Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van de bitch, misleiding en de pies

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Van de bitch, misleiding en de pies

Ongelezen bericht door Miranda »

De honden doen hier de eerste plas 's morgens altijd in de tuin. Dat is elke dag weer feest voor Cayuga.
Hij kijkt wat Skadi doet, volgt haar op de voet, en als ze gaat zitten om te piesen staat hij er met zijn blije hoofd naast te trappelen. "Jij gaat plassen, hè! Ja, ik zie het! Ooooohhhh, dat vind ik zooooo lekker!". Als Skadi klaar is is hij er als de kippen bij om het klapperend en schuimend op te likken en er daarna overheen te piesen.

Skadi heeft hier ont-zet-end de schurft aan :mrgreen:

Dus vandaag deed ze een nepplas, ze ging door de hurken, bleef even zo zitten zonder te piesen en liep toen trappend met haar achterpoten weg. Mooi staaltje misleiding, maar meneer trapte er niet in.
Toen ging ze rondjes draaien alsof ze moest poepen. Normaal loopt Cayuga dan weg, maar nu niet. "Jij gaat plassen, hè! Ja, ik zie het! Ooooohhhh, dat vind ik zooooo lekker!".
Skadi ging nog even door met draaien en bolde zelfs haar rug. Tevergeefs.
Zuchtend hield ze op met haar toneelstukje. Ze trok een lip op en ging door de hurken om te piesen. Cayuga met zijn blije hoofd er naast. "Zie je wel, je moest wel plassen! Ik wist het wel!"

Ik kreeg een vuile blik van mevrouw. Ze mag hem niet in elkaar slaan van mij, en dat vindt ze op dit soort momenten knap stom :mrgreen:

Vindt jou hond jou ook wel eens stom?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Izzie_Anneke
Zeer actief

Re: Van de bitch, misleiding en de pies

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

:LOL:

Izzie vindt me stom als ik haar verbied om te rollen in dode vis of aanverwante ranzigheden. Maar ze is zo braaf dat ze ernaast gaat staan en me eerst gaat staan aankijken om toestemming te vragen. Eigenlijk is het dus haar eigen schuld :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

hahaha! Zie je wel, ik wist wel dat ze konden nep-plassen. Gol heeft 's avonds vaak geen zin meer in de laatste plas maar wel in het koekje. Soms hurkt ze dan even snel en kijkt me stom aan. Nee, Gol, echt plassen. Dan draait ze zuchtend en steunend nog wat rondjes en gaat ze echt piesen. Denk ik :lol1:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Gollum schreef:hahaha! Zie je wel, ik wist wel dat ze konden nep-plassen. Gol heeft 's avonds vaak geen zin meer in de laatste plas maar wel in het koekje. Soms hurkt ze dan even snel en kijkt me stom aan. Nee, Gol, echt plassen. Dan draait ze zuchtend en steunend nog wat rondjes en gaat ze echt piesen. Denk ik :lol1:
Oh ja, dat deed Skadi ook regelmatig :lol1:
Ik heb maar besloten dat je laatste plas geen must is, ze mogen zelf kiezen of ze dat wel of niet willen.
And few will ever climb
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Regelmatig!
Kai wil als we samen met Pixie gaan wandelen, zijn zusje nog al eens opwachten, omver beuken, aan d'r staart naar achteren trekken etc.
Als ze 'los' (met sleeplijn) lopen, mag dat best, Pixie staat haar mannetje wel.
Maar als ze aan de flex lopen, of we lopen in de buurt aan de normale zijn, wil ik dat niet hebben.
Dan is het een : "Nee Kai, doorlopen. " de blikken die ik dan krijg.

Ik ben ook stom als ik zit te eten.
Hij mag best een stukje iets komen halen, mag erom vragen, maar dan is het ook "KLAAR!" en ga je maar wat anders doen.
Als het echt heel lekker is, is dat best lastig.. met een hele diepe zucht gaat hij dan heel zielig liggen zijn...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gollum
Zeer actief

Miranda schreef:
Gollum schreef:hahaha! Zie je wel, ik wist wel dat ze konden nep-plassen. Gol heeft 's avonds vaak geen zin meer in de laatste plas maar wel in het koekje. Soms hurkt ze dan even snel en kijkt me stom aan. Nee, Gol, echt plassen. Dan draait ze zuchtend en steunend nog wat rondjes en gaat ze echt piesen. Denk ik :lol1:
Ik heb maar besloten dat je laatste plas geen must is, ze mogen zelf kiezen of ze dat wel of niet willen.
Voor mijn gevoel zit er dan teveel tijd tussen en vind ik het zielig als ze 's ochtends erg nodig moet :roll:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie deed dat ook. Met een zucht. "is het mens weer tevreden... "
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gollum
Zeer actief

