Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manier van spelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Manier van spelen

Ongelezen bericht door wolvster »

Op het moment logeert er een Ierse terriër reu bij ons in de buurt en het viel mij op dat Murdock en Murphy zo ontzettend leuk met elkaar kunnen spelen. Ze hebben echt dezelfde manier van spel. Schouder aan schouder rennen en veel de bek gebruiken.
Murdock kan met heel veel honden goed spelen, maar dit viel echt op.

Nu weet ik dat Boxers veel met hun poten spelen (daar heeft Murdock dan weer helemaal niets mee) en dat labradors hun hele lichaam inzetten tijdens spel.

Merken jullie ook dat jullie honden van hetzelfde type/ rasgroep goed met elkaar kunnen spelen?
En zo ja, hoe is dat dan?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Manier van spelen

Ongelezen bericht door sbientje »

beuken! meppen! elkaar omver rennen! over elkaar heen buitelen!

heel wild dus. En dat vinden idd de meeste andere honden niet zo. Karel kan zich overigens nog wel aanpassen, die vindt gewoon rennen ook wel lachen. Pom niet, die doet beuken en als een ander dat niet moet dan wordt ze boos. Slaat nergens op. Die speelt dus ook niet met andere honden, het risico op vlam in de pan is me te hoog. Met volle reuen gaat het eigenlijk meestal wel goed overigens, maar alle andere geslachtsopties niet echt
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

wolvster schreef:Merken jullie ook dat jullie honden van hetzelfde type/ rasgroep goed met elkaar kunnen spelen?
Ja. Het is een soort dialect, denk ik wel eens.
Anders honden snappen het meestal totaal niet en vinden het :piew:
Ik heb er wel eens filmpjes van gepost, wetters spelen heel fysiek, ze beuken erg, neigen ook tot tetteren tegen elkaar en ze tollen om hun achterlichaam en beuken dan met die konten mekaar omver. :Q:

En omdat dat volstrekt onduidelijk is hier dat flimpje ;)
https://youtu.be/9p7uyecDzP0
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met rasgroep niet zozeer (herders) maar wel met ras. Apple heeft wel een specifieke manier van spelen, op z'n cardigans!
Vooral heel erg fysiek, hoop kabaal, happen, rennen, beuken en in volle vaart een zijwaartse koprol maken :mrgreen: Bij dat laatste denken mensen altijd dat ze omver wordt gelopen dus dan hoor je baasjes roepen 'zachtjes!!' maar ze doet het gewoon zelf. :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, bij Mila merk ik het heel duidelijk, die speelt ook het liefst met andere collies en met shelties. Dat is vooral veel rennen, elkaar uit de bocht laten vliegen, om elkaar heen springen en geen of nauwelijks fysiek contact, met daarbij veel blaffen en speelgeluiden.
Amy kan zich goed aanpassen aan verschillende honden qua spel, hoewel zij ook het liefst veel achter elkaar aan rent, maar zij maakt vaak wel meer fysiek contact dan Mila en gebruikt ook haar bek meer.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana speelt eigenlijk alleen met waterhonden en ook dan lang niet allemaal. Het "spel" vind ik meer dans wat gevolgd wordt door rennen (zonder elkaar aan te raken én zonder geluid te maken - dat is heel belangrijk want anders is het spel meteen over) en weer "dans".
Andere rassen lijken dat over het algemeen niet zo goed te begrijpen. Een enkele keer gaat het rengedeelte met windhonden ook goed.

Ik heb het een keer op film gezet (de bruine poedel kende ze niet, de grijze poedel lopen we regelmatig mee, maar daar wil ze niet mee spelen)

Afbeelding
------Groetjes Prana-----
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:beuken! meppen! elkaar omver rennen! over elkaar heen buitelen!

heel wild dus. En dat vinden idd de meeste andere honden niet zo. Karel kan zich overigens nog wel aanpassen, die vindt gewoon rennen ook wel lachen. Pom niet, die doet beuken en als een ander dat niet moet dan wordt ze boos. Slaat nergens op. Die speelt dus ook niet met andere honden, het risico op vlam in de pan is me te hoog. Met volle reuen gaat het eigenlijk meestal wel goed overigens, maar alle andere geslachtsopties niet echt
Ja, zo ken ik de labradors in de buurt ook.
Murdock doet zijn best om mee te doen, maar hij is tochj zo'n tien kilo lichter dan de gemiddelde lab, dus hij delft makkelijk het onderspit :wink:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
wolvster schreef:Merken jullie ook dat jullie honden van hetzelfde type/ rasgroep goed met elkaar kunnen spelen?
Ja. Het is een soort dialect, denk ik wel eens.
Anders honden snappen het meestal totaal niet en vinden het :piew:
Ik heb er wel eens filmpjes van gepost, wetters spelen heel fysiek, ze beuken erg, neigen ook tot tetteren tegen elkaar en ze tollen om hun achterlichaam en beuken dan met die konten mekaar omver. :Q:

