Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7

Ongelezen bericht door blondie »

Lemuria schreef:He tuurlijk! Het baasje van het andere kleine hondje zie ik sowieso overmorgen weer :) Ga ik die even polsen :)
En misschien toch ook al de rekeningen indienen bij je eigen verzekering zoals je al eerder aangaf in dit topic? Als dat vergoed wordt dan is het uitzoeken wie de eigenaren waren slechts vanuit je gevoel dat je wilt dat ze de verantwoordelijkheid nemen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Lemuria schreef:He tuurlijk! Het baasje van het andere kleine hondje zie ik sowieso overmorgen weer :) Ga ik die even polsen :)
:ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ingewikkeld gebeuren. Ben een uurtje terug door de vrouw gebeld. Ze had gehoord dat ik op zoek was naar ze en aangifte had gedaan (heb diverse bekenden in het bos aangesproken en gevraagd of ze iets wisten - allemaal zeiden ze van niet, maar kénnelijk loog iemand) en ze vond het allemaal schromelijk overdreven gedoe :roll:
Dat ze het verkeerde adres hadden gegeven was per ongeluk en kon ze zich niet herinneren, maar een paar minuten later had ik d'r emailadres waar ik de gemaakte facturen heen kon sturen, die zou ze opsturen naar hun verzekering. Heb er n.a.v. van een tip hier bij gezegd (en ook in de mail gezet) dat dit de voorlopige kosten waren: woensdag moet Izzy weer terug om de hechtingen te verwijderen (1 is er al uit) wat ook weer kosten zal geven. Ze schoot welhaast uit d'r slof, zó erg was het toch allemaal niet geweest? Dus heb de foto's die ik in de beginpost heb gezet, ook op de mail gedaan. Plus de patiëntenkaart waarop stond dat het bloeden niet te stelpen was en er spieren lichtbeschadigd waren :gvd:
Heb met d'r afgesproken dat ik binnen een week resultaten wil zien, ben het nou ondertussen wel pisbeu. Heb wel leukere dingen te doen in mijn vakantie.
Lemuria

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Ja, ik snap het hele probleem niet. Ze is kennelijk gewoon verzekerd. Misschien wil ze het snel oplossen voor de politie er écht bij betrokken raakt en ze gezeik om die hond krijgt? De aangifte blijft sowieso gewoon staan, ik neem aan dat ik, als ik de kosten van haar verzekering terugkrijg, sterker sta qua bewijs en dat er dan alsnog iets gedaan kan worden (muilkorfplicht, weet ik veel?).
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Misschien toch even kortsluiten bij meneer agent dat mevr. de gebeurtenissen niet zo serieus neemt en naar verwachting haar hond gewoon zijn gang laat gaan. Haar reactie is schaamteloos.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ze zal een eigen risico hebben.

Als het je lukt om iemand verbaal te overbluffen dan wentel je de aandacht van jezelf af en dat probeert ze te doen. Ze weet natuurlijk heel goed dat ze gelogen heeft en dat ze jou niet zo achter had mogen laten maar ze heeft het allebei gedaan en dat is niet chique.
AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

bram en thijs schreef:Ze zal een eigen risico hebben.
Dat denk ik ook. Maar dat is haar probleem, daarvoor betaalt zij een lagere premie en daar heeft ze dan zelf voor gekozen.
blondie
Zeer actief

Lemuria schreef:Ze schoot welhaast uit d'r slof, zó erg was het toch allemaal niet geweest? Dus heb de foto's die ik in de beginpost heb gezet, ook op de mail gedaan. Plus de patiëntenkaart waarop stond dat het bloeden niet te stelpen was en er spieren lichtbeschadigd waren :gvd:
Heb met d'r afgesproken dat ik binnen een week resultaten wil zien, ben het nou ondertussen wel pisbeu. Heb wel leukere dingen te doen in mijn vakantie.
Het gebeurd vaker dat men denkt dat iets een schermutseling is tussen honden en dat er achteraf toch wel wat diepere wonden zijn.
Het hoeft niet persé onwil te zijn natuurlijk.
Ze heeft nu de foto's gezien en de opmerkingen van de da, dat moet haar wel doen beseffen dat het meer is geweest dan een korte snauwpartij.
Positieve is dat je nu een op een contact hebt gehad en dat je jouw informatie en rekeningen door hebt kunnen sturen naar de eigenaren.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Die durft zeg, zo vol in je gezicht (oor) :boos:
Dat zo mensen met zichzelf kunnen leven..
blondie
Zeer actief

