Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevonden! Malou buntven Deurne Upd p3

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gevonden! Malou buntven Deurne Upd p3

Ongelezen bericht door Suske »

Pffff wat een stress :ugh:
Gelukkig goed afgelopen :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wat fijn dat ze weer terecht is!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

fijn dat ze weer veilig thuis is, mijn honden hebben een penning om waar mijn telefoon nummer op staat. Mocht het ooit gebeuren dat ze de kuierlatten nemen dat de vinders de moeite nemen om mij te bellen.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Volgens mij is de chip wel uitgelezen, maar pas toen ze al in het asiel zat. Waar ze helemaal niet naar toe hadden hoeven rijden, omdat Shibby toen al op de hoogte was en haar had willen komen halen.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik vind het ook laks dat de dierenambu personeel niet de chip hebben uitgelezen.

Maarja het enige wat ik me dan kan bedenken dat het misschien uit veiligheid is gedaan, de hond is angstig en angstige honden kunnen agressie vertonen.

Of de chipreader was leeg?

Hebben ze het gewoon uit laksheid niet gedaan is er idd niet correct gehandeld.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Shibby schreef:
*Wolf* schreef:Zit de rit van de dierenambulance toch ook bij? Dan loopt het snel op. Daarbij gaat het geld naar de asieldieren, als het goed is, dus is het geen commercieel iets. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad, maar ik zag het als een soort van donatie, geen probleem.
Ik zie het ook maar als een donatie. Maar dan nog. Ze had niet naar een asiel bijna 30km verderop gebracht hoeven worden en ze had er geen nacht hoeven blijven zitten. Ik had al contact met de politie toen ze volgens mij nog niet eens in de dierenmabulance zat en ik had anders 5 minuten na de dierenambulance gewoon bij het asiel kunnen zijn. Dus tsja het is vooral een dikke bureaucratie.
En ik kan me dus ook best voorstellen dat je flink de pest in hebt als je 65 euro af kan tikken. (even naast de 130km die ik heb kunnen rijden om haar op te halen)
Ik doe het met liefde hoor en als ze 150 euro hadden gevraagd had ik het nog betaald, maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen pissig kunnen zijn.
Volgens de regels mag dat dus niet en moet een gevonden dier altijd naar het asiel worden gebracht. Bij één van mijn avonddiensten hebben we het niet gedaan, aangezien dat zo'n afgeschuwelijk geval was met inbeslagname etc. dat we de in beslag genomen hond op de basis hebben gehouden en gewacht tot de vorige eigenaar (de dag ervoor afgestaan) zijn hond kon ophalen. Ook open gebleven (basisvan de dierenambulance) totdat de man vanuit Utrecht weer in Eindhoven was. Collega en ik hebben er behoorlijk hommeles over gehad, maar goed, wij vonden dat toen de beste beslissing.

Enne, hartstikke fijn dat Malou terug is.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Gelukkig is Malou weer thuis, kijk haar eens tevreden op de bank liggen!
moon-C
Zeer actief

Ongelezen bericht door moon-C »

Wat fijn dat ze weer thuis is :cheer:
En die angst voor knallen is het enige waarvan ik denk dat Daantje er ook tussen uit piept!

Nu weer lekker genieten van elkaar.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat een heerlijke foto's! Goed dat ze weer is waar ze hoort. Je hebt echt een gouden hondje daar.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Oja mocht je nog op zoek zijn naar een cadeautje voor haar vinder. Bij de Timco hebben ze veschillende merken kattenvoer (natvoer) nu met korting :)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Adjani & Tyson schreef:Oja mocht je nog op zoek zijn naar een cadeautje voor haar vinder. Bij de Timco hebben ze veschillende merken kattenvoer (natvoer) nu met korting :)
Ahh wat goed!!! Dank je!
Ik ga volgende week langs en had al gezegd dat ik met een boodschappentas vol kattenspul zou komen om te bedanken :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Merk je wat aan Malou nadat ze dit avontuur heeft meegemaakt?
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Shibby
Zeer actief

Yeufke schreef:Merk je wat aan Malou nadat ze dit avontuur heeft meegemaakt?
Nee, eigenlijk gewoon helemaal niet. Gelukkig maar ook.
Ze is in huis nog even relaxt, buiten reageert ze zoals daarvoor als ik haar roep en komt dan ook gelijk aanrennen en verder loopt ze gewoon vrolijk rond te snuffelen :)
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Shibby schreef:
Yeufke schreef:Merk je wat aan Malou nadat ze dit avontuur heeft meegemaakt?
Nee, eigenlijk gewoon helemaal niet. Gelukkig maar ook.
Ze is in huis nog even relaxt, buiten reageert ze zoals daarvoor als ik haar roep en komt dan ook gelijk aanrennen en verder loopt ze gewoon vrolijk rond te snuffelen :)
Fijn!
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dan is ze aardig stabiel ;) Het komt allemaal best goed!
Neeltje

Er is geen doel, gevonden dieren, gaan naar het asiel, dat is standaard.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 31 jul 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

dubbel
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:Er is geen doel, gevonden dieren, gaan naar het asiel, dat is standaard.

Ah. Befehl ist befehl en ik heb lekker meer in te brengen dan jij.
Fraai.