En omdat dat volstrekt onduidelijk is hier dat flimpje ;)
https://youtu.be/9p7uyecDzP0
Haha! Dat draaien is dus typisch des wetters? Ik heb dat nog nooit eerder gezien bij een hond, wat grappig!
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Apple schreef:Met rasgroep niet zozeer (herders) maar wel met ras. Apple heeft wel een specifieke manier van spelen, op z'n cardigans!
Vooral heel erg fysiek, hoop kabaal, happen, rennen, beuken en in volle vaart een zijwaartse koprol maken :mrgreen: Bij dat laatste denken mensen altijd dat ze omver wordt gelopen dus dan hoor je baasjes roepen 'zachtjes!!' maar ze doet het gewoon zelf. :mrgreen:
Haha! De pembroke hier in de buurt wordt regelmatig van z'n sokken gerend, dat denk ik dan tenminste, misschien doet hij het ook wel zelf! Ik ga eens goed opletten! :lol1:
DeDiana schreef:Ja, bij Mila merk ik het heel duidelijk, die speelt ook het liefst met andere collies en met shelties. Dat is vooral veel rennen, elkaar uit de bocht laten vliegen, om elkaar heen springen en geen of nauwelijks fysiek contact, met daarbij veel blaffen en speelgeluiden.
Amy kan zich goed aanpassen aan verschillende honden qua spel, hoewel zij ook het liefst veel achter elkaar aan rent, maar zij maakt vaak wel meer fysiek contact dan Mila en gebruikt ook haar bek meer.
Grappig dat de collies niet echt fysiek spelen en juist heel vocaal zijn. Zou dat zijn omdat het toch van oorsprong herders zijn en ze een soort van 'drijven' zonder echt aan te raken?

Murdock kan zich ook goed aanpassen, alleen boxer-spel, dat is echt helemaal niets voor hem, dan gaat hij van een afstandje staan kijken :lol1:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

lieveheersbeestje83 schreef:Prana speelt eigenlijk alleen met waterhonden en ook dan lang niet allemaal. Het "spel" vind ik meer dans wat gevolgd wordt door rennen (zonder elkaar aan te raken én zonder geluid te maken - dat is heel belangrijk want anders is het spel meteen over) en weer "dans".
Andere rassen lijken dat over het algemeen niet zo goed te begrijpen. Een enkele keer gaat het rengedeelte met windhonden ook goed.

Ik heb het een keer op film gezet (de bruine poedel kende ze niet, de grijze poedel lopen we regelmatig mee, maar daar wil ze niet mee spelen)

Wat apart zeg, dat 'dansen'!
Bedankt voor het delen van je filmpje :)
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Nola en Shira spelen op z'n herders. Vrij hard. Samen keihard rennen en dan omver beuken zodat je soms oempf hoort omdat iemand ineens z'n lucht kwijt is. In de nek happen en op de grond knallen. Ik denk niet dat veel andere honden daar blij mee zijn. Shira kan met andere honden wel zachter spelen. met kleintjes is ze heel voorzichtig. Maar Nola niet. En samen al helemaal niet.

Laila speelt ook zo maar die laat ik niet zo vaak met andere honden spelen omdat dat met haar niet altijd goed gaat.

Buck en Dino en Balou spelen niet echt meer met elkaar.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik merkte dat heel erg bij Kaya (Rottweiler); die spelen vaak met een hoop kabaal, grommend en al, en veel honden vinden dat
niet zo leuk :mrgreen:
Puchu heeft het grommen tijdens spel volgens mij wel overgenomen (volgens mij doen Peruanen dit niet zo van zichzelf?) en daardoor
snappen sommige honden hem ook niet zo goed. Hij kan het leukste spelen met een langpoot teefje uit het buitenland, die 'mept' ook
veel met de voorpoten en heeft ook een wat typisch spel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki speelt inderdaad met Drenten ook anders dan met andere rassen. Het herkent elkaar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

lieveheersbeestje83 schreef:Prana speelt eigenlijk alleen met waterhonden en ook dan lang niet allemaal. Het "spel" vind ik meer dans wat gevolgd wordt door rennen (zonder elkaar aan te raken én zonder geluid te maken - dat is heel belangrijk want anders is het spel meteen over) en weer "dans".

