericht door LongFields »

Apple schreef:
Inge schreef:Het gaat goed met mij en de honden. Ik verrek van de spierpijn maar dat is alles. Seppe belast zijn poot gelukkig wel weer volledig, hij is nog wel heel dik. Hij blijft gelukkig netjes van het verband af.

Afbeelding

Afbeelding

Hij is wat rustiger dan anders maar zit natuurlijk ook vol pijnstilling en AB. Hij gaat nu wat meer uit zichzelf in de bench liggen, dat doet hij normaliter niet vaak.
Numa is ook rustiger dan normaal, wil graag bij me liggen.
Numa zit nu in de kennel, Seppe loopt met Biène los.
laeken schreef:Ik zou Seppe best willen hebben. Zou je hem vertrouwen bij een klein teefje en een huishouden waar mensen in en uit lopen? Oprechte vraag.
Seppe kan met alle honden, ook met pups en kleine honden. Ik loop regelmatig met mijn zusje en haar jack hussel reutje en dat gaat goed. Dus een teefje zou helemaal geen probleem zijn. Wat hij wel kan doen bij opwinding (bv. voor het uitgaan) is die opwinding afreageren op Biène, hij hapt haar dan in haar vacht.
Hij is niet gewend dat mensen in en uit lopen maar ik verwacht daar geen grote problemen mee, hij vindt alles en iedereen leuk. Op mijn werk willen een aantal kinderen hem altijd gaan aaien als hij in de auto ligt, hij vindt het heerlijk om gekroeld te worden en is megavriendelijk, ook als hij in de autokennel ligt.
Hij begint wel meer te waken, maar dat komt ook door de situatie waarin ik hier al enkele maanden in zit. Ik heb een bovenbuurman die enorm veel overlast geeft en Seppe is daar erg gevoelig voor. Deze bovenbuurman werd begeleid, maar nadat 2 weken geleden al zijn ruiten eruit vlogen is de zorgverlener gestopt met ambulante begeleiding en wil de woningstichting hem uit de woning hebben (is een contract dat huurder, zorg en woningbouw samen opgesteld hebben, zorg is voorwaarde voor wonen), hij wil echter niet dus dat gata nog even duren omdat dat via de rechter moet. Nu er geen zorg meer is is het weer wachten op een escalatie, terwijl ik dit typ zijn er weer de nodige klappen en bonken van boven te horen, dus goed gaat het niet. Seppe wordt door mij nu veel vaker gecorrigeerd voor het blaffen omdat ik dat niet wil hebben in de wijk. Daar is hij dus wel gevoelig voor, wellicht is dit ook een van de redenen dat het nu echt fout ging.

Mijn vader kende misschien ook iemand die hem zou willen hebben, maar ik ben nog niet concreet op zoek, ik wil eerst zeker weten dat de wonden goed herstellen.
Numa herplaatsen is ook nog een optie, wellicht allebei wel en opnieuw beginnen met een pup. Ik weet het echt even nog niet.
Sorry Inge, ik quote dit niet om zogenaamd te etteren, maar om wel aan te geven dat ik het niet verzin. Anders benoem ik zoiets echt niet.
Zie laatste alinea.
Lees dan wel even de héle laatste alinea en haal er niet 1 zinnetje uit om je punt te maken...
Ze schrijft toch heel duidelijk dat ze het echt even nog niet weet? :roll:
Het lijkt me dat iedereen met een beetje inlevingsvermogen wel aanvoelt in welk licht ze deze opmerking geplaatst heeft. Nèt nadat het gebeurd is, met 2 gewonde honden, een beurs lijf, een geknakte geest en de moed der wanhoop.
Dat je dat niet begrepen hebt en de platte tekst quote om nog eens even een extra plasje te doen siert je niet, evenals je maar blijven doorzagen. Dat jij je met een hond van een heel ander kaliber qua grootte, karakter en activiteitenniveau niet kunt voorstellen wat Inge drijft kan ik me heel goed voorstellen, maar haar be- cq veroordelen om haar eventuele beslissingen op basis van je eigen gevoel en ervaringen vind ik meer over jou zeggen dan over Inge.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nou heb ze laatst ook voor van alles uitgemaakt en hoopte dat ze ter plekke dood zou vallen nadat ook nog mijn poedel die nog geen slecht woord blafte werd gepakt .Ze zijn je allemaal lief , ook de agressor .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Goed verwoord suzanne :ok:

En sterkte voor jou Inge met deze hele rotsituatie :J:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:

