Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manier van spelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Manier van spelen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

wolvster schreef:Haha! Dat draaien is dus typisch des wetters? Ik heb dat nog nooit eerder gezien bij een hond, wat grappig!
Ik ook niet. Ze beuken elkaar er echt mee tegen de grond.
Er woonde vroeger een heidewachtel die door een van de honden tijdens het spelen de sloot in gebeukt werd, die vond ons daarna stom :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Wat leuk om te lezen hoe verschillend alle honden spelen. Vooral de filmpjes zijn erg leuk om te zien! Bij Oor merk ik ook wel dat ze het meest toe trekt naar honden die op haar lijken. Nu is ze nogal een grote mengelmoes (een mix van 7 verschillende rassen) dus zijn er ook nogal wat soorten honden waar ze naar toe trekt :P Maar het belangrijkste is wel dat ze het liefst óf hard rent, óf heel lomp speelt. Ze heeft wel een heel arsenaal van verschillende speelstijlen (rennen, worstelen, bekvechten, dansen, porren etc.) maar meestal gebruikt ze ze allemaal tegelijk en onder begeleiding van luid gegrom en de meeste andere honden schrikken zich daarvan helemaal het jandoedel :LOL: Vooral voor kleine hondjes is dat vaak veel te druk en lomp, dus laat ik haar alleen spelen met robuuste, zelfverzekerde honden en alleen als er genoeg ren-ruimte is.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

wolvster schreef:
Marjoleine schreef:
wolvster schreef:Merken jullie ook dat jullie honden van hetzelfde type/ rasgroep goed met elkaar kunnen spelen?
En zo ja, hoe is dat dan?
Ja. Het is een soort dialect, denk ik wel eens.
Anders honden snappen het meestal totaal niet en vinden het :piew:
Ik heb er wel eens filmpjes van gepost, wetters spelen heel fysiek, ze beuken erg, neigen ook tot tetteren tegen elkaar en ze tollen om hun achterlichaam en beuken dan met die konten mekaar omver. :Q:

En omdat dat volstrekt onduidelijk is hier dat flimpje ;)
https://youtu.be/9p7uyecDzP0
Haha! Dat draaien is dus typisch des wetters? Ik heb dat nog nooit eerder gezien bij een hond, wat grappig!
Luna doet dat ook. Niet alleen bij andere honden, ze doet het ook wel eens als ze zelf aan het spelen is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ja 'des herder'. Een lab oid 'past' niet die is te brutaal in hun ogen... overigens de akita waar Xygan mee speelde laatst paste ook erg goed.

Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

Vooral niet met de andere hond(en) meerennen.
Ben je gek ze komen vanzelf wel weer terug :mrgreen:
Dat is wat me opvalt bij de boerboel, ben nu aan de 3e bezig en alle 3 hadden ze zoiets van, ja daaaag, ik ga echt niet meerennen hoor.
Dan blijven ze ergens halverwege staan, of liggen :mrgreen: en zodra de andere partij weer terug komt gaan we wel weer mee doen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

leuk filmpje, heel herkenbaar dat rennen en er bovenop springen wat die herder doet!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier gisteren in het bos ook een filmpje kunnen maken :mrgreen: het is vooral Apple die beukt en lawaai maakt.

Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Lief schreef:Als mijn honden spelen gaan andere honden verschrikt uit de weg...het gaat met een hoop geluid, poten, bek, lijf én rennen en beuken.

Ze doen het dan ook bijna nooit met andere honden dan elkaar. Hoewel...pinguin heeft nog wel een filmpje malamute vs. leonberger.....
Van de week heeft Nox met een malamute reu gespeeld en daar kon hij inderdaad heerlijk mee beuken en pootmaaien, ging echt leuk en lomp :piew: :mrgreen:
Maar een van zijn beste vriendjes is toevallig ook een leonberger, dus misschien zegt dat wat.

Cendy schreef:Vooral niet met de andere hond(en) meerennen.
Ben je gek ze komen vanzelf wel weer terug :mrgreen:
Dat is wat me opvalt bij de boerboel, ben nu aan de 3e bezig en alle 3 hadden ze zoiets van, ja daaaag, ik ga echt niet meerennen hoor.
Dan blijven ze ergens halverwege staan, of liggen :mrgreen: en zodra de andere partij weer terug komt gaan we wel weer mee doen.
:LOL:
Oh dat is het..
Kom hier in her bos wel eens een reu tegen, maar die blijft inderdaad gewoon staan. Alle honden eromheen aan t springen en dansen. Nox vindt het een beetje vreemd geloof ik. Mijn honden doen vanalles, behalve ook maar een seconde stilstaan :D
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

https://www.youtube.com/watch?v=qXSSxFmW1mY

Fred speelt erg fysiek. Veel pootgebruik inclusief zijn heupen. De herder (even oud als Fred) gooit zichzelf even op om de guitige kruising Fred vrij te maken.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Hugo en Bailey zijn vooral erg veel van het fysiek. Hugo is een lompe boer en Bailey gooit altijd heel tactisch d'r kont in de strijd. Bijvoorbeeld dat Hugo er aan komt gesprint en Bailey nét op het laatst even bijdraait. 'Pok' ''Hrmpf'' Hugo op de grond, en Bailey een content bekkie.

Verder zijn ze vooral van het hard grommend ademen terwijl ze elkaar bij de pootjes pakken. Dat gaat bijzonder zachtjes, maar toch komt er veel geluid van af.

Bailey speelt wel anders per ras. Met Boxers bijvoorbeeld doet ze gezellig mee met poten maaien, met kleine hondjes gaat ze op de grond liggen ouwehoeren, en met oude chagrijnen gooit ze spelbogen in de strijd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn de herder reu speelde niet zo snel, maar maakte altijd een uitzondering voor de bullenmeisjes
http://vid55.photobucket.com/albums/g13 ... attack.mp4
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb 2 renners ;) Niets leukers dan flank-aan-flank rennen.

Izzy vindt het met de meeste honden het leukst om samen met d'r bal te spelen. Samen vliegen ze dan d'r achteraan, en als de andere hond de bal heeft hobbelt Izzy er net zo lang omheen tot die andere hond de bal maar laat vallen. Of ze laat de bal heel overdreven duidelijk vallen zodat de andere hond hem pakt en het op een rennen zet. Dan kan ze er weer gezellig achteraan rennen :mrgreen:

Sofi'tje is daarbij nogal van het mepjes geven met d'r voorpootjes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”