Tara schreef:Ze vinden mij trouwens een heel stomme mama als ik van de bank opsta om nog even iets in te schenken of zo.
Je zíet ze dan al kijken, dus om teleurstellingen te voorkomen kondig ik dan maar meteen aan: "Prima als je daar gaat liggen, maar ik ben over twee seconden weer terug, en dan ga IK daar weer zitten".
En dan die verwijtende koppen, dat ik zomaar even mijn eigen plek bezet ga lopen houden. :roll:
hahaha! Hier liggen ze dan allang op mijn plek maar een opgetrokken wenkbrauw is genoeg om ze weer op te laten staan. Met een diepe zucht.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wat een allemachtig omslachtig gedoe zeg. Hebben ze niet iets beters te doen.
AfbeeldingAfbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Gollum schreef:
Miranda schreef:
Voor mijn gevoel zit er dan teveel tijd tussen en vind ik het zielig als ze 's ochtends erg nodig moet :roll:
Ja, dat vond ik ook, maar het witte sekreet is slim zat en ze krijgt volop de gelegenheid.
"Plassen, Ska"
"Ik hoef niet :pffff: "
"Ik meen het"
"Nee, zei ik toch"
"Als je maar niet denkt dat ik vannacht opsta om je te laten pissen, hè"
And few will ever climb
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahaha, Nikkie doet alsof ze plast als het regent, ze denkt dat ze dan gelijk naar binnen kan.

Dus ik zeg geregeld tegen haar dat ze helemaal zo slim niet is, want als ze gelijk plast is ze eerder binnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief

Misschien schat ik mijn hond te dom in :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gollum schreef: Voor mijn gevoel zit er dan teveel tijd tussen en vind ik het zielig als ze 's ochtends erg nodig moet :roll:
Als Mies het avondplasje overslaat moet ze altijd 3 uur 's ochtends. Overslaan mag hier dus echt niet. Nepplassen heeft ze ook wel eens geprobeerd maar gelukkig had ik al gehoord van dit fenomeen hier op het forum dus daar trapte ik mooi niet in :pffff:

Stom wordt ik helaas dagelijks meerdere keren gevonden, de lijst is te lang om op te noemen. Met stip bovenaan staat wel het verbod om gillend en loeiend katten uit de voortuin proberen te houden.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miranda schreef:De honden doen hier de eerste plas 's morgens altijd in de tuin. Dat is elke dag weer feest voor Cayuga.
Hij kijkt wat Skadi doet, volgt haar op de voet, en als ze gaat zitten om te piesen staat hij er met zijn blije hoofd naast te trappelen. "Jij gaat plassen, hè! Ja, ik zie het! Ooooohhhh, dat vind ik zooooo lekker!". Als Skadi klaar is is hij er als de kippen bij om het klapperend en schuimend op te likken en er daarna overheen te piesen.

Skadi heeft hier ont-zet-end de schurft aan :mrgreen:

Dus vandaag deed ze een nepplas, ze ging door de hurken, bleef even zo zitten zonder te piesen en liep toen trappend met haar achterpoten weg. Mooi staaltje misleiding, maar meneer trapte er niet in.
Toen ging ze rondjes draaien alsof ze moest poepen. Normaal loopt Cayuga dan weg, maar nu niet. "Jij gaat plassen, hè! Ja, ik zie het! Ooooohhhh, dat vind ik zooooo lekker!".
Skadi ging nog even door met draaien en bolde zelfs haar rug. Tevergeefs.
Zuchtend hield ze op met haar toneelstukje. Ze trok een lip op en ging door de hurken om te piesen. Cayuga met zijn blije hoofd er naast. "Zie je wel, je moest wel plassen! Ik wist het wel!"

Ik kreeg een vuile blik van mevrouw. Ze mag hem niet in elkaar slaan van mij, en dat vindt ze op dit soort momenten knap stom :mrgreen:

Vindt jou hond jou ook wel eens stom?
:LOL: Wat een feest van herkenning, alsof je Zinzi en Doran beschrijft.
Zinzi doet, als het geregent heeft expres in een plas (mijn tuin is niet overal even recht :ugh: ) te plassen, van de week deed ze het zelfs in het zwembad en dan met zo'n tevreden bek kijken van :pffff: zo zie dat maar eens op te likken sukkel :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

:LOL: :LOL: :LOL: die verhalen hahaha.

Taran vindt mij met regelmaat stom. Vooral als ie geen kleine keffende hondjes in elkaar mag meppen.

Het allerstomst vond hij me echter afgelopen week. Toen we bij de dierenarts zaten en hij verplicht langs een heel enge grote gevaarlijke kat moest lopen die heeeeel boos keek.
(Lees, ik heb hem er voorbij moeten tillen :vaag: ).