Xantos is uitstekend terechtgekomen
Schoffie is uitstekend terechtgekomen

En beiden mochten direct terugkomen als er wat was. Schoffie is vorig jaar op zn oude dag overleden na zn laatste jaren in huis met zn maatjes (hond, katten, konijnen) te hebben doorgebracht. Iets wat ie nooit gekend heeft.
Xantos loopt binnen en buiten heeft een luik waardoor hij zelf in huis kan wanneer hij wil. Nooit meer een andere hond waarmee hij aandacht moet delen. Lekker huis en haard bewaken... wat wil.je nog meer.
Overigens herplaats ik liever ook geen honden hoor en hoop dat ook nooit meer mee te maken als dat met Xantos.
En ja t is alles behalve makkelijk dat klopt
Laatst gewijzigd door malinois op 03 aug 2016 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Hechtingen van Seppe zijn eruit. Alles ziet er goed uit, vrijdag even bellen of de roodheid aan de randen minder is anders nog wat extra AB.
Seppe heeft net geflirt met een deerhound (wat onzekere hond waarvoor Seppe braaf op zijn zij ging liggen zodat hij voorzichtig kon snuffelen) en natuurlijk met de dierenarts en haar assistentes. 1 van de assistentes vond het wel een goed idee als hij praktijkhond zou worden :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat fijn dat Seppe zo goed opknapt.

Naar aanleiding van bovenstaande discussies: zoals ik jou ervaar op het forum ben jij een zeer betrokken hondeneigenaar met veel liefde voor de honden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn Inge, dat het herstel zo goed gaat. Ben je zelf ook weer helemaal de oude?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad fijn dat dat in ieder geval beter wordt. De oplossing zal zich, zoals gewoonlijk, vanzelf wel aanbieden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Fijn Inge, dat het herstel zo goed gaat. Ben je zelf ook weer helemaal de oude?
Buiten het feit dat ik nog steeds niet goed slaap wel. Gelukkig heb ik vanaf vrijdagavond vakantie.
Groetjes Inge
Afbeelding

Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Inge schreef:Ok dat heb ik een dag na het gebeuren, met een lijf vol pijn en 2 honden in de kreukels in alle emoties die van links naar rechts gingen geschreven. Jij zegt/schrijft blijkbaar nooit iets in hevige emotie. Ik wel, ik noem mijn honden weleens kuthonden, wil niet zeggen dat ik dat ook echt meen.
En nu ga ik, voor het eerst in de forumgeschiedenis, iemand in de negeer zetten. Ik vind je een onsympathiek mens en ik ben klaar met jou. Toedels.
Ik begreep het aanvankelijk ook niet, nu wel, zou het zelf niet kunnen maar dat is ook een van de redenen waarom ik ook niet aan dit soort honden zou moeten beginnen. Ik hoop dat het allemaal goed komt :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

herplaatsen kan in sommige situaties de beste, of misschien zelfs wel de enige, optie zijn. Het is uitsluitend aan de eigenaar om dat te bepalen (honden hebben nu eenmaal helaas geen inspraak). En dat honden zich meestal makkelijk en snel aanpassen, daar kan ik inmiddels ook aardig van getuigen
Helaas gaat de vlieger: daar krijgt ie een beter leven dan bij mij, niet altijd op. Je weet het gewoon niet zeker op voorhand. Honden die in de ene situatie moeilijk en onvoorspelbaar zijn, kunnen bij een ander passen als een handschoen, en andersom. Als gastgezin heb ik er toch al heel wat 'herplaatst' en voor mij zijn de behoeftes van de betreffende hond altijd nummer 1 geweest. Stond erom bekend dat ik zeer kritisch was en mensen, vaak tegen de schenen schoppend, de hemd van het lijf vroeg. EN toch is het ook mij gebeurd dat een (voor mij zeer gemakkelijke) hond dezelfde avond nog terug werd gebracht omdat ie had gebeten :80: en een andere hond is door de adoptanten weer opnieuw geplaatst. ook al een byzonder makkelijk, lief zij het energiek hondje (xBorder). Dus zorgvuldigheid geeft helaas nog geen garanties :blauwoog:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Fijn dat Seppe opknapt verder wil ik je sterkte wensen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Inge schreef:
LongFields schreef:Fijn Inge, dat het herstel zo goed gaat. Ben je zelf ook weer helemaal de oude?
Buiten het feit dat ik nog steeds niet goed slaap wel. Gelukkig heb ik vanaf vrijdagavond vakantie.
Fijn lekker vakantie en tot rust komen :ok:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Helaas is er wel nog steeds wat spanning tussen de mannen, maar ook niet de hele tijd.
Als Numa in de kennel zit gaat Seppe niet naar buiten, hij oogt dan onderdanig en onzeker. Gisteren lag Seppe in de bench en stond Numa hem uit te dagen tot spel, piepen en een lage kwispel. Maar toen later Numa in de bench lag vloog Seppe vanuit het niets heel boos richting de bench en gingen ze tegen elkaar tekeer. :schrik: Direct onderbroken, maar ze samen laten durf ik echt niet.
Gelukkig hebben ze beide contact met Biène en dat gaat prima.
Merk wel dat ze energie teveel hebben. Dus gisteren weer rustig aan met Seppe wat getraind en ik ga zo maar naar het bos waar ik met allebei een rondje ga doen zodat ze even kunnen rennen. Heeft Biène 2 rondjes, zal ze wel fijn vinden. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Jammer dat er nog steeds spanning is tussen Seppe en Numa.

