Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7 & p13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's)

Ongelezen bericht door Terry »

Hoop dat jullie een redelijke nacht gehad hebben. Izzie zal wel last van haar poot hebben.
Zeg het niet gauw maar wat bestaan er een klootviolen. Je weet dat je hond lastig kan doen en een kort lontje heeft en nog laat hem gaan. Hoop dat ze iets geleerd hebben als ze de rekening zien.
Groetjes, Terry
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Evertje schreef:Oh wat zal dat schrikken zijn geweest gister! En toch wel 'fijn' dat er verder geen pezen of spieren geraakt zijn.
Ik hoop voor je dat de financiële afwikkeling goed verloopt. Zoals al eerder gezegd zorg dat je van alle rekeningen/mails/brieven kopieën voor jezelf bewaard. Als de eigenaren een aansprakelijkheidsverzekering hebben kunnen ze het daar ook melden. Moet jij nog even een korte aansprakelijkstelling schrijven, maar even googelen levert je al veel voorbeeldbrieven op. En bij de bon die je nu inlevert maak er volledigheidshalve de opmerking bij dat dit de vordering tot nu toe is, stel dat het herstel van Izzy niet helemaal volgens plan verloopt en je nog twee keer terug moet naar de DA.

Dikke knuffel voor jullie drietjes, want dit is niet leuk zo!
Inderdaad n bij de bon die je nu inlevert maak er volledigheidshalve de opmerking bij dat dit de vordering tot nu toe is, stel dat het herstel van Izzy niet helemaal volgens plan verloopt en je nog twee keer terug moet naar de DA. dit niet vergeten erbij te zetten en ik zou de aansprakelijkheidsbrief meteen doen. Kunnen ze nog gewoon zelf betalen zonder verzekering erbij te betrekken, maar dat is dan aan hun.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Arme Izzy! Gelukkig alleen een snee en niks geraakt.
Wie gaat er met een loopse, agressieve hond op zondagmiddag wandelen in het bos en gooit deze dan ook nog los :piew:
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Heel veel beterschap met Izzy
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeetje arme Izzy :ugh: ik hoop dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen. Dit is zo onnodig allemaal, gewoon een lijntje eraan voorkomt dit soort ellende. Dikke knuf voor je meisjes :J:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

bram en thijs schreef:
Shibby schreef: Net als de actionkleden achterin de auto. Op de heenweg kwamen ze helemaal vol met bloed, duidelijk teveel om er nog uit te kunnen wassen én op de terugweg heeft Izzy er nog overheen gekotst ook.
Heeft iemand nog een recente bon van zoiets als Ikea?
Miranda toch? Met haar vetbed met groene rug?

Wat een ellende, maar fijn dat er verder niets is geraakt. Beterschap voor jou en je meisje.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Man wat een schrik :ugh: :boos:
Hoe kun je nou zó laconiek reageren als je hond net een andere stuk bijt?! Arme Izzy en Sofi :( Je zal je kapot geschrokken zijn. Hopelijk krijg je alles voor elkaar met de factuur en de melding bij de politie. Die hond is goed losgegaan op je meisje :roll:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Pfff wat een ellende
Knuffel voor de hondjes
Hopelijk knapt Izzy snel en goed op, en wordt het netjes afgehandeld door de baasjes
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik hoop dat je de nacht goed door bent gekomen.
Eigenlijk inderdaad dit keer heel jammer dat de da niet met een vork heeft geschreven. En wat verhalen betreft: laat je inderdaad niet met een kluitje het riet insturen en doe wat hier al geschreven is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Ach wat triest. Beterschap!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Beterschap, hopelijk hersteld ze goed!
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Hoe gaat het vanochtend? Izzy zal wel flink beurs zijn :ugh: voorzichtige knuffel voor jullie!
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

jesses, dat ziet er niet best uit :| ik hoop dat ze de nacht goed doorgekomen is
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Arme izzy.. Hopelijk hebben jullie wel een goede nacht gehad.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Gatver wat klote voor Izzy, ze is zo lief hoe is het nu met haar??? Is het vannacht een beetje goed gegaan. Beterschap ook voor Sofi en voor jou sterkte en ik ben echt benieuwd hoe die lui reageren op de rekening want ergens denk ik dat ze niet eens er van uit gaan dat die ook echt komt en dat het wel met een sisser zal aflopen.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

beterschap voor Izzy
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wat een narigheid. Ik hoop dat de verzekering jou kan helpen en namens jou de claim bij de eigenaren van de andere hond neer leggen. En net als bij Samantha zou ik dit ook melden bij de politie.

Tja en over dat loslaten lopen. We vinden eigenlijk allemaal dat dit moet kunnen. Ook als je hond niet zo sociaal is. We schatten toch vaak situaties toch niet helemaal goed in blijkt.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blacky schreef: Tja en over dat loslaten lopen. We vinden eigenlijk allemaal dat dit moet kunnen. Ook als je hond niet zo sociaal is. We schatten toch vaak situaties toch niet helemaal goed in blijkt.

