Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb ook internet afgestruind en wat mensen in het bos gepolsd :mrgreen: Maar niemand wist iets over die mensen en aangezien ze een veel-voorkomende naam hebben, is het vrij lastig speuren. De politie heeft gewoon veel meer bronnen/ingangen dan ik. En geloof me, ik klim de telefoon in als ik denk dat er niets gedaan wordt.
sternentänzerin
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Lemuria schreef:Jullie lijken zo verbaasd over hoe ik het oplos, verwachtten jullie dat ik als een kampertokkie om me heen ging slaan? :mrgreen: Ik ben woedend, geloof me. Maar ik geloof niet zo in voor eigen rechter spelen ;)
Maar ik moet ze met hun schijnheilige koppen ook niet in het bos tegenkomen nu.
Dat komt gewoon door je woonplaats :tongue:

Nee, eerlijk waar, je lost het in mijn ogen gewoon netjes op en mij zouden ze ook niet tegen willen komen als ik in jouw schoenen zou staan.
Meest belangrijke is dat het met het meisje naar verhouding goed gaat en ze er zo te lezen geen blijvende schade aan zal overhouden (los van een oorlogslitteken natuurlijk). De principekwestie zal nu een lange adem nodig hebben maar je terriërachtige vasthoudendheid zal je daarbij zeker weten helpen.
...; We will never surrender Winston Churchill
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Oohwww en in Aalst / Waalre is laatste week vd vakantie weer jeugdweek..... Anders daar tegen die tijd flyers ophangen, niets zo gevaarlijk als 600 paar kinderogen die het soow sjielig vinnen voor het huundje. :mrgreen:
...; We will never surrender Winston Churchill
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

sternentänzerin schreef:je terriërachtige vasthoudendheid
:mann: :cool2: :mann:
AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Lemuria schreef:Jullie lijken zo verbaasd over hoe ik het oplos, verwachtten jullie dat ik als een kampertokkie om me heen ging slaan? :mrgreen: Ik ben woedend, geloof me. Maar ik geloof niet zo in voor eigen rechter spelen ;)
Maar ik moet ze met hun schijnheilige koppen ook niet in het bos tegenkomen nu.
Hé je hebt een imago van de buurt hoog te houden :P
Nee hoor geintje.
Ik heb collega's die al jaren in jouw wijk wonen, doe de naam eens per pb? Kan ik eens kijken of zij iets weten over die mensen :engel:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lemuria

sternentänzerin schreef:je terriërachtige vasthoudendheid

Ik bijt me wel graag ergens in vast ja :mrgreen:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jeannettebo schreef:Ik kan op m'n werk heel druk bezig zijn, en zoals vandaag geen tijd hebben voor dat idd. Als het goed doorloopt en ik alleen sta, kan ik niet even op m'n gemakje gaan bellen nee. Als ik middagpauze heb, race ik naar huis, naar mijn eigen honden,eet vlug vlug wat en ga weer naar m'n werk. Andere dingen komen na vijf uur. Sorry, ik laat mijn patienten niet wachten ivm privézaken, dat zou ook niet geaccepteerd worden. Als het rustig is wel, maar vaak kan dat dus gewoon niet, bovendien zou ik er zelf te veel door afgeleid zijn daarna, wat ook niet goed is op m'n werk, het is niet de bedoeling dat ik patienten ga verwisselen of verkeerde opnames ga maken. Dat is geen desinteresse, dat is juist omdat ik me er te druk om maak en er dan te veel met mijn hoofd blijf hangen
Als ik het druk op mijn werk, lees ik appjes niet. Hooguit in mijn pauze, als ik dan al tijd heb om die te nemen. Onbelangrijke berichten beantwoord ik dan inderdaad na werk, maar als je tijd hebt om onder werktijd appjes te lezen, heb je ook tijd om een reactie te typen. Zoals Dagmar al zei, al zeg je alleen maar iets heel korts. "ik bel of app gelijk na werk". Als je het heel druk hebt op je werk, neem je ook niet de tijd om appjes te lezen, vind ik. Daar kan het werk dan namelijk ook niet op wachten. Ik neem aan dat als je wel tijd hebt om te lezen, je een dergelijk berichtje dermate belangrijk vindt om even een (desnoods superkorte) reactie te typen. Kleine moeite hoor.