Fijne vakantie. En ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik vind het kut voor je Inge.
Zoals ik je ken ben je een kundige en betrokken baas die haar verantwoordelijkheid neemt en dedicated is naar haar honden.
Ik hoop dat ze uit hun contact met Biene wat 'rust' halen en zo ook weer wat beter met elkaar overweg kunnen...
De tijd zal het leren.
Beterskappies veur de honden en een :flower: voor jou
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten. Hopelijk kun je tijdens je vakantie je wat ontspannen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Nog 2 daagjes werken dan heb je gelukkig vakantie! Helaas zelf ervaring met honden die rust moesten houden vanwege blessures of een gebroken poot. Ik deed ging dan spoortjes uitlopen of deed zoekspelletjes. Van een hondenvriendin kreeg ik haar boek: http://www.freemusketeers.nl/boek/7757/ ... pel-deel-1 Daar staan echt ontzettend veel leuke spellen in waarbij ze vooral geestelijk aan de slag moeten. Veelal te maken met standaard spullen die je al in huis hebt, of voor een prikkie bij de Action kunt kopen. Echt een aanrader om je mannen te vermaken nu ze zich nog rustig moeten houden ;-).

Verder heb ik uitstekende ervaring met herplaatsing van mijn honden. Hippo is onze 'huishond', de mechels zijn er om op te leiden en te verkopen. Als mensen daar problemen mee hebben, is dat lekker hun probleem. Dico is onze 3e herplaatser die bij zijn vorige eigenaar de boel op stelten zetten. Onze eerste mechel beet zelfs zijn eigenaren aan gort. Ook al zijn ze niet geschikt voor PH1 (zoals Axel die we hadden vorig jaar), dan kunnen we alsnog een ontzettend fijn huis voor de vinden. Natuurlijk is herplaatsen altijd een risico, maar het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn als een aantal hier schetsen.

Net als dat over 1 kam scheren van hondensporters, zo kansloos. Hier zitten ze wel eens in de kennel. Meestal gewoon in huis, naast de training wordt er ontzettend veel mee gewandeld, gaan mee op vakantie, wordt mee gefietst, hardgelopen, gespeeld en vertroeteld.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:Helaas is er wel nog steeds wat spanning tussen de mannen, maar ook niet de hele tijd.
Als Numa in de kennel zit gaat Seppe niet naar buiten, hij oogt dan onderdanig en onzeker. Gisteren lag Seppe in de bench en stond Numa hem uit te dagen tot spel, piepen en een lage kwispel. Maar toen later Numa in de bench lag vloog Seppe vanuit het niets heel boos richting de bench en gingen ze tegen elkaar tekeer. :schrik: Direct onderbroken, maar ze samen laten durf ik echt niet.
Merk wel dat ze energie teveel hebben. Dus gisteren weer rustig aan met Seppe wat getraind en ik ga zo maar naar het bos waar ik met allebei een rondje ga doen zodat ze even kunnen rennen. Heeft Biène 2 rondjes, zal ze wel fijn vinden. :mrgreen:

Jij kan ze echt niet scheiden dat als de ene los loopt de andere niet in dezelfde ruimte is hè?
Klinkt nl alsof Seppe gaat kiezen voor aanval is de beste verdediging en dat zou op zijn verdere sociale gedrag enorm zonde zijn als hij dat als het langer aanhoud ook naar andere honden gaat verleggen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

crutz schreef:Klinkt nl alsof Seppe gaat kiezen voor aanval is de beste verdediging en dat zou op zijn verdere sociale gedrag enorm zonde zijn als hij dat als het langer aanhoud ook naar andere honden gaat verleggen.
Dat gevoel krijg ik er ook bij :ugh:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Inge schreef:Helaas is er wel nog steeds wat spanning tussen de mannen, maar ook niet de hele tijd.

