Gelukkig goed afgelopen

Moderator: moderatorteam
Volgens de regels mag dat dus niet en moet een gevonden dier altijd naar het asiel worden gebracht. Bij één van mijn avonddiensten hebben we het niet gedaan, aangezien dat zo'n afgeschuwelijk geval was met inbeslagname etc. dat we de in beslag genomen hond op de basis hebben gehouden en gewacht tot de vorige eigenaar (de dag ervoor afgestaan) zijn hond kon ophalen. Ook open gebleven (basisvan de dierenambulance) totdat de man vanuit Utrecht weer in Eindhoven was. Collega en ik hebben er behoorlijk hommeles over gehad, maar goed, wij vonden dat toen de beste beslissing.Shibby schreef:Ik zie het ook maar als een donatie. Maar dan nog. Ze had niet naar een asiel bijna 30km verderop gebracht hoeven worden en ze had er geen nacht hoeven blijven zitten. Ik had al contact met de politie toen ze volgens mij nog niet eens in de dierenmabulance zat en ik had anders 5 minuten na de dierenambulance gewoon bij het asiel kunnen zijn. Dus tsja het is vooral een dikke bureaucratie.*Wolf* schreef:Zit de rit van de dierenambulance toch ook bij? Dan loopt het snel op. Daarbij gaat het geld naar de asieldieren, als het goed is, dus is het geen commercieel iets. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad, maar ik zag het als een soort van donatie, geen probleem.
En ik kan me dus ook best voorstellen dat je flink de pest in hebt als je 65 euro af kan tikken. (even naast de 130km die ik heb kunnen rijden om haar op te halen)
Ik doe het met liefde hoor en als ze 150 euro hadden gevraagd had ik het nog betaald, maar ik kan me dus wel voorstellen dat mensen pissig kunnen zijn.
Ahh wat goed!!! Dank je!Adjani & Tyson schreef:Oja mocht je nog op zoek zijn naar een cadeautje voor haar vinder. Bij de Timco hebben ze veschillende merken kattenvoer (natvoer) nu met korting
Nee, eigenlijk gewoon helemaal niet. Gelukkig maar ook.Yeufke schreef:Merk je wat aan Malou nadat ze dit avontuur heeft meegemaakt?
Fijn!Shibby schreef:Nee, eigenlijk gewoon helemaal niet. Gelukkig maar ook.Yeufke schreef:Merk je wat aan Malou nadat ze dit avontuur heeft meegemaakt?
Ze is in huis nog even relaxt, buiten reageert ze zoals daarvoor als ik haar roep en komt dan ook gelijk aanrennen en verder loopt ze gewoon vrolijk rond te snuffelen
Neeltje schreef:Er is geen doel, gevonden dieren, gaan naar het asiel, dat is standaard.
Ik zou zeggen, bel de dierenambulance en stel het ze voor. Ik maak de regels niet.Fotogravinnetje schreef:Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
Volgens mij is die regel er ook niet (meer)Neeltje schreef:Ik zou zeggen, bel de dierenambulance en stel het ze voor. Ik maak de regels niet.Fotogravinnetje schreef:Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
TessaThomas schreef:Wat fijn dat ze terug is en dat je niks merkt!
Schoonouders hebben het ook gehad, hond uit achtertuin gelopen, door één van de buren de dierenambulance gebeld (en ja, die wisten waar ze thuis hoorde). Die namen haar dus vlakbij huis mee naar het asiel. Daar nacht moeten blijven en 's ochtends nog natgespoten, omdat ze de kennel niet uit durfde en ze wilden schoonmaken. En daar wel dik voor betalen. Als de chip of penning gecontroleerd was, dan hadden ze haar binnen een paar minuten thuis kunnen brengen.
Dat zal nu met internet waarschijnlijk makkelijk gaan, maar dat was er toen nog niet.Shibby schreef:Volgens mij is die regel er ook niet (meer)Neeltje schreef:Ik zou zeggen, bel de dierenambulance en stel het ze voor. Ik maak de regels niet.Fotogravinnetje schreef:Nou, wat dacht je van chip checken en direct terug aan de baas geven indien mogelijk? Veel efficiënter, goedkoper en minder stressvol voor dier en eigenaar
Ik heb het met regelmaat gezien dat een hond of kat werd gevonden en als de eigenaar in de buurt was ze gelijk herenigd werden. Ik weet niet beter eigenlijk.
Toen ik vorig jaar een altijd-zwervend buurhondje had laten ophalen door de dierenambulance omdat ik het spúugzat was niet normaal door de wijk te kunnen lopen zonder die geile bok achter Izzy aan te hebben, hebben die gelijk zijn chip uitgelezen en herenigd met zijn baasjeShibby schreef: Volgens mij is die regel er ook niet (meer)
Ik heb het met regelmaat gezien dat een hond of kat werd gevonden en als de eigenaar in de buurt was ze gelijk herenigd werden. Ik weet niet beter eigenlijk.
Heb je ook iets inhoudelijks toe te voegen of alleen maar commentaar. Ik lees 2 topics en in beide loop je alleen maar commentaar te geven....madred schreef:Ik snap eigenlijk alle kritiek niet.... je mag blij zijn wanneer je hond veilig zit en geholpen wordt..... Maar nee.... we gaan de vrijwilligers van de dierambulance ook nog eens met z'n allen afkraken.
Rare wereld waarin we leven!