Oh ja?
Lemuria

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd p7

Ongelezen bericht door Lemuria »

mosquito1980 schreef:Oh sorry, mijn hond is loops :piew: Ze wisten dus hoe ze reageert als ze loops is :boos: doe dat k..... beest dan :gvd: aan de lijn :mep:
Ze hebben nog geluk dat Izzy niet haar klapkaak instinkt in werk zette :blauwoog: (heeft Izzy wel eens klapkaak instinkt?)

Beterschap voor Izzy :J: hopen dat ze morgen beter is en niet naar de DA hoeft.
Ze heeft over het algemeen niet zoveel interesse in vreemde honden (tenzij we samen wandelen, dan ontdooit ze snel zat), maar als zo'n vreemde hond opeens agressief tegen haar doet, weet ze niet hoe ze moet reageren en wil dan gewoon weg weg weg. Daarom kwam ze naar mij toe gerend, maar toen werd dus haar poot onder haar uit getrokken.
Ze gaf ook gewoon stomweg geen enkele aanleiding om zo'n aanval te provoceren. Sofi zag ik in m'n ooghoek een meter of 5 verderop en Izzy lag met haar rug naar de hond toe naar me te kijken en te wachten tot ik de bal weer gooide. Daarom zag ik die hond ook eerder, Izzy had d'r hyper-focus-mode aanstaan dus was totaal niet met haar omgeving bezig :19:
Nanna schreef: Arme Izzy. En arme Sofi. Hoe is het met de laatste?
Met Sofi gaat het zoals elke andere dag. Dat ding huppelt dansend en zingend door het leven, die is niet snel van haar stuk ;)
Inge schreef:Izzy doet ook alles om op haar vriendje Seppe te lijken :wink:
Zitten er aan de andere kant van d'r poot geen gaten? Ik zag gisteren in eerste instantie ook alleen de scheur.
Heb je een whatsapp gestuurd, mocht je nog vervoer nodig hebben hoor ik het wel
Nee, aan de andere kant zitten geen wonden :denken: In haar nek ook niets noemenswaardigs, hoewel ze daar ook even in gehangen heeft.
blondie schreef:
Nanna schreef:En nou maar hopen dat die dierenarts een giga rekening schrijft. Voor deze keer mag dat van mij.
Ik hoop dat de mensen juiste gegevens hebben opgegeven en geen valse.
Daarom eiste ik ook een ID te zien toen ze hun gegevens mondeling hadden gegeven, gewoon om te checken of de naam klopte in de hoop dat, als dat zo was, de rest dan ook wel zou kloppen ;)
S@ndr@ schreef:Goed dat ze naar de Dierenarts is geweest, wat zal ze beurs zijn, :ugh: ik hoop dat de afhandeling een beetje soepel gaat verlopen het klinkt nu niet alsof het hele sympathieke meedenkende mensen zijn , vingers gekruist
Ze hadden geen tijd om sympathiek te zijn, als ik boos ben, geef je gewoon geen grote mond meer terug :smile2: En ik was gíftig.
pinguin20 schreef:Beterschap voor Izzy. Wat een stelletje k*tzakken. Als je toch weet dat je hond zo agressief is. Rekening van DA had idd veel hoger mogen zijn. En de volgende keer mag je best bellen/appen als je vervoer nodig hebt voor zoiets hoor, als ik kan ben ik zo bij jou ;)
Ten eerste was ik op dat punt al zo over de zeik dat ik niet meer wist onder welke naam Shibby-baasje in m'n telefoon stond (zat niet-begrijpend naar m'n telefoon te staren), ten tweede zit jij met een baby thuis ;) Dan ga ik je op dat tijdstip sowieso al niet meer bellen. Maar dank je wel :J:
Neeltje schreef:
Evertje schreef:Oh wat zal dat schrikken zijn geweest gister! En toch wel 'fijn' dat er verder geen pezen of spieren geraakt zijn.
Ik hoop voor je dat de financiële afwikkeling goed verloopt. Zoals al eerder gezegd zorg dat je van alle rekeningen/mails/brieven kopieën voor jezelf bewaard. Als de eigenaren een aansprakelijkheidsverzekering hebben kunnen ze het daar ook melden. Moet jij nog even een korte aansprakelijkstelling schrijven, maar even googelen levert je al veel voorbeeldbrieven op. En bij de bon die je nu inlevert maak er volledigheidshalve de opmerking bij dat dit de vordering tot nu toe is, stel dat het herstel van Izzy niet helemaal volgens plan verloopt en je nog twee keer terug moet naar de DA.