Wat een leuk gezicht!

Ik merk ook dat er veel verschil zit in spel tussen verschillende rassen. Zo maakt Hippo veel lawaai, van die harde en diepe grommen. Vooral met touwtrekspelletjes, andere honden schrikken zich vaak rot als hij begint :LOL: . Dico moest daar in het begin ook aan wennen, dan liet hij het speeltje los waarop Hippo het weer aanbood. Dat heeft wel een paar dagen geduurd voordat hij snapte dat het grommen erbij hoort :mrgreen:

Verder vind ik staffords qua hard- en lompheid nog wel een tandje erger van labradors. De mechels die ik ken zijn juist weer meer van het sprinten en dan elkaar tackelen of in de oren tetteren. Dat afgewisseld met pootworstelen. Waar ze bij het rennen heel ruw kunnen doen, vind ik ze met het 'worstelen' weer niet echt ruw spelen.
Nadeel van dat sprinten is dat ze gelijk bloedfanatiek zijn, ze kunnen met dat achter elkaar aan racen een houding hebben of ze de ander gaan pakken. Terwijl als de ander stopt zijn de rollen zo weer opgedraaid. Echter andere rassen kunnen wel eens in paniek raken. Dat is dan ook de reden waarom ik mijn honden alleen op afspraak met andere honden laat spelen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wolvster schreef:
sbientje schreef:beuken! meppen! elkaar omver rennen! over elkaar heen buitelen!

Ja, zo ken ik de labradors in de buurt ook.
Murdock doet zijn best om mee te doen, maar hij is tochj zo'n tien kilo lichter dan de gemiddelde lab, dus hij delft makkelijk het onderspit :wink:
Ja Pom wint het ook niet meer van karel nu, fysiek. Maar die laat zich ook gewoon vallen haha, het ziet er niet uit. Zal het weleens filmen.

edit - ze wisselen hier ook jagen en gejaagd worden af. Karel is alleen veel sneller dan Pom, maar Pom is weer wendbaarder (want minder massa en iets minder snelheid). Dat vind ik wel leuk, om te zien hoe ze elkaar voorblijven en hoe dat dus ook verschilt afhankelijk van wie voorop loopt. Karel zet gewoon een tandje bij en neemt de buitenbocht, Pom maakt juist heel veel korte draaien waarbij Karel vervolgens uit de bocht vliegt.
Laatst gewijzigd door sbientje op 26 jul 2016 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik herken het wel. Luna is niet zo heel erg van het spelen met andere honden, maar toen ze een keer een ontmoeting had met een andere bullterriërteef heb ik haar zien spelen zoals ze nog nooit gespeeld had. En dat ging hard :schrik: Keihard zij aan zij rennen, beuken, happen, ze hadden de grootste lol samen. Daar leek wel enigszins herkenning ofzo in te zitten. Op een gegeven moment hebben we het afgekapt, want Luna had een sneetje in haar oor en die andere teef had op haar eigen tong gebeten. Het ging echt prima samen, maar 2 witte honden, een bloedende tong en een bloedend oor zag er nogal uuh, bijzonder uit :schrik:

Met de hond van mijn zus (Kelpie) speelt ze heel anders. Die zijn meer aan het worstelen en dat gaat ook niet zo hard.