Lemuria schreef:Ik ben er heen gegaan en er deed een allerliefste bejaarde Indonesische vrouw open. Dat was dus niet de eigenaresse van de hond :roll: Na een kort (doch zeer gezellig gesprek) wist ze me te vertellen dat ze er net een half jaartje woonde en dat de vorige eigenaren 'een grote, zwart/witte, boze' hond hadden. Ze zijn verhuisd wegens 'gedoe', maar daar wist ze het fijne verder niet van. Ze had ook geen idee waar ze heen verhuisd waren.
Oftewel, ze hebben waarschijnlijk hun vorige adres opgegeven :19: Het is dus nog maar de vraag of ik ze te pakken ga krijgen.
De aangifte ligt in ieder geval bij de politie, wie weet kunnen die nog wat bereiken.
Ongelooflijk. Ik hoop dat de politie ze kan vinden :ok:
Lemuria schreef:Ik vind het heel verleidelijk om gelijk te gaan namen en shamen op Facebook, maar ik heb best wel wat vertrouwen in de capaciteiten van de politie ;) Als zij echt de vorige bewoners van dat huis waren, zullen ze dat binnen een paar dagen wel uitgezocht hebben. Ik heb ze in ieder geval de tip gegeven.
Echt super netjes. Respect daarvoor :ok:
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Bah wat een sneue lui dan,zo je verantwoordelijkheid ontlopen.We zijn toch allemaal verzekerd,volgens mij valt dit nog onder WA.Mijn labradors hebben dan wel geen bijtincidenten op hun naam,maar ik heb al wel een kapotgebeten voetbal, en een rubber bootje op het hondenstrand vergoed en teruggekregen van de verzekering.Zo flauw om mensen met schade te laten zitten :kotz:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Goldylocks schreef:Bah wat een sneue lui dan,zo je verantwoordelijkheid ontlopen.We zijn toch allemaal verzekerd,volgens mij valt dit nog onder WA.Mijn labradors hebben dan wel geen bijtincidenten op hun naam,maar ik heb al wel een kapotgebeten voetbal, en een rubber bootje op het hondenstrand vergoed en teruggekregen van de verzekering.Zo flauw om mensen met schade te laten zitten :kotz:
Ik weet dat wij inderdaad verzekerd zijn voor schade die onze huisdieren aanrichten. Het lijkt mij dat een bijtwond en DA kosten daar ook wel onder vallen.

Maar je zult nog verbaasd zijn over hoeveel mensen er geen verzekering hebben. :19:
_Esmee
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Heb je nog contact gehad met de politie?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tobi__ schreef:
Goldylocks schreef:Bah wat een sneue lui dan,zo je verantwoordelijkheid ontlopen.We zijn toch allemaal verzekerd,volgens mij valt dit nog onder WA.Mijn labradors hebben dan wel geen bijtincidenten op hun naam,maar ik heb al wel een kapotgebeten voetbal, en een rubber bootje op het hondenstrand vergoed en teruggekregen van de verzekering.Zo flauw om mensen met schade te laten zitten :kotz:
Ik weet dat wij inderdaad verzekerd zijn voor schade die onze huisdieren aanrichten. Het lijkt mij dat een bijtwond en DA kosten daar ook wel onder vallen.

Maar je zult nog verbaasd zijn over hoeveel mensen er geen verzekering hebben. :19:
Volgens mij ligt t er aan of je hond los loopt. Dan betaald de verzekering niets
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

malinois schreef: Volgens mij ligt t er aan of je hond los loopt. Dan betaald de verzekering niets
Nee hoor. Mijn verzekering heeft gewoon betaald terwijl mijn hond losliep en de ander niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
malinois schreef: Volgens mij ligt t er aan of je hond los loopt. Dan betaald de verzekering niets
Nee hoor. Mijn verzekering heeft gewoon betaald terwijl mijn hond losliep en de ander niet.
Ik weet dat t bij een vriend van mij toen niet werd vergoed omdat beide honden losliepen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Manuma schreef:
Toen de loslopende berner in gat in Tysons(die vast zat) nek beet heeft zijn verzekering ook de DA kosten vergoed
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

En Sandra zit er al schot in de zaak, kan ik al helpen flyeren / op jacht :S:
Afbeelding
Lemuria

Ik ben tot 15.30 aan het werk, ik bel ze even als ik thuis ben ;-)
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

malinois schreef:
tobi__ schreef:

Volgens mij ligt t er aan of je hond los loopt. Dan betaald de verzekering niets
Ik weet het niet, maar denk dat ze wel gewoon betalen. Ze gaven ook aan dat als de kat buiten iets stuk maakt van iemand dat vergoed wordt. Dus neem aan dat een loslopende hond daar dan ook onder valt.