Oh en hij vond me ook nog stom toen ik hem niet in allerijl troostte toen hij een homomeneer had gevonden in het bos en hij zich rot schrok. Ik had het te druk met zelf schrikken en sorry zeggen nl.
Hij heeft me een half uur niet aangekeken.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

interessante gesprekken hebben jullie met je honden, die van mij heeft nog nooit een woord uitgebracht :LOL:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Tara schreef:
Miranda schreef:
Ja, dat geintje kennen ze hier ook. Ik ben er twee keer ingetrapt, en dat gebeurt dus niet meer.
"Kom op, plassen"
"Nee, ik hoef niet"
"Jawel, we gaan zo slapen. Hup, plássen"
"Maar ik hoef niet!"
"Ja, je hoeft wel, en anders maak je maar zin"
*Zuchtend wordt er dan -vergezeld van moeilijk hoofd-nog een plasje uitgeperst*
"Goed zo, braaf!"

hahaha hier ook geleerd op commando te plassen en Kyra doet dat ook echt braaf, Sookie is de boel aan het belazeren als ze nog niet naar binnen wil, de draak :devil:
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Noa doet dat ook regelmatig, nepplassen :lol1:
Voor een laatste plas stuur ik haar nog even de tuin in. Soms rent ze snel een rondje, om hun zwembadje heen, direct weer naar binnen. Dan stuur ik haar weer terug de tuin in voor een echte plas. Regelmatig hurkt ze wel en faket ze de boel bijeen. Maar een halve seconde hurken valt op. En dat de tegels kurkdroog blijven ook :LOL:
Als ik haar dan weiger binnen te laten, gaat ze extra lang dralen en snuffelen en draaikonten, om mij te pesten :blauwoog:

Damy vond mij HEEL stom toen ik z'n kont moest wassen. Ik mocht hem de rest van de avond niet meer aaien. Moest hij maar niet tegen een grote dikke eikenboom op schijten en de helft in z'n vacht smeren :ugh:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hou op schei uit over piesjes nu, Jol is loops dus het is nu over elkaars plas heen pissen tot en met, en Aki kwijlt als hij bij het plasje van Jols staat. Dus de verontwaardigde blik als ik zeg dat hij zij bal moet pakken en als de sodemieter moet doorlopen krijg ik meerdere malen per dag.

Maar gut die kop als ik hem bij de kop of kont pak en sis dat ik ergens klaar mee ben blijft hilarisch. Hij wilde ineens reageren op voorbijgangers in de slop, doet hij normaal niet. Nu wel en we zaten op de plaats met bekende visite.
Door blijven wroefen en bij de poortdeur staan. 2 man stond te hé niet doen, hé luister je nou! "Aki!".
Gewoon nul komma nul reageren of contact. :pffff:
En ik boog me iets voorover, greep hem bij de halsband en trok hem voor de volgende wroefaktie naar me toe.
Die kop dan.. :80: , :hmmm: , :blah: , :roll: nog een keer de :pffff: maar dan toch de :idea: ze meent het.

hij vond me heel stom, en als ik het gefilmd had was het heel duidelijk te zien wat hij van mijn actie vond. Maar hij snapte me wel heel goed, en dat is het belangrijkst. Daarna moet ik dan weer gniffelen als mijn vriend ook ergens wat van wilde zeggen en hij dan ook met een blik kijkt van :roll: :denken: en mijn vriend schiet in de lach :cheer:
Dan ben je ook weg. Maar Aki vindt mij wel vaker stom :tong: , heb hem en zijn streken soms wat sneller door, en dat is natuurlijk heel stom :gvd: :tong:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto blijft wel eens met zijn poot omhoog staan als hij heeft gepiest. Even kijken wat daar de hoek om komt of even aan nog wat grassprietjes snuiven.

Een regelmatig hier in de tuin: Patty piest, Fleur eroverheen, Otto eroverheen, Fleur eroverheen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

:LOL: Coda heeft er ook een hekel aan, maar die is nog niet zo gehaaid dat ze toneelstukjes gaat opvoeren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Haha wat vreselijk herkenbaar.
Vooral dat 's avonds nog even plassen voor het slapen gaan.
Tara schreef:"Kom op, plassen"
"Nee, ik hoef niet"
"Jawel, we gaan zo slapen. Hup, plássen"
"Maar ik hoef niet!"
"Ja, je hoeft wel, en anders maak je maar zin"
*Zuchtend wordt er dan -vergezeld van moeilijk hoofd-nog een plasje uitgeperst*
"Goed zo, braaf!"
het is of ik mezelf hoor :LOL:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Vorige teef dat dat ook. Zogenaamd plassen. En dan vervolgens snel weg rennen en ergens anders wel echt plassen. Dat was alleen wanneer haar 2 berner vriendjes er waren want die hingen er al onder zodra ze begon met hurken. En het werkte, die berners waren druk bezig met het nep plasje want die was niet te vinden en Noeska kon haar blaas even legen zonder mannen om haar heen.