Edit; met de toypoedel van mijn schoonouders speelt ze ook weer anders. Ze gebruikt bij hem nooit haar bek/tanden of poten, het is meer een beetje prikken met die neus van haar.
Laatst gewijzigd door Luna87 op 26 jul 2016 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hippo »

Luna87 schreef:Ik herken het wel. Luna is niet zo heel erg van het spelen met andere honden, maar toen ze een keer een ontmoeting had met een andere bullterriërteef heb ik haar zien spelen zoals ze nog nooit gespeeld had. En dat ging hard :schrik: Keihard zij aan zij rennen, beuken, happen, ze hadden de grootste lol samen. Daar leek wel enigszins herkenning ofzo in te zitten. Op een gegeven moment hebben we het afgekapt, want Luna had een sneetje in haar oor en die andere teef had op haar eigen tong gebeten. Het ging echt prima samen, maar 2 witte honden, een bloedende tong en een bloedend oor zag er nogal uuh, bijzonder uit :schrik:

Met de hond van mijn zus (Kelpie) speelt ze heel anders. Die zijn meer aan het worstelen en dat gaat ook niet zo hard.
:LOL: ik zie het al helemaal voor me, dat passanten dan kijken en denken: heb je weer van die vechthonden :80:
Een kennis heeft een mini bullterriër teef en die speelt hetzelfde als Hippo, super leuk om te zien maar o wat gaat het er ruw aan toe
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Hippo schreef:
Luna87 schreef:Ik herken het wel. Luna is niet zo heel erg van het spelen met andere honden, maar toen ze een keer een ontmoeting had met een andere bullterriërteef heb ik haar zien spelen zoals ze nog nooit gespeeld had. En dat ging hard :schrik: Keihard zij aan zij rennen, beuken, happen, ze hadden de grootste lol samen. Daar leek wel enigszins herkenning ofzo in te zitten. Op een gegeven moment hebben we het afgekapt, want Luna had een sneetje in haar oor en die andere teef had op haar eigen tong gebeten. Het ging echt prima samen, maar 2 witte honden, een bloedende tong en een bloedend oor zag er nogal uuh, bijzonder uit :schrik:

:LOL: ik zie het al helemaal voor me, dat passanten dan kijken en denken: heb je weer van die vechthonden :80:
Een kennis heeft een mini bullterriër teef en die speelt hetzelfde als Hippo, super leuk om te zien maar o wat gaat het er ruw aan toe
:LOL: Precies dat ja, daarom hebben we het ook afgekapt. En er liepen inderdaad mensen voorbij die vol afschuw naar ons keken, oeps :engel:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Met Weimaraners speelt Ivy enooooorm lomp. Ook met haar flatcoat vriend. Dus eigenlijk grote (jacht)honden die ze goed kent. Als ze een Weimaraner of Flatcoat ziet lopen, dan is ze ook gelijk helemaal blij.

Andere honden negeert ze. De rest speelt niet met andere honden.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is geen beuklabrador, het is een knuffellabrador :mrgreen:
Ze wil graag zachtjes spelen, het liefste liggend op de grond en dan speeltjes heen en weer rollen of geven. Ze word ook erg graag verzorgd, Mika sopt vaak haar oren en ogen en Rani likt haar poten en lijf droog als ze nat is.

Mika wil het liefst geen lichamelijk contact tijdens spel, ze wil samen rennen en vliegen. En ze ligt graag in een hinderlaag. Plat op de grond, loeren naar een hond die niets doorheeft, keihard eropaf rennen en dan in hun oor blaffen en weer keihard wegrennen. De missie is geslaagd als het slachtoffer minimaal 20 cm de lucht in springt. Als ze niet genoeg reactie geven wil ze ook nog wel even aan hun staart trekken.

Rani wil beuken! Die speelt met haar hele lijf. Kontbonken, nekhappen, poten happen en keihard rennen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu speelt met Husky's met veel bek, poten en sprong. Ik zie het hem nooit bij een ander ras doen eigenlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Uma gaat, zodra ze een andere Podenco ziet, keihard rondjes rennen. Zo spelen Podenco's: rondjes rennen. En vooral zonder fysiek contact :pffff:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn speelt, bij gebrek aan een ras, met bijna alles :tongue: Zijn voorkeur gaat uit naar wat kleinere honden om samen mee te racen, al wil hij dan wel altijd voorop rennen. Maar een potje stoeien gaat hij ook niet uit de weg. En zolang grote honden hem een beetje voorzichtig behandelen vindt hij die ook leuk om mee te rennen/stoeien.
Op cursus is zijn beste vriendin een stafford teefje (uit sportlijnen) en die twee kunnen rennen samen, vliegend over het veld!

Alleen als we een wandeling doen in een groepje, dan speelt hij minder dan bij een losse ontmoeting en weer apart verder.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Als mijn honden spelen gaan andere honden verschrikt uit de weg...het gaat met een hoop geluid, poten, bek, lijf én rennen en beuken.