Dikke knuffel voor jullie drietjes, want dit is niet leuk zo!
Inderdaad n bij de bon die je nu inlevert maak er volledigheidshalve de opmerking bij dat dit de vordering tot nu toe is, stel dat het herstel van Izzy niet helemaal volgens plan verloopt en je nog twee keer terug moet naar de DA. dit niet vergeten erbij te zetten en ik zou de aansprakelijkheidsbrief meteen doen. Kunnen ze nog gewoon zelf betalen zonder verzekering erbij te betrekken, maar dat is dan aan hun.
Goede tips, dank jullie wel. Ik bel dadelijk (als ik goed wakker ben - wat nog niet erg lukt) de politie voor aangifte, daarna die mensen om een afspraak te maken en daarna ga ik facturen verzamelen :)
nomo schreef:Hoe gaat het vanochtend? Izzy zal wel flink beurs zijn :ugh: voorzichtige knuffel voor jullie!
Ze is inderdaad goed beurs, ze kwam nogal hard op haar borst toen haar poot werd weggetrokken. Maar al met al oogt/doet ze kalm en speelt alweer voorzichtig met Sofi :) Ze heeft ook alweer gegeten en gedronken, dus dat komt wel in orde :ok:

Afbeelding

Afbeelding
Lemuria

blacky schreef:
Tja en over dat loslaten lopen. We vinden eigenlijk allemaal dat dit moet kunnen. Ook als je hond niet zo sociaal is. We schatten toch vaak situaties toch niet helemaal goed in blijkt.
Nee. Er loopt hier ook een herderkruising die acuut aan de riem gaat zodra de eigenaresse een klein hondje ziet. Gewoon omdat ze haar 1x heeft verrast door een hondje te pakken en ze dat geen 2e x wil zien gebeuren. Ze heeft er een prima appèl op, maar wat dat betreft is de hond gewoon niet betrouwbaar. Je hond hoeft niet los te lopen in een bos waar andere honden (die geen vlieg kwaad doen) lopen. Er zijn hier genoég andere wandelmogelijkheden waar je geen kip tegenkomt.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Kijk haar nou zitten, je lieve meiske. Dan heb je verdorie een sociale SPA, komt er zo'n kloteborder de boel versjteren. Knuf voor Izzy en geef die kleine er ook maar eentje.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Jeetje wat een rot incident zeg :schrik:

Zo'n agressieve rotzak daar nooit los had mogen lopen, hoop dat je zonder al te veel omhaal de schade bij de eigenaren van de BC kunt verhalen.
Gelukkig heeft dat beest niet ook nog Sofie te pakken gehad. Arme Izzy, die zal wel pijn aan haar poot en lijf hebben.

Hier (helaas) al 2x een behoorlijke snee/wond aan een hondenpoot gehad. Vond het erg snel helen, na 3 weken mochten mijn honden weer in het water plonzen. 1x betrof het een dubbele snee door glas in het gras en een hond die er een sliding doorheen maakte. Meer dan 40 hechtingen, na 2 weken dat hoge kussentje moeten verwijderen, omdat het niet meer wilde hechten. Dus 'alleen' een snee is hopelijk snel dicht zodat ze weer in het water mag plonzen.
Om het zachte weefsel te beschermen tegen scherpe takjes/steentjes in het water deed ik er nog wel zo'n elastisch zelfplakkend verbandje en later een stukje leukoplast op met wandelen.
S@ndr@
Zeer actief

Re: Izzy de sjaak (met wondfoto's). Upd. p7

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Mijn niet sociale bull ging ook los hoor, en dat was nodig ook anders kon hij nooit zijn energie kwijt, maar hij heeft nooit een hond kunnen grijpen :wink: en helaas zijn er maar weinig gebieden waar je nooit iemand tegen komt, dat merkte ik toen met DuCain, en nu met Sneeuw weer, zeker in de vakantie tijd, wordt je gewoon overal verdreven, wat anders redelijk veilig is :schrik:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

7 hechtingen (tel ik goed?), dat was nog een hele jaap :(
Goed dat het toch gehecht is, gaat de heling sneller :ok:
Lekker verwennen :wink:
Lemuria

Daar ga ik met m'n gok van 4cm :blauwoog: Het is dus 8 centimeter volgens de DA :pale:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Lemuria schreef:Daar ga ik met m'n gok van 4cm :blauwoog: Het is dus 8 centimeter volgens de DA :pale:
Let dan ook beter op :hmmm: . Hoe gaat het met jou? Ben jij wat over de schrik heen?
AfbeeldingAfbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

8cm :O:
arme Izzy, beterschap voor je meisje en hoop dat het financiële netjes word afgehandeld.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Pfff, een nukkige loopse teef noemen ze dat :piew: Nondeju, 8cm, arm Izzykind! Nog een geluk dat die kleine uk niet gepakt is.
Beterschap voor Izzy!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lees het hele verhaal nu pas. Wat een ellende zeg! Ik hoop dat de poot weer helemaal goed heelt en geef die arme Izzy maar een dikke knuffel! :roos:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Van harte beterschap met Izzy! En ik neem aan dat de baasjes hun verantwoordelijkheid nemen.Zo te lezen doen ze dat al door hun gegevens aan jou te geven.De kreten asociale lui/klootzakken ed vind ik ook niet helemaal terecht dan,misschien was dit inderdaad de eerste keer dat hun hond zoiets flikt en zitten zij er net zo hard mee.

Asociaal zou ik het pas vinden als de baasjes hem gepeerd zouden zijn zonder gegevens achter te laten.Maar dat is dus niet het geval.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”