Jij kan ze echt niet scheiden dat als de ene los loopt de andere niet in dezelfde ruimte is hè?
Klinkt nl alsof Seppe gaat kiezen voor aanval is de beste verdediging en dat zou op zijn verdere sociale gedrag enorm zonde zijn als hij dat als het langer aanhoud ook naar andere honden gaat verleggen.
Ik ook... kunnen ze niet om en om in de kennel buiten als de ander binnen is? Dus niet in de bench.
Zou zonde zijn van Seppe's karakter idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nee, die mogelijkheid heb ik niet of ik moet Numa alleen maar in de kennel houden en dat wil ik niet hier thuis. Hij zit er nu al overdag veel meer in dan hij gewend is en ik vind het voor hem ook belangrijk dat hij zijn 1 op 1 momenten met mij blijft houden en met Biène interactie heeft.
Seppe is geen kennel gewend, ik heb er namelijk maar 1.
Ik zie naar andere honden totaal geen verandering in gedrag van Seppe. Hij loopt rustig langs uitvallende honden zonder te reageren, vertoont sociaal gedrag naar andere honden die hij tegenkomt (snuffelen, zich klein maken, de ander laten snuffelen, spelbuigingen maken etc), dit gedrag lijkt alleen gericht op Numa (zou hij zich sterker voelen nu hij Numa zo te pakken heeft gehad?). Het is ook alleen gisteravond gebeurd, nadat ik het onderbroken had was het ook over en heeft het zich niet meer herhaald. :19:

Ze hebben vandaag beiden een rondje bos gehad samen met Biène, dus er is wat energie uit gehaald vandaag.
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik bedoelde als je Numa uit de kennel haalt Seppe er even in doet en vv. (Of los achter t huis met de deur op slot)
Maar als hij dat niet gewend is dan houdt dat ook op
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Oef wat een lastige situatie Inge.
Geen tips hier maar ik wil je wel veel sterkte wensen want wat moet het lastig zijn voor je :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Hippo schreef:Nog 2 daagjes werken dan heb je gelukkig vakantie! Helaas zelf ervaring met honden die rust moesten houden vanwege blessures of een gebroken poot. Ik deed ging dan spoortjes uitlopen of deed zoekspelletjes. Van een hondenvriendin kreeg ik haar boek: http://www.freemusketeers.nl/boek/7757/ ... pel-deel-1 Daar staan echt ontzettend veel leuke spellen in waarbij ze vooral geestelijk aan de slag moeten. Veelal te maken met standaard spullen die je al in huis hebt, of voor een prikkie bij de Action kunt kopen. Echt een aanrader om je mannen te vermaken nu ze zich nog rustig moeten houden ;-).

Verder heb ik uitstekende ervaring met herplaatsing van mijn honden. Hippo is onze 'huishond', de mechels zijn er om op te leiden en te verkopen. Als mensen daar problemen mee hebben, is dat lekker hun probleem. Dico is onze 3e herplaatser die bij zijn vorige eigenaar de boel op stelten zetten. Onze eerste mechel beet zelfs zijn eigenaren aan gort. Ook al zijn ze niet geschikt voor PH1 (zoals Axel die we hadden vorig jaar), dan kunnen we alsnog een ontzettend fijn huis voor de vinden. Natuurlijk is herplaatsen altijd een risico, maar het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn als een aantal hier schetsen.

Net als dat over 1 kam scheren van hondensporters, zo kansloos. Hier zitten ze wel eens in de kennel. Meestal gewoon in huis, naast de training wordt er ontzettend veel mee gewandeld, gaan mee op vakantie, wordt mee gefietst, hardgelopen, gespeeld en vertroeteld.
het gaat niet om dramatisch willen zijn, het gaat erom dat je goeie afwegingen maakt alvorens te herplaatsen. Ik vind dat hier om het forum weleens te makkelijk wordt geroepen: elders is hond beter af . Dat kàn zo zijn ja maar helaas is het niet zo zwart-wit. Bij de volgende eigenaar kan het heel goed fout gaan (zoals Inge eigenlijk ook al aangeeft) en wat gebeurt er dan met de hond?
Overigens als ik dit zo lees is de situatie aardig onhoudbaar aan het worden en lijkt herplaatsen de enige juiste optie.
En daar wens ik je veel sterkte mee Inge, want dat is beslist niet makkelijk :flower:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”