Ben eigenlijk wel benieuwd of ze met het nummer belde waar je naar geapt hebt?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een gedoe :ugh: hopelijk wordt het nu snel afgehandeld
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lemuria

Ze belde met een afgeschermd nummer, dus wie zal het zeggen? ;) Voor hetzelfde geld had ze 2 cijfers in d'r echte nummer omgedraaid. Nou ja, een ultimatum van een week leek me wel redelijk, daarin zul je toch wel zo ongeveer alles moeten kunnen regelen...Ik ga d'r van uit dat ze het ook afgehandeld wil hebben, anders neemt ze geen contact met me op ;)

Ik heb nooit zo stilgestaan wat er gebeurt ná een bijterij. Dat is nog een gekloot zeg! Hoop het niet meer mee te maken. Met de poot van Izzy gaat het ondertussen trouwens opperbest :ok: Vandaag is er wel een hechting uitgegaan, maar de wond is dicht, ziet er mooi roze uit en is niet overdreven gezwollen (kléin beetje maar). Ze geeft ook helemaal geen pijn meer aan en blijft er goed vanaf (als ik in de buurt ben :mrgreen: ). Dat is uiteindelijk het belangrijkste, als we dat geld uiteindelijk toch niet terugkrijgen, is het jammer maar dat overleven we wel weer.
Lemuria

Pendrag schreef: Muilkorf- en/of aanlijnplicht wordt door je burgemeester opgelegd. Het is maar de vraag of de politie dit incident met hem bespreekt. Je kunt zelf via de afdeling handhaving hier om vragen. Of naar het spreekuur van de burgemeester gaan. Op basis van één incident is de vraag of hij actie onderneemt.
Oh! Ik dacht dat dat ook via de politie ging? Nou ja, ik zorg eerst dat ik hun échte adres te pakken heb, anders zie ik het al gebeuren dat de ambtenaren het teveel werk vinden om het allemaal uit te zoeken. En ik weet niet of dit het enige incident is omdat de nieuwe bewoonster van hun oude huis al zei dat het geen leuke hond was. Wie weet lopen er wel meer zaken ;)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Fijn dat het met Izzy weer de goede kant op gaat!
En hopelijk komt het met de baasjes van die hond nu ook goed qua afhandeling enzo :ok:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Oei, ik denk dat het haar een beetje te heet onder de voeten werd :Q:
Nou, laten we hopen dat ze nu wel gewoon normaal doen en gewoon gaan betalen aan je.
Vind het trouwens wel weer typisch dat niemand iets weet en dan wordt er achter je rug om toch maar even verteld dat je aangifte gaat doen en dat je d'r zoekt. Wat ze had kunnen weten als ze gewoon haar nummer/adres had gegeven :roll:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Pendrag schreef:
Lemuria schreef:Ja, ik snap het hele probleem niet. Ze is kennelijk gewoon verzekerd. Misschien wil ze het snel oplossen voor de politie er écht bij betrokken raakt en ze gezeik om die hond krijgt? De aangifte blijft sowieso gewoon staan, ik neem aan dat ik, als ik de kosten van haar verzekering terugkrijg, sterker sta qua bewijs en dat er dan alsnog iets gedaan kan worden (muilkorfplicht, weet ik veel?).
Muilkorf- en/of aanlijnplicht wordt door je burgemeester opgelegd. Het is maar de vraag of de politie dit incident met hem bespreekt. Je kunt zelf via de afdeling handhaving hier om vragen. Of naar het spreekuur van de burgemeester gaan. Op basis van één incident is de vraag of hij actie onderneemt.
Dat is per gemeente verschillend.
Hier in de regio maakt de politie een bijtrapportage op, die wordt voorzien van een (dringend) advies verzonden aan een contactpersoon bij de gemeente en die legt het geadviseerde gebod op. Dus hier in de regio gaat het gewoon via de politie en hoef je niet persoonlijk naar de gemeente. Bij de meeste omliggende regio's hier trouwens ook niet. Gewoon via de politie.
Maar of het nou via de politie gaat of via toezicht danwel handhaving vd gemeente, de burgemeester komt er echt niet aan te pas hoor, ja de maatregel wordt opgelegd via hem, maar de beste man/vrouw heeft daar geen notie van. Tenzij enn en ander gruwelijk misgaat. Dan moet ie snel ff worden bij gepraat.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Pendrag schreef:
Lemuria schreef:
Pendrag schreef: Muilkorf- en/of aanlijnplicht wordt door je burgemeester opgelegd. Het is maar de vraag of de politie dit incident met hem bespreekt. Je kunt zelf via de afdeling handhaving hier om vragen. Of naar het spreekuur van de burgemeester gaan. Op basis van één incident is de vraag of hij actie onderneemt.
Oh! Ik dacht dat dat ook via de politie ging? Nou ja, ik zorg eerst dat ik hun échte adres te pakken heb, anders zie ik het al gebeuren dat de ambtenaren het teveel werk vinden om het allemaal uit te zoeken. En ik weet niet of dit het enige incident is omdat de nieuwe bewoonster van hun oude huis al zei dat het geen leuke hond was. Wie weet lopen er wel meer zaken ;)
Politie en burgemeester hebben regelmatig overleg. Dus je kunt rustig de burgemeester vragen de gegevens bij de politie te halen. Ff je aangiftenummer doorgeven en hem de rest laten doen. Nou ja, zijn ambtenaar dan maar dat regelt ie zelf maar. Politie zou toch moeten weten of dit het enige incident is. Kan zijn dat de BOA ook informatie heeft. Daar kan je burgemeester wel achter komen.
Of bij de politie bekend is of dit het enige incident is hangt af van de meldingen.
Heel vaak wordt door een "slachtoffer" aangegeven dat er meerdere incidenten met de betreffende hond zijn maar is er nooit melding van gemaakt. Dan is er dus niets bekendbij de politie.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

blondie schreef:Het gebeurd vaker dat men denkt dat iets een schermutseling is tussen honden en dat er achteraf toch wel wat diepere wonden zijn.
Het hoeft niet persé onwil te zijn natuurlijk.
Als je even contact opneemt na het incident dan weet je dat in ieder geval zeker.
Het is geen onwil maar wel desinteresse.
Dat mensen hun adres niet willen geven dat kan ik enigszins wel begrijpen, ik weet van een geval waarbij dat wel gebeurde en er een paar uur later een stel kampers voor de deur stonden om verhaal te halen, maar je kunt uiteraard wel het nummer van de andere eigenaar opnemen en je eigen nummer achterlaten.
Ik vind deze afhandeling toch verre van netjes , zeker nog het wegwimpelen alsof er niets voorgevallen is.
Gewoon betalen zonder veel gezeur en wat interesse tonen komt imo veel sympathieker over.

Tash van ons is ook ooit eens uit het niets gebeten.
Die eigenaar heeft zonder morren alles vergoed en heeft ook nog enkele dagen later opgebeld om te vragen hoe het met haar ging, toen was de rekening al voldaan.
Dat komt echt veel sympathieker over en geeft voor mij ook aan dat je het zelf ook een rotgebeuren vind.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Feather__ schreef: Vind het trouwens wel weer typisch dat niemand iets weet en dan wordt er achter je rug om toch maar even verteld dat je aangifte gaat doen en dat je d'r zoekt. Wat ze had kunnen weten als ze gewoon haar nummer/adres had gegeven :roll:
Dat verbaast me dan inderdaad ook weer helemaal niets. Maar goed, het doel (dat ze zich bij me meldt) is bereikt :mrgreen: Dat het dan toch weer redelijk achterbaks moet, is gewoon een beetje jammer.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik begrijp dat je binnen één week resultaat wilt, maar als ze het inderdaad direct doorstuurt naar haar verzekeringsmaatschappij, kan dat soms wel even duren, tenzij ze jou een kopie van haar schrijven stuurt. Ik zou wel einde van week, als je verder niets meer hebt gehoord, vragen of het doorgestuurd is.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Wat een rare wending weer.