Misschien scheelt het ook weer per verzekering.
_Esmee
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Toen bij Yla (ook een loslopende hond, Yla zat aan de lijn) heeft de verzekering van de tegenpartij alles vergoedt.
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Al betaalt de verzekering niet uit, dan deed ik het zelf :19:

Ik hoop dat je het volkje te spreken krijgt Sandra. Gekkenhuis dat ze je ermee zouden laten zitten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Izzie_Anneke schreef:Al betaalt de verzekering niet uit, dan deed ik het zelf :19:

Ik hoop dat je het volkje te spreken krijgt Sandra. Gekkenhuis dat ze je ermee zouden laten zitten.
Ja maar jij bent geen tokkie :mrgreen:
Afbeelding
Lemuria

Nou, ik heb gebeld en er werd me verteld dat deze zaak niet echt boven op de stapel ligt qua prioriteiten. Snap ik érgens ook wel. Ze zeiden wel een aanwijzing te hebben (ja, die heb ik zelf gegeven :mrgreen: ), daar gingen ze achteraan.
Oftewel, ik denk dat ik ze nu elke dag even ga bellen om te polsen of het al een beetje wil vlotten :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou toch kijken of je via social media wat kan.
Gewoon open en eerlijk de situatie. Tegen de tijd dat de politie je komt vertellen dat ze niks weten, heb je in ieder geval zeker geen getuigen meer, en kan daarnaast het voorval nog 10 keer gebeurd zijn.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Apple schreef:Ik zou toch kijken of je via social media wat kan.
Gewoon open en eerlijk de situatie. Tegen de tijd dat de politie je komt vertellen dat ze niks weten, heb je in ieder geval zeker geen getuigen meer, en kan daarnaast het voorval nog 10 keer gebeurd zijn.
Eens.
Ik had op voorhand al niet verwacht dat deze zaak bovenaan het prioriteitenlijstje van de politie zou komen, dus hun reactie verbaast me totaal niet. Denk ook niet dat dagelijks bellen gaat helpen om het wél bovenaan te krijgen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Is dat andere huis een huurhuis? Zo ja, woonstichting bellen en vragen of zij de gegevens van de vorige bewoners willen doorgeven aan de wijkagent of jouw contactpersoon bij de politie. Dan kun je in ieder geval je schade claim indienen bij jouw verzekering zodat zij contact op kunnen nemen met die mensen.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

malinois schreef:
Manuma schreef:
Ik weet dat t bij een vriend van mij toen niet werd vergoed omdat beide honden losliepen.

Ook meegemaakt 2 jaar geleden. Fenja's zij opengescheurd door (ook) een border met een diep gat in de flank. Gehecht en drains erin, heel grote vieze wond en fikse rekening. Die man deed of hij gek was en gaf niet thuis. Via mijn verzekering de verzekering van diegene aangesproken, maar kregen niks vergoed omdat beide honden losliepen. Heb er toen wel werk van gemaakt omdat de verwonding niet een gaatje was maar buitenproportioneel. Kreeg uiteindelijk de helft vergoed. Maar inderdaad wat voor baas ben je dan wanneer je de rest niet vergoed, of op z'n minst vraagt hoe het met de hond in kwestie gaat.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Lemuria

Zit zeker wat in wat jullie zeggen ;) Ik ga d'r een nachtje over broeden wat de beste aanpak is :) Probleempje is dat ik best wel heel slecht in gezichten ben...die was ik al zo ongeveer vergeten toen ik het bos uit was :schrik:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Er waren toch verschillende mensen ter plekke die het ook gezien hebben? Die kun je met flyers waarschijnlijk wel bereiken, of ook via FB.
Lemuria

He tuurlijk! Het baasje van het andere kleine hondje zie ik sowieso overmorgen weer :) Ga ik die even polsen :)
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

malinois schreef:
Manuma schreef:
Toen Jules gebeten is, werd het wel gewoon vergoed en beide honden liepen los.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Lemuria schreef:He tuurlijk! Het baasje van het andere kleine hondje zie ik sowieso overmorgen weer :) Ga ik die even polsen :)
Als ze je niet meer wil kennen dan weet je dat het een heel eng stel is.
Laatst gewijzigd door bram en thijs op 29 jul 2016 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”