Izzy heeft er schijt aan die piest gewoon door. Tegenwoordig piest ze met een poot omhoog en als ik zeg dat ze als een meisje moet gaan plassen krijg ik ook de blik. En ze wordt erg ongeduldig als Maylo z'n eerste plas van de wandeling doet, dan kan ze me ook wel schieten want waarom kan hij niet gewoon de hele weg markeren? Hij markeert overigens wel maar eerst moet die lange plas gedaan worden.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Hugo vindt mij stom als hij niet eens even een slapende Bailey mag terroriseren.
Bailey vindt me stom als ze niet de hele achterbuurt bij elkaar mag blaffen omdat ze een onbekende hond meent te horen.

Helaas pindakaas!
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Miranda schreef:
Gollum schreef:
Miranda schreef:
Ja, dat vond ik ook, maar het witte sekreet is slim zat en ze krijgt volop de gelegenheid.
"Plassen, Ska"
"Ik hoef niet :pffff: "
"Ik meen het"
"Nee, zei ik toch"
"Als je maar niet denkt dat ik vannacht opsta om je te laten pissen, hè"
hahahahaha, hier precies zo! Maar goed, ze mag dan heus naar buiten als ze wel 's nachts moet. Weet ze ook weer zeker dat ze de avond erop uit haar mand gestuurd wordt als wij gaan slapen en pas naar binnen mag als ze geplast heeft.

Verder is er zovéél stom volgens Lola. Maar die kop als wij klaar zijn met eten en zij denkt dat er nog wat in de pan zit is wel het ergste denk ik. Dan kijkt ze van man, naar mij, naar pan, naar man, naar mij. En dan wij: 'Nee sorry, het is op'. Of, erger: 'Nee sorry, dat is niet voor hondjes.'

Als ze niet op de bank mag kan ze ook heel chagrijnig worden. Probeert ze het eerst bij de ene bank, dan bij de andere, dan weer bij de ene, dan bij de fauteuil en als het echt allemaal niet mag, loopt ze naar de keuken om daar met veel gezucht, gesteun en dekentje-goedleggerij te gaan liggen. Met haar kop in de hoek, of we maar wel even duidelijk willen merken dat ze ons NIET hoeft te zien. Stom personeel :devil:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik wil ook een slimme hond :LOL:
Dexter is daar echt te stom voor hoor. Die kan niet eens chagrijnig doen, hooguit teleurgesteld. :tongue: Hij vind ons ook nooit niet-lief, volgens mij. Hij kan een situatie stom vinden maar ik kan me niet voorstellen dat hij me ooit letterlijk de rug toe zou keren. De simpele ziel. :I:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

DaniBanani schreef:Hij kan een situatie stom vinden maar ik kan me niet voorstellen dat hij me ooit letterlijk de rug toe zou keren.
Dat deed Skadi anderhalf maand geleden toen ik een nachtje weg was geweest en Hilje had opgepast. Echt letterlijk. Met de rug naar me toe onder het bureau.
PISNIJDIG was ze! :O:
Ik heb me een half uur lang moeten lopen inlikken voor ze me weer een blik waardig gunde! :o

Nu is de situatie hier natuurlijk ook anders, nu ik zo ziek ben. Vroeger vond ze dat geen probleem. Maar tegenwoordig wel. Niet als ik naar het ziekenhuis ben geweest, dan is ze gewoon blij als ik terugkom. Maar wat LEUKS doen? Zonder haar?
Holy crap, wat was ze kwaad, zeg! :schrik:
And few will ever climb
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kwaad nog wel :P Die van mij wordt nooit kwaad, maar ze kan me wel met van die heeeeeele zielige, stille verwijtende ogen aankijken, dat is eigenlijk nog erger. "Ik ben niet kwaad, ik ben teléurgesteld..." :LOL:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

mijke schreef:Kwaad nog wel :P Die van mij wordt nooit kwaad, maar ze kan me wel met van die heeeeeele zielige, stille verwijtende ogen aankijken, dat is eigenlijk nog erger. "Ik ben niet kwaad, ik ben teléurgesteld..." :LOL:
Neen. Dat is niet erger. Die ken ik ook, namelijk. Als ik chocoladetaart eet en ze NIET het bordje mag aflikken (theobromine, een bestanddeel van chocolade is heel giftig voor honden).
Dan krijg ik van die heel zielige en verwijtende blikken. Teleurgesteld, inderdaad.
Nou, ik heb d'r liever teleurgesteld dan kwaad op mij :schrik:
And few will ever climb
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ben blij dat wij mensen die niet hebben. Is je schoonmoeder naar de plee geweest, moet jij weer in de benen omdat je er overheen moet.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”