Ze doen het dan ook bijna nooit met andere honden dan elkaar. Hoewel...pinguin heeft nog wel een filmpje malamute vs. leonberger.....
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo (Lagotto) houdt heel erg van renspelletjes. Het filmpje van de spelende Poedels ziet er voor mij heel herkenbaar uit.
De meeste honden hier zijn erg lichamelijk, dat spel houdt ze na 2 seconden al voor gezien.
Ze probeert overigens wel soms honden over te halen tot haar soort van spel. Dat doet ze dan door er omheen te rennen en op een bepaalde manier (beetje hoog en schel) te blaffen. De meeste honden snappen daar echt helemaal niks van, sommige staan met de staart tussen de poten.
Ik heb een keer Lagottobezoek gehad, een vrij jonge hond nog. Daar heeft ze echt geweldig mee gespeeld, werd zelfs een klein beetje lichamelijk.
Dat was zó'n leuk gezicht!!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb even wat filmpjes gezocht om een beetje het verschil aan te geven.

Finn & Sadie

Finn & Juna

Racen met Sem & Tender

Bejaardenspel met Biry

Ik moet er ook nog eentje hebben van Finn en Kaylee, dat is helemaal mini en maxi. Zo grappig hoe ze dan samen spelen :D
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Fenja houdt absoluut niet van fysiek spel, nooit gedaan ook. Rennen en dan in de nek hangen is wel leuk, maar geen gebeuk. Overigens doet ze dit alleen met eigen of bekende. Voor andere honden kan het niet leuk zijn omdat het zo'n najaag ding wordt wat hippo al zei.
Nox heeft denk ik niet in de spiegel gekeken, want hij speelt met van alles, maar niet met herders perse. Hij houdt enorm van fysiek spel, liggend worstelen, maaien met de poten en flink z'n kont in de strijd gooien. Ik herken dit totaal niet van Fen, maar ook niet van mijn vorige herder. Hij heeft er oom echt behoefte aan, vandaar dat ik regelmatig een playdate met hem heb.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Marco is erg op zichzelf. Heel af en toe rent ie even achter een hond aan of daagt een hond uit. Maar hij vind het fijner als hij zijn eigen gang kan gaan.

Jantje speelt graag met honden die hij kent en dat heb ik liever ook. Hij is erg luidruchtig in zijn spel, Bromt, beukt en hapt erop los. Het ziet er altijd erg ruw uit. Hij kiest wel honden met een dikke vacht.
Tenmashi
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi heeft het spelen met andere honden (nog) niet ontdekt, maar met mij vindt ze het wel eens leuk om als een dolle rond te rennen en met haar poten te maaien (voorzichtig ;) ).
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Ja heel herkenbaar...Boa de labrador houd van wild spelen lekker lomp beuken maar ook met veel gebrul.......wat er redelijk normaal uitziet met honden van ongeveer hetzelfde formaat..
Maar zo speelt ze ook met Takkie onze teckel :scratch: , die het trouwens helemaal geweldig vind....de kleinste daagt uit ...Boa er achter aan en op het moment dat ze ze er bijna is laat takkie zich op de grond rollen(wat net lijkt of ze omver geduwd word) waarop ze dan snel opstaat en de ander kant op rent, waarop Boa er weer achteraan gaat en dat herhaalt zich steeds, maar Boa raakt wat gefrustreerd omdat ze die kleine niet te pakken krijgt en begint bij iedere rol en draai beweging enorm te brullen...wat net lijkt alsof ze haar gaat opvreten :mrgreen:
En raar maar Takkie lijkt gewoon heel graag wild met grote honden te spelen.....al vind ik het soms doodeng om naar te kijken..... :pffff:
Het moet natuurlijk wel verantwoord zijn hoor naders kap ik het direct af hoor....
Er wonen hier in omstreken geen teckels dus weet niet hoe ze daar mee speelt..
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Hier wordt wel aardig fysiek gespeeld en gerend in mijn beleving maar bij té veel gebrul en gebeuk vinden ze het niet leuk meer.

Dalí is in het begin bij nieuwe honden vaak vervelend treiterig, geniepig net iets te hard in de billen bijten enzo. Dat is spanning van zijn kant maar ik vind het lastig gedrag. Die is dan ook wat gevoeliger voor wat de ander doet. Zorro vond alles leuk.

Dalí en Lucca

Zorro en Dalí, bijna twee jaar geleden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”