Hopelijk houd ze zich aan haar woord!
_Esmee
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Jeetje wat een gedoe en wat jammer weer dat mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Blijkbaar werken verzekeraars allemaal op een andere manier, een half jaartje geleden is Nikki aangevallen door een ambull, ze had een winkelhaak in haar oor en wat kleine wondjes overal.
De eigenaar van de ambull heeft zijn wa verzekeraar ingelicht, hij kreeg een dossiernummer dat hij weer aan mij doorgaf. Ik heb met zijn verzekering gebeld ter verificatie verteld wat er gebeurt was en het bedrag stond daags later al op mijn rekening. De dame aan de telefoon zei me ook nog dat als er meer kosten bij zouden komen, voor het verwijderen van de hechtingen bijvoorbeeld, dat ik dat gewoon door kon geven en dat dat óók gewoon vergoed zou worden. Dat alles met veel excuses van de ambull eigenaar maakt zo'n incident een stuk minder erg hoewel ik ook een dag of 2 mezelf op heb lopen vreten omdat hij steeds niet thuis was en hij niet wist op welk nummer ik precies woonde.

Gelukkig gaat het met Izzy de goede kant op en het zou fijn zijn als die mensen zich van hun goede kant laten zien maar daar lijkt het niet van te komen als ik het zo lees :ugh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bijzondere wending, maar toch lijkt het wel in jouw voordeel te zijn. :ok:
Heb je die mail gestuurd met ontvangstbevestiging?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bijzondere wending, maar toch lijkt het wel in jouw voordeel te zijn. :ok:
Heb je die mail gestuurd met ontvangstbevestiging?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Het kan ook zijn dat iemand de hond uit het verhaal hier op het forum herkende. In dat geval moet je misschien niet te veel hier zeggen tot het allemaal afgehandeld is.

Fijn dat je haar te pakken hebt gekregen in ieder geval.
Afbeelding
Lemuria

Ik heb nog geen update wat betreft die mensen - heb nog geen cent gezien -, maar ondertussen blijven de rekeningen opstapelen. Ik word hier guhódverdomme gek van.

Vandaar is er weer iets. Gister waren de hechtingen eruit gehaald; rond het kussentje was het nog een klein stukje open maar dat had vanzelf weer dicht moeten groeien. Vandaag kwam ik thuis, lag de halve wond weer compleet open.

Afbeelding

De dierenarts had de voicemail al aan staan maar het was kwart voor 7 en ze zouden tot 7 uur open moeten zijn. Dus ik daarheen gesnelwandeld op hoop van zegen en ze waren er nog. Een klotig verbandje, wat zalf en antibiotica kwam weer op €112,- uit (hoé?!) en morgen komen daar nog de kosten van de operatie bij (randen snijden en hechten). Dan moet dat er zeker 14 dagen in blijven, dus ook mínstens nog 14 dagen lijnrust. Het is gewoon niet grappig meer.

Het is al met al gewoon kut met peren.
samantha!
Zeer actief

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat balen zeg, arme Izzy ook, lijnrust is niets.
Dat bedrag vind ik echt :80: heb je een rekening gevraagd zodat je kunt zien hoe ze op dat bedrag komen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Het oogt gelukkig niet onrustig, alsof het ontstoken is.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 05 aug 2016 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Allemachtig :O: Hoe kan het nou dat het zo slecht geheeld is?
Wat een gedoe weer. Knuffel voor Izzy en sterkte voor jou!
Afbeelding
Lemuria

Nee, m'n stresslevels zijn nou superhoog, dus heb gemompeld dat ik het morgen wel allemaal in 1x zou betalen zodat ik snel naar huis kon. Maar ja, dat zal morgen toch echt moeten, want vorige keer dat ik niet gelijk kon betalen, kreeg ik nog niet eens pijnstillers mee tot de factuur voldaan was. Ik schraap het wel weer ergens vandaan hoor, moet alleen nog bedenken wáar. Dat van vandaag heb ik wel liggen, maar de operatiekosten gaan weer een lieve duit kosten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”