:19: Natuurlijk is er een doel, wat is dat nou.
Neeltje

Dat zal vast iemand hebben besloten, gemeente, politie, dierenambulance in overleg met het asiel o.i.d. Waar zouden de dieren dan naar toe moeten?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
Neeltje

Fotogravinnetje schreef:Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
Ik zou zeggen, bel de dierenambulance en stel het ze voor. Ik maak de regels niet.
Shibby
Zeer actief

Neeltje schreef:
Fotogravinnetje schreef:Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
Ik zou zeggen, bel de dierenambulance en stel het ze voor. Ik maak de regels niet.
Volgens mij is die regel er ook niet (meer) ;)

Ik heb het met regelmaat gezien dat een hond of kat werd gevonden en als de eigenaar in de buurt was ze gelijk herenigd werden. Ik weet niet beter eigenlijk. :19:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat fijn dat ze terug is en dat je niks merkt!

Schoonouders hebben het ook gehad, hond uit achtertuin gelopen, door één van de buren de dierenambulance gebeld (en ja, die wisten waar ze thuis hoorde). Die namen haar dus vlakbij huis mee naar het asiel. Daar nacht moeten blijven en 's ochtends nog natgespoten, omdat ze de kennel niet uit durfde en ze wilden schoonmaken. En daar wel dik voor betalen. Als de chip of penning gecontroleerd was, dan hadden ze haar binnen een paar minuten thuis kunnen brengen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

TessaThomas schreef:Wat fijn dat ze terug is en dat je niks merkt!

Schoonouders hebben het ook gehad, hond uit achtertuin gelopen, door één van de buren de dierenambulance gebeld (en ja, die wisten waar ze thuis hoorde). Die namen haar dus vlakbij huis mee naar het asiel. Daar nacht moeten blijven en 's ochtends nog natgespoten, omdat ze de kennel niet uit durfde en ze wilden schoonmaken. En daar wel dik voor betalen. Als de chip of penning gecontroleerd was, dan hadden ze haar binnen een paar minuten thuis kunnen brengen.

Heb onderhand al tientallen verhalen gehoord van weldoorvoede, duidelijk gezonde katten die buiten komen.
Waaronder slome sukkels die nooit verder dan het stoepje voor de deur komen en waarvan de buurt weet waar ze horen.
Worden meegenomen, chip niet uitgelezen, in het asiel gezet en de gijzeling wordt pas beëindigd als de baas heeft betaald.
Neeltje

Shibby schreef:
Neeltje schreef:
Volgens mij is die regel er ook niet (meer) ;)

Ik heb het met regelmaat gezien dat een hond of kat werd gevonden en als de eigenaar in de buurt was ze gelijk herenigd werden. Ik weet niet beter eigenlijk. :19:
Dat zal nu met internet waarschijnlijk makkelijk gaan, maar dat was er toen nog niet.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Shibby schreef: Volgens mij is die regel er ook niet (meer) ;)

Toen ik vorig jaar een altijd-zwervend buurhondje had laten ophalen door de dierenambulance omdat ik het spúugzat was niet normaal door de wijk te kunnen lopen zonder die geile bok achter Izzy aan te hebben, hebben die gelijk zijn chip uitgelezen en herenigd met zijn baasje :boos: Ik had gehoopt dat ze hem in het asiel konden ophalen, maar helaas. Dus ik snap niet dat dat bij Malou niet ook zo gebeurd is.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik snap eigenlijk alle kritiek niet.... je mag blij zijn wanneer je hond veilig zit en geholpen wordt..... Maar nee.... we gaan de vrijwilligers van de dierambulance ook nog eens met z'n allen afkraken.
Rare wereld waarin we leven!
Afbeelding

Happy en Lemmi
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Superfijn dat ze weer thuis is. :cheer:

Elk asiel en dierenambulance werkt anders en heeft zijn eigen regels. De eeen doet het goed en de ander minder; het is per regio ook zeer verschillend.
Een gevonden dier moet officieel naar de aangewezen instantie; deze is door de gemeente aangewezen om de bewaarplicht te voldoen. De gemeente heeft daar een contract mee.
Particulieren die een dier thuis houden kan maar hebben dan te maken met de gevonden voorwerpen wet waardoor de eigenaar veel langer aanspraak kan maken op het dier.

De meeste chips die geregistreerd staan, staan online met in ieder geval telefoonnummer dus dan had de dierenambulance meteen kunnen bellen.
Alleen raad van beheer heeft kantooruren en geen online database.
Alle dieren die bij ons binnen komen via de dierenambulance worden nogmaals gecheckt op chip en het gebeurd soms dat wij wel een chip vinden die door de ambu niet gevonden is.

65 euro is een hoop geld maar de amburitten zijn meestal het duurst. Hier in de regio is het bijna 40 euro voor een rit. Dus dan tikt het snel aan.
Onze dierenambulance houd de dieren meestal een nacht op hun locatie zodat de eigenaar ze alsnog zo kan ophalen en voor nachten hebben we een speciale opvang waar de ambu het dier kan brengen maar ook zelf weer kan ophalen. Dus zit de hond daar dan word er nog geen administratie door ons gedaan en kan de ambu het dier als de eigenaar zich meld nog gewoon ophalen en thuisbrengen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

madred schreef:Ik snap eigenlijk alle kritiek niet.... je mag blij zijn wanneer je hond veilig zit en geholpen wordt..... Maar nee.... we gaan de vrijwilligers van de dierambulance ook nog eens met z'n allen afkraken.
Rare wereld waarin we leven!
Heb je ook iets inhoudelijks toe te voegen of alleen maar commentaar. Ik lees 2 topics en in beide loop je alleen maar commentaar te geven....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Volgens mij heb ik Elco alleen via de raad van beheer geregistreerd en staat hij weldegelijk in een online database. Ik kan zoeken op z'n chipnummer op chipnummer.nl en dan zie ik hem zo staan incl de gegevens die ik openbaar